סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

13/10/2021 04:47 חני האם בעל המקצוע רשאי לעב או למנוע חומר מהלקוח האם בעל המקצוע רשאי לעב או למנוע חומר מהלקוח
אני רוצה להעביר את הטיפול בענייני מרואה חשבון שטיפל בי לרואה חשבון חדש. קיימת מחלוקת לגבי שכר הטרחה שרואה החשבון אותו אני רוצה לעזוב דורש ממני.

למרות שהוא הכניס לדו"ח רווח והפסד 2020 רק את ההכנסות שלי וזה הכל, הוא דורש ממני תשלום של 90% משכ"ט בגין הכנת דו"ח ומונע ממני את החומר שלי הנמצא אצלו ולא מעביר אותו לרואה החשבון החדש.

האם מותר לו לעכב או למנוע ממני את החומר שלי בגין מחלוקת לגבי שכר עבודה או שהוא מחוייב לתת לי את החומר למרות קיומה של מחלוקת?


שלום,
החוק אינו מתייחס לשאלה זו, אך נקבע בפסיקה (בתי המשפט קבעו) כי רו"ח רשאי לעכב מסמכים עד לקבלת שכר טרחה (בהתאם להסכם ביניכם).
כמובן שלאחר התשלום והעברת החומרים לרו"ח חדש, את רשאית להגיש תביעה כנגד רו"ח הקודם.

תודה על תשובתך, אך אין ביני לבין רואה החשבון הסכם שכ"ט לגבי הכנת דוח שנתי. (עד היום בעלי טיפל בכל מולו, כעת בעלי ואני בסכסוך ורו"ח דורש ממני דברים שלא סוכמו איתי ואני בספק אם סוכמו עם בעלי, אך אני לא יכולה לשתף את בעלי כי אנו נמצאים בסכסוך.
האם הנסיבות שתוארו משנות מתשובתך

לא

13/10/2021 06:17 איש אחד איך לכמת נזק בפועל בתביעה קטנה איך לכמת נזק בפועל בתביעה קטנה
שלום,
אני עובד בביתי בתור עצמאי בתחום קנייה ומכירה של ניירות ערך. מטבע הדברים יש זמנים שאני פעיל יותר ופעיל פחות, אין חשבוניות וכד'.
יש לי שכנים שמרעישים מאוד מאוד ויש לי ראיות למכביר.
זה גם פוגע בפרנסתי מלבד עוגמת הנפש וחוסר נוחות
אני מעוניין להגיש תביעה קטנה כנגדם.
איך אני יכול לכמת את הנזק שנגרם לי בפועל כדי לשכנע השופט?

שלום,
התשובה היא בגוף השאלה.
עליך לכמת את הנזקים הנגרמים לך וכפועל יוצא לתרגם זאת לכסף, בהתאם לנזקים האמיתיים שנגרמים לך.
לפני שאתה רץ להגיש תביעה, הייתי ממליץ לך להתייעץ עם עורך דין בעניינך.
מקריאת הדברים - אני לא בטוח שיש לך עילה לתביעה.

11/10/2021 19:15 דוקית שטשן התנהלות בית משפט לאחר הגשת.תביעה התנהלות בית משפט לאחר הגשת.תביעה
שלום,
הגשתי תביעה קטנה בבית המשפט.
לאחר יומיים קיבלתי העתק הזמנה לדין.לא לדיון.
בלי תאריך.
לאחר יום
נוסף אי אפשאר היה להקליד את מספר התיק ובתיק הנייר בהודעות מזכירות כתוב כי מסיבות מנהליות ועקב החלטת הנשיאה דיון זה יתנהל מאוחר יותר והצדדים.-קבלו הודעה.
מה זאת אומרת מאוחר מדי?
זה לא סדר הפעולות הקבוע בחוק
תביעה קטנה היא הליך שאמור להיות יותר מהיר ופה אני מקבלת.משהו עלום.וסתום.ושלא לפי הוראות הדין
מה זה?
מה ניתן
לעשות?

שלום,
על מנת שאוכל לענות על שאלתך - עליי לראות את המסמכים וההודעות שקיבלת.

11/10/2021 19:17 דוקית שטשן התנהלות בית משפט לאחר הגשת.תביעה התנהלות בית משפט לאחר הגשת.תביעה
שלום,
הגשתי תביעה קטנה בבית המשפט.
לאחר יומיים קיבלתי העתק הזמנה לדין.לא לדיון.
בלי תאריך.
לאחר יום
נוסף אי אפשאר היה להקליד את מספר התיק ובתיק הנייר בהודעות מזכירות כתוב כי מסיבות מנהליות ועקב החלטת הנשיאה דיון זה יתנהל מאוחר יותר והצדדים.-קבלו הודעה.
מה זאת אומרת מאוחר מדי?
זה לא סדר הפעולות הקבוע בחוק
תביעה קטנה היא הליך שאמור להיות יותר מהיר ופה אני מקבלת.משהו עלום.וסתום.ושלא לפי הוראות הדין
מה זה?
מה ניתן
לעשות?

