סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

02/07/2013 07:00 אורנה נפילה בעת טיפול בספא נפילה בעת טיפול בספא
לפני כחודש הזמנתי להוריי לכבוד יום הנישואין ה 40 שלהם יום פינוק בספא.
בסיום טיפול בחמם אבי נפל לא הקפידו שישב מספיק להתאוששות לאחר הטיפול ולא הקפידו על נעילת נעלי הגומי שמונעות החלקה.
אבי החליק על הגב והיה עם סימנים על היד במשך שבועיים, הפסיד יום עבודה למחרת ועשה צילומים ובדיקות שהעידו שאין שברים או פגיעות.
האם יש עילה לתבוע ובמה זה כרוך
תודה

הקלד את תגובתך

01/07/2013 16:32 אביגיל חשבונית מס שלא שולמה חשבונית מס שלא שולמה
לפני שנתיים ביצעתי עבודה ללקוח. לבקשת הלקוח הוצאתי חשבונית מס על מלא הסכום. הלקוח סירב לשלם. תבעתי אותו בבית דין לתביעות קטנות - וזכיתי בתביעה נגדו, ובית הדין חייב אותו לשלם לי. כעת, לאחר מתן פסק הדין, הלקוח מתנה את התשלום בכך שאוציא חשבונית מס חדשה (על שם החברה החדשה שלו), ואבטל את החשבונית הישנה (להוציא זיכוי). האם ע"פ חוק אני יכולה לסרב לבקשתו?

עם רו"ח כיוון שמדובר בעניין של חוקיות במיסוי.

27/06/2013 06:45 ברוך ביטול עסקה בחברת סלולר ביטול עסקה בחברת סלולר
שלום,
אימי רכשה באורנג' מכשיר סלולרי+ SIM בתאריך 13.06.13.
היא ביצעה מספר שיחות מהמכשיר ויומיים אחר כך שהסוללה נגמרה , היא ניסתה להטעין את המכשיר וגילתה והמכשיר לא
נטען. ב 17.06.13 היא נגשה לקניון לעמדה של אורנג' ונמסר לה שם שכנראה יש לה בעיה במכשיר ועליה לגשת למרכז שירות.
היות והיא לא יכלה לעשות בטלפון שימוש היא החזירה אותו לקופסא ולא עשתה בו שימוש.
ב 20.06.13 (שבוע בלבד אחרי הרכישה) נגשה לסניף של אורנג' וביקשה לבטל את העסקה היות והמכשיר לא תקין
ובינתיים קיבלה מכשיר אחר, כך שאין לה צורך במכשיר זה.
מסרו לה באורנג' שעל מנת לבטל את המכשיר נדרשת בדיקת טכנאי ,ועליה להשאיר את המכשיר במרכז עד לבדיקת טכנאי.
אימי חזרה למרכז שירות אורנג' בתאריך 26.06.13 ונמסר לה שהיא לא יכולה לבטל עסקה היות והמכשיר לא תקין (מצאו שהמטען לא תקין). ניסיתי לדבר עם אותה נציגה ולהסביר לה שכנראה אימי קיבלה את מטען לא תקין , אך הנציגה טענה שלפני שמכשיר נמכר ללקוח הא עובר בדיקות מעבדה ואין מצב שהמטען יוצא מקולקל ללקוח.

האם ניתן לבטל את העסקה ?

אפשרי בהתאם לתקנות ביטול עסקה. אני לא שופטת ואני לא מכריעה בין גרסאות. זכותו של צרכן לבטל עסקה בתוך 14 יום (בתנאים המפורטים בתקנות שקצרה היריעה מלפרטם כאן, אתה מוזמן לצפות בהם באינטרנט). השאלה האם המוצר הגיע לאמך פגום או שנפגם לאחר רכישה היא שאלה עובדתית ותלויה בהוכחה. אם אתה רוצה לבדוק את העניין לעומק, התעקש על החזרת המוצר ואף תתבע.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

תודה על התשובה,
רציתי לשאול האם ניתן לבטל עסקה גם אחרי שימוש של יומיים במכשיר ?

חיפשתי באינטרנט תקנות שנוגעות לגביי ביטול עסקת מכשיר סלולרי - יש לך אפשרות
לציין קישור לחוק ?

הן תקנות ביטול עסקה. חפש ביטוי זה ותמצא.

