בית עסק או תאגיד אחר סיפק לך מוצר מקולקל ? סירב להחליף את המוצר או לבטל לבקשתך עסקת אשראי שביצעת ? חברת תקשורת גובה ממך תשלומים בניגוד למוסכם ? מצאת טעות בחיוב בתשלום אשר התבצע ע"י חברה קמעונאית ? נגרם לך נזק ולמרות היותו מינורי באופן יחסי, את/ה מעוניין לדעת מתי ניתן להגיש תביעה קטנה, בגין איזה סעד וכיצד ניתן לקבלו ? כפי הניתן לראות, פורום צרכנות ותביעות קטנות הוקם בפורטל המשפטי iLaw משום שהוא נוגע לכולנו, בפעולות צרכניות שונות אשר אנו מבצעים ביום יום. במסגרת פורום צרכנות ותביעות קטנות זה תוכל לקבל מידע וכלים משפטיים פרקטיים להבנת נושא משפטי צרכני ומימוש זכויותיך. תופתעו לגלות כי בחינה ובדיקה משפטית של עורך דין הבקיא בתחום, תקל עליכם. רוצים לבדוק ? הוסיפו שאלה, מפורטת במידת האפשר, ותשובות עורך הדין המנהל את הפורום לא תאחר לבוא.
דרך משרד הפנים
שלום,
אינני מכיר עילה לתביעה על חוסר מענה.
אם אני אתקשר אליך מספר פעמים ולא תענה או שאתה תתקשר אליי מספר פעמים ולא אענה - האם למי מאיתנו יש עילה לתביעה על כך ? מספוקני.
שלום,
אינני מכיר מקרה שבו שופט בבית משפט לתביעות קטנות מוציא צו לאיתור במשרד הפנים.
למטב ידיעתי - אין לבית משפט לתביעות קטנות סמכות להוציא צווים כאלה.
שלום,
קראתי את סיפור המקרה.
אני מציע לך תחילה לפנות להנהלת קופת החולים בעניין זה, להציג את הצד שלך, לבקש מסמך מלווה מרופאת המשפחה ולהציג את הצד של הרופאה.
ככל שפניה לא תעזור - תוכל להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
לפני חצי שנה פניתי בשל מקרה חירום וסרבו להפנות אותי. טענו שאין להם מענה רפואי בערב ושזה לא מצדיק פנייה למיון (בהחלטה טל'. הם לא ראו אותי). למחרת המצב החמיר וביקשתי להגיע לרופא, אך טענו שאין להם שירות בימי שישי. לבסוף נגרם לי נזק בשל אי הטיפול שנמנע ממני. לפני חודש שוב היה לי מקרה דחוף. ביקשתי תור במיידי ורק משכו אותי ואמרו שיחזרו אלי ואף אחד לא חזר אלי למרות שעשיתי עשרות טל'. פשוט התעלמות!!! פניתי בנושא לפניות הציבור של מכבי. עבר חודש וחצי מהפנייה שלי ואף אחד לא התייחס.. אין שום יחס מהמקום הזה. פשוט זלזול באנשים. נשברתי והשבוע עברתי לקופה אחרת. פשוט בזיון של הקופה !!!! מפרסמים שירות שבכלל לא ניתן בקופה
שלום,
עליך לפנות למשרד הפנים (אפשר באופן מקוון) ולהזמין את הפרטים המבוקשים.
אפשרות נוספת היא לשכור שירותי משרד חקירות כדי לאתר את הפרטים.
שלום,
חוק הטכנאים הינו חוק שמטרתו להעניש גורמים אשר קובעים עם לקוח ולמעשה לא אכפת להם ממנו ולא מגיעים והלקוח נאלץ להמתין בביתו שעות לחינם.
אם העסק שלך מבצע שליחויות ללקוחות ואתה מעוניין להגדיר זמני הגעה של שליחים, ככל שהשליח לא יעמוד בזמן, יהיה עליו (או עליך) לפצות את הלקוח שהמתין לחינם.
שלום,
קראתי. מה השאלה ואיך אני יכול לסייע ?
שלום,
כפי שציינת תחילה יש צורך להוכיח שרכשת תוספות טבעיות והתוספות שסיפקו לך הן לא טבעיות. כנראה שיהיה עליך להביא חוות דעת מומחה שבדק את התוספות וקבע כי הם סינטטיות (ולא טבעיות).
שלום,
בהתאם למתואר ועל פי חוק הגנת הצרכן - על החברה להשיב לך את מלוא כספך (בניכוי סכום פעוט המופיע בחוק של עד 100 ש"ח) ומשכך יש לך עילה לתביעה בעניינך לצורך קבלת מלוא כספך בחזרה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.
שלום,
1. למעשה החוק קובע את שאתם דורשים. אתם רשאים לקבל את מלוא כספכם בחזרה (בניכוי סכום קטן) או לחילופין שובר למימוש עתידי ב 100% מהסכום ששילמתם.
2. אינך יכולה להגיש תביעה בעבור מישהו אחר. סמכות זו נתונה רק לעו"ד.. כן כל אחד מכם יוכל להגיש תביעה קטנה נפרדת.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.