סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

07/02/2022 22:48 תובע כתב תביעה שלא הגיע ליעדו כתב תביעה שלא הגיע ליעדו
שלום,

כתב תביעה קטנה שהגשתי נשלח לנתבעת, אך ממעקב אחריו דרך אתר נט המשפט, לא מצויינים פרטי המקבל ובמקום חתימה מופיע שרבוט לא ברור.
גם במעקב באמצעות אתר דואר ישראל לא מצויינים פרטי המקבל ומצויין כי נמסר למי מטעם הנתבעת.

איך עליי לפעול על מנת לא להגיע למצב בו הנתבעת תוכל לטעון שלא קיבלה את כתב התביעה?

אציין כי הנתבעת ממוקמת בעיר מרוחקת ממני ומן הסתם אני מעוניין להמעיט בהוצאות ככל הניתן

תודה

שלום,
בהתאם למתואר כתב התביעה הגיע ליעדו.
אם אינך בטוח - אני מציע לך לפנות בעניין זה למזכירות בית המשפט ולשאול אותם מה סטטוס כתב התביעה בעניינך.

04/02/2022 06:22 היי רכישת מוצר רכישת מוצר
היי רכשתי מוצר לא דומה למה שהגיע בתמונה המוכר טוען שזה מה שמופיע באתא ואני הוכחתי לו שלא במידה ולא מחליף מה עושים??

שלום,
תהא רשאי להגיש כנגדו תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לצורך ביטול / החלפת המוצר ותשלום פיצויים.

מעונינת לתבוע איך התהליך עובד?

שלום,
יש צורך להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי - אני לרשותך.

06/02/2022 11:54 ג'וליה חיוב רטרו בכרטיס אשראי פג תוקף חיוב רטרו בכרטיס אשראי פג תוקף
שלום,
הסיפור שלי הוא כזה-
השנה התחלפה חברת הצהרונים של בני והפכה להיות שייכת למועצה שלנו (כך נאמר לנו).
ב 31.8 כרטיס האשראי שלי פג תוקף וכמובן שדאגתי לעדכן את המועצה בכך.
השבוע התקשרו אליי מחברת הצהרונים בטענה שלא שילמתי על הצהרון מספטמבר 2021, אני כמובן הופתעתי כי תמיד התשלום יורד בהוראת קבע ומכיוון שעדכנתי את המועצה לגבי התוקף החדש הייתי רגועה ולא שמתי לב שלא יורדים תשלומים עבור הצהרון.
הנציגה מהצהרון אמרה שהם לא שייכים ישירות למועצה אלא לחברה הכלכלית ולכן אין קשר ישיר בינם לבין המועצה (דבר שלא ידעתי) ולכן לא יודעו על התוקף החדש של הכרטיס.
שאלתי אותם מדוע רק עכשיו, 5 חודשים אחרי הם נזכרו שלא עבר הכרטיס ולא התקשרו אליי כבר בחודש הראשון שבו התשלום לא הצליח ולא הייתה לנציגה תשובה שמניחה את הדעת פרט ל "כן, זאת טעות שלנו".
השורה התחתונה היא שהם רוצים שאשלם על כל חמשת החודשים במקסימום 3 תשלומים (בנוסף לתשלום הקבוע שירד על הצהרון) ואין ביכולתי לשלם סכומים כאלה, בעיקר כשאני מצידי דאגתי לעדכן את מי שצריך והטעות כאן היא נטו שלהם.
מה צודק במקרה הזה? אשמח לייעוץ..
ביקשתי מהם איזשהי הנחה כדי שאוכל להסדיר את התשלום והם מסרבים בתוקף.
תודה מראש על התשובה

שלום,
בהתאם למתואר עליך לשלם לצד השני את הכספים המגיעים לו.
לא מדובר בכך שגבו ממך כספים מעבר להסכם, אלא בתקלה, כאשר בזמן התקלה לא שילמת את הכספים (כך שהם נותרו אצלך בחשבון הבנק).
לסיכום עליך לשלם בעבור הצהרון כפי שהוצע לך.

