סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

05/07/2021 07:49 לאון חוסיד התעננינות לגבי תהליך התעננינות לגבי תהליך
שלום חיים קוראים לי לאון נעים מאוד!
אני נתקלתי בבעיה קטנה עם חברת תקשורת המספקת שירותי אינטרנט וטלויזיה
שלא נותנת שירות כראוי, מזלזלת בלקוחותיה ולא מתנהלת על פי החוק
הייתי רוצה לראות איזה אפשרויות עומדות בפניינו .. אשמח למענה במייל או בנייד 0524436623

שלום,
שוחחנו טלפונית ושלחתי לך את פרטיי לצורך קבלת ייעוץ משפטי בעניינך.

02/07/2021 06:04 ע ע שימוש חוזר בפרטי אשראי שימוש חוזר בפרטי אשראי
שלום,
אני לקוח של חברת תקשורת והציוד מותקן בביתה של אימי.
היא פנתה לשירות לקוחות (טכני), וכשזה העלה כי הציוד המותקן בביתה ישן - הציעו לה לרכוש ציוד תקשורת חדש.
מאחר שחשבון הלקוח הוא שלי היא התבקשה להעלות אותי על הקו ולספק 4 ספרות אחרונות של האשראי.
הנציג מצידו השני של הקו היה מודע לכך שהוא אינו מדבר עם הלקוח ואף המתין להצטרפותי לשיחה.
מאחר שלא הייתי זמין אימי מסרה את 4 הספרות האחרונות והנציג ביצע שימוש חוזר בפרטי האשראי שלי ללא אישור ובידיעה מובהקת כי מעולם לא אישרתי את העסקה.
עוד באותו היום הגיע טכנאי לביתה של אימי התקין לה את הציוד החדש ולקח את הישן.

בשיחה עם חברת התקשורת נאמר לי שהכל נעשה כחוק. חשוב לציין שהם אפשרו לי לבטל את העסקה.
אך הציוד הישן לא יחזור משום שהוא יצא מן המחזור וכעת נותרה בפני האפשרות להשלים עם הרכישה של הציוד החדש, או לשכור ציוד במחיר פי שלושה מן זה הקודם שהיה בבית אימי לפני כן.

ארצה לדעת האם יש כאן מקום לתביעה.
תודה רבה.

שלום,
קראתי את הדברים.
אין לך עילה לתביעה כנגד החברה.

29/06/2021 15:48 פיני איחור באספקת מטבח איחור באספקת מטבח
חברת המטבחים אודיע לי על איחור של 10 ימי עסקים מהמועד האחרון לאספקה.דבר המעכב את כניסתי לדירה חדשה וגורם לי נזק כספי.מה היית מציע לי לעשות.

שלום,
יש צורך לבחון האם מדובר פה בהפרת הסכם.
במידה ואכן מדובר על הפרת הסכם, קמה לך עילה לתביעה בעניינך בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש.
אם תשאל דעתי - אני מציע תחילה לפנות לחברה במכתב התראה לפני תביעה לצורך קבלת פיצויים כספיים בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש. במידה ומכתב לא יסייע השלב הבא הגש תביעה בגין כל האמור.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

29/06/2021 13:41 תומר פאר האם ניתן להכניס סעיף ייעוץ בהזמנת לקוח ? האם ניתן להכניס סעיף ייעוץ בהזמנת לקוח ?
צהריים טובים,
כבעל עסק אני נתקל לא פעם בלקוחות אשר מקבלים שירות ויעוץ לקניית מוצרים ומבצעים הזמנה.
אחרי יום או יומיים חוזרים בדרישה לביטול עיסקה.
שאלתי:
האם ניתן להכניס בהזמנה סעיף ייעוץ
כך שכאשר לקוח מבקש לבטל עיסקה יוחזר לו כספו חוץ מסעיף הייעוץ ( שבוצע בפועל)
לדוגמא
סך ההזמנה 10000 שח כאשר 9000 שח עבור מוצרים ו- 1000 שח עבור ייעוץ.
לתשובתך אודה.

שלום,
קראתי את הדברים אך אני מודה כי לא הבנתי את שאלתך עד הסוף.
בכל מקרה חוק הגנת הצרכן קובע כי ניתן לבטל רכישת מוצר ו\או שירות.
לרוב ייעוץ נחשב בגדר שירות ועל כן גם שירות מסוג ייעוץ עלול להיכנס לגדר שירות.
כבעל עסק - אני מציע לך להתייחס ברצינות לעסקך ולפנות לעו"ד (לא בפורום משפטי) על מנת לקבל ייעוץ משפטי רציני באשר לפעילות עסקיך.
כך לפחות אני הייתי נוהג.

