סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

19/07/2013 11:20 אנה אני שוכרת משנה. המזגן התקלקל. כמה שאלות. אני שוכרת משנה. המזגן התקלקל. כמה שאלות.
שלום רב,

אני שוכרת דירה בשכירות משנה (סאבלט) לכחודש ימים.
לאחר שבועיים של שכירות המזגן התקלקל.
בתיאום עם השוכרים שנמצאים בחו״ל הזמנתי טכנאי שהחליף חיישנים (יצא יקר מהמצופה- 770₪).
עבר יום שהכל עבד כשורה, ולאחריו המזגן שוב אינו עובד.
שאלותיי הן:
א. האם על הטכנאי לתקן שנית ללא שום חיוב? (גם לא חיוב עבור הביקור). אם הוא מגלה שאין אפשרות לתקן (כפי שהזהיר בביקורו הראשון), האם עליו להשיב לי את כספי? אם כן, האם אני צריכה בכל זאת לשלם לו עבור שני ביקורים?
ב. כיוון שהסכום ששילמתי עבור תיקון המזגן גבוה ממה שאני והשוכרים שיערנו, האם הם יכולים חוקית להתנגד להשיב לי את הכסף? (אני מזכירה שאני רק שוכרת המשנה, והם ישובו להתגורר בדירה עוד כשבועיים).

תודה רבה מראש!

לשאלתך הראשונה, על פניו הטכנאי צריך להגיע ולתקן את המזגן. הנך מציינת כי הטכנאי טען כי ייתכן ולא ניתן לתקן. ככל שהוא צודק והוא פועל במקצועיות וביושרה אזי ייתכן ואין טענה כלפיו. מדוע שישיב לך את כספך? הוא הרי בא והשקיע מזמנו ועבד. העובדה שהמזגן לא תוקן ככל שמדובר בסיבה שאינה בשליטתו אינה אומרת שלא מגיע לו כספו.
שנית, על השוכרים להשיב לך את כספך, אלא אם יוכיחו שלא היה מקום לשלם סך כפי ששולם עבור התיקון. בכל מקרה, אם נתנו הסכמתם לתיקון, אין סיבה שלא ישלמו.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

23/07/2013 19:57 אנה מזגן

תודה רבה לך שרית על תשובתך.
כוונתי היתה, אם התיקון לא צלח, האם אני יכולה לבקש שיקח בחזרה את החיישנים החדשים שהתקין וישיב לי עלותם (כאשר התשלום על הביקור בלבד ישאר אצלו).
שוב תודה.

22/07/2013 08:02 אולגה ביטול עסקה  אחרי  3 ימים ביטול עסקה אחרי 3 ימים
חתמתי חוזה עם סלון כלות,שילמתי מקדמה 1700 ש"ח,אחרי 3 ימים קיבלתי שמלה במתנה מקרוב משפחה,ביקשתי לבטל עסקה,אך בעל עסק לא מסכים,ביקשתי להעביר כסף לשרותים אחרים(איפור,תסרוקת)-גם לא.דורש שאני אקנה שמלה אצלה,אך אני לא צריכה 2 שמלות חתונה.מה לעשות?

היא על פי רוב שמלה שמיוצרת במיוחד עבורך, על כן אני בספק אם התקנות לביטול עסקה חלות במקרה הזה. גם במקרים בהם התקנות חלות עדיין בעלי עסק מסרבים לכבדן. אני מציעה שתתעקשי ותפני במכתב תקיף כי עברו רק 3 ימים (ההנחה הסבירה היא שב-3 ימים טרם החלו לייצר את השמלה) ועל כן את דורשת את כספך.

21/07/2013 16:49 ישראל שולר תביעת ירידת ערך מכונית באחריות היצרן תביעת ירידת ערך מכונית באחריות היצרן
הוזמנתי למוסך מורשה טויוטה לצורך החלפת מנוע במסגרת אחריות.בדיעבד ללא אישור וללא ידיעתי הוחלפו רק חלקים מרכזים בתוך המנוע עצמו.העבודה בוצעה ללא חתימתי על כרטיס העבודה לפני ביצוע וללא ידיעתי. כעת הרכב עם היסטוריה של שיפוץ מנוע בתוך תקופת האחריות כך שהסיכוי למכור אותו בזמן הקרוב לכל מי שיברר את ההיסטוריה שלו שואף לאפס.אלא אם אוריד 15000 שח לפיתוי שאותם אני רוצה לתבוע מהמוסך.