06/10/2021 03:55 יעל החזר אגרה החזר אגרה
שילמתי 60 שח לבית המשפט בגין הגשת תביעה קטנה.התביעה הגיעה לגישור והסתיימה בגישור.האם מגיע לי החזר עבור האגרה ששילמתי? תודה

שלום,
לא.

05/10/2021 07:03 שאול פיצוי עבור איחור עבודת נגר פיצוי עבור איחור עבודת נגר
שלום,
האם הנני זכאי לפיצוי עבור איחור של נגר מעבר לזמן שנקבע?( נקבע עד חודשיים ובפועל עברו ארבעה חודשים) הטענה שלו היא כי הפורמייקה לא מוכנה במפעל עדיין והיו לה הזמנות אחרות וכו' וכו', לאחר מכן טען שיסע אישית למפעל לבדוק, אך שוב, ממתינים לו פי 2 זמן משנקבע.

שלום,
כן. בהתאם למתואר מדובר פה בהפרת הסכם ועוגמת נפש והחוק קובע פיצויים הן בגין הפרת הסכם והן בשל עוגמת נפש.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

04/10/2021 09:26 מיכאל ביטול עיסקה ביטול עיסקה
היי צהריים טובים
סגרתי עיסקה לגבי השתלת שיער בטורקיה בתאריך12/9העיסקה הייתה על סך 13900 ולאחר 10 ימים שיניתי את העיסקה לעיסקה שעלותה 9900 עקב מצב כלכלי ועכשיו שאני רוצה לבטל את העיסקה לגמרי .נאמר לי שאני צריך לשלם 20 אחוז דמי ביטול מערך העיסקה הראשונה רציתי לדעת אם יש מה לעשות לגבי זה כמו כן בחוזה לא מצוין איזו עיסקה ויש לציין שהעיסקה השנייה נעשתה בוואטספ

שלום,
חסרים לי מידע ונתונים רבים כדי שאוכל להשיב על שאלתך.
לדוגמא האם מדובר על חברה הרשומה בישראל או חברה בטורקיה ?
האם חתמת על הסכם / חוזה כלשהוא ?
כיצד ביצעת את העסקה וכיצד ביקשת את ביטולה ?
ועוד.

ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
השירותים המשפטיים בתשלום.

03/10/2021 12:13 רן ב שאלה בנוגע להחזר כספי עבור טיסה שאלה בנוגע להחזר כספי עבור טיסה

שלום רב, מזה כמה חודשים אני מתנהל מול חברת Joombofly בתכתובות בהם הם מתחייבים לבצע החזר כספי עבור כרטיסי טיסה שביקשתי עליהם החזר (הטיסות בוטלו על ידי חברת התעופה, בשל מגיפת הקורונה). בכל פעם הם מתחייבים לזכות בסכום המלא ולא מבצעים זאת, כך כמה חודשים. הבנתי שיש סוכנות נסיעות בארץ בשם תלמה נסיעות שהיא מייצגת אותם ומנפיקה את הכרטיסים, כך שהאחריות להחזר היא עליהם. גם אליהם פניתי בכתב והם מתעלמים. מה הצעד הבא שניתן לעשות? בחברת האשראי לא מוכנים לבצע ביטול עסקה רטרואקטיבית. האם יש פעולות נוספות שאפשר לבצע מול חברת האשראי? האם הצעד הבא צריך להיות תביעה משפט מול חברת הנסיעות? מה אתם ממליצים?

שלום,
באם החברות אינן מגיבות למכתבים ולפניותיך - לא יהיה מנוס מלהגיש תביעה בבית המשפט לצורך קבלת כספך בחזרה + תשלום פיצויים ללא הוכחת נזק (סכום פיצוי של עד 10,350 ש"ח) + תשלום פיצויים בגין נזקים ועוגמת נפש.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

30/09/2021 11:42 סער מחשב בן 5 ימים התקלקל, מה הדין לגבי זה  ? מחשב בן 5 ימים התקלקל, מה הדין לגבי זה ?
שלום רב,

מקווה שאוכל לקבל סיוע או הכוונה, ובתאם לכך אשקול את צעדי .

בתאריך 05/09 רכשתי מחשב נייד מחברת מחסני חשמל ( גורם א' ), לאחר חמישה ימים המחשב פשוט התקלק, המסך לא נדלק, המחשב דלוק אבל המסך שבק חיים
פניתי למחסני חשמל כדי שינחו אותי איך מקבלים DOA , ז"א מחשב תמורת המחשב הישן המקולקל, התברר לי שבגלל שהמחשב בייבוא מקביל זה יהיה מורכב מדי .

הם הפנו אותי לפרטנר ( גורם ב' ) כדי לשים את המחשב הנייד שם והם יקחו את המחשב למעבדה של גט סל ( גורם ג' )
ב 13/09 המחשב נמסר לפרטנר בנתניה, ורק 22/09 המחשב הגיע למעבדה של גט סל.