03/02/2022 13:08 איש אחד מען הנתבע אינו ידוע מען הנתבע אינו ידוע
הגשתי תביע הקטנה כשכתובת הנמען היא לפי מה שמעודכן במשרד הפנים.
הכתובת מסתבר אינה מעודכנת והתביעה חזרה לביה"מ. השופט קבע שעלי להגישה אישית.
איך אני אמור לבצע מסירה אישית אם אני לא יודע כתובת. אני לא רוצה לשכור בלש פרטי בשביל תביעה קטנה.
אדגיש שבידי מייל וטלפון מעודכן של הנתבע.
בשיחה טלפונית הנתבע לא רצה למסור כתובת מעודכנת.

האם אין חובה בחוק לעדכן כתובת תוך זמן מסוים?
האם שליחה במייל נחשבת מסירה אישית?

שלום,
מענה לשאלותיך :
(1) לא אין חובה לעדכן כתובת תוך זמן מסוים. יש צורך לשלוח את כתב התביעה לכתובת המעודכנת במשרד הפנים וזו בעיה של הצד השני שלא עדכן את כתובתו במשרד הפנים (הבעיה שלו לא צריכה להפוך להיות הבעיה שלך).
(2) לצערי לא.

ראשית, תודה על ההתייחסות המהירה.
שנית הבהרה. ביה"מ שלח את כתב התביעה לנתבע כמקובל. לאחר שהמכתב חזר השופט נתן החלטה שאני צריך למסור מסירה אישית.
האם עלי לשלוח אישית שוב לכתובת לא נכונה שלשם כבר שלח ביה"מ? אני בעצם תקוע עקב החלטת השופט כל עוד לא אדע כתובת מעודכנת.

שלום,
כוונתו של השופט היתה שכעת עליך למצוא את הדרך לבצע את המסירה לצד השני.
(לא לשלוח שוב לאותה כתובת).

31/01/2022 09:22 אלי זמן אספקת חלפים זמן אספקת חלפים
שלום,

רכשתי לפני כשנתיים מקרר של LG מהיבואן הרשמי. חלק במקרר נשבר. להבנתי היבואן חייב להחזיק חלפים. פניתי ליבואן ובמשך יותר מחודש, למרות פניות חוזרות ונשנות, לא קיבלתי מענה. אם אני מבין נכון היבואן חייב לתקן מוצר באחריות תוך 3 ימים. המוצר כבר לא באחריות, אבל הוא עדיין חייב להחזיק חלפים. האם החוק מתייחס לזמן אספקת החלפים? האם אי-המענה לאורך משך זמן כך כך רב מצדיק תביעה קטנה?

שלום,
כמענה לשאלתך ראה - תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006

שלום,
עיינתי בתקנות ובתקנות מצוין זמן התיקון תחת אחריות, אך לא מצאתי האם יש התייחסות לזמן בו על היבואן (נותן האחריות) לספק חלפים שלא במסגרת האחריות.
בנוסף, האם יש צורך לשלוח מכתב לפני תביעה? מה המשמעות שלו?

שלום,
כאמור כך קובע החוק. במילים אחרות אין התייחסות לזמן בו על היבואן (נותן האחריות) לספק חלפים שלא במסגרת האחריות ולכן הוא לא נתון לזמנים מסוימים.
אין צורך לשלוח מכתב התראה כדי להגיש תביעה.

01/02/2022 10:26 אלי אם כך

האם יש הגדרה מקובלת למהו זמן סביר למתן שירות או אספקת חלפים? פסקי דין בעבר שהתייחסו לנושא?

14 ימי עסקים.

31/01/2022 09:15 אלי מידע מוטעה והחזרת מוצר פתוח מידע מוטעה והחזרת מוצר פתוח
שלום,

רכשתי מכונת כביסה דרך אתר אינטרנט. ביצעתי את ההזמנה בשיחה טלפונית. המוכר בשיחה מסר לי מידע מוטעה ושגוי ובעקבות כך קניתי דגם אחר ממה שהתכוונתי. למוצר שרכשתי לא היה מפרט טכני שצורף לא בעברית ולא באנגלית כי מקורו מייבוא חלופי, כך שלא יכולתי לדעת שהמוכר מסר לי מידע מוטעה עד רגע השימוש במוצר. לאחר השימוש במוצר מצאתי באתר היבואן (בהונגריה!) כי המוכר הטעה אותי. השיחה בה המוכר הטעה אותי מוקלטת.
האם אני זכאי ע"פ חוק להחזיר את המוצר למרות שהוא פתוח ונעשה בו שימוש?

