סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

17/01/2022 11:25 בוריס חיוב חברת מים - חוב מלפני 10 שנים חיוב חברת מים - חוב מלפני 10 שנים
שלום רב.
אתמול קיבלתי על סף הדלת מכתב התראה מעורך דין לגבי חוב של 2700 ש"ח לחברת המים.
התקשרתי הבוקר לברר פרטים - מדובר על חוב מ 2012!!!. באותו זמן הייתי סטודנט ושכרתי דירה בעיר, כאשר החוב נוצר בחודש האחרון של השכירות שלי, וכלל בתוכו תיקון של צנרת משותף של הבניין עם עלות של 1400 ש"ח לכל דייר.
חשוב לציין שאני לא קיבלתי את דרישת החוב הזו - לדבריהם הם שלחו הרבה התראות. נציין גם שהמשכתי לגור בעיר בדירה אחרת, עם אותה חברת מים - כאשר בשום רגע לא צוין בפני החוב המדובר. כמו כן בידי חברת המים גם המייל שלי וגם הנייד שלי - לא יצרו עימי קשר.

כעת רציתי לשאול 2 שאלות:
1. היות והחוב הוא של תיקון צנרת משותפת של הבניין - האם זה אומר שאני אמור לשלם או בעל הדירה? הרי לא מדובר בנזק שקשור אליי.
2. האם ייתכן שזה הוגן שהם לא שלחו לי שום מסמך, ולא הייתי מודע לחוב (עד לקבלת מכתב ההתראה אתמול) למרות שיש להם את כל פרטי הקשר שלי - ועכשיו הם רוצים לגבות ממני עוד 1400 ש"ח ריביות וקנסות על מכתבי התראה?

תודה מראש

שלום,
1. במקרה שמדובר בתיקון צנרת משותפת של הבניין - מי שצריך לשלם בעבור כך הוא בעלי הדירה (ולא השוכר), אלא אם כן מצוין אחרת בהסכם השכירות.
2. אם הם לא שלחו לך כל השנים הללו מכתבי התראה - אזי חלה תקופת התיישנות ואינך צריך לשלם דבר. עליהם להוכיח כי אכן שלחו לך כל השנים הללו מכתבי התראה. בכל מקרה וכפי שאני מבין חלה התיישנות בעניין החוב (מעל 7 שנים) ועל כן אינך מחויב לתשלום.

קודם כל תודה רבה על המענה .
בנוגע למה שנכתב בסעיף 2 - לדבריהם שלחו מכתבים לכתובת המקורית בה אני לא מתגורר כבר 10 שנים. נציין כי יש בידיהם את המספר הנייד שלי וכן מייל שלי. אבל הם אומרים שאין מחובתם לשלוח דואר רשום או לודא כי קיבלתי דרישה לחוב טרם שליחת מכתב התראה. האם זה נכון?
חברות הקשר - החוב הוא מ 2012. חלה עליו התיישנות? לדבריהם כל חודשיים הם שלחו מכתבים. האם החוב פשוט נעלם?

שלום,
האם מדובר על כתובת הרשומה במשרד הפנים ?
הם צריכים להוכיח כי שלחו לאורך כל השנים מכתבי התראה אליך.

17/01/2022 15:52 בוריס המשך

הם שלחו לכתובת בה גרתי לפני 10 שנים. לא בדקו מה הכתובת הנוכחית.
נציין כי המשכתי לשלם להם מהדירה הבאה אליה עברתי בלי שום תיעוד של החוב

17/01/2022 11:09 קניתי מוצר חשמל ב150 שח האם מגיע לי אחריות? האם מגיע לע אחריות? האם מגיע לע אחריות?
קניתי מוצר חשמל ב150 שח בדיוק האם לפי חוק יש לי אחריות ?

שלום,
אין אחריות אוטומטית. אם אתה מקבל תעודת אחריות על מוצר אז יש לך אחריות ואם לא אז לא. לדוגמא אתה יכול לרכוש רכב ולשלם עליו 150,000 ש"ח בלי לקבל עליו אחריות ואז אין אחריות על הרכב. אתה יכול לקנות מוצר ב 50 ש"ח ולקבל עליו אחריות ואז יש לך אחריות על מוצר ב 50 ש"ח.

16/01/2022 18:37 איתן מחסני תאורה-התנערות מאחריות והחלפת מוצר פגום מחסני תאורה-התנערות מאחריות והחלפת מוצר פגום
רכשנו מהם תאורת לד יקרה לסלון 661 ש"ח מביג בקריות. ב 1.7.21.
חלפה חצי שנה והפסיקה לעבוד . האחריות היא שנתיים.
התשובה שקיבלתי מג'מל מסניף ביג צומת קרית אתא : "אנחנו שולחים למעבדה לתיקון ,ואם לא ניתן ,תקבלו זיכוי". השאירו אותנו ללא תאורה בסלון, מסרבים לזכות כספי או לתת מוצר חלופי.
מי ישלם על החשמלאי שהבאתי כדי לפרק ולהביא אליהם ואחר מכן להרכיב מחדש ??

שלום,
כאשר מוצר הוא באחריות, על החברה להחזיק במלאי מוצרים להחלפה.
עליך לאפשר לחברה לתקן את המוצר ואם אינה מצליחה לתקן בתוך זמן סביר, עליה לספק לך חדש.
לעניין שאלתך - יש צורך לבדוק מה קובע בעניין זה הסכם האחריות.

14/01/2022 12:52 מיכאל התנערות ממתן שירות על מדיח כלים התנערות ממתן שירות על מדיח כלים
רכשתי בדצמבר 2020 מדיח כלים של חברת סימנס ביבוא מקביל ואחריות של חברת תמוז. התקנת המדיח הייתה על ידי הנגר (כמקובל במדיח אינטרגרלי) בחודש אוגוסט כאשר האספקה בפועל הייתה ביולי (עקב עיכוב במסירת הדירה...)
אחרי 4 חודשים נוצרה תקלה במדיח, הזמנו את השירות באו 2 טכנאים ואמרו שיש צורך להחליף גומי אוטם, שזה חלק שאינו קיים אצלם ויתאמו לי התקנה למועד אחר, לאחר שבוע המתנה שלא יצרו עימי קשר, פניתי לחברה לשאול מה קורה? ונאמר לי שמתועד שמדובר בהתקנה לקוייה של הנגר ולכן אין אחריו.
אני מעוניין לתבוע אותם? אך חושש שאם הזמין טכנאי פרטי לתיקון אאבד את האחריות מכון ולהבא, והאם בית המשפט יסתפק בחשבונית בה מתוארת התקלה ושהיא אמורה להיות באחריות החברה, או שעליי להגיש תביעה בטרם שינוי המצב בפועל כדי שיהיה ניתן להתרשם מהמצב לאשורו?
לצערי השיחות וביקור הטכנאי לא מוקלטות, אך אישתי הייתה עימי בבית בזמן שהטכנאי הגיע, האם יש צורך להחתים אותה בתצהיר לפני עו"ד על הסיפור, או שמספיק לתעד את גירסתה?
מה יכולה להיות התביעה מלבד פיצוי ללא הוכחת נזק? ביקור הטכנאי, החתמת תצהיר בפני עו"ד ביטול זמן?
תודה

שלום,
1. אני מתייחס להליך של תביעות קטנות.
2. כאשר מגישים תביעה יש צורך בכל הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות.
3. לפני הגשת תביעה מומלץ להוציא מכתב התראה כדי ל"הקפיא את המקרה" ומומלץ לקבל חוות דעת של איש מקצוע אותה יש לצרף לכתב התביעה.
4. לגבי עדים. על העד להופיע בפני בית המשפט לצורך מתן עדות. יש צורך לצרף תצהיר של העד לכתב התביעה.
5. בעיקר הפרת הסכם.

14/01/2022 16:48 אילן תיקונים חוזרים ונשנים בתקופת האחריות תיקונים חוזרים ונשנים בתקופת האחריות
קבלן שביצע איטום קירות ונתן אחריות שנתיים - אך הוא נאלץ להגיע שוב ושוב לתקן האיטום במקום ספציפי שבו כל פעם מתרחשת נזילה (קרי - הבעיה חוזרת שוב ושוב באותו מקום) - מה הדין לגבי תקופת האחריות?

האם לאחר שנתיים הקבלן רוחץ בנקיון כפיו ופטור מאחריות גם אם הבעיה תתרחש שוב בתום תקופת האחריות?

שלום,
יש לתת לקבלן הזדמנות לתקן את האיטום בתקופת האחריות.
ככל שאינו מצליח לתקן במהלך תקופה סבירה (נגיד לאחר 3 ניסיונות) - אזי ניתן לקבוע כי הקבלן אינו מקצועי ו\או ביצע עבודה רשלנית.
אני מציע לא להמתין לאחר תקופת האחריות.

11/01/2022 15:25 אנונימי ביקשתי לבטל עסקה אך לא פיצו ביקשתי לבטל עסקה אך לא פיצו
שבוע טוב

05/01/2022 10:33 ויקטור החזר כספי החזר כספי
רכשתי עכבר מחשב באתר. העכבר הגיע ולא עבד כראוי. ביקשתי לקבל החזר כספי ונענתי בשלילה, אמרו שניתן להחליף. אני לא מעוניין בכך. האם מגיע לי החזר כספי? מן הסתן פתחתי את האריזה, אך לא השתמשתי במוצר.

שלום,
כן. בהתאם לחוק הגנת הצרכן אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.
אם מדובר במוצר תקול על אחת כמה וכמה אתה רשאי לבטל (ואף לקבל פיצוי).

05/01/2022 14:24 ויקטור עוד שאלה

ואיך עלי לפעול כדי לקבל את ההחזר? המוכר לא מוכן לתת אותו?

שלום,
ככל שהמוכר אינו פועל בהתאם לחוק, אתה רשאי להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לצורך ביטול עסקה + השבה כספית + תשלום פיצויים.
לפני כן אני ממליץ לשלוח למוכר הודעה על ביטול העסקה בכתב כדי להקפיא את המצב.

07/01/2022 15:59 ויקטור תודה

תודה רבה על התייחסותך. כמה פיצויים נהוג לבקש על מוצר שעלותו 400 שקלים?

שלום,
אין דבר כזהנהוג. כל מקרה לגופו.

03/01/2022 14:38 בנאל תביעת סוכנות ביטוח תביעת סוכנות ביטוח
היי
סגרתי לפני כחצי שנה ביטוח מקיף על הרכב.
הסוכן שדיברתי איתו ביקש ממני מסמכים של העבר הביטוחי
רציתי לשלוח אך באותה השיחה הוא אמר לי חכה אני אוציא מהמחשב
הוא הוציא את כל המסמכים מהמחשב וחזר אלי עם הצעת מחיר
ההצעה נשמעה לי נמוכה מידי ושאלתי אותו האם הוא בטוח שזה המחיר וציינתי בפניו שאין לי 3 שנים עבר ביטוחי
הוא אמר לי כן כן הכל בסדר והמשכנו לסגור את הביטוח
לאחר שסגרנו הכל הוא התקשר אלי בחזרה לאחר כמה ימים/שבועות
ואמר לי שאין לי 3 שנים עבר ביטוחי ושצריך לעלות את הפרמיה
אני לא הסכמתי לדבר הזה מכיוון שהטעות לא הייתה שלי
לאחר כמה שיחות איתו מנהלת מטעם הסוכנות חזרה אלי וכביכול עד היום (חצי שנה) היא מחפשת לי ביטוח אחר
שלחו לי מכתב מהביטוח שהפרמיה שלי תעלה אם לא אשלח מסמכים
שלחתי למנהלת הזאת את המכתב בוואטסאפ וחזרה אלי בשיחת טלפון ואמרה לי שהכל בסדר ולא יחייבו או יעלו כלום שזה בטיפול שלה
לפני כמה שבועות ראיתי 2 חיובים באשראי מהביטוח שלא צריכים להיות
לאחר בדיקה מולם העלו לי את הפרמיה בעוד 4,500 שקל בגלל שלא שלחתי מסמכים
היום הסוכנות רוצה להחתים אותי שאין לי 3 שנים עבר ביטוחי אלא רק שנתיים (כשסגרתי איתם היה לי שנה ו8 חודשים)
השאלה שלי היא האם לחתום על המסמך? הם אומרים שיורידו מהפרמיה אבל לא הכל ואז אסתדר מולם על הטעות שלהם (שהם ישלמו את ההפרש או בדרך אחרת..)
והאם יש פה עילה לתביעה? (הבנתי שניתן לתבוע בתביעות קטנות אך עדיין ארצה ייעוץ מעו"ד)
עוד שאלה קטנה האם אני יכול לבטל את הביטוח ולעשות אחד חדש ועדיין יחזירו לי את הכסף שחייבו על הפרמיה?
אשמח לתשובתכם

שלום,
כדי שאוכל לענות ספציפית על שאלותיך עליי לעיין בכל המסמכים והראיות הרלוונטיות בעניינך.
על כן תשובותיי כאן אליך הן כלליות בלבד.
אני מציע לך תחילה לחתום על הסכם מול סוכנות הביטוח באשר להסכמות אליהן הגעתם ורק לאחר מכן לחתום על המסמך.
בהתאם למתואר יש פה עילה לתביעה בתנאי שיש ברשותך את כל הראיות להוכחת הטענות. אכן המקרה שלך יכול להתאים לתביעה בבית המשפט לתביעות קטנות).
לגבי שאלתך האחרונה - אתה רשאי לבטל את הביטוח ולעשות חדש. את עניין השבת הכספים שגבו ממך, עליך לבחון זאת מול חברת הביטוח (כאמור - אני לא מכיר את פרטי המקרה לעומקם ולא יכול לענות לך על כך).

04/01/2022 10:09 בנאל ראיות

היי, קודם תודה על תשובתך.
אילו ראיות אני צריך? השיחות עם הסוכנות מוקלטות (מהצד שלהם), האם זה יעזור?
לצערי, את השיחה עם המנהלת כשהיא אמרה לי שהכל בטיפול שלה ולא יעלו כלום, אין לי מוקלט מכיוון שזו הייתה שיחה עם המספר האישי שלה.

שלום,
כפי שציינתי יש צורך בכל הראיות להוכחת הטענות.
כל השיחות הטלפוניות שבוצעו (זה הכי חשוב) להוכחת טענותיך.
הצעת המחיר.
פוליסת הביטוח

הבנתי, תודה רבה.
שאלה אחרונה, אם ארצה את השיחות המוקלטות, אוכל לדרוש זאת מהם?

שלום,
לבקש תמיד אפשר. אין להם חובה למסור לך.
לצורך כך יהיה צורך לפנות לבית המשפט ולבקש מהם את השיחות בצו בית משפט.

02/01/2022 11:07 יואל איחור באספקה והתקנה של מטבח. איחור באספקה והתקנה של מטבח.
מטבח שהגיע שלא לפי ההזמנה וכך ההתקנה בוצעה ב5 שלבים שלקחו כחצי שנה מיום ההתחייבות להתקנת המטבח, כמה פיצוי ניתן לדרוש ? מדובר בבית שחיים בו. 5 ימי עבודה , קייטרינג, חוסר נוחות ועוגמת נפש

שלום,
אין טבלאות בחוק הקובעות מהו סכום הפיצוי הראוי אותו ניתן לדרוש בהתאם לכל אירוע ואירוע. למעשה בהתאם למתואר מדובר בהפרת הסכם, רשלנות, חוסר תום לב וכפועל יוצא נזקים ועוגמת נפש, כאשר חוסר נוחות ועוגמת נפש הינם רכיב סובייקטיבי.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

02/01/2022 09:57 נועם ש הפרה חוזרת על חוק הגנת הצרכן (משקל אריזה) הפרה חוזרת על חוק הגנת הצרכן (משקל אריזה)
שלום. רשת סופרמרקטים נתבעה בתביעה ייצוגית על שאינה מנקה את משקל האריזה, התביעה הסתיימה בפשרה שבמסגרתה נתנה התחייבות להחליף משקלים ולתקן את הנוהל. בדקתי מספר פעמים ועדיין אני רואה הפרות של החוק. אני מניח שאין התכנות כלכלית לתביעה ייצוגית לאור הפשרה בשנה שעברה. שאלתי היא האם ניתן כעת לתבוע את הרשת בטענה של הפרה חוזרת המאפשרת תביעה עד 50,000 ש״ח?

שלום,
בהתאם לאמור בחוק הגנת הצרכן - התשובה היא כן.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.