סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

09/09/2019 12:21 שי כתב טענות בתביעה קטנה כתב טענות בתביעה קטנה
שלום
האם אני יכול שעורך דין יכין לי את כתב הטענות ואני רק אגיש אותו?

שלום,
כן.

08/09/2019 06:23 אורי קפויה פניה מעורך דין בדרישה לשלם חוב לסלקום פניה מעורך דין בדרישה לשלם חוב לסלקום
שלום רב,
קיבלתי מכתב מעו"ד בדרישה לשלם חוב לסלקום. חוב שלא היה ולא נברא.
בתאריך 4.4 סיימתי את ההתקשרות עם סלקום.
יש לי שיחה מוקלטת עם סלקום שהם אומרים כי אין לי יותר חובות מהם, שהציוד נאסף ויותר מכך, שהם מפצים אותי באופן יחסי על החודש האחרון שחוייב בטעות. ואכן זיכו.
בחודש אוגוסט הגיעה דרישה לשלם חוב על חודש מאי.

איך אתם מציעים לפעול?

תודה,
אורי

שלום,
עליך לפנות למשרד עורכי הדין וסלקום, להציג בפניהם את הראיות שיש בידך להוכחת הטענות כי אינך חייב דבר ולסגור את התיק מול משרד עורכי הדין.

04/09/2019 07:36 ירון ריהוט שקניתי לפני חודש לא סופק לי ריהוט שקניתי לפני חודש לא סופק לי
היי,

לפני חודש בדיוק (04.08) קניתי שידה לטלויזיה ושולחן לסלון. המוכר כתב על ההזמנה: "זמן אספקה משוער: 21 יום". כמו כן כל התשלום עבור הרכוש מתבצע רק כאשר הרכוש מגיע אליי (לא שילמתי לו כלום).
בתחילת שבוע שעבר הוא אמר לי שאני אדבר איתו בהמשך השבוע לראות מה קורה ומתי ההזמנה תסופק. אחרי כמה טלפונים והתחמקויות מצידו הוא אמר לי ביום חמישי שעבר (29.08) שהרכוש יהיה אצלי ביום ראשון או שני (01.09 או 02.09). כמובן שלא הגיע כלום. התקשרתי אליו ביום שני לנייד והוא לא ענה. התקשרתי גם היום לנייד שלו והוא לא ענה.
האם אני יכול לבטל את העיסקה? כבר לא בא לי לקנות ממנו.
מה הזכויות שלי? עברו כבר 24 ימי עסקים מיום הקנייה (לא החשבתי את 9 באב וימי שישי-שבת כימי עסקים).

תודה
ירון

שלום,
בהתאם למתואר אתה רשאי לבטל את העסקה.

01/09/2019 08:23 אריה הזמנתי עבודת מסגרות גדולה הזמנתי עבודת מסגרות גדולה
בהזמנה דובר על כל הבית חלונות תריסים סוגר נגד יתושים ועוד 2 חלונות גלילה. הטעות הראשונה שלי שלא עשית וזה מסודר. סמכתי עליו . הגיע אלי בהמלצה..
העבודה נמרחה על פני כמעט 5 חודשים. והעיקר בסוף הוא מתחמק מלעשות לי תריסים בחלון אחד בטענה שזה לא היה מדובר..
לפנ חודש הוא אמר פעם הבאה אני מגיע לסיים את התריסים ואני בטפשות שניה נתתי לו את שאר הכסף. אין לי שום מסמך.רק חשבוניות וכמובן כל הבית עם חלונות ותריסים חוץ מחלון אחד.
טענה שיש אחד ללא תריסים ומה פתאום שאני לא ירצה שם תריס יכול לתפוס?

שלום,
כדי להצליח בתביעה יש צורך בעילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות.
באם יש לך את 2 הגורמים הללו, אזי אתה רשאי להגיש תביעה כנגד איש המקצוע.
בהחלט ניתן להראות בבית משפט שנעשתה רק חלק מהעבודה.