שלום,
בהתאם למתואר אתה רשאי לבטל את העסקה ובתנאי שיש לך את כל הראיות להוכחת הטענות בעניינך.

31/01/2022 10:24 גיל ששון קבלת כתובת נתבע מחברת חשמל קבלת כתובת נתבע מחברת חשמל
שלום
ברצוני להגיש תביעה קטנה בגין חוב כספי.
כרגע רק חברת חשמל מחזיקה בכתובת הנתבע שעבר לדירה חדשה.
כיצד אני יכול לקבל צו בית משפט לתביעות קטנות המורה לחברת חשמל למסור כתובת אחרונה של נתבע?
תודה והמשך יום נעים

שלום,
בהתאם למתואר - אינך יכול לקבל פרטיו של פלוני מצד ג' כפי שאתה מבקש (אני מעריך שגם בית משפט לא ייתן לך אפשרות זו).
בכל מקרה יהיה עליך לבקש צו בעניין זה מבית משפט שלום (לבית משפט לתביעות קטנות אין סמכות להוציא צו שכזה).

24/01/2022 14:57 צופי פיצויין פיצויין
שלום מעונינת לקבל חוות דעת לפני פניה לבית משפט
ב31.08 רכשנו פינת אוכל בייצור אישי כאשר בדגם הכסא ביקשנו שגב הכסא יהיה ארוך ויתר הדברים יהיו על פי דגם מסויים סגרנו והיברנו מקדמה של 6000 שח בעל המקום חתם כי נקבל תוך 45 ימי עסקים את הםינה המוזמנת עוד לטענתו הייצור הוא מיוחד עברונו אין לו כזה דגם במחסן לאחר שבועיים שוחח עימנו השותף וניסה להניע אותנו מלהזמין דגם חדש לטענתו זה יקח לפחות שלושה חודשים אמרנו לו שזה מה שהשותף שלו אמר לגבי הדגם שביקשנו ואנו מעדיפים לחכות ולקבל את הדגם הרצוי לאחר כחודש וחצי קיבלנו דגם של כסא לאישור דגם הכסא כלל גב קצר ולא ארוך שלחנו הודעה קולית לבעל העסק להזכיר כי ביקשנו ארוך בעל העסק הרגיע ואמר שהגב יהיה ארוך והוא בונה קושרת יציבה המשכנו בייצור בידיעה שנקבל מה שביקשנו לצערנו עד לעצם היום הזה חא הגיעה פינת האוכל והשולחן מעבר לכך שבוע עבר שלח בית העסק את דגם הכסא וכאשר אמרתי לו שהריפוד שוב לא תואם לגב הארוך אמר לנו כן כן שכחתי לעדכן את הרפד אני אסדר. זאת השבוע ביום א שלח לנו לאישור דגם הכסא השתוממנו לגלות כי הוא לקח את הגב עץ וכיסה אותו בצורה לא יפה שראוים את הגילוף הקודם וזה לא בהלימה כמקשה אחת כפי שבקשנו מה שיוצר מצב של טלאי מכסה של ריפוד על גבי דגם אחר שמנסים לטשטש כשפנינו לבעל העסק בטענה שהוא מאחר למעלה מחודשיים וכן הדגם לא תואם היתמם וטען שבחוזה רשום גב ארוך וקיבלנו גב ארוך אמרנו לו במפורש שהראנו לו מלא כסאות בחנות עם גב ארוך תואם ומלכתחילה ארוך ואף הוכחנו לו עם הודעת וואצאפ את בקשותינו וסיכמנו כמוכן לעניין האיחור לטענתו הוא עושה לי טובה זה טעות שלנו הוא לא לוקח אחריות לא מוכן להחזיר את הכסף אלא אם ישים בתצוגה את השולחן והכסאות ואם זה ימכר הוא יחזיר לנו את כספנו מיותר לציין שיושב אצלו 12000 אלף שח כמוכן הוא הציג פתרון יום אחכ שהןא ייצר לנו שישה כסאות חדשים להפתענו נקב בזמן בין 3-5 חודשים נוספים מה שגורר לנו עיכוב וכוגמת נפש רבה כל החגים ללא שולחן וכסאות בייחוד שעבר ספגנו איחור ממועד ההזמנה שדובר בעל העסק אטום. לא מעוניין לבוא לקראת לטענתו עצם הייצור החדש זה שבלונה חדשה והיא יקרה יותר לטענתו כמוכן לטענתו אנחנו בזמן קורונה ולכן אין לו שליטה בזמן האספקה אמרתי לו בשביל מה החוזה אם כך זמן קורונה הוא אמל כולם נתנו לך הרבה זמן איחור מעבר למקובל ובסוף תוצאה של הולמת מה שהזמנו החא אטום לבקשתינו ולטענתו יש כסאות ושולחן ואנחנו לא רוצים אותם !!!! מבקשת את עזרתך בדחיפות מדובר על פינה של 18000 אלף שח כאשר רוב הסכום אצלו ואצלי אין כלום לטענתו הוא מתיעל לייצר כסאות חדשים והוא לא מבטיח שאפילו זה יגיע לפסח לתשובתך המלאה אודה

