סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

28/07/2013 18:47 עופר ביטול כרטיסי טיסה ביטול כרטיסי טיסה
זקוק להכוונה/ עזרה משפטית

אני ואשתי רכשנו דרך סוכן כרטיסי טיסה לירח ההדבש שלנו בתאילנד
לתאריכים 17/9/13-7/10/13.
תחילה אני ואשתי בדקנו באינטרנט מחירים דרך אתריי השוואות טיסה
ומצאנו כי המחיר דרך חברת פינאייר הינו המחיר הכי זול.
החלטנו לבצע את העסקה דרך סוכן שכן יהיה לנו למי לפנות ובמי להיעזר אם צריך
ולכן כשפנינו אליו אמרנו לו כי בדקנו מחירים וכן המחיר הזול ביותר שמצאנו הינו 1000$
דרך חברת פינאייר הפינלנדית, הסוכן אמר כי יבדוק ויחזור אלינו עם תובנות.
לאחר כמה שעות חזר אלינו הסוכן ואמר כי אכן המחיר שמצאנו הינו המחיר הסביר ביותר
וכן אמר כי יצור איתנו קשר למחרת בבוקר 19/6/13 על מנת לבצע את התשלום ורכישת הכרטיסים.
בשיחה הטלפונית לא טרח הסוכן לפרט דבר מעבר לסכום.
לאחר כשלושה שבועות מרגע הרכישה, אשתי לא הרגישה טוב כמה ימים, שכן היה לנו חשד שנכנסה
להריון, דבר שתכננו שיקרה אולי בירח הדבש ולהפתעתנו קרה לפניי.
ההריון היה מסתבר ממש כמה ימים לפניי הזמנת הכרטיסים אך לא ידענו על כך כלום.
המחזור האחרון התקבל ב2-6 וכן נודע לנו לאחר בדיקה בייתית ובדיקת דם רק בתחילת יולי.
לאחר בדיקה והתייעצות, החלטנו ללכת לרופא מייעץ מקופת החולים ולשוחח על עניין הטיסה לתאילנד
והתבשרנו כי הוא לא ממליץ לנו על הטיסה עקב כך כי תאילנד הינה מדינת עולם שלישי בו גורם הסיכון
והסיכויי לזיהומים ומחלות גבוהה בפי כמה מישראל וכן הנושא מאוד עלול לסכן את ההריון.
כמו כן נושא שעות הטיסה הארוכה.
פנינו לסוכן הנסיעות לאחר הייעוץ ומחשבה ודיונים בבקשה חד משמעית לבטל את כרטיסי הטיסה.
תאריך הפנייה היה לאחר כ-20 יום 7/7/13 .
מסתבר כי הסוכן אינו ידע על כך בעצמו אך בחברת פינאייר אין אפשרות לבטל את הכרטיסים !
אין אפשרות שינויי, מכירה, הזזה למועד אחר, כלום !!! הם פשוט אטומים, רק למקרה של מוות הם מסכימים.
מה עלינו לעשות עכשיו ? האם אינכם חושבים כי הסוכן לא היה מחוייב בחוק לומר לנו על תנאים מיוחדים שכאלה
שחורגים מהנורמות הרגילות ? איך זה יתכן שהוא לא ציין בפנינו דבר שכזה ?
מה האחריות שלו / חובותיו כסוכן כשהוא מבצע מכירה טלפונית?
אנו לא ידענו על תנאי הביטול, לא חשבנו לבטל וכן לא חשדנו שיקרה משהו כזה או אחר,
האם האחריות במקרה הנ"ל היא לא של הסוכן ? הריי יכולנו לקנות באותו המחיר לבד דרך האתר,
שם לפחות לפניי האישור היינו רואים את התקנון, חותמים עליו, מסכימים לו.
ככה מול הסוכן טלפונית לא ידענו על דבר, לא חתמנו על דבר, כלום !
אנא ייעצו לנו מה ניתן לעשות.
תודה.

28/07/2013 10:54 קרולין הפרת חוזה שיפוץ דירה הפרת חוזה שיפוץ דירה
שלום רב.
חתמנו חוזה על שיפוץ ביתנו, עבודות התחילו ב-22-2/13 ועל פי החוזה (45+15) היו צריכים להסתיים ב-26/5/13. עד תאריך זה כל העבודות שהיו צריכים להסתיים (גם אם זה עבודות קטנות ל-פי הקבלן) עדיין לא הסתיימו. היום הקבלן אמר המפורש שכל העבודות יסתיימו בתנאי שאנו מתחייבים לשלם את היתרה 3500 ₪ מתוך 134500 ₪ עלות כל השיפוץ. בחוזה שחתמנו רשום שחור על גבי לבן שבתנאי של איחור בביצוע עבודות, הקבלן מתחייב לשלם 0.1% מעלות השיפוץ. היום בשיחתי עמו ,אמרתי לו במפורש שהתשלום הסופי יתבצע אחרי כל החישובים. הוא לא הסכים, כי לטענתו כל העבודות הגדולות כבר הסתיימו. האם אנו נוהגים נכון?

27/07/2013 19:39 יוסף החזר הוצאות על נופש בחול שוקצר החזר הוצאות על נופש בחול שוקצר
אישתי ואני יצאנו לנופש בחול, מיד אישתי חשה שלא בטוב והחום עלה.
רצינו לחזור חזרה ארצה ולא היה ניתן, החברה שאיתה יצאנו לחול לא מצאה מקום פנוי בטיסות ארצה.
רכשנו כרטיסי טיסה בחברה אחרת וחזרנו מיד ארצה.
מיד כשחזרנו אישתי ניגשה לרופאת המשפחה שמצאה שהיא חולה וקיבלה טיפול תרופתי.

10/07/2013 12:59 asti סכום הקבלה חצי מסכום העסקה סכום הקבלה חצי מסכום העסקה
שלום רב
לפני מס חודשים ועד הבית , החליט על הוצאה של 8000 ש"ח , פרסם מודעה על לוח המודעות בבקשה שכל דייר ישלם 250 ש"ח ואת היתרה ישלם מקופת הועד הוא כמובן לא הביא הצעות מחיר לא ערך אספה , שנתבקשתי אישית לשלם ביקשתי לראות קבלה הראו לי צילום של הקבלה ע"ס 4000 ש"ח !!! ואין לכך הסבר רוב בעלי הדירות מבוגרים מאוד ואומרים לי תתני אמון תשלמי מה שכולם שילמו .
השאלה האם במצב כזה אני מחויבת לשלם
ואם יתבעו אותי בתביעות קטנות איך שופט יתייחס לכך שיש קבלה על חצי מהסכום ?
או שעדיף לי לשלם ולתבוע את הועד . כנראה שיש שם איזו קומבינה השאלה מה לכתוב בכתב התביעה במצב כזה .
( בנוסף לזה הוא מפרסם דו"ח שנתי וטוען להוצאה של מאתיים שח, כל חודש עבור גנן שבפועל יש גנן מדיי כמה חודשים אז תביני באיזה אדם מדובר , אבל אין מי שישים לב בבנין כמו שאמרתי רובם מאוד מבוגרים )
אודה לך אם תעני לי לגבי הקבלה .
תודה

אני רוצה להבין - הבעיה היא שראית צילום של הקבלה ולא את המקור? או מטריד אותך שההוצאה לא נראית לך סבירה? התעקשי לראות קבלה מקורית (אחרי קבלה מגיעה החשבונית, לידיעה...).אם יש לך חוסר אמון בוועד, פשוט תבקשי לראות שהכל מגובה בקבלות ובחשבוניות. לגבי חוסר סבירות ההוצאה, זה כבר עניין של דיירי הבית מול הוועד - האם ניתנו הצעות מחיר אחרות; מה נעשה כדי לקבל את ההצעה הטובה ביותר. אם הוועד לא אמין, החליפו אותו.

מה שלי נראה שהועד עשה קומבינה על חשבוננו וכפי שאמרתי רוב בעלי הדירות מאוד מבוגרים הם לא התלוננו לגבי זה או ישאלו .
מה שמטריד אותי שפורסם על לוח המודעות שההוצאה ע"ס 8000 ועלינו לשלם 250 שח כלומר כל דייר את היתר ישלם מקופת הועד ולא לא היו הצעות מחיר ולא אספת דיירים , שביקשתי לראות קבלה אחרי ביצוע העבודה הועד העביר לי דרך שכן אחר צילום ע"ס 4000 ש"ח שאלתי מה זה גמגמו לי תתני אמון ותשלמי כמו שכולם שילמו , אז משהו כאן מריח מאוד לא טוב , את יכולה לתת לזה הסבר אחר ( עם הועד לא מוכן לדבר איתי כי הוא יודע שאני אשאל שאלות ויבלבל את ה... )
אם הוא יחליט לתבוע אותי בתביעות קטנות איך השופט יתיחס לזה שהסכום חצי ממה שפורסם ובנוסף לא שאלו אם אני מסכימה לזה השאלה מה עוד אני יכולה לעשות במצב כזה
ובנוסף לגבי גיבוי של חשבוניות וקבלות , פורסם דוח שנתי 7 חודשים קודם הוא מחק התחיל משנה 2011 הוא טוען להוצאה של גנן כל חודש שבפועל היה גנן אולי 5 פעמים אותה שנה כל החורףל א היה גנן , אני אמרתי לדיירים שהגינה מוזנחת אבל מי יזכור ? כך הוא פועל לגבי קבלות הוא רושם דו"ח על לוח מודעות לצאת ידיי חובה , כפי שאמרתי הדיירים מאוד מבוגרים וגם ביחסים טובים עם הועד כך שאני לבד בסיפור מולו .
השאלה איך אני מוכיחה את כל זה .
לגבי להחליף את הועד ממש לא ניתן כי הדיירים אדישים להכל אני לבד בסיפור וזה טיפוס שהשטלט על הועד הוא יודע שאנשים מעל גיל 80 לא ישימו לב לדברים כאלה .
אודה לך אם תוכלי להתייחס ל2 שאלותי ולהציע לי מה לעשות במצב כזה שאני לבד מול דיקטטור ודיירים אדישים .
תודה מראש

20/07/2013 13:47 asti הקבלה המטרידה

הבהרה את שאלת אם הסכום מטריד אותי או צילום הסכום של 8000 ש"ח הוא הגיוני מה שמוזר זה סכום הקבלה ע"ס 4000 ש"ח , ( זה גדר מברזל כך ש8000 זה הגיוני ) מה שמוזר שהקבלה ע"ס 4000 ש"ח , כפי שאני מכירה את הטיפוס הוא עשה קומבינה עם המסגר אמר לו תרשום סכום חצי אני ישלים לך עוד קצת מזומן בלי קבלה ואת היתרה מ8000 יכניס לכיס שלי ... בזמן שלנו הוא רשם 8000 , בטח גם בעל המקצוע כבר לא יזכור או לפחוות כך יגיד .
השאלה איך מתיחסים לזה בתביעות קטנות אם תהיה כזאת , ואיך אני יכולה להוכיח
תודה רבה

27/07/2013 15:36 asti ?????

הקלד את תגובתך

26/07/2013 11:46 יוסי נזק לרכב בהתקנת רדיו נזק לרכב בהתקנת רדיו
אשתי ניגשה לחנות שמתקינה רדיו ברכבים וביקשה התקנת רדיו חדש במקום הישן ב 500 ₪.
שעה לאחר ההרכבה המזגן הפסיק לעבוד.
אשתי ניגשה למוסך ומילאו לה גז ב300 ₪.
כעבור יממה שוב המזגן הפסיק לעבוד.
כאשר הרכב נכנס למוסך המורשה התברר שנעשה נזק רציני בהתקנת הרדיו, חור במאייד ובצינורות של המזגן. עלות התיקון והעבודה 9500 ₪. יש גם קבלות ודו"ח שמאי.
בעל החנות מתנער מהאחריות.
האם יש עילה להגיש תלונה במשטרה ולפנות לתביעות קטנות +עוגמת נפש (נסענו מספר ימים ללא מיזוג עד שניתן היה להגיע למוסך המורשה).

25/07/2013 15:57 אודי ,תביעה על הפרת חוזה בבימ ,תביעה על הפרת חוזה בבימ"ש לתביעות קטנות
יש לי תכנית בחברת סלולר הכוללת שיחות לחו"ל ללא הגבלה ובתנאי של שימוש הוגן..
עד לפני מספר חודשים נהגתי לדבר בסביבות 2500 דקות לחו"ל, שמבחינתי הוא שימוש הוגן כיון שזו כמות השיחות שנהגתי לדבר דרך אמצעים אחרים (כרטיסי חיוב) עוד טרם נרשמתי לתכנית של החברה.
במשך כשנה הכל הלך כשורה,
לאחרונה מדי פעם מנתקים לי את הקו לחו"ל בטענה שאני מפריז בשימוש.
בכל פעם מנתקים לאחר שאני עושה שימוש בכמות דקות שיחה, יורדת והולכת. ומחברים מחדש לאחר שאני מתקשר אליהם. בתחילה ניתקו לאחר 2500 דקות לחודש, לאחר מכן 1600 וכיום כבר אחרי 700.דקות. כיום כבר לא מוכנים לחלוטין לחבר אותי מחדש..
כל נסיונותי לקבל מהם קביעה של מספר דקות מכסימלית שמותר לי לדבר עלו בתוהו, הם מתחמקים מלנקוב במספר וכל פעם מציינים כל מיני קריטריונים מוזרים, כמו לדוגמא מספר הדקות הממוצע שלקוחות אותה חברה דיברו לחו"ל.
בחוזה שלהם יש כמובן סעיף המאפשר להם לעשות את כל שעולה על רוחם, להפסיק לבטל לשנות למחוק וכיו"ב. החוזה הוא, לכל הדעות, בהגדרתו, חוזה אחיד, והסעיף הוא לדעתי תנאי מקפח..
שאלתי האם אני יכול להגיש לבימ"ש לתביעות תביעת פיצוי כנגד חברת הסלולר על הפרת חוזה, ובמסגרתה לטעון בפני ערכאה זו שמדובר בחוזה אחיד ובהתניה מפלה?.

25/07/2013 14:34 מור געש סירוב החזרת כספים מהופעה שבוטלה סירוב החזרת כספים מהופעה שבוטלה
אני רכשתי כרטיסים בשווי 600 שקל (סכול לא גדול) להופעה שבוטלה.
יאמר לזכות הבעלים שהיו החזרים כספיים אך במועד שלא יכלתי להיות נוכחת בהם מאחר ואני חיילת. שלחתי מספר מיילים בהם ציינתי כי אין ביכולתי להגיע והאם אפשר לקבוע פגישה באופן אישי להחזרת הכסף ולא קיבלתי אף מענה.
הצלחתי להשיג את מספר הבעלים והתקשרתי אליו בכדי לקבוע מועד.
בשיחה נאמר לי כי אם אכן שלחתי מיילים והוא לא ראה אותם תקבע פגישה אישית להחזרת הכסף.
המנהל בדק שוב וראה שלא ענה על המיילים האופן אישי אלא בעזרת הודעה אוטומטית שלא ינתה על הצורך שלנו.
ברגע שהתקשרתי אליו בפעם השנייה בשביל לתאם פגישה. הוא התנער מאחריות ואמר שבההודעה האוטומטית צוינו מועדים חדשים להחזר הכספי. חזרתי ואמרתי לו כי עניין זה ידוע אך שוב מאחר ואני חיילת אני לא יכולה להגיע אליהם כי אני בבסיס.
הבעלים ניתק לי את הטלפון פרצוף ומתנער מלהחזיר לי את כספי.
אני חיילת והכסף הזה חשוב לי. גם אם הוא מעט.ֿ
האם אפשר לתבוע אותו על כך?

25/07/2013 10:39 דור קניית פלאפון פגום והתנערות של החנות קניית פלאפון פגום והתנערות של החנות
בתאריך 15.7 רכשתי מכשיר אייפון 5 .
בדיוק שבוע לאחר מכן, בתאריך 22.7 בשעות הערב, בזמן שימוש במכשיר, הופיעו על המסך פסים לבנים והמסך נעלם.
יום לאחר מכן, 23.7, הגעתי לחנות ושם נאמר לי שהמכשיר יישלח למעבדה בפ"ת.
היום, ה 25.7, קיבלתי טלפון מהמעבדה בפ"ת, בשיחה נאמר לי שיש שבר בצד ימין למעלה והצעת המחיר לתיקון הינה 900 ש"ח.
בהמשך היום הגעתי לחנות שם התנערו מכל אחריות בטענה שהמכשיר עזב את החנות כשקיים שבר במכשיר.
במשך השבוע בו המכשיר היה תקין, המכשיר היה עם כיסוי יעודי, לא נפל ולו פעם אחת.
יש לציין שברשותי תמונות של המכשיר לפני שהוא נמסר לחנות, עם המסך הפגום, המעידות שלא קיים שום שבר במכשיר.
מעוניין לבדוק אפשרות פניה לערכאות משפטיות.

24/07/2013 13:33 נתי טבעת אירוסין טבעת אירוסין
שלום,
רכשתי טבעת אירוסין וכעת בשל ביטול האירוסין אני רוצה להחזיר אותה לחנות, אך הם טוענים שלא ניתן כי עבר זמן רב (10 חודשים) האם זה טיעון הגיוני?
מובן לי שלא אקבל את כל הסכום אך ערך כלשהו...

24/07/2013 05:42 צחי סלקום סלקום
חברת סךקום רוצה לגבות מימני סכום של 5000 שקל שלא בצדק על מכשירים והם לא מוכנים לשום הסדר או פיתרון מה עושים

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.