סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

10/08/2021 04:48 דלב תשלום פסק דין תשלום פסק דין
האם תשלום פסק דין בתביעה קטנה כולל ריבית והצמדה בנוסף לסכום הנתבע?

אם נפסק 1000 שח לתשלום תוך 30 יום, האם הצד המשלם צריך להוסיף ריבית והצמדה לסכום מתאריך הגשת התביעה/ או ממתן פסק הדין?

שלום,
בהתאם למצוין בפסק הדין.

09/08/2021 10:38 שרון שער חשמלי - החלפת מנגנון לאחר שנה שער חשמלי - החלפת מנגנון לאחר שנה
שלום רב, לפני שנה וחודש התקנו מחסום כניסה לחניה של הבנין. היום שנה וחודש לאחר ההתקנה הוחלף המנגנון של המחסום. מכיוון שהאחריות פגה לפני כחודש החברה דורשת תשלום עבור המנגנון. האם זה תקין שהמנגנון מתקלקל אחרי פרק זמן כל כך קצר? מה ניתן לעשות במקרה כזה? תודה

שלום,
פנית לפורום משפטי. אין לי כלים לבחון את שאלתך לגבי תקינות מנגנון.
אני מציע לך לפנות בעניין זה לגורמים הרלוונטים ולשאול אותם.

05/08/2021 21:40 נזק למעלית על ידי מוביל נזק למעלית נזק למעלית
שוכר קנה רהיטים וחברת רהיטים נתנו בהזמנה טלפון של המוביל ועלות ההובלה
המוביל עשה הובלה ועשה נזק למעלית מי אחראי החנות רהיטים ,המוביל או השוכר
בעצם את מי תובע וועד הבית

שלום,
ועד הבית צריך לפעול מול השוכר / הבעלים של הדירה.

02/08/2021 13:42 דוד לוי תשלום הפרשי מים בשל טעות של חברת המים תשלום הפרשי מים בשל טעות של חברת המים
שלום רב,
חברת המים עשתה לפני 3 שנים שינויים בשעוני המים בבניין שלי.
במהלך העבודות נעשתה טעות ואני חוברתי לשעון המים של השכנה שלי וההיפך. הטעות התגלתה לאחרונה באמצעותי. כעת הרשות מבקשת ממני לשלם את ההפרשים של צריכת המים בשלוש שנים האחרונות.
האם אני, כצרכן, אמור לשלם את ההפרשים או שעל חברת המים לספוג אותם מאחר והתקלה נעשתה על ידיהם.

שלום,
אין זו שאלה של חוק.
בכל מקרה אתה כצרכן אמור לשלם בעד השימוש שעשית במים (ואם היתה טעות בעבר) עליך להשלים את הסכומים.

29/07/2021 16:31 לאה הטעייה מכוונת הטעייה מכוונת
שלום קניתי אתמול טלפון נייד סמסונג ולא יידעו אותי שזה טלפון מתצוגה שילמתי והעבירו תכנים של נייד ישן לחדש כשהגעתי הביתה ראיתי שרשום ,בחשבונית שזהו טלפון נייד מעודפי תצוגה התקשרתי לחנות והם התעלמו ולא התייחסו האם יש לי עילה לתביעה במיוחד שהכפתור של סאונד רפה

שלום,
כן בהחלט ובתנאי שיש ברשותך את כל הראיות להוכחת הטענות.