01/07/2013 10:29 רות דיסק קשיח לא קריא בתקופת אחריות, שנצרך לשחזור. דיסק קשיח לא קריא בתקופת אחריות, שנצרך לשחזור.
ברשותי דיסק קשיח חיצוני, שלאחרונה אינו קריא, ועולה הודעה שיש לפרמט את המכשיר, אך פעולה זו מאבדת את כל הקבצים. החברה המייבאת, שאליה פניתי לתמיכה, הפנתה אותי לחברה המשחזרת נתונים והמכשיר יוחלף לי. אני נמצאת בתקופת אחריות ומחיר השחזור מאד יקר- נדרשתי לשלם כ2300 שח. אני סבורה שהחברה זו שצריכה לממן את השחזור כחלק מחובת האחריות. האם זה כך. אודה על תגובתכם.

הם שקובעים אם הפעולה המבוקשת חוסה בגינה או לא. לכן אני מציעה שתעייני בהסכם הרכישה ובתעודת האחריות. אם לא ברור לך מתעודת האחריות אם הדין עימך, התעקשי כי שחזור הנתונים ייעשה על חשבון החברה. לי בקשתך נשמעת הגיונית.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

01/07/2013 09:15 אסף ברוך תביעה בגין רכישת מכשיר IPHONE מחודש ולא תקין תביעה בגין רכישת מכשיר IPHONE מחודש ולא תקין
שלום רב,
לפני קצת פחות משנה רכשתי מתנה לחברתי מכשיר IPHONE מעולם הקולנוע.
מהרגע הראשון היו בעיות למכשיר וככל שעבר הזמן אף הבנתי שהמכשיר הינו מחודש ולא חדש.
התחלנו הליך עם "אמון הציבור" אך לאחר מספר חודשים שלא קיבלנו מענה ותגובה הוצע לנו להגיש תביעה בבית דין לתביעות קטנות.
רק לציין כי לא נעשה כל שימוש בטלפון מאותו הרגע שהבנו שהוא מחודש, הוא סגור כחדש בקופסא.

האם ניתן להגיש תביעה במצב זה ומה הסיכויים לזכות בתביעה?

תודה.

במקרה זה היא בהחלט צעד שיכול לעזור. אני לא מעריכה סיכויי תביעה בפורום.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

30/06/2013 17:47 יוני חברת תקשורת(מחלקה משפטית) חברת תקשורת(מחלקה משפטית)
קיבלתי מכתב לפני שבועיים בדרישה להסדיר חוב של 45 ש"ח תוך 14 יום לפני נקיטת הליכים משפטיים.התחברתי לחברה לפני שנתיים וסוכם על תעריף קבוע,בתום השנה הראשונה שמתי לב לאחר כמה חודשים שאני משלם יותר ממה שסוכם וביקשתי להתנתק,בתגובה הציעו לי 3 חודשים חינם+הבטיחו שהדבר לא יחזור שנית-לפני חודשיים שוב שמתי לב שהתעריף שונה מבלי לידע אותי אז התנתקתי מהם וביקשתי מחברת האשראי החזר על הסכום העודף שנלקח ממני.הם טובעים את הסכום שהוחזר לי ע"י חברת האשראי(העסקה הייתה בבירור בחברת האשראי והסתיימה לטובתי)דיברתי עם המחלקה המשפטית והם אמרו לי שהחיוב תקין לגמרי ושהטיפול הועבר לעו"ד וכדאי לי לשלם אחרת אצטרך לשלם ריבית,הצמדה ושכר טרחת עו"ד.זה ממש חוצפה...אשמח לקבל ייעוץ(מעולם לא הייתי בבית משפט ואין לי מושג)מה כדאי לי לעשות-האם לשלם ולהגיש תלונה למשרד התקשורת?מה הפרוצדורה בבית המשפט?אני אצטרך לשלם שכר טרחת עו"ד+ריבית והצמדה באיזה סכום מדובר?תודה!

בגובה המצוין על ידך, הוא בעיתי. מצד אחד הוא נמוך בכדי שתשקיע משאבים וזמן במאבק מול חברה שלה כוח הרבה יותר מלך, מצד שני, כך החברות הגדולות מרוויחות - עוד אחד ועוד אחד שלא שווה לו להילחם והולך ומשלם את הכסף. אם הנך משוכנע בצדקתך, אל תשלם, החוב יתפח וכשיגיע למימוש בהוצל"פ תגיש התנגדות לחוב. התיק יועבר לבהמ"ש ויתנהל הליך שבו תצטרך להוכיח את צדקתך.
ברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי.

30/06/2013 08:49 מייקל קניית קורקינט חשמלי יד שנייה קניית קורקינט חשמלי יד שנייה
שלום

קניתי מבחור שפירסם ביד 2 קורקינט חשמלי. הוא אמר לי שהקורקינט נוסע 9 ק"מ עם הטענה מלאה והכל תקין. קניתי את הקורקינט והקורקינט פגום. נוסע אולי 2 ק"מ. הייתי בחברה שמייצרת את זה והם אמרו לי שהמנוע פגום. כמוכן, המוכר אמר לי שהבטריות כמעט חדשות (3 חודשים), מסתבר שהבטריות חלשות מאד וצריכות החלפה. ברצוני לתבוע אותו על רמאות וקנייה בתום לב.
מה הסיכויים שלי לתביעה קנה בבית משפט? מה אני צריך להראות לבית משפט בכדי לקבל את כספי בחזרה? אני יכול לתבוע אותו גם על החזר כספי של תיקון המנוע שעדיין לא משרת אותי כפי שנאמר לי על ידי המוכר?
תודה
מייקל

בקנית מוצר, דורשת הוכחה שהמוכר לא סיפר לך את האמת על מצבו האמיתי של הקורקינט ומנגד, את מצבו האמיתי של הקורקטינט כפי שהתגלה מאוחר יותר. יש לך עילת תביעה, אתה צריך לנסח את התביעה נכון ובוודאי שאתה יכול לדרוש החזר כספי של כל הוצאותיך בהקשר הזה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

30/06/2013 06:32 עליזה אי כיבוד פסיקת בית המשפט אי כיבוד פסיקת בית המשפט
הנתבע לא מכבד את פסיקת כבוד השופט לתביעות קטנות. עדיין לא שילם ולא עושה רושם שמתכוון לשלם . מה עליי לעשות ? תודה

וכולל סכום כסף לזכותך, לאחר 30 יום הנך מוזמנת לפנות להוצאה לפועל לאכוף את פסק הדין.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

30/06/2013 05:17 אלה בניין משותף- הזמנו סיוד לגג , שילמנו. בניין משותף- הזמנו סיוד לגג , שילמנו.
בניין משותף- הזמנו סיוד לגג , שילמנו.

עשו את העבודה 10 דקות , ברשלנות .

אחרי שבוע הסיד מתקלף מתפורר.

התקשרנו כמה פעמים שיבא- לא בא.

מה עושים????

שיגיע לסיים את העבודה או שישיב את הכסף.
לא הולך, פנו לסיוד הגג ע"י איש מקצוע אחר ופנו לתביעה להשבת הכסף. חשוב שיהיה תיעוד שפניתם אליו והשארתם לו אפשרות לבצע את התיקון.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי.

27/06/2013 10:49 אלכסנדר הזמנה שנלקחה מהמפעל בשמו של המזמין - המשלם, ע הזמנה שנלקחה מהמפעל בשמו של המזמין - המשלם, ע"י מישהו אחר שהזדהה בשמו
הזמנתי מוצר ממפעל ק. וסוכם על תאריך מסוים שאז יתבצע האספקה, בפועל הגיע מישהו למפעל שהזדהה בשמי ולקח את המוצר, במפעל מתנערים ואומרים שזה בעיה שלי, שמישהו גנב אותי
מה עושים?

על ידי אדם אחר מהמזמין הוא לא דבר שניתן למנוע אותו לגמרי והדבר תלוי בסוג הסחורה ובמוצר המוזמן. ישנם מוצרים בעלי "רגישות" כגון - מוצרים רפואיים וכיו"ב שנטילתם תדרוש עפ"י רוב זיהוי של האדם נוטל הסחורה, וישנם מוצרים שלא. אני מניחה כי האדם שנטל את הסחורה מכיר אותך ויודע על הזמנת הסחורה שאז קשה להסביר כיצד ידע להגיע למפעל במקומך. עושה רושם שמדובר בסכסוך עסקי, האם אני צודקת?
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

האדם שנטל את הסחורה לא מכיר אותי, אמנם קשה להסביר כיצד ידע להגיע למפעל במקומי, אבל גם יתכן שזה אחד מעובדי המפעל וכיו"ב שהעביר מידע מבפנים וכדו'
אין כאן שום סכסוך עיסקי ללא צל של ספק,
השאלה מה עושים?

(מבלי שהמפעל ירגיש בבדיקה) את נהלי שחרור הסחורה. שוב, איני יודעת באיזה סוג סחורה מדובר, ישנן סחורות שמוגדרות כ"רגישות" יותר (ציוד רפואי למשל, ציוד יקר במיוחד וכיו"ב) ואז מטבע הדברים נצפה שמפעל המספקו ינקוט משנה זהירות בשחרור הסחורה. מכל מקום, אם מתברר כי המפעל התרשל, שקול תביעה מול המפעל. אם לא, כדאי לפתוח בהליך נגד נוטל הסחורה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.