סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

18/01/2021 08:50 עדי ביטול עסקה טלפונית ביטול עסקה טלפונית
שלום,
ב-16.12 רכשתי פינת אןכל טלפונית.
קיבלתי מהבעל החנות תמונות עם פלטות לבחירה.
בשישי האחרון קיבלתי את השולחן והצבע לא תואם לתמונה.
לטענתו הןא אמר לי באחת ההקלטות הקוליות שלו.
כאשר חזרתי להקלטות אכן הוא אמר שיש פלטה עם גידים בצסע זהב אך לא התמקד באיזה מהם ומכיון שלא ראיתי את זה בתמונה שבחרתי לא ייחסתי לזה חשיבות.
לא הסכמתי לקבל את השולחן והחזרתי אותו עם המוביל
בעל החנות מסרב לבטל לי עסקה או להחליף את השולחן
האם המקרה אבוד ועליי לקבל ממנו את השולחן?

שלום,
בהתאם למתואר את זכאית לקבל שולחן אחר / חדש בהתאם להזמנתך או לחילופין את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.

13/01/2021 22:55 ארולקר אופיר שירות מזלזל ופגיעה ברכוש שירות מזלזל ופגיעה ברכוש
שלום רב

היום הגיע אלינו טכנאי של חברת סופרגז על מנת לחבר אותנו לתשתית הגז של הבניין (מדובר בדירה חדשה), הראתי לטכנאי איפה הוא צריך לעבוד והלכתי לחדר על מנת לשמור מרחק ממנו ברוח התקופה, במהלך ההתקנה הטכנאי היה צריך לגשת לארון פינתי פנימי בארון מטבח, על מנת לגשת לשם היה צריך לפרק מגירת מתכת, קבלתי מהנגר הוראות כיצד לפרק את המגירה והנגר הזהיר אותי שכתוצאה מהפירוק יכול להיווצר נזק לארונות מסביב ויש להיזהר יתר על המידה, התחלתי בהליך הפירוק, לא כל כך הלך לי, הגיע הטכנאי גז וניסה אף הוא לפרק, במהלך הניסיון שלו לפרק המגירה נגעה בארון, הערתי לטכנאי שהוא פוגע בארון, אז הוא הכניס את המגירה פנימה והלך להמשיך לעבוד בנק אחרת, ראיתי בנק הזו שיש נזק לארון אך לא הערתי לו על כך באותו הרגע, לאחר מכן אני פרקתי את המגירה והלכתי לחדר , לאחר מספר דק הוא קרה לי לשאול אותי שאלה, הערתי לו כבדרך אגב על המכה בארון בצורה עדינה מאוד : "כנראה פגעת לנו בארון בעת הפירוק של המגירה", באותו הרגע הטכנאי פשוט התחרפן בבית שלנו, הוא הרים את הקול שלו ואמר לי "אתה בן אדם חוצפן שאתה מאשים אותי בזה, אין לך טיפת בושה, מהרגע שנכנסתי לפה קלטתי שיש לך פרצוף של חוצפן", וכך זה התנגן כדקה, לאחר מכן הוא הבציר בו שהוא הולך באמצע העבודה ושהוא לא מוכן לעבוד אצל אנשים חצופים, בכל הזמן הזה אני מדבר בטונים רגועים, מנסה לפנות לאחת האונות במוח שלו ואומר לו שאני בסך הכל אמרתי "כנראה פגעת בארון" לא באתי בדרישה אפילו... הטכנאי יצא בטריקת דלת, השאיר צינורות זרוקים במטבח ובמרפסת שמש, לא ידענו בכלל מה הסטטוס התקנה האם הדירה בטוחה כרגע כי הוא השאיר הכל פתוח, נסינו במשך יום שלם לדבר עם שירות לקוחות של החברה ועם מנהלים שם אבל כנראה בתור מנופול שאין אפשרות להחליפו הם מרגישים שהם יכולים גם להשתין על הלקוח והוא לא יכול לעשות דבר (כי הרי הוא צריך גז, ומדובר בגז מרכזי אז מה כבר אני יכול לעשות) אז ביזבזנו יום על טכנאי שלא ביצע את העבודה, שילמנו מחיר מלא על מוצר שלא קיבלנו, קיבלנו שלל ברכות וצעקות, וכמובן לא קיבלנו מענה הולם משירות הלקוחות, מה ניתן לעשות בנידון ?


