31/07/2021 09:08 ורוניקה קולוטוב מזגן מיני מרכזי נוזל מזגן מיני מרכזי נוזל
שלום
עברנו לדירה חדשה לפני שנה והתקנו מזגן מיני מרכזי.
לפני 5 ימים התחילה נזילה מהתקרה היכן שצינורות המזגן והנזילה הגיעה לגלאי עשן והגלאי עשן התחיל לצפצף חזק ולהבהב .
התקשרנו למתקין מכיוון שנותן 5 שנות אחריות.
הוא הגיע רק לאחר יומיים, היה 5 דקות ואמר שאין שום בעיה ושהיה צריך לנקות רשתות וזהו.
10 דקות לאחר שהלך התחילה נזילה ממש חזקה, הגלאי התחיל לצפצף מאוד חזק וכמובן שנלחצנו וישר התקשרנו אליו ושלחנו לו וידיאו.
הוא לא ענה לטלפונים ולא פתח את הוידיאו ולא חזר אלינו.
גם למחרת לא ענה ולא חזר אלינו ורשם שהוא עסוק.
כרגע עברו 5 ימים שאנחנו ללא מזגן ועם גלאי עשן שמצפצף כל כמה דקות וכמובן שלא מדליקים בגלל הנזילה ומפחדים שיהיה קצר.
מה עלינו לעשות? למי לפנות? זאת ממש עוגמת נפש וסכנה.
תודה על התשובה

שלום,
כמובן שעל המתקין להגיע ולתקן את התקלה במסגרת האחריות.
במידה והמתקין אינו מגיע על מנת לתקן את התקלה במסגרת האחריות, את רשאית להביא טכנאי מתקין אחר לתקן את התקלה הנוכחית ובהמשך לתבוע את המתקין הראשון בגין כל הפרת הסכם, רשלנות, חוסר תום לב, נזקים ועוגמת נפש.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

01/08/2021 06:16 ענת תקלה במערכת גז בזמן מעבר בין חברות תקלה במערכת גז בזמן מעבר בין חברות
שלום, בצנרת הגז בבניין שלנו התגלתה תקלה בדיוק בזמן שהיינו בתהליך המעבר מחברת גז אחת לאחרת. שתי החברות מתנערות מתיקון הבעיה ובינתיים מותקנים בלוני גז חיצוניים ומסוכנים.
מי החברה שעליה מוטל תיקון הבעיה ?

שלום,
תחילה יש לבחון מהו טיב התקלה וכיצד נגרמה על מנת לקבוע אחריות של מי מהחברות.
בכל מקרה אם חברה ראשונה פירקה הכל והחברה השניה טרם התחילה במלאכה, אזי האחריות תחול על החברה הראשונה.

28/07/2021 09:38 רותי לוי ביטול עסקה מעל 14 יום ביטול עסקה מעל 14 יום
רכשתי חבילת נופש בארץ דרך סוכנות נסיעות ברכישה טלפונית, ביטלתי את העסקה מעל 14 יום, אך בחברת הנסיעות נאמר לי שהסכום רכישה נשאר עדיין במסגרת האשראי והתשלומים ירדו בכל חודש עד לסיומם ובכל ירידה אקבל זיכוי. האם זה תקין בחוק?

שלום,
החוק אינו קובע דברים מעין אלו.
החוק קובע כי לאחר ביטול העסקה יש להשיב לצרכן את כספו באותה הדרך שבה שילם.
אם שילם בכרטיס אשראי אז באמצעות כרטיס אשראי, אם במזומן אז תשלום במזומן וכן הלאה.

זאת אומרת שאם סכום העסקה חולק למשל ל10 תשלומים הוא יוחזר ב10 תשלומים כפי שהעסקה בוצעה?

עניתי לך את שקובע החוק.
כמו שהסברתי החוק אינו עוסק בשאלה הספציפית שלך, אלא כללי.

26/07/2021 19:05 ישראל תביעה בגין מוצר לא ראוי תביעה בגין מוצר לא ראוי
שלום רב לעורך הדין. רכשתי פיצה קפואה של חברה מסויימת ופעלתי על פי ההוראות וקיבלתי פיצה מבעבעת.
אחר כך טעיתי כשרכשתי פיצה במבצע גם קפואה. הפיצה לא מבעבעת וחתיכות הפיצה נשארות שלמות וכשאני מאריך את הזמן מעט אני מקבל פיצה מושחמת שאין לה טעם של פיצה אלא של לחם/פיתה.שלחתי פנייה לחברה אך עדיין לא הגיבו. מצד אחד אני ארגיש חוסר נעימות שאגרום להם אי נעימות על מוצר שאינו מספק את הפרסום אך אם לא יענו לי בכלל זה אולי ידחוף אותי.
רציתי לשלוח הודעה שאני מעוניין לצפות בהם מכינים פיצה כפי שהיא מופיעה בפרסום שעל גבי המוצר. הפיצה הראשונה עלתה 29 וזו 19 וגם מחיר של 5 שח לא מצדיק את הקנייה.
מה דעתך?