יש לו הגנות ככל שמדובר באופן הטיפול באוטו וככל שהטיפול ענה על הנדרש. עם זאת, אני ממליצה שתפנה את שאלתך לאיגוד המוסכים, לעו"ד אינגריד הר-אבן.

21/07/2013 15:22 עינת כהן חברת הוט משקרים והוציאו אותי כבר משפיות דעתי חברת הוט משקרים והוציאו אותי כבר משפיות דעתי
אני רוצה לשאול: תוך כמה זמן הם חייבים לנתק אותי? כי הם אומרים שאסור לנו להפסיק את התשלום.
אמא שלי אמרה שהיא תפסיק את התשלום אם לא ישלחו טכנאי מיד, ואמרו לה שאסור לה.
בקיצור אני מפסידה יום עבודה לחכות לטכנאי שלא בא, שבוע כבר בלי טלויזיה ולא רק שאני לא מקבלת פיצוי אני חייבת להמשיך לשלם להם כל חודש
הצילו

הקלד את תגובתך

21/07/2013 15:12 עינת כהן חברת הוט משקרים והוציאו אותי כבר משפיות דעתי חברת הוט משקרים והוציאו אותי כבר משפיות דעתי
זה כבר שבוע שאני בקשר איתם בגלל תקלה בצפייה, קבעו איתי טכנאי ליום שלישי וכשהוא לא הגיע התקשרתי והם אומרים לי שקבעו איתי בכלל ליום חמישי, מה שלא נכון, (ויש הקלטות של השיחות), נציג השירות אמר שהם יבדקו את ההקלטות ויחזרו אלי וכשאני חזרתי אליהם אחרי יומיים הם טוענים שלאחר בדיקה לא מגיע לי פיצוי כי לא קבעו איתי ליום שלישי, אני יודעת שאחראית המשמרת שם משקרת!!! כי אם הייתה מאזינה להקלטה הייתה יודעת שזאת טעות שלהם ולא שלי, עכשיו אני כבר מיואשת מרוב שיחות, והמתנות ארוכות על הקו, והיום כבר שוב יום ראשון ואני בלי טלויזיה!!! מה אני עושה? אני רוצה להתנתק מהם כי השירות שלהם ממש הביא אותי כבר למצב של בכי לא פעם, ביום חמישי אמא שלי כבר באה הביתה ומצאה אותי בוכה בטלפון איתם! וכשראתה אותי במצב כזה אמרה להם שהיא רוצה להתנתק, הנציג אמר שהוא מודיע על בקשת ניתוק ויחזרו אלינו תוך 24 שעות וכמובן עברו כמה ימים וכלום
אני רוצה להתנתק מהם אבל אני גם חושבת שמגיע לי איזה פיצוי על ההתעללות וההשפלה.
אני ממש חסרת אונים מולם (גם עכשיו אני על הקו מחכה להודיע שוב על רצוני להתנתק כבר 25 דקות ועדיין מוסיקה).

רצוי מעו"ד. אם לא מעו"ד, מכתב שבו יפורט מה שאירע ודרישתך לתיקון המעוות תוך 24 שעות שאחרת תפני לערכאות.

20/07/2013 21:55 קובי עד ללביאות קטנות עד ללביאות קטנות
תבעו אותי בתביעות קטנות הדיון בעוד כשבועיים , איך אני יכול לזמן עד דרך בית המשפט או לחילופין האם אני יכול להביא תצהיר של העד בכתב ללא הגעתו למשפט?