שלום,
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה בגין אי סיום העבודה, הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמה לך.

14/01/2021 07:53 אילנה מוצר פגום מוצר פגום
לפני 11 חודשים רכשתי מכונת כביסה. לאחר 6 חודשים התגלו תקלות שלא הצליחו לתקן גם אחרי שלקחו למעבדה. לאחר דין ודברים נקבע שאקבל מכונת כביסה חדשה. המכונה התקבלה חודש לפני פקיעת האחריות של המכונה הפגומה שהיתה לשנה.. האם עלי לקבל כתב אחריות חדש לשנה על המכונה החדשה?(שהרי אם לא אשאר בעוד חודש ללא אחריות. ושאלה נוספת:המכונה החדשה היא לא הדגם של הקודמת כפי שהובוח לי שאקבל(וחיכיתי שבועיים לאספקה)אלא פחות בביצועיה. מה זכותי במקרה זה?

שלום,
1. את זכאית לקבל כתב אחריות לשנה על מכונת הכביסה החדשה
2. את זכאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בתוספת תשלום פיצויים או לקבל מכונת כביסה חדשה זהה לקודמת.

13/01/2021 14:12 שגיא אי אספקת מוצר עקב חוסר מלאי אי אספקת מוצר עקב חוסר מלאי
שלום רב,
ביצעתי הזמנה מאתר אינטרנט של טרקטור לילדים, צייני בהערות שאני מעוניין לקבל את המוצר עד תאריך מסויים עקב יום הולדת. המוצר לא הגיע והספק עדכן אותי (בדיעבד) שהמוצר לא יגיע עקב חוסר מלאי שנובע מבלאגן הקורונה. הספק לא חייב אותי בפועל ולכן לא היה צורך בזיכוי כספי. לבני נגרם נזק בגין אי קבלת המתנה (נאלצתי ללכת לרכוש את המוצר במקום אחר ובאיחור).
האם לדעתך יש מקום לתביעה בגין עוגמת הנפש שנגרמה?

שלום,
אני מעריך שבית המשפט לא ייתן לך פיצוי בגין עוגמת נפש במקרה המתואר.

13/01/2021 10:39 סוזנה מקרר מדגם אחר , לא מה הראו בתמונות מקרר מדגם אחר , לא מה הראו בתמונות
בחודש אוגוסט קניתי מקרר אינטגרלי גורניה מחברה אינטרנטית בסכום של 11600 ש"ח
בחודש אוקטובר הוצע לי על ידי חנות להחליף את המקרר ל סמסונג היות וגורניה עשו בעיות בהתקנה
שילמתי 1300 שח נוספים.
מוכר שלח תמונות של מקרר שאני קונה - הן בקטלוג והן תצלומי לקוחות שקיבלו אית המוצר.
לפי הקטלוג של מוכר הדגם BRB260031

ב30 לאוקטובר התקינו לי מקרר שקיבלתי בהתקנת שעות של נגר ותוספת ששילמתי על התקנה.
אחרי התקנה גיליתי שדגם שהביאו לי BRB260000 ולא מה שהובטח

לפי אתרים בחול גם ניתן לראות שהבדל במחיר 2200 שח
אבל בכל מקרה אם היו מראים לי תמונה של מקרר שקיבלתי לא הייתי מסכימה

החל מ 30 לאוקטובר שבו התקינו את המקרר התחיל מסע ומתן עם החברה - רציתי החלפה למקרר מקורי שאותו "מכרו" לי
כמובן התחננתי כאלו לא שילמתי על זה 13000 שח אלא קיבלתי משהו במתנה ויש לי טענות עכשיו.