29/06/2021 07:26 ב.ו תביעה על הודעות תביעה על הודעות
שלום, אישתי ואני מנהלים שתי תיבות דואר מייל לשימוש משותף בהסכמה. קיבלנו מלא ספאם מכל מיני ניוזלטרים ודברים אחרים שאולי בעבר היינו לקוחות או אולי גם בעבר אישרנו. במטרה 'לנקות' את התיבות שלחנו בקשות הסרה לכתובת שרשומה בהודעה ועדיין ממשיכים לשלוח מלא הודעות.

האם חובה ללחוץ על לינק ההסרה או שגם מייל הסרה לכתובת שנרשמה בהודעה זה תופס?

ההודעות הן כלליות ולא ממוענות לאדם ספציפי, במצב כזה, שנינו נחשפים להודעות בגלל שימוש משותף בתיבות. האם זה משנה מי מבין שנינו יגיש את התביעה?

שלום,
1. שאלת אותי את השאלה הזו בנוסחים שונים כבר מספר פעמים ובכל הפעמים עניתי לך תשובות מלאות. התשובות לשאלותיך לא ישתנו ככל שתמשיך ותשאל אותם (גם בגירסא אחרת ובשמות אחרים).
2. אנא ראה תשובותיי אליך בפניותיך הקודמות.
בהצלחה.

29/06/2021 03:40 יוחנן דוידוביץ קניתי רכב פגום והמוכר מסרב לתקן. קניתי רכב פגום והמוכר מסרב לתקן.
שלום.
לפני כחודש רכשתי רכב משומש בן שלוש שנים מחברת ליסינג. נאמר לי שהרכב תקין, בדקתי אותו גם במכון בדיקה ונמצא תקין.
ברכב יש שלוש שורות של מושבים כשהשורה האחורית מתקפלת לקבלת תא מטען. את הרכב קניתי במצב שבו הם היו במצב פתוח. בניסיון קיפול מול המוכר, הוא טען שאינו יודע כיצד, אבל הכיסאות במצב תקין. מכיוון שגם אני לא הצלחתי, פניתי למוסך מורשה באיזור מגורי. במבט חטוף במוסך, נאמר לי שהמסילות של המושבים מעוותים ולכן לא ניתן לקפלם.
פניתי למוכר וביקשתי ממנו לטפל בבעיה. מהשיחה שלי איתו, נודע לי שהחבלה היתה ידועה לו בעבר ושהוא יפנה אלי את המוסך שאיתו הוא עובד. הם יתקנו ואני לא אשלם כלום.
התקשרו אלי מהמוסך וקבעו לי תור. לאחר בדיקה במוסך, נקבע שתיקון המושבים דורש החלפה כללית של המסילות והתושבות בעלות של 9450₪. כשנודע הסכום למוכר, הוא לא מוכן לשלם על התיקון. האם יש לי בסיס לתביעה?
אגב, יש לי הקלטות שיחה עם המוכר, שמוכיח את העובדה שהחבלה נעשתה בזמן שהרכב היה אצל הלקוח הקודם.

שלום,
כן. בהתאם למתואר יש לך בסיס לתביעה.

26/06/2021 06:27 מ.א שיחות הטרדה תביעה שיחות הטרדה תביעה
אנחנו מקבלים שיחות מציקות בטלפון הביתי מחברה שבעבר אחד מבני הבית התעניין אצלה בשירות.
ביקשתי שיפסיקו להתקשר אבל לא מקשיבים. אני רוצה להגיש תביעה קטנה על הטרדה.

מי צריך להיות התובע בתביעה, בעל הקו הביתי שעל שמו הקו רשום, או שכל בן בית שחווה הטרדה יכול להיות התובע? או אולי האדם שהתעניין בעבר בשירות של החברה צריך להיות התובע?

בתודה מראש,

שלום,
בגדול בעל הקו הוא הגורם שצריך להגיש תביעה.
במידת הצורך ניתן לצרף כתובע גם את מי שהוטרד וכעד את מי שביקש בעבר את השירות.

26/06/2021 07:10 יהלי הצהרה בטופס תביעה הצהרה בטופס תביעה
שלום, הגשתי תביעה על סמסים של ספאם, בכתב תביעה שהשגתי טיוטא ברשת רשום בהתחלה, שהנושא
של התביעה הוא "עניין התביעה הוא שליחת מספר דברי פרסומת ללא הסכמת התובע ובניגוד לחוק התקשורת".

אני לא זוכרת אם בעבר הסכמתי או לא, אבל ביקשתי הסרה מספר פעמים והמשיכו לשלוח אליי.
השאלה האם יש בעיה חוקית עם הניסוח הזה בכתב התביעה שהגשתי? אציין שבטופס שנתנו לי במזכירות ושצירפתי
אותו לכתב התביעה יש סעיף שאומר:
הצהרה:
1. אני מצהירה שהעובדות המופיעות בסעיפים____ שבכתב התביעה הן בידיעתי האישית.
2.אני מצהירה שהעובדות המופיעות בסעיפים___ שבכתב התביעה הן נכונות לפי מיטב ידיעתי ואמונתי. המקור
לידיעתי ואמונתי הוא_______.