דרך בהמ"ש נעשית באמצעות הגשת בקשה לבהמ"ש כי יורה על זימון העד. אתה צריך לפרט מדוע העד נחוץ לך ומדוע הוא לא יגיע מרצונו.
תצהיר שמוגש לבהמ"ש צריך המצהיר להופיע לחקירה. בתביעות קטנות אין הליך של תצהירים לכן כדאי פשוט לזמן את העד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

20/07/2013 11:40 סורין האם ניתן לתבוע במצב כזה האם ניתן לתבוע במצב כזה
קיבלתי מחברת נביעות קנקן 19 ליטר עם נקודה חומה בתוך הקנקן ובתוכו מספר חלקיקים ללא ספק מים לא ראויים לשתייה מה לעשות .

לתבוע??? נראה לי מוגזם.

18/07/2013 05:32 יוסי כתב הגנה כתב הגנה
בוקר טוב , במידה ואישתי קיבלה כתב תביעה בתביעות קטנות , אבל היא נמצאת בחו"ל ולא יכולה להגיש כתב הגנה תוך 15 יום . מה ניתן לעשות ?

אפשר לבקש מהצד התובע ואם אינו מסכים לבקש מבית המשפט.

17/07/2013 11:05 אמיר קניית מוצר קניית מוצר
רציתי לשאול
קניתי סט רמקולים בדיוטי פרי שהגעתי הביתה ראיתי שהמוצר פגום בשיחה עם השירות לאחר מספר ימים של טלפונים שלחו לי סט רמקולים חדש אך שפתחתי את המוצר שוב ראיתי שהמוצר פגום
כמובן שצילמתי תמונות של המוצר
שוחחתי שוב מול השירות ועם המנכל של א.ל.מ אמרו לי נגיע לאסוף את המוצר ונחזיר לך את כספך חזרה
אך שדרשתי פיצוי אמר לי ניסים המנכ"ל שפיצוי אני לא יקבל ועם אני רוצה שאני יתבע אותם.
האם יש פה אפשרות של תביעה על כך שפעמיים קיבלתי מוצר פגום ?
וכמה צריך לעלות לי הגשת תביעה על דבר כזה ומה אני יכול להוציע מהם ?


בברכה
אמיר

ככל שלא נערך שימוש במוצר, מקנה את הזכות לקבל מוצר חדש ותקין. כל עוד לא קיבלת מוצר תקין, הדבר לא תקין. לגבי תביעה - מה הנזק שנגרם לך? אתה יכול לבקש פיצוי או החזר כספי על המוצר שרכשת ואינך נהנה ממנו. איני יודעת מה שווי התביעה ובכל מקרה אני גם לא אציין גובה סכום שאפשר לקבל. עלות הגשת תביעה קטנה ככל שנעשית בעצמך היא בגובה האגרה שנקבעת על ידי מזכירות בית המשפט.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

17/07/2013 09:09 הוכחת טביעה הוכחת טביעה הוכחת טביעה
לפני כניסתי לדירה {היו גרים דיירים)ביקשתי מבעלי הדירה את תוכנית הבית ועם זה הלכתי לחברה וביקשתי ע"פ התוכנית שיכינו לי מטבח וגם הזמנתי רצפות וביקשתי שע"פ התוכנית יתנו לי את הכמות הנידרשת..לאחר 4 חודשים בכניסתי לדירה הזמנתי רצוף ולבסוף היו חסרים 4 מרצפות.הם טוענים שזה אנחנו הזמנוץ את הכמות והם אמרו שהם ביקשו שנשריין את עצמנו ואנו לא רצינו הם טוענים שחסכנו לאורך כל .הדרך בכמות הרצפות. האם זה הגיוני אנחנו בחרנו את הרצפות הכי יקרות אז איך נחסוך בכמות ? במהלך הריצוף החלטנו לרצף גם את הפרוזדור והרצף אמר לנו את הכמות והרזרבה{שלבסוף הצבע לא היה תואם} למה כאן לא חסכנו.האם זה מספיק הוכחה שהם קבעו את הכמות ומה צריך עוד להוכיח.תודה מראש

של מוצר לרבות רצפות צריכה להיות כתובה בכתב ההזמנה. האם רשומה שם הכמות הנדרשת? אם כן, אז אין בכלל ויכוח.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.