אחרי חודש וקצת הובטח לי עלידי מנהל סניף שאקבל פיצוי 1000 שח מחברה שמביאה את המקרר,
תוספות של אביזרים למקרר הקיים - כגון מדפיםת אבזור לבקבוקים ומגירות פלסטיק לצדדים ופיצוי של 600 ש"ח שוברים מחנות סמגל

עד היום לא קיבלתי כלום, לא עונים לטלפון, נציג של סמסונג הגיעה אחרי טלפונים רבים ובקשות ובמקום אבזור הביא חתיכת זכוכית בטענה שזה מדף - עם זה נשלח בחזרה, כי זה לא מדך אלא חתיכת זכוכית


מה עושים ?

שלום,
אני מציע תחילה לפנות לחנות באמצעות מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד לצורך החלפת המוצר (מקרר) למוצר אותו רכשת או לחילופין ביטול עסקה, השבה כספית מלאה ותשלום פיצויים.
ככל שמכתב התראה לא יסייע - השלב הבא יהיה להגיש תביעה לצורך החלפת מוצר או ביטול עסקה ותשלום פיצויים.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת ליצור קשר עם משרדי.

11/01/2021 17:03 בנימין ויזמן מקרה של פרטנר מקרה של פרטנר
היי לפני כמה ימים פנו אליי פרטנר לאחר שהשארתי פרטים באתר שלהם חזר אליי נציג השאלה הראשונה ששאלתי האם יש להם את ערוצי צ׳רלטון וזה אמר שהוא יכול לסדר לי תמורה ל100 שקלים בשנה! שאלתי מספר פעמים האם הטכנאי עוזה את זה והוא אמר אני או הטכנאי יעזור לך ! לאחר התחברות והטכנאי שהגיע הסביר שאין להם את ערוצי צ׳רלטון אלא מדובר בהתחברות פירטית, חזרתי לנציג שנתן לי טלפון של אדם שאמור להתקין את ההתחברות הפרטית. אותו אדם סיפר לי כי זה בחינם וכי הנציג שחיבר אותי מחברת מפרטנר בעצם ניסה להונות אותי ב100 שקל כאשר הוא לא יכול לספק לי את בשירותים האלה דרך חברת פרטנר
השיחה עם הנציג סביר להניח מוקלטת מצד פרטנר.
השיחה עם הגורם שאמור לחבר פרטית שמורה בווצאפ.
מה עליי לעשות אני מרגיש מרומה וללא שירותים שבאמת הייתי צריך ?

שלום,
באם הטעו אותך ולא סיפקו לך את המוצר/שירות בהתאם להסכם (שיחה טלפונית) ויש ברשותך את כל הראיות להוכחת הטענות (השיחות הטלפוניות) אתה רשאי לתבוע.
ובכל מקרה אתה רשאי לבטל את העסקה ולא להמשיך לקבל שירותים מהחברה.

09/01/2021 20:57 אסי צירוף נתבע בניגוד לדעת תובע צירוף נתבע בניגוד לדעת תובע
שלום,
תבעתי שכן בתביעות קטנות (בגין נזקי רטיבות שהגיעו מדירתו).
חברת הביטוח שלו הגישה בקשה לביהמ"ש להצטרף כצד לתביעה.
עקרונית, האם ככה סתם יכול מבקש שלא נתבע מלכתחילה "להתפרץ" לביהמ"ש בבקשה לצרפו כצד בתביעה.
נראה לי פרוצדוראלית שהנתבע היה צריך לבקש זאת ולא חברת הביטוח, האם נכון הדבר?!
כמו כן, האם אוכל להתנגד לבקשה גם בעילה של פנייה לביהמ"ש שלא כדין (כי הרי החברה לא נתבעה מלכתחילה)?
תודה רבה.

