סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

03/09/2013 15:06 עידן האם ניתן לתבוע נותן שירות שמבריז באופן שיטתי? האם ניתן לתבוע נותן שירות שמבריז באופן שיטתי?
שלום, שמי עידן, לפני חודשיים הזמנתי ספרייה מברזל ממעצב מקומי. כעבור שבועיים הגיעה הספרייה לביתי ויום לאחר מכן המעצב הרכיב יחד איתי את הספרייה. בסיום ההרכבה שילמתי למעצב את הכסף במלואו אבל סיכמנו שהמעצב יחזור ביום אחר ויבצע תיקוני צבע לספרייה. קבענו שהוא יגיע 9 פעמים (זו לא הגזמה ספרתי עכשיו) ובכל פעם הוא מצא תירוץ שלא להגיע מבת מצווה לבת שלו עד לזה שהוא שכח. כל ההתכתבות מתועדת אצלי בפלאפון וכן כל פעם בה הוא הבריז.
נמאס לי מהחוצפה הזו ורציתי לדעת האם יש כאן עילה לתביעה בגין בזבוז זמן עוגמת נפש ואובדן פרנסה (בגלל שהוא תמיד טרח לומר שהוא לא מגיע מאוד מאוחר).

בבקשה תעזרו לי, אני בסך הכל רוצה לשים קץ לזלזול בלתי נדלה...
תודה

כלל והגעתו הינה חלק מהעסקה, אתה רשאי לומר לו שאם לא יגיע וישלים את העסקה אתה תשקול את ביטולה לרבות תביעת פיצויים. אני מניח שזה יגרום לו להשלים את העבודה. מציע לגבות את הפניה אליו בכתב.

04/09/2013 17:24 מחמוד אסמאעיל ניוד מספר טלפון נייד על שם שלי ניוד מספר טלפון נייד על שם שלי
היה לי 3 מנויים בחברת אורנג על שם שלי עשיתי להם הקפאה בסניף כרמיאל.רציתי להשתמש בהם התברר כי נויידו לחברה אחרת בלי אישור שלי האם אני יכול לתבוע את חברת אורנג

לא ברורות לי העובדות. לאיזה חברה ניידו אותם ? מה ההגיון שחברת אורנג' תנייד 3 מספרים של לקוחות שלה לחברה אחרת ? אני לא מבין את הפן העובדתי.

05/09/2013 15:08 יעקב חברת הביטוח לא מקיימת אישור שניתן טלפונית ע חברת הביטוח לא מקיימת אישור שניתן טלפונית ע"י נציגה
רכשנו רכב. פנינו לנציג חברת הביטוח והסכמנו על ההגנה הנדרשת: מערכת הגנה אחת בלבד.
לאחר סגירת עסקת הביטוח הגיע מסמך לצורך אימות ההגנות הקיימות ובו דרישה לשתי מערכות הגנה.
בבירור אכן מודים כי בדקו ההקלטה ולא חייבו 2 מערכות אך אינם מוותרים על הדרישה לשתי מערכות.
מוכנים לפצות בהשתתפות בכשליש מהעלות של המערכת השנייה . יציאה מעסקת הביטוח תהיה בעיני החברה מחויבת בקנס. מהן האפשרויות העומדות לי?

על פניו ככל ודבריך נכונים אני מתקשה לראות כיצד החברה תוכל לאכוף עליכם תשלום קנס, לא כל שכן שקיימת הקלטה ושהם הודו בטעותם.

06/09/2013 08:42 אסף תביעה נגד תושב חו תביעה נגד תושב חו"ל
האם אדם שמתגורר בחו"ל והוגשה נגדו תביעה בישראל חייב לעצור חייו בחו"ל ולהגיע לישראל במיוחד לשם כך

על פניו ניתן לבצע המצאה מחוץ לתחום באישור בית המשפט, וכן להמציא לסניף של הנתבע בארץ ככל ואכן עילת התביעה מאפשרת הגשת תביעה בארץ כנגדו. אני מציע להיוועץ עם עורך דין באופן אישי על המקרה ולבחון אותו בצורה עניינית.. קשה לענות כך באופן כללי.

08/09/2013 16:42 אלי שאלה בנושא רכישת רכב - אי גילוי מידע בשלמותו שאלה בנושא רכישת רכב - אי גילוי מידע בשלמותו
שלום לחברי הפורום,
הסיפור שלי התרחש לפני כחצי שנה, להלן תקצירו:
רכשתי רכב משפחתי חדש מיבואן\משווק רשמי, אשר נמכר בשני דגמים: גיר אוטומטי וגיר "רגיל".
כעבור מספר שבועות התחלתי להרגיש רעידות ברכב אשר חזרו באופן קבוע בעת נסיעה מתחת למהירות מסוימית. מבירור במוסך מורשה התברר כי גיר ההילוכים אשר מותקן ברכב הינו למעשה גיר "רובוטי" ולא גיר אוטומטי. במוסך טענו שהבעיה מוכרת להם ואף החליפו חלק מסויים בגיר, מה שהביא לשיפור לפרק זמן מועט ביותר, ולאחריו הבעיה חזרה ולא נראה שהיא עומדת להיעלם.
הקונפליקט הוא שהיבואן הרשמי לא ציין באף מקום שמדובר בגיר רובוטי ולא אוטומטי. האם זה תקין שלא צויין באף מקום שמדובר בגיר רובוטי, ואף סוכני המכירות לא הזכירו שמדובר בגיר רובוטי (ממה שהבנתי מדובר בגיר שמעביר הילוכים באופן שונה ואף מסתבר שקיים חסרון ידוע לכולם של גירים אלה, והוא רעידות ברכב).
במידה והיבואן יחליט להתנער מאחריות, האם יש לי כאן עילה לתבוע החלפת רכב או החזר כספי?
תודה מראש לכל העונים!