המעבדה טוענים שזמן הטיפול שלכם בכל מוצר הוא עד 14 ימי עסקים והם טוענים שהפרט הזה רשום בטופס מסירת המחשב שלי, מיותר לציין שבטופס לא רשום שום 14 ימי עסקים, להחליף מסך לוקח בדיוק שעה, מה גם עוגמת הנפש של לקוח שקנה מחדש נייד ואחרי 5 ימים צריך להוציא את המיץ ולהיטרטר בין 3 גורמים שרק מנסים להתיש אותו , הייתי מצפה שירימו את התיקון לראש העדיפויות.

אני בלוגר אוכל, והעובדה שלא היה לי מחשב גרם לי לתקיעות בתוכניות ובלו"ז שקבעתי לעצמי לגבי הבלוג ולגבי עוד תוכניות

היום 30/09 צלצלתי אליהם כדי לברר כמה ימי עסקים עברו מתאריך 13/09, התשובה שלהם : 3 ימי עסקים, הטענה שלי שהמעבדה עבדה בחול המועד, לא השפיעה על אופן החישוב שלהם..התעקשו שחלפו רק 3 ימי עסקים..
א. מה הדין לגבי מחשב שהתקלקל בטווח 14 ימים מיום הקניה
ב. מה הדין במידה ולא רשום על טופס המסירה את מספר הימים לטוווח תיקון
ג. ומה הדין לגבי עוגמת הנפש

שלום,
א. מחשב שהתקלקל לאחר 5 ימים - זה אומר שנמכר לך מחשב תקול מלכתחילה - ועל כן בהתאם לחוק אתה זכאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה או להחליף לך למחשב חדש אחר ובכל אחד מהמקרים גם תשלום פיצויים בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך (הרי מכרו לך מחשב תקול מלכתחילה).
ב. ישנן תקנות לעניין תיקון מכשירים (ראה תקנות הגנת הצרכן - אחריות ושירות לאחר מכירה). אמנם בתקנות אלו לא מצוין תיקון מחשב - אך ניתן להסיק מתקנות אלו לגבי זמני התיקון הראויים. ובכל מקרה מגיע לך מחשב חדש ולא מחשב מתוקן.
ג. בהתאם למתואר מגיע לך פיצוי בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ,סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

מה הטלפון ?

052-6197069

30/09/2021 12:25 סער מחשב בן 5 ימים התקלקל, מה הדין לגבי זה  ? מחשב בן 5 ימים התקלקל, מה הדין לגבי זה ?
מקווה שאוכל לקבל סיוע או הכוונה, ובתאם לכך אשקול את צעדי .

בתאריך 05/09 רכשתי מחשב נייד מחברת מחסני חשמל ( גורם א' ), לאחר חמישה ימים המחשב פשוט התקלק, המסך לא נדלק, המחשב דלוק אבל המסך שבק חיים
פניתי למחסני חשמל כדי שינחו אותי איך מקבלים DOA , ז"א מחשב תמורת המחשב הישן המקולקל, התברר לי שבגלל שהמחשב בייבוא מקביל זה יהיה מורכב מדי .

הם הפנו אותי לפרטנר ( גורם ב' ) כדי לשים את המחשב הנייד שם והם יקחו את המחשב למעבדה של גט סל ( גורם ג' )
ב 13/09 המחשב נמסר לפרטנר בנתניה, ורק 22/09 המחשב הגיע למעבדה של גט סל.

המעבדה טוענים שזמן הטיפול שלכם בכל מוצר הוא עד 14 ימי עסקים והם טוענים שהפרט הזה רשום בטופס מסירת המחשב שלי, מיותר לציין שבטופס לא רשום שום 14 ימי עסקים, להחליף מסך לוקח בדיוק שעה, מה גם עוגמת הנפש של לקוח שקנה מחדש נייד ואחרי 5 ימים צריך להוציא את המיץ ולהיטרטר בין 3 גורמים שרק מנסים להתיש אותו , הייתי מצפה שירימו את התיקון לראש העדיפויות.

אני בלוגר אוכל, והעובדה שלא היה לי מחשב גרם לי לתקיעות בתוכניות ובלו"ז שקבעתי לעצמי לגבי הבלוג ולגבי עוד תוכניות

היום 30/09 צלצלתי אליהם כדי לברר כמה ימי עסקים עברו מתאריך 13/09, התשובה שלהם : 3 ימי עסקים, הטענה שלי שהמעבדה עבדה בחול המועד, לא השפיעה על אופן החישוב שלהם..התעקשו שחלפו רק 3 ימי עסקים..
א. מה הדין לגבי מחשב שהתקלקל בטווח 14 ימים מיום הקניה
ב. מה הדין במידה ולא רשום על טופס המסירה את מספר הימים לטוווח תיקון
ג. ומה הדין לגבי עוגמת הנפש

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.