31/08/2019 07:57 שוש אי תיקון מצלמות והתעלמות אי תיקון מצלמות והתעלמות
שלום,
רכשתי לפני יותר משנה מצלמות מעסק.
כבר באותו החודש המצלמות היו תקולות. יצרתי קשר עם העסק.
והוא לא הגיע למרות שהבטיח להגיע.
ביקשתי גם ביטול עסקה והוא התעלם.
עברה שנה וזה שתקין את המצלמות התעלם מימני כל התקופה הזו.
בינתיים הזמנתי 2 טכנאים וגם קניתי דיויאר חדש מעסק אחר.

אני תקועה עם מצלמות מזייפות.

מה עושים במצב כזה שהעסק מתעלם מימני ופעם אחת הוא לא היה אצלי בכדי לתקן או לפחות לנסות לתקן.

האחריות שניתנה לי היא לשנתיים אך מה הטעם באחריות אם בית העסק מתנער ומתעלם מימני?.

שלום,
בהתאם למה שאת מתארת הצד השני למעשה מפר הסכם ועל כן ניתן להגיש תביעה על מנת לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בנוסף לפיצויים בשל הפרת הסכם, התנהגות בחוסר תום לב, נזקים ועוגמת נפש.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי נוסף בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

30/08/2019 20:09 בוריס אליהו תביעות קטנות תאונת דרכים תביעות קטנות תאונת דרכים
שלום, לא מזמן נכנס ברכב שלי אוטובוס של חברת ״דן בדרום״, הרכב שלי הלך טוטל לוס. נהג האוטובוס לא מוכן להודות שהוא אשם. נאלצתי להפעיל את הביטוח שלי, וזה העלה לי את הפרמיה בצורה משמעותית לשלוש שנים קדימה. ברצוני לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות, רציתי לשאול, האם לתבוע את הנהג או את ״דן בדרום״? והאם יש דברים נוספים שאפשר לתבוע חוץ מההפרשים בביטוח?
תודה, בוריס

שלום,
עליך לתבוע את החברה עצמה, אך אתה רשאי לתבוע באותה תביעה 2 נתבעים (החברה והנהג).
כן אתה רשאי לתבוע את כל הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך מאז התאונה.

29/08/2019 16:50 מנחם מזגן מאדם פרטי מזגן מאדם פרטי
שלום רב
אני רכשתי דירה
השוכר באותו זמן היה לו חוזה שכירות בתוקף עד לסוף החודש
ולאחמ"כ אני הבאתי שוכר חדש.
המזגן בחדר שינה היה פרטי של השוכר הראשון וסיכמנו שאני אקנה ממנו את המזגן ב 2000 ש"ח
כשהעברנו את הדירה לשוכר החדש השוכר הראשוןהדליק את המזגן לכ2 דקות להראות שהוא נדלק
וכשראיתי שהוא עובד שילמתי לו 2000 ש"ח ואף חתם לי שקיבל את התשלום.
כמה שעות לאחמ"כ מתקשר אלי השוכר החדש ואומר לי שהוא מנסה לראשונה להפעיל את המזגן והוא אכן נדלק אמנם לא מקרר.
הבנתי שנפלתי אם מוצר פגום אז מיד התקשרתי לשוכר הראשון אך הנ"ל התחמק וטען שהמזגו עובד מצוין.
לאחר בדיקה התקשרתי שוב אך הוא כבר לא הרים לי, אז התקשרתי לרעיתו ורק קיבלתי ממנה צעקות.
לאחר ניסיון להתקשר שוב לרעייתו היא פשוט נתקה עלי את הטלפון ואף חסמה אותי מלהתקשר שוב ( עד לרגע זה).
בלית ברירה נאלצתי להביא על חשבוני טכנאי מזגנים שהחליף לי את הצנרת שהוכח לראות שהיא לא תקינה.
לאחר שהחליף את הצנרת המזגן עדיין לא קירר ובשביל למצוא את התקלה השנייה נאלצתי להזמין טכנאי מוסמך של חברת אלקטרה בעלות 350ש"ח שמצא שהתקלה בסוללת המעבה כלומר להחליף מעבה.
גם אחרי שהוכח לי מהטכנאים שיש תקלה של ממש במזגן התקשרתי להנ"ל בבקשה לבטל את העיסקה מאחר ואין לי מה לעשות עם מוצר פגום אך הלה סירב לשמוע.
בלית ברירה הוצאתי מכספי מעבה חדש והתקנת המעבה.
אשמח מאד אם תוכלו לעזור לי למצות את זכויותיי ולקבל את מלוא הסכום שמגיע לי מהנ"ל.

