סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

25/11/2021 11:20 מני שירות לקוחות לאחר רכישה שירות לקוחות לאחר רכישה
שלום וברכה,

רכשתי מוצר בעסקת מכר מרחוק, בית העסק שלח מוצר שונה (וכמובן, גם מחירו שונה) ממה שהזמנתי.

בית העסק אינו מפעיל מוקד שירות טלפוני, אלא רק באמצעות מייל. וזה שבוע שאני שולח פניות ואינו מגיב. (למרות שכאשר שלחתי שאני מתעניין ברכישת מוצר, הם ידעו להגיב מהר)

האם בית עסק חייב לספק מענה טלפונית?

תוך כמה ימי עסקים בית העסק מחוייב להשיב לפניה, שקשורה למתן שירות לאחר קנייה?

תודה רבה

שלום,
החוק אינו עוסק או קובע בכך שבית עסק חייב לספק מענה טלפוני, כמו גם אינו עוסק בזמני מתן מענה לפנייה.
אם הדרך היחידה שאפשר לפנות לבית עסק זה באמצעות המייל, עליו לתת מענה הולם ומהיר לכך. זמן התגובה צריך להיות סביר. זמן סביר בעניין זה הינו 3 ימים.

25/11/2021 07:43 רונית ביטול עסקה מתמשכת במרפאת שיניים ביטול עסקה מתמשכת במרפאת שיניים
לפני חודש התחלתי בטיפול שיניים שכלל עקירות כירורגיות וגשר זמני. באותה פעם הוחתמתי על תוכנית טיפולים ועל הלוואת למימון העסקה. כעבור שבוע הבנתי שהמרפאה לא נותנת מענה בסוגיית חרדה דנטלית. בקשתי לבטל את העסקה ולהשתחרר מהקשר עמם. בקשתי שיעברו חשבון על מנת שאשלם את עלויות הטיפול שקבלתי והם מסרבים.
מה עושים?

השבתי לך בפנייתך הנוספת.

25/11/2021 07:48 רונית ביטול עסקה במרפאת שיניים ביטול עסקה במרפאת שיניים
לפי חודש עברתי טיפול שיניים הוחתמתי על תוכנית טיפולים והלוואה. כעבור שבוע בקשתי לבטל את העיסקה.
משום שהמרפאה אינה מספקת אמצעים להתמודדות עם חרדה דנטלית.
המרפאה מסרבת לבטל את העיסקה וגם אינה מוכנה לשלוח חשבון כדי שאוכל לשלם עבור הטיפול שנעשה לי.
מהעושים?

שלום,
קראתי את הדברים.
על מנת שאוכל לתת לך ייעוץ משפטי בעניינך - עליי להכיר את כל סיפור המקרה ולעיין בהסכם עליו חתמת מול המרפאה, תוכנית ההלוואה, כמו גם ביתר הראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

24/11/2021 20:06 יוליה עסקה קאנטרי - חדר כושר עסקה קאנטרי - חדר כושר
עשיתי מנוי שנתי לקאנטרי, שילמתי בתשלום חד פעמי את כל הסכום באשראי (לא חילקתי לחודשי כמו בד"כ)
לאחר 3 חודש ביטלתי מנוי בבקשת כתב.
המתנתי חודשיים וחצי להחזר כספי, ואחרי פניות חוזרות ונשנות שבהם ההנהלה טוענת כי אין זמן מוקצב להחזרת הכסף.

האם אכן כך?

שלום,
יש זמן סביר להשבה כספית ובתוך 30 יום.

23/11/2021 12:43 רונית רכישת מקרר והטעיה במפרט רכישת מקרר והטעיה במפרט
קניתי מקרר. שחיברנו לחשמל בבית הופתענו לגלות שאין תאורה במקפיא. לפני הרכישה בדקנו בחנות את המקרר פיזית אך הוא לא היה מחובר לחשמל ולכן בדקנו גם במפרט באתר של החנות והיה כתוב שיש התאורה במקרר הזה. שזה מאוד חשוב לנו שהמוצר הגיע הביתה הופתענו ואפילו פנינו לקבלת סיוע מטכנאי שאמר שאין בכל מנורה במקפיא . פנינו לחנות ואמרנו להם לגבי הפרסום השגוי וההטעיה שלהם שהסתמכנו על התאורה במקפיא. והחנות הציעו לבטל את העסקה ולקבל את הכסף בחזרה או להחליף למקרר אחר לצערנו כל הדגמים שיש בחנות לא תואמי מידות שאנחנו צריכים והחנות מבחינתם זה הפתרון זיכוי העסקה ולקיחת המקרר אשמח להבין מה החוק אומר לגבי הטעיית צרכן בשל מפרט של מוצר ממש עוגמת נפש גדולה שלנו בעקבות המקרה מה הפיצוי המקובל למקרה שכזה

שלום,
החוק (חוק הגנת הצרכן) אינו קובע בפיצוי באשר להטעיה בפרסום.
אתם רשאים לבטל את העסקה ולקבל את כספכם בחזרה.
ככל שנגרמה לכם עוגמת נפש בגין כל האמור אתם יכולים להגיש תביעה בבית המשפט.

23/11/2021 13:11 רונית מקרר

בית המשפט מפצה על עוגמת נפש ? בגלל המפרט והמידות הספציפיות רכשנו את המקרר הנ"ל החנות שינתה את הפרסום לאחר השיחה איתי ואנחנו לא יכולים להשאר בלי מקרר ואין דגם אחר שאנחנו יכולים לקחת . שואלת שוב לגבי פיצוי של עוגמת נפש החנות מבחינתם מתנצלים ורוצים לבטל עסקה ולי אין פתרון לבעיה שנוצרה לפנות לבית משפט רק על עוגמת נפש ?

שלום,
בית המשפט מפצה על עוגמת נפש ככל שמצליחים להוכיח את עוגמת הנפש.
לקוחות שלי קיבלו פסקי דין על סכומים יפים בגין עוגמת נפש שנגרמה להם (בתביעות שהיו רק על עוגמת נפש). בכל מקרה זה תלוי בשופט.

21/11/2021 21:24 יעל כהן רהיט שהגיע לא לפי ההזמנה שהזמנו רהיט שהגיע לא לפי ההזמנה שהזמנו
ביצענו עסקה מחנות רהיטים, והגיע רהיט אחר ממה שהזמנו.. החברה החזירה את הרהיטים למפעל וכבר 5 שבועות שאין עם מי לדבר..
עד כמה סכום שאפשר לתבוע מהחברה על עוגמת נפש שאנחנו עוברים..איך זה עובד? תