סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/03/2021 23:03 דנה האם עליי לשלם דמי ביטול טיסה? האם עליי לשלם דמי ביטול טיסה?
קניתי טרם עידן הקורונה כרטיסי טיסה לאוגוסט 2020, כרטיסים עם אפשרות ביטול. ביטלתי את הכרטיסים היות ואי אפשר היה לטוס כחודש וחצי לפני מועד הטיסה
האם עליי לשלם את מלוא דמי הביטול?(150$ לכרטיס) למרות שבפועל לא היו טיסות והסיבה שביטלתי את הכרטיסים היתה רק שרציתי ליחזירו לי את כספי? או שאוכל לקבל את מלוא הכסף ששילמתי?

שלום,
אם סיבת הביטול היתה כיוון שלא היו טיסות בשל מגפת הקורונה, אתה זכאי לקבל החזר כספי מלא.

בעל החברה ניסה להפחיד אותי ולאיים עליי שאם נגיע למשפט הוא יתבע אותי תביעה נגדית..
(לא ברור כ"כ בגין מה אבל לאיים תמיד אפשר)

14/03/2021 08:24 אורה שכירות דירה שכירות דירה
שלום.

זוג מבוגר ששכר דירה לתקופה ארוכה ונאמר לו בחתימת החוזה שחסר טופס 4 והעניין יטופל תוך כמה שבועות מיום חתימת החוזה. עברה חצי שנה ועדייו הטיפול בנושא לא הסתיים.
עכשיו, חצי שנה לאחר חתימת החוזה, נאמר להם שעל מנת לקבל טופס 4 צריך לבנות מחסן בשטח הסלון, דבר שישנה לחלוטין את אופי וצורת הדירה הנוכחית .
בנוסף, ישנם שקעי חשמל בחצר שלא עובדים ונאמר להם בדיעבד, לאחר חתימת החוזה, שאם הם רוצים חשמל בחצר, עליהם להביא חשמלאי על חשבונם.
בדירה קיימת עליית גג שאינה בשימוש ואין אליה גישה ללא סולם גבוה מאוד, אבל מפסקי החשמל לחלק ממערכות הדירה, נמצאים בעליית הגג. גם במקרה הזה נאמר להם שאם הם רוצים גישה ללוח החשמל, עליהם לקנות סולם.

מדובר בזוג מבוגר ללא חשק או רצון להחליף דירה. במיוחד לאור העובדה שהשקיעו זמן וכסף בעיצוב הבית.

אלו אפשרויות במסגרת החוק עומדות לרשותם כדי לדרוש את זכויותיהם כדיירים בדירה שכורה?

תודה

שלום,
במקרה המתואר ישנם כמה נושאים נפרדים לטיפול.
בכל מקרה על מנת לענות על שאלתך יש צורך תחילה לעיין בהסכם השכירות כיוון שהזכויות נגזרות מהסכם השכירות.
כמו כן יש לבחון האם השוכרים ידעו מה מצבו של הנכס טרם שכירתו או שמא הוטעו.
אני מציע להפנות את המקרה לטיפולו של עו"ד.

11/03/2021 12:37 איגור בקרמן זמן סביר לטיפול בתקלה זמן סביר לטיפול בתקלה
שלום רב,

קניתי מייבש כביסה מתוצרת AEG, לאחר 5 חודשים ובזמן האחריות אחרי אין שיחות עם שרות הלקוחות וקביעה של טכנאי שלהם שהמייבש מקולקל ויש להחליפו טרם בוצעה ההחלפה עם שלל תרוצים גם לאחר 3 שבועות.

האם ניתן לתבוע בתביעות קטנות ומה הדרך הנכונה לטפל בהליך כזה.

שלום,
כן, ניתן לתבוע בעניין זה בבית משפט לתביעות קטנות בהתאם לחוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).

הדרך הנכונה לטפל בהליך כזה היא קודם כל להוציא לחברה מכתב התראה לפני תביעה (בטרם מגישים תביעה).

ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

12/03/2021 19:51 איגור זמן סביר

תודה רבה על התגובה.

מה מוגדר כזמן טיפול סביר לתקלה?

שלום,
3 ימים.

08/03/2021 11:04 דניאל שירותים שירותים
אכלתי במסעדה והם נעלו את השירותים ולא רצו לפתוח, לא היה סיבה מוצדקת או לפחות לא נאמר לי מה היא למרות ששאלתי, הייתי חייב לשירותים דחוף מאוד האם יש עילה לתביעה?

שלום,
בגדול כן ובתנאי שיש לך את כל הראיות להוכחת הטענות.

08/03/2021 11:23 דניאל ראיות

אין תצלומים כלשהם או הקלטות... הייתי שם עם חברים האם זה מספיק?

שלום,
לא. עדות של חברים לא מספיק.

08/03/2021 08:46 יהודה בלאי משמעותי מאוד במרצפות שנקנו לפני 3 שנים בלאי משמעותי מאוד במרצפות שנקנו לפני 3 שנים
שלום
לפני כ3 שנים קניתי מרצפות גרניט פורצלן. ובמשך השנים נוצרו אליהם הרבה מאוד שריטות ושפשופים בצורה בלתי רגילה. לדוגמה יש לי באמבטיה מרצפות (אולי לא מאותו סוג ממש )שקניתי לפני כ25 שנים והם נראים במצב הרבה יותר טוב .פניתי לפני כחודש לחברה שמכרה לי אותם והם שלחו נציג מטעמם שאכן התרשם שיש את הבעיות הנ"ל .אבל בפועל הם לא לוקחים אחריות .הוא אמר שזה משימוש, למרות שכמובן אנחנו מאוד שומרים אליהם. ולראיה זה האמבטיה הנ"ל .?וברצוני לברר האם מבחינה משפטית הם חייבים לתת לי אחריות ע"ז אציין שיש לי את החשבונית שקניתי מהם את המרצפות אבל הם לא צירפו לזה תעודת אחריות .אודה לכם מאוד אם תוכלו לענות לי על שאלה זו .