שלום,
אתה צודק.
לא ניתן "להתפרץ" כך להליך משפטי. רק הנתבע יכול לבקש מגורם צד שלישי להצטרף כצד ג' לדיון. לפיכך, כן אתה רשאי להתנגד לכך.
האם כל זה יעזור ? אני מעריך שלא ובית המשפט יסכים לצירופה של חברת הביטוח (כי כך נהוג בניגוד לחוק הקיים).

09/01/2021 05:56 בורמן אבנר הוספה לכתב תביעה שנשלחה הוספה לכתב תביעה שנשלחה
שלום , האם אפשר להוסיף הסבר נוסף לתביעה שכבר התקבלה בבית המשפט ?

שלום,
זה תלוי בשלב המשפטי בו מצוי התיק - קרי : לפני או אחרי הגשת כתב הגנה ומהם ההסברים הנוספים אותם אתה מבקש להוסיף.
ניתן לבקש לתקן את כתב התביעה ולקבל את אישור השופט.

07/01/2021 14:03 תומר איחור באספקת מוצר דיגיטלי - הגיע תוך 40 ימי עסקים במקום 30 ימי עסקים איחור באספקת מוצר דיגיטלי - הגיע תוך 40 ימי עסקים במקום 30 ימי עסקים
שלום,
הזמנתי לפטופ חדשני חדש בסך 25,000 ש"ח מחברה מוכרת בישראל. כאשר הלפטופ לא הגיע בזמן, התקשרתי לבטל את העסקה (הסיבה היא שכבר הספיק לצאת מוצר חדשני יותר לשוק). אמרו לי שמכיוון שמדובר בהזמנה אישית (שדרוגים בסיסיים ללפטופ) לא ניתן לבטל את העסקה כלל, אפילו שאיחרו במועד האספקה.
לאחר 40 ימי עסקים סיפקו את המוצר, אך לא הסכמתי לקבל אותו ולחתום לשליח.
המצב כרגע הוא שאין לי את המוצר והחברה כרגע לא מוכנה להחזיר את הכסף, מבחינתם ללכת למשפט.
האם יש לי כאן עילה לתביעה למוצר שלא הגיע בזמן?

שלום,
בהתאם למתואר החברה הפרה הסכם כלפיך (סיפקה לך מוצר באיחור ניכר) ועל כן אתה רשאי מבחינה חוקית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה + קבלת פיצויים בשל הפרת הסכם.
על כן, בהחלט יש לך עילה לתביעה בעניינך.

05/01/2021 15:48 שושנה תביעה קטנה השגת פרטי זיהוי תביעה קטנה השגת פרטי זיהוי
שלום,

ברצוני לתבוע בתביעה קטנה עובד ציבור- עובד עיריה, בית המשפט התיר לי לצרף אותו לתביעה כנתבע נוסף מלבד לעיריה.

1. העיריה לא מוסרת אץ הת.ז שלו ואת כתובתו של העובד שלה, האם הם מחויבים למסור פרטים אלו?

2. אך ניתן להשיג ת.ז וכתובת של אדם לצורך הגשת תביעה קטנה נגדו בהנחה שהוא לא מוכן למסור אותם(ידוע לי שמו המלא ותפקידו בעירייה). אשמח לדעת אילו אפשריות יש לי בנושא.

תודה

שלום,
1. אם בית המשפט אישר לך לצרפו כנתבע נוסף - עליך להציג את ההחלטה לעירייה והעירייה צריכה לתת לך את הפרטים של העובד לצורך צירופו לכתב התביעה.
2. אין צורך במס' ת"ז כדי לצרפו לכתב התביעה. רק שם שם משפחה וכתובת. את יכולה להשיג את פרטיו דרך משרד הפנים.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.