האם ההצהרה הזאת (ובפרט סעיף 2) פוטרת אותי ממקרה שבו בעבר הסכמתי לקבל הודעות מהמפרסם אבל בכתב התביעה רשמתי "ללא הסכמתי"?

שלום,
עליך לכתוב בכתב התביעה את האמת. אם אינך זוכרת האם בעבר נתת הסכמה, עליך לציין זאת בצורה ברורה.
כפי שאת מציינת בכל מקרה שלחת הודעות סירוב כדין (אני מקווה שכדין ויש לך ראיות להוכחת טענותיך).

26/06/2021 10:32 anjc מכתב התראה מכתב התראה
שלום,

א. האם יש מניעה חוקית או אחרת לשלוח במייל מכתב התראה לפני הגשת תביעה קטנה עבור בין משפחה בשמו ולבקשתו , לחברה מסויימת, או שצריך לפנות לעורך דין שיכתוב את המכתב התראה ויחתום עליו?

ב. האם אני יכולה לסייע ולהכין תביעה קטנה עבור בן משפחה, לבקשתו ובשמו, כנגד חברה.

או שהוא חייב להכין את התביעה \ או לפנות לעורך דין או חברה שמכינה תביעות קטנות?

בתודה מראש

שלום,
1. החוק והפסיקה קובעים כי בכל הקשור לקבלת ייעוץ וטיפול משפטי יש לפנות לעורך דין (גם בהליכי תביעות קטנות) שכן עורך דין הוא הגורם החוקי ליתן ייעוץ וטיפול משפטי.
2. יחד עם זאת, כל אדם יכול לפעול משפטית בעצמו, ללא צורך בעורך דין. כל אחד יכול לייצג את עצמו בבית המשפט גם בבית משפט עליון וגם בעבירות פליליות כבדות.
לשאלותיך :
א. אין מניעה לשלוח מכתב התראה במייל בעצמך (אך אדם אינו יכול לשלוח מכתב התראה בשמו של אחר (אינו יכול לייצג אדם אחר) דבר זה שמור רק לעורכי דין.
ב. ניתן לסייע, אך לא ניתן לפעול בשם בן משפחה. כפי שציינתי אין חובה לפעול באמצעות עורך דין.
אנסה להסביר זאת בצורה אחרת - כאשר אדם נוסע ברכבו ופתאום המנוע מפסיק לעבוד והרכב עוצר. אם אדם יודע איך לתקן את הרכב ולהמשיך בדרכו הוא רשאי לעשות זאת. אם אינו יודע כדאי ומומלץ לקחת את הרכב לאיש מקצוע לצורך תיקונו (במקרה זה מכונאי או מוסך מתאים).

26/06/2021 11:35 אלקס שוורץ תקיפת עוולה השלכת פסולת תקיפת עוולה השלכת פסולת
לכבוד: עו"ד חיים איציקובסקי
תחילה, תודה על הפורום והאפשרות לפניה. יישר כוח
לעו"ד. שלום רב
אני גר בבניין בקומת קרקע בדירת גן
אני יודע בוודאות שהשכן מעלי זורק פסולת
לשטח הפרטי שלי במתכוון ללא כל חשש.
פסולת קליפות, נייר טישו מגבונים ועוד.
הליכלוך והפסולת הצטברה לא ניקיתי.
יש תעוד וצילמתי תמונות של הנזק שנגרם
יש מפגע, יש ריח, פגיע באיכות החיים וברכוש.
*אני מבקש לקבל בכתב מגורם מוסמך את חוות
הדעת והתרשמותו לנעשה ונגרם כתוצאה מהעוולה.
*למי נכון לפנות לקבלת מכתב לפני הגשת תביעה קטנה ? ואיזה גורם מוסמך מספק מכתב/ דו"ח כזה ?
*מי הגורם / הגוף המתאים במשרד איכות הסביבה ?
*איזה גוף חיצוני / בלתי תלוי מספק שירות לנסיבות הנ"ל ?
*לעו"ד. האם לדעתך יש דרך טובה יותר "לתקוף" המקרה הנ"ל ?
בתודה מראש
בכבוד רב

שלום,
כאשר יש בעיה משפטית (כפי שאתה מתאר) יש לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ / חוות דעת משפטית.
לאחר קבלת חוות דעת (בחינה האם יש לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות) השלב הבא יהיה להגיש תביעה לבית המשפט הרלוונטי (בית משפט לתביעות קטנות או בית משפט שלום).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.