שלום,
אין חוק הקובע כי על החברה לתת לך תעודת אחריות.
האם בעת הרכישה נאמר לך כי ישנה אחריות על המוצר ?

05/03/2021 07:43 רמי כשל תמורה אשראי כשל תמורה אשראי
היי, הזמנתי נופש מחברה פלונית בארץ. לאחר ששילמת באמצעות אשראי 4 תשלומים, העסק חסם אותי בנייד וקילל אותי ואמר שלא אצא לנופש הזה. פשוט מזעזע. הודעתי לחברת האשראי והיא התנערה ואמרה נחכה למועד הנופש. חיכיתי וזה זה חלף, ואז מילאתי כשל תמורה כפי שהם ביקשו וגם לזה הם סירבו ואמרו שזה לא עומד בתנאים. רק לאחר מכתבי התראה והמון שיחות במשך כ-4 חודשים הם הסכימו להחזיר לי אחרי שעזבתי אותם. יש עילה לתבוע על מכתבי ההתראה ששילמתי לעו"ד וגם שיחות טלפון שלי אליהם (30 שיחות )?

שלום,
כן בהחלט.

04/03/2021 16:39 מלכה החזר תשלום החזר תשלום
שילמנו למר ליאור לזר הבעלים של המרכז למצויינות(עבור מורה פרטי לבן) סך של 600 עבור 5 שיעורים. . ולא קיבלנו שום תמורה.התחייב להחזיר את מלוא הסכום. אך החזיר רק 144 שח.. כל יום הוא אומר לנו "תוך שעה"... "מחר במהלך היום""היום הבנק סגור"... "היום יש בעיה טכנית ורק -11.3 יופקד הכסף" פעם גם שלח לי אישור בנק של אנשים אחרים... מה ניתן לעשות במקרה הזה.

שלום,
באם יש לך ראיות להוכחת הטענות את רשאית להגיש תביעה לצורך השבה כספית ותשלום פיצויים.

04/03/2021 13:02 מאיר מוצר באריזה פגומה מוצר באריזה פגומה
רכשתי כיסא באינטרנט המוצר הגיעה באריזה מחוררת כאשר שני חלקים מהכיסא הלא מורכב בולטות החוצה. אני חושד שהכיסא הוא לא חדש באריזה המקורית . בית העסק טוען שזו לא סיבה לביטול עסקה ללא חיוב בדמי משלוח והחזרה עצמית של המוצר כי אין אחריות על האריזה ? תודה

שלום,
בהתאם למתואר - נדמה כי לא קיבלת מוצר חדש. (מה הם מציעים שתוציא את הכסא מאריזתו כדי לבדוק האם הוא משומש ? ומה אז ?)
אתה רשאי לבקש לקבל מוצר אחר במקומו או לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.

02/03/2021 09:35 תאיר החלפה והחזרה בחנות אונליין לתכשיטים החלפה והחזרה בחנות אונליין לתכשיטים
שלום,
אשמח לשאול מספר שאלות בנושא:
בחנות אונליין שמוכרת תכשיטים
1. לפי החוק, כמה זמן מרגע הרכישה יש לצרכן זכות החלפה ?
2. לפי החוק, כמה זמן מרגע הרכישה יש לצרכן זכות ביטול העסקה ?
*הבנתי שבתכשיטים יש סוגיה שונה מהחוק (14 ימים) ויש עניין של תום 2 ימי עסקים שמותר לבטל, האם גם באונליין או רק בבית העסק ? האם תקף גם בהחלפה? או רק בביטול והחזר המוצר
תודה מראש !!

שלום,
עניתי לך על כל שאלותיך בעניין זה בשיחה הטלפונית.

01/03/2021 19:04 אלון חיוב בלתי מורשה בכרטיס אשראי חיוב בלתי מורשה בכרטיס אשראי
ראיתי חיוב סופר פארם שבוצע באפריל 2020. בעוונותי הרבים גיליתי זאת רק בפברואר 2021.
פניתי לחברת האשראי הם טוענים שחלפו למעלה מ-3 חודשים ולא יזכו אותי.

פניתי לסופר פארם מסתבר שבוצעה רכישה באתר. מן הסתם נתנו שם כתובת. המידע הזה חשוב לי לאיתור הנוכל שביצע את השימוש הבלתי מורשה בכרטיס האשראי שלי.
סופר פארם מסרבת ליתן את המידע. הם רק מוכנים לשחזר לי את החשבוניץ .לא מידע שיעזור לי במיוחד.
מה לעשות על מנת לאתר את הנוכל. האם להתלונן במשטרה, האם לפנות לערכאות לחייבם ליתן לי את המידע?

שלום,
כדי להגיע לחקר האמת יהיה עליך לפעול בכל המישורים על מנת לאתר.
להתחיל בפניה לחברת האשראי לצורך קבלת מידע, למשטרת ישראל ובמידת הצורך גם לבית המשפט כדי לבקש צו לקבלת מידע בעניינך.
אני מציע לך להיעזר בעו"ד בעניינך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.