סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

04/12/2024 17:13 אורית כהן משלוח שלא התקבל מאליאקספרס משלוח שלא התקבל מאליאקספרס
קיבלתי הודעה מחברת שליחויות hfd שיש חבילה שמחכה לי בחנות מסויימת בקרבת ביתי. ניגשתי לאסוף את המשלוח והוא לא היה בחנות. המוכרת נכנסה לקישור של חברת השליחויות כדי שאכתוב שם שהמשלוח לא הגיע. חברת השליחויות טוענים שאישרתי את קבלת החבילה. פניתי עוד מספר פעמים לחנות לחפש את המשלוח והוא לא נמצא. חברת השליחויות מתעקשים שקיבלתי את החבילה. זו חבילה שעלתה לי 388 שח, זה כסף רב ואני לא רוצה לוותר בלי שהצדק ייצא לאור. האם יש באפשרותך לסייע לי? לתבוע את חברת המשלוחים או את נקודת החלוקה?

שלום,
כן. יש באפשרותי לסייע.

04/12/2024 15:01 שושי יגודיוב ביטול עסקה בתוך 14 יום ביטול עסקה בתוך 14 יום
חתמתי על חוזה לרכישת קופה רושמת ובייק אופיס לעסק, ואני מעוניין לבטל את העסקה תוך 14 ימי עסקים לפי החוק. בחוזה מצוין שדמי הביטול הם 30% מהעסקה, אך אני מבין שהחוק מתיר גביית עד 100 ש"ח או 5% בלבד. חשוב לציין שהקופה עצמה (החומרה) הותקנה אצלי בעסק וחוברה לאינטרנט, אך לא נעשה בה שימוש כלל, והחנות עדיין לא נפתחה. מדובר בקופה רגילה הקיימת במלאי ולא הוזמנה במיוחד עבורי. בנוסף, הבייק אופיס לא הותאם או שונה לצרכיי, והוא אמור לעבור שינויים מסוימים אך הדבר לא נעשה עדיין. האם הסעיף בחוזה חוקי, ומה זכויותיי במקרה זה?

היום הוא היום ה-14 מאז חתימת העסקה, ופניתי לסוכן שמכר לי את המוצרים ומולו חתמתי על העסקה. הפנייה נעשתה גם בכתב וגם בהודעת וואטסאפ. הסוכן העביר את הפנייה למנהל החברה, אך המנהל טרם חזר אליי. האם הפעולות שביצעתי עומדות בדרישות החוק לביטול עסקה, ומה עליי לעשות במידה והמנהל ממשיך להתעכב במתן מענה?

שלום,
החוק עליו אתה מדבר (ביטול בתוך 14 יום) הוא חוק הגנת הצרכן. חוק הגנת הצרכן חל על צרכנים. החוק מגדיר "צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;
כיוון שאינך צרכן על פי החוק - החוק לא חל עליך, כלומר אין לך זכות שבדין לבטל את עסקה בתוך 14 יום.

02/12/2024 09:18 ענבל החלפת מונה גז ע החלפת מונה גז ע"י חברת הגז
האם חברת הגז יכולה להחליף את מונה הגז של צרכן בבניין מבלי ליידע אותו לפני ההחלפה ומבלי לשלוח לו דו"ח על ההחלפה?

מה ניתן לעשות אם חברת הגז החליפה את מונה הגז בלי ליידע את הצרכן ובחשבון הראשון אחרי ההחלפה יש אי התאמות בנתוני צריכת הגז בין המונה הישן והמונה החשד?

תודה

שלום,
אין זו שאלה משפטית. עליך לפנות בעניין לחברת הגז.
אני מניח שעל החברה לידע את הלקוח לפני החלפה ולעדכן את הלקוח בעניין.
ככל שיש לך ראיות בעניין הפרש בין המונה הישן לחדש - אתה רשאי להגיש תביעה בעניין כנגד החברה בגין כך.

01/12/2024 07:19 מיכל כהן תביעה או תביעה ייצוגית נגד חברת או חברות משלוחים תביעה או תביעה ייצוגית נגד חברת או חברות משלוחים
שלום, הזמנתי ספרים במשלוח עד הבית ושילמתי על זה. חברת המשלוחים שנבחרה ע"י ההוצאה העבירה אחריות לחברה אחרת. פתאום אני מקבלת הודעות שהמשלוח נמצא בנקודת איסוף שאין לי יכולת להגיע אליה (ומכאן הבחירה שלי בשליח), מסתבר מהתכתבויות עם מכרוץ, עולה שהחברה הראשונה ידועה בשירות הכושל שלה, רק שאין למי לפנות, רק בוט בווטסאפ, כנ"ל החברה השניה.
אחץ המתכתבות איתי מספרת שמעולם לא קיבלה אץ המשלול, כי נקודת האיסוף מעולם לא קיבלה אותה.
שומעץ עוד ועוד עדויות.
שאלתי למה לא תבעו אותם ייצוגית וענו לי שאין את מי לתבוע ןשזה נצב של יד רוחצת יד בין החברות.

א. תוהה לעצמי אם באמת אין את מי לתבוע, או פרטני או ייצוגי עם עוד נפגעים
ב. האם אין לחברוץ האלה חובה לאפשר נציג טלפוני או בצ'אט?
ג. אם אני בוחרת לתבוע בתביעות קטנות, את מי בעצם אני תובעת אם אין אל מי לפנות?

שלום,
א. אינני יודע לענות על שאלתך זו. אינני יודע על מה מדובר ואיזו חברה.
ב. ראי בעניין זה תקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), תשע"ב-2012
ג. את החברה ממנה הזמנת את הספרים.