שלום,
בהתאם למתואר ובאם יש לך את כל הראיות להוכחת הטענות - את רשאית להגיש תביעה כנגד בית העסק.

19/01/2022 10:06 אני אי חשיפת ראיות כשלב טקטי בהגשת כתב התביעה אי חשיפת ראיות כשלב טקטי בהגשת כתב התביעה
האם בתביעה קטנה יש ערך יש ערך לכתוב בכתב התביעה שברשותי ראיות רבות המוכיחות את טענותיי שיחשפו אם וכאשר הנתבע ידחה את טענותיי.
אני מתכוון שזו אכן האמת אך על מנת שלא להאריך את התביעה ומבחינה טקטית איני רוצה לחשוף הראיות הרבות בשלב הגשת כתב התביעה.

שלום,
אני מודה שאינני מבין את שאלתך.
עליך להגיש כתב תביעה המבוסס על עילת תביעה ולצרף את כל הראיות להוכחת טענותיך.
אי אפשר להגיש תביעה על משהו כללי ואז לראות איך הדברים יתפתחו בהמשך ולהוסיף את מה שצריך בהמשך להתפתחות.

20/01/2022 11:40 אני הסבר

אני יודע (מהליכים אחרים) שהנתבע ישקר אם ידחה את טענותיי (מדובר על עובדות ולא פרשנויות, שחור ולבן). לכן אחשוף את הראיות שבידי להוכחת טענותיי רק בתגובתי לכתב ההגנה.
ולכן מבחינה טקטית אם הנתבע יסכים (תיאורטית) עם הטענות בכתב התביעה כי יחשוש עקב טענתי בכתב התביעה על הראיות שבידי -הרווחתי. ואם הוא לא יחשוש וידחה את טענותיי אז בתגובתי לכתב ההגנה אחשוף הראיות - ושוב הרווחתי.
אני מקווה שעכשיו זה יותר ברור.

שלום,
כן, רק שכך לא פועלת מערכת המשפט.
בהתאם לחוק אין זכות תגובה לכתב ההגנה.

18/01/2022 12:04 שילו חוק טכנאים חוק טכנאים
שלום,

קניתי כרית באתר אינטרנט שנמסרה אליי על ידי שליח דואר.

יום לאחר קבלתה ביקשתי להחזירה ולזכות אותי , הנציג תיאם איסוף של הכרית מביתי אתמול ביום השעה 0700-1000 בבוקר.

האדם שהיה צריך לאסוף את הכרית לא הגיע בכלל(שליח כלשהוא).

האם מקרה זה מזכה בפיצוי ללא הוכחת נזק? כמה?

שלום,
כן.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.