גיר רובוטי הוא סוג של רכב אוטומטי שאמור על פניו (ככל הידוע לי) להיות משוכלל יותר. בפועל היו בעבר המון תלונות בנושא. לגבי העסקה הספציפית שלך, ככל שלא הובהר לך שמדובר בגיר רובוטי ייתכן מאוד שתוכל לבטל את ההסכם, אבל תשובתי כפופה לשמיעת מלוא הסיפור העובדתי והמשפטי על ידי עורך דין הבקיא בתחום.

09/09/2013 11:25 היא-לי איחור במועד אספקת סלון איחור במועד אספקת סלון
בתאריך 1.3.13 רכשתי סלון מרשת ידועה - הסלון הגיע לארץ מאיטליה ב-30.8 ותקוע בנמל מאז כיוון שהחברה לא הסדירה את כל מה שנחוץ מול הספק האיטלקי.
זמן האספקה שצויין בהזמנה הוא 90-120 ימים ובנוסף לכך רשום שהם יכולי לאחר בעוד 45 ימים.
כמובן שבמעמד הקנייה נאמר לי ע"י הנציג שלהם שזה אף פעם לא באמת מגיע ל-120 יום..
בכל מקרה, הם תיאמו איתי הובלה ל-2.9 אבל לא לקחו בחשבון שיהיו בעיות עם שחרור המכולה. ואני דאגתי למכור מיידית את הסלון הישן.
בגלל הקרבה לחג רכשתי ספה יד 2 כדי שלא נשב על הרצפה.
נכון להיום הם לא פתרו את הבעיה עם הספק, אין לי סלון שכבר שולם מזמן ויש לי תכתובות עם הספק באיטליה שהוא מבקש ממני לזרז אותם ושהוא פנה אליהם כבר מספר פעמים!!
אשמח לדעת האם אני יכולה לתבוע פיצוי על עגמת הנפש שנגרמת לי?

תודה מראש ושנה טובה

ככל והוסכם הדבר על שני הצדדים הרי שאין בכך פסול באופן כללי.

10/09/2013 08:21 שישו טכנאי של מזגנים שתואם לי הגיע באיחור של 4 שעות ובפעם נוספת לא הגיע כלל טכנאי של מזגנים שתואם לי הגיע באיחור של 4 שעות ובפעם נוספת לא הגיע כלל
האם ניתן לתבוע פיצוי באותה מידה שחברת המזגנים יכולה לחייב אותי במידה ומגיע טכנאי ואין אף אחד בבית ?

על פי התיקון לחוק הגנת הצרכן (תיקון 24) תיתכן עילת תביעה בשל איחור אך יש לבחון היטב האם הנסיבות במקרה שלך עומדות בתנאי החוק.

01/09/2013 10:18 דור במשך כמה זמן מחוייב יבואן לתת שרות תיקונים /חלפים למוצר אותו הוא מייבא? במשך כמה זמן מחוייב יבואן לתת שרות תיקונים /חלפים למוצר אותו הוא מייבא?
מדובר בכירת גז ניידת מסוג "מזוודה " שהתקלקלה,ועולה באש לפתע .
היבואן :"פנה למי שמכר לך, אנחנו רק מייבאים ולא מתעסקים עם לקוחות פרטיים.אנחנו לא מוכרים את זה מזה שנתיים.אין לנו אפשרות לעזור לך אתה יכול לזרוק את זה לפח"
לי זה לא נראה ולא נשמע הגיוני.
האם יש בחוק מחויבות של יבואן לתת שרות תיקונים?להחזיק חלפים?ואם כן לכמה זמן?
מה אתם אומרים על זה?

01/09/2013 06:02 חיים ביטול טיסה ביטול טיסה
רכשתי טיסה לתאילנד באתר של אחת מחברות התירות בישראל ב7באוגוסט. החלטתי לבטל את הטיסה ולרכוש טיסה דרך מדינה אחרת. הודעתי לחברת התיירות על רצוני בביטול העיסקה ב21 באוגוסט. האם במסגרת הביטול חל חוק הגנת הצרכן שבמסגרת 14 הימים? כיצד נעשית ספירת הימים? האם זה 14 או 15 ימים?

30/08/2013 04:40 אילן ביטול עסקת רוכלות לרכישת תוספי מזון ביטול עסקת רוכלות לרכישת תוספי מזון
הוריי שהו במלון במסגרת הבראה לניצולי שואה. באחד הימים נערכה הרצאה של גב' שמציגה עצמה כ - "מרצה, נטורופתית מוסמכת N.D".
אבי רכש מהנ"ל מוצרים כלשהן שהיא טוענת שהינם תוספי בריאות וכמובן שאין להוריי שימוש בכך.
ניסיתי לבדוק בחוק ולא הצלחתי להגיע למסקנה מה גובר על מה:
1. זוהי עסקה ברוכלות ולכן ניתן לבטלה תוך 14 יום.
2. אלו מוצרים המופיעים תחת הגדרת:"תוספי מזון" ולכן לא ניתן לבטל העסקה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.