שלום,
כן.
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.
השירותים הם בתשלום.

28/08/2019 13:41 נופר לוי מחירים שונים מחירים שונים
היי.
היום אמי הייתה ברשת של סופרמרקט. קנתה 5 שייקים. על אחד השייקים היה מחיר של 0.90 שח בעוד שבשאר היה מחיר אחר. היא הלכה אל הקופה על מנת לקחת את המוצר ב0.90 (רק אחד מתוך החמישה) מפני שהם מחוייבים להביא לה את המחיר הזה. הסופר סירב לתת לה את המחיר הנקוב וחייב אותה על מחיר מלא בטענה שבשביל לתת לה את המחיר הזה צריך שלפחות שלושה מוצרים על המדף יהיו במחיר הנמוך יותר. הם לקחו את המוצר שהיא הביאה לקופה למנהלת והורידו את המחיר על מנת שהיא לא תוכל לצלם את זה. מה עושים במקרה כזה? בנוסף אחד המנהלים שם חתם לה על דף שהמחיר אכן היה מחיר נמוך יותר.

שלום,
כדי להצליח בעולם המשפט יש צורך ב 2 - עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות.
באם יש לכם לכן ראיות להוכחת הטענות אתן רשאיות לתבוע בהתאם לחוק הגנת הצרכן בסכום של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.

27/08/2019 15:37 יוני חוק הטכנאים - פיצוי בגין אי עמידה בתנאי החוק חוק הטכנאים - פיצוי בגין אי עמידה בתנאי החוק
חוק הטכנאים קובע שאם טכנאי "הבריז", על החברה לפצות את הלקוח ב-600 ש"ח ללא הוכחת נזק.
1. האם קיים בחוק קביעה לפיצויים לדוגמא ללא הוכחת נזק נוספים במקרה שהחברה עוברת על החוק ומסרבת לשלם את 600 השקלים?
2. אם כן, מה גובה תקרת הפיצויים לדוגמא? (10,000?)
3. אם לא, האם המשמעות היא שניתן לתבוע רק 600 ש"ח + הוצאות משפט?

שלום,
1. לצערי לא.
3. נכון.

28/08/2019 08:30 לירן דיין החזר כספי על טבעת אירוסין החזר כספי על טבעת אירוסין
היי, קניתי טבעת אירוסין לפני כשנה וחודש, אחרי 8 חודשים היהלומים בצדדים נפלו, המוכר תיקן לנו את זה אחרי חודש היהלומים נפלו שוב, והטבעת הייתה קצת עקומה ללא אפשרות לסדר אותה. הם הציעו לנו טבעת אחרת באותו מחיר, לקחנו את טבעת אחרת, וכעבור ארבעה חודשים היהלום המרכזי נפל ואיבדנו אותו. האם אפשר לקבל החזר כספי מלא עבור עוגמת הנפש? לא הגיוני שתוך שנה נחליף שתי טבעות אירוסין, בזמן שיש לה טבעת של 250 שקל שנשמרה בהרבה יותר טוב.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.