שלום,
מה דעתי על מה ?
אם התאכזבת ו\או אינך אוהב את המוצר, אז תפסיק לרכוש אותו.
אם לדעתך יש הטעייה בפרסום - אתה רשאי לתבוע בגין כך ובתנאי שיש לך את כל הראיות להוכחת הטענות.

26/07/2021 14:34 אור מחלוקת על תוקף ומחיר המחסנית מחלוקת על תוקף ומחיר המחסנית
שלום רב,

1.בשנת 2016 רכשתי מכשיר המיועד למניעת נשירת שיער ועיבויו.

2.הסוללה הספיקה למשך שנה שלמה.

3.בשנת 2017 קניתי סוללה חדשה. אומנם נעשתה לי הנחה של 90 שקל אבל היא הספיקה למשך 6 חודשים בלבד.

4.לאחר שביררתי עם החברה למה המחסנית לא הספיקה למשך שנה כבראשונה נאמר לי שמשך פעילות המחסנית היא לשישה חודשים בלבד.

5.בהסכם ביננו לא פורש תוקף המחסנית, אך בפועל הראשונה הספיקה לי למשך שנה שלמה ועל כן

עמדתי על כך שאם אני מקבל מחסנית למשך 6 חודשים לפחות תעשה לי הנחה ואכן את המחסנית הבאה קיבלתי ב-250 ש"ח למשך חצי שנה מהסוכן שהנפיק לי את ההסכם עם החברה.

6.לצערי,הסוכן כבר לא עובד עם החברה ובשנת 2019 לא היה לי עם מי לדבר ולכן קניתי את המחסנית במחיר הנקוב בהסכם למשך 6 חודשים ב-390 ש"ח.

7.הואיל והיום החברה מסרבת להנפיק לי את המחסנית גם במחיר הזה ודורשת יותר למרות התחייבותה בכתב אני רוצה לתבוע אותה הן על המחיר הנקוב בהסכם והן על משך תוקף המחסנית

למשך שנה שלמה כמו שהונפקה לי הראשונה.

8.שאלתי היא האם רכישתי את המחסנית בשנת-2019 במחיר הנקוב בהסכם למשך חצי שנה

מהווה חוסר תום לב כאשר היום אני תובע אותה למשך שנה שלמה באותו מחיר?

9.ואם אכן יקבע שתביעתי היא בחוסר תום לב האם אוכל לטעון כנגד זה שכיום החברה מסרבת לספק לי את המחסנית גם במחיר הנקוב בהסכם למשך 6 חודשים ולכן משום שאין כאן הצעה של מה שהחברה הציעה בראשונה לא מדובר בחוסר תום לב כי הקיבול כבר מבוסס על טענה אחרת.

לשון אחר: החברה בסירובה לספק את שירותה שהתחייבה לו בכתב למעשה מחקה את התנאי הזה

בהסכם מבחינתה ולכן אין כאן תום לב, אלא של החברה בלבד כי אם היא הייתה מספקת לי את השירות כאמור בהסכם התביעה הזאת לא הייתה נולדת.

אשמח לקבל מענה בהקדם בכבוד רב.



שלום,
כבר פנית אליי בעבר בעניין זה ועניתי על שאלותיך.
1. בהתאם למתואר כן זה עלול להיחשב כחוסר תום לב.
2. אתה בהחלט יכול לטעון טענות אלה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.