23/11/2024 10:07 משה כהן תביעה נגד כללית-משרד הבריאות- דחיית ניתוח תביעה נגד כללית-משרד הבריאות- דחיית ניתוח
שלום!
האם ניתן להגיש בבית משפט לתביעות קטנות נגד הכללית-וועדה רפואית-משרד הבריאות בשל סירוב לאשר ניתוח הרמת גבות למרות אישור של 3 רופאים-2 מהכללית ואחד מאיכילוב, המציינים שהבעיה הינה רפואית ואיננה אסתטית-קוסמטית.
או רק בבית משפט השלום.

תודה
משה כהן
052-6974567

שלום,
לא ניתן לבקש צו עשה (מה שלמעשה את מבקשת) בבית משפט לתביעות קטנות.

21/11/2024 13:44 לירז דבח לתבוע את חברת זיגזג לתבוע את חברת זיגזג
האם אפשר לתבוע את חברת המשלוחים זיגזג על זה שמסרו חבילה שלי למישהי בלי שהתקשרו אליי?

שלום,
כן. מדובר פה ברשלנות מקצועית.

14/11/2024 18:03 דניאל גולדשמידט תביעה כנגד חברת שילוח תביעה כנגד חברת שילוח
שלום,
הזמנתי חבילה מארה״ב דרך חברת שילוח. החבילה הגיעה למחסנים ב5.9 ורק ב7.10 שובצה למשלוח. לאחר בירורים מסתבר שהחבילה טרם נשלחה לארץ ועברו מעל חודשיים . החברה לא עונה בטלפון או במייל. אני לא היחידה שמחכה לחבילות מהם או אפילו לתשובות.
לאחר בירור מעמיק יותר מסתבר שהחברה נקלעה לקשיים ועובדי החברה הגישו תביעה ייצוגית כנגד המעסיק.
בית המשפט מינה נאמן ולכן הם לא משחררים חבילות כרגע. הם כבר שנה ככה ולמרות שהם נמצאים בקשיים ובתהליך פירוק הם עדיין גונבים כסף(אין פה מילה אחרת) מאנשים על שירות שהם לא יכולים לספק.
האם ניתן לעשות משהו בנידון? כמוני יש עוד הרבה מאוד אנשים שנפלו בפח שלהם.

אני מחכה לחבילה כבר מעל חודשיים ואני מאוד מקווה שהתכולה תיהיה בסדר

שלום,
נדמה כי המקרה אינו מקרה משפטי פרטי וכפי שאתה מציין ישנה תביעה ייצוגית, תהליך פירוק וכד'. כדי שאוכל להמליץ מה לעשות, עליי להבין איפה המקרה עומד מבחינה משפטית.
מציע לך לפנות למשרד עו"ד שמפרק את החברה. יתכן כי תוכל לקבל תשובות מהם.

29/10/2024 16:02 אלי כהן תולעת בשוקולד תולעת בשוקולד
כאשר לקחתי שוקולד מוכר של חברת Bon o Bon ולא נראה לעין לקחתי ביס ופתאום ראיתי תולעת איפה שהשפה שלי נגעה מרוב גועל הקאתי את נשמתי ומאז לא אוכל שוקולד יותר מה אפשר לעשות משפטית

שלום,
ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות - אתה רשאי לתבוע פיצויים בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.

27/10/2024 14:53 יוחנן חיוב יתר חיוב יתר
שלחו לי חבילה באמצעות FedEx. פניתי לשירות הלקוחות של FedEx וביקשתי לשחרר את החבילה מהמכס באופן עצמאי (כדי לא לשלם דמי טיפול). הנציגה אישרה בפני שהחבילה לא תשוחרר עבורי והניירת תועבר אלי. ואז הם בכל זאת שחררו עבורי את החבילה וחייבו אותו בדמי טיפול. אם לא אשלם החבילה תוחזר לשולח. האם אני יכול לשלם ולתבוע אותם אחר כך, או שעצם התשלום מהווה הסכמה לחיוב?

שלום,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.
אצל התשלום הינו הסכמה לחיוב אלא אם כן אתה מודיע לפני כן שאתה משלם בלית ברירה ולאחר מכן תובע.

28/10/2024 09:32 עדי חוב לא מוצדק לסלקום חוב לא מוצדק לסלקום
ביוני התנתקתי מסלקום אחרי שנים בהם הייתי לקוחה ותמיד שילמתי בזמן.
ביוני פניתי לסלקום ושאלתי היכן להחזיר את הציוד שברשותי. הנציגה אמרה שהפנייה שלי עדיין פתוחה ויעדכנו אותי בהמשך. (יש לי תיעוד התכתבויות).
באוגוסט שוב פניתי טלפונית לברר מתי יאספו או היכן להחזיר ואמרו לי שזה בבדיקה ויעדכנו אותי.
אף אחד לא דיבר איתי, לא פנה במייל או במכתב בדואר.
לפני יומיים קיבלתי מכתב מעו"ד שאני נדרשת לשלם סכום הזוי של 2400 ₪ לפני נקיטת הליכים נגדי .
אני מעולם לא התנערתי מאחריות והציוד מוכן לאיסוף או מסירה.
איך עלי לנהוג עכשיו מולם? האם להגיע למשפט?
תודה רבה

שלום,
בהתאם למתואר קיבלת מכתב התראה לפני תביעה ולא תביעה.
עליך לפנות למשרד עורכי הדין לספר את סיפור המקרה ולהחזיר את הציוד כדי להימנע מבעיות בהמשך. ככל שאינך מצליחה להסדיר זאת בעצמך את מוזמנת לפנות למשרדי, לצורך קבלת סיוע בעניינך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.