סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

03/04/2022 15:44 עדינה צפייה במצלמה במתחם משחקים צפייה במצלמה במתחם משחקים
שלום.שמי עדינה.ביתי נתקעה במתקן שנמצא במתחם משחקין סגור.במשך רבע שעה לא חולצה ולא היה איש בסביבתה. מנהל מטעם המתחם אמר שלא יכול להראות לי את המצלמה. האם הם יכולים לעשות זאת?

שלום,
אני מניח שאת מתכוונת שהוא לא רוצה להראות לך את המצלמה. הוא בוודאי יכול.
אם מדובר במקום פרטי אזי הוא אכן צודק, הוא אינו חייב להראות לך וכדי לקבל את הסרטונים עליך לפנות למשטרה.

03/04/2022 16:42 עדינה תודה

תודה רבה על המענה המהיר.

29/03/2022 08:54 עמית ניצן טבעת תיקונים ובעיות טבעת תיקונים ובעיות
נקנתה לי מתנה בסכום 440 שקלים.
החלפתי את המתנה והוספתי 60 שקלים.
המוצר הוכן לי במיוחד עקב בעיית מידות בחנות. בעת שקיבלתי את המוצר היה בו חסר חלק (אבנים בטבעת).
המוצר הוחזר לתיקון וחזר אליי.
לאחר ענידה של כיומיים שלושה. המוצר נפגם שוב והצבע של הזהב ירד. הלך שוב לתיקון של ציפוי זהב כפול (יש אחריות של שנה)
חזר מתיקון וענידה של חצי יום נפל חלק מהטבעת. (נפלה אבן)
הלך לתיקון שוב וכל זה קרה במשך כמה חודשים עקב מקום מגורי שלא קרוב לחנות ועקב בעיית זמן לנסוע לשם.
לאחר בדיקת הטבעת ע"י החנות, קיבלתי טלפון, ואמרו לי שהמוצר שקניתי היה פגום מלכתחילה ולא הייתי אמורה לקבל אופציה בכלל לקנות אותו כמו שקניתי אותו ושמגיע לי זיכוי כספי בחנות במלוא המחיר של המוצר -500 שקלים.
אני לא מעוניינת בשום מוצר אלא בזיכוי כספי (מזומן).
מה עליי לעשות לאחר השתלשלות אירועים שכזו?
תודה

שלום,
בהתאם למתואר וכיוון שמדובר במתנה שנרכשה בשבילך בחנות, החוק קובע כי את רשאית לקבל זיכוי כספי בחנות (להבדיל ממקרה שבו רכשת את את המוצר ואז היית רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה).

31/03/2022 15:36 עמית איזה חוק

‏היי ‏על איזה חוק אתה מסתמך במקרה הזה?

חוק הגנת הצרכן והתקנות

30/03/2022 11:06 קובי החזרת מוצר- המשך החזרת מוצר- המשך
שלום וברכה, בהמשך לתשובתך ,בעניין פתיחת מרכזי שירות ברחבי הארץ לפתיחת מוצר. ענית לי שזה רק ליצרן ולא ליבואן. הפנת אותי "לאחריות ושירות לאחר מכירה" וכך כתוב-
18. בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה.

האם ניתן להבין מסעיף זה שגם אם אני יבואן קטן, ומוכר מוצרי אלקטרוניקה בנתיבות, ומגיעים אליי מרחבי הארץ. האם זה מחייב אותי לפתוח מרכזי שירות ברחבי הארץ? מבחינה כלכלית אני לא יעמוד בזה.
האם אופציה לבקש מהלקוח לשלוח את המוצר דרך דואר ישראל ואני אשלם על המשלוח. האם זה תופס ?

שלום,
אתה צודק. אכן בהתאם לתקנות (תקנה 18) : בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה.

כן, בהתאם לתקנות זה מחייב אותך לפעול לפיהן.
לגבי שאלתך האחרונה - זה נשמע כמו רעיון טוב, אך אני ממליץ לך לפנות בעניין זה למשרד הכלכלה.

29/03/2022 11:22 ירדן משלוח כרטיס אשראי משלוח כרטיס אשראי
ביצעתי הזמנה של כרטיס אשראי.
קיבלתי הודעת סמס שהשליח אמור להגיע בין השעות 11-14. השעה 14 עברה והשליח לא הגיע.
האם אני זכאי לפיצוי? האם את הפיצוי אני דורש מול חברת האשראי או מול בית המשפט?

שלום,
1. כן אתה זכאי לפיצוי.
2. את הפיצוי עליך לבקש מהחברה. אם הם לא יסכימו אזי אתה רשאי לפנות בתביעה לבית המשפט.

28/03/2022 14:41 קובי החזרת מוצר החזרת מוצר
שלום. אני יבואן, וקראתי שעל פי חוק הגנת הצרכן אני חייב להקים 4 נקודות שירות להחזרת מוצר פגום עם אחריות. למשל מוצר אלקטרוני מעל 150 שקל שהתקלקל תוך כדי שנה ראשונה.
זה לא מובן לי, אם אני מוכר דרך חנות אינטרנט. האם אני חייב לפתוח 4 נקודות איסוף בארץ? זה בלתי נתפס. אין לי חנות פיזית ,מלבד המחסן שלי באזור הדרום.
ושאלה נוספת תיאורתית. אם כן יש לי חנות פיזית אחת בדרום ובאים אליי לקוחות מכל הארץ , האם אני מחויב להקים עבורם 4 מרכזי שירות לאיסוף מוצר שהתקלקל עם אחריות. האם אני לא יכול לדרוש מהם למסור את המוצר אליי לחנות ממנה הם רכשו?

שלום,
אני מניח שאתה מתכוון לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).
החוק אינו מתייחס ליבואן אלא ליצרן. ראה תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).

28/03/2022 15:06 קובי המשך-

בסעיף 18 בתקנות רשום
אחריות של יבואן
18. בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה.
האם זה אומר שכיבואן "קטן" אני מחויב להקים 4 מרכזי שירות בארץ? זה בלתי נתפס. במצב של תקנות כמו אלה, פשוט מקשים על עסקים קטנים. ומשאירים את המסחר רק לגדולים ,מה שמקטין תחרות. חבל מאוד

25/03/2022 10:57 בסמאן החזרת פריט אלקרטורוני החזרת פריט אלקרטורוני
שלום,

קניתי אוזניות אלחוטיות שכוללת ביטול רעשים מרשת ציוד אלקטרוני ידועה. מסתבר שהן לא מתאימות לי ועושות לי לחץ וכאבי ראש. התקשרתי לשאל וטענו שאני לא יכול להחזיר מוצר שנפתח

אשמח לדעת מה החוק אומר לגבי החזרת מוצר שלא התאים לי פיזית בריאותית (אני עדיין במסגרת 14 יום)

שלום,
האם רכשת את המוצר פיזית מחנות או הרכישה מקוונת ?
ככל שפתחת את האריזה והשתמשת במוצר - אינך יכול להחזירו (גם לא במסגרת 14 יום).
ראה בעניין זה תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).

22/03/2022 08:52 אריה דוד כתב תביעה כנגד מספר נתבעים כתב תביעה כנגד מספר נתבעים
דייר הגיש תביעה קטנה כנגד 3 דיירים . אותו מספר תיק . האם מספיק כתב הגנה אחד בעבור כל הנתבעים , או שכל אחד אמור להגיש עותק בנפרד . אותה שאלה לגבי כתב תביעה שכנגד. תודה רבה .

שלום,
כל אחד מהנתבעים / תובעים שכנגד צריך להגיש כתב הגנה / תביעה שכנגד בנפרד.
(בעבור כל אחד מהנתבעים).

21/03/2022 22:35 יעל ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום,
לפני כשבועיים רכשנו ארון בחנות רהיטים. יצאנו מהפגישה בחנות עם שרטוט של הארון כולל מידות וכן שילמנו את מלוא התשלום.
לאחר כשבוע וחצי הגיע מודד לביתנו ולאחר יומיים קיבלנו טלפון מהחנות שהיתה טעות בתמחור והמחיר גבוה ב4200 ש"ח ממה ששילמנו,ואם נוסיף את ההפרש הם יוכלו לכבד את ההסכם.כמובן שלא הסכמנו והחזירו לנו את התשלום. רציתי לדעת האם הם יכולים לעשות זאת? האם זה לא הפרת הסכם? אם התוספת תשלום היתה של-1000 ש"ח זה עוד הגיוני, אך הפרש כ"כ גדול לא נשמע לי הוגן. מה גם שהבטיחו לנו ארון לפסח וכעת זה לא יקרה..

האם יש פה מקום לתביעה?

תודה
יעל

שלום,
בהתאם למתואר - יש פה הפרת הסכם מצד חנות הרהיטים ועל כן יש מקום לתביעה בעניין.

21/03/2022 15:18 חגית מתן שירות על ידי חברת תעופה מתן שירות על ידי חברת תעופה
שלום,
רכשתי כרטיס טיסה בחברת טיסה ישראלית.
אני צריכה לשנות את תאריך הטיסה ויותר משבוע לא ניתן לקבל מענה בשירות הלקוחות של החברה.
לא מדובר על מענה לא מספק אלא לחלוטין לא ניתן ליצור קשר עם נציג של החברה ולמרות שמשמיעים הודעה שיחזרו תוך חמישה ימי עסקים, לא חוזרים.

האם יש חובה על חברה לתת שירות גם כשלא מדובר במוצר פיזי ?
תוך כמה זמן החברה צריכה לתת מענה ?
מה ניתן לעשות במידה ואין דרך ליצור קשר עם החברה (לא בטלפון, לא בווטאפ, לא במייל ולא במסינגר)
תודה

שלום,
1. כן בהחלט.
2. החוק לא מגדיר זמנים. תוך זמן סביר וזמן סביר במקרה זה 3 ימי עסקים.
3. מוזר מאוד שאף גורם בחברה לא חוזר אליך.
מה שם החברה ?

22/03/2022 05:36 חגית מענה

תודה על התשובה.
החברה היא אל על.
לאחר שלא ענו לי נכנסתי לפייסבוק של החברה ולפי התגובות הזועמות שם , הסתבר לי שאני לא לבד.
האם למרות שלא מצויין בחוק זמן תגובה של השירות במענים האוטומטים של החברה מודיעים על זמן תגובה של 24 שעות או חמישה ימי עבודה, אני יכולה לבקש פיצוי על נזקים שנגרמו לי ?

שלום,

ככל שנגרמו לך נזקים בשל מחדלי החברה - את רשאית לדרוש פיצוי ו\או להגיש תביעה.

20/03/2022 18:19 תביעה קטנה נגד בנק גדול 11rimona@gmail.com [email protected]
תביעהקטנה נגד בנק הפועלים-
1 החזירו למעסיק דלי-את המשכורת-שלי.
בטענה שהמשכורת לא שלי!!!
מה שגרם לעוגמת- נפש ועיכוב בקבלת המשכורת -של יותר מ12 ימים.
2) את קצבת האבטלה,של מישהי, החזירו לביטוח לאומי!!
מה שגרם לעיכוב בקבלת הכסף ביותר משבוע.
אלו דני הנושאים שאני רוצה לתבוע -בגינם.
האם אוכל לתבוע? וכמה אתבע?

שלום,
הנושאים אותם אתה מתאר קשורים לדיני עבודה.
לא ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות עניינים של דיני עבודה.
משכך, ממליץ לך להפנות את שאלותיך לגורמים רלוונטים (עורכי דין העוסקים בדיני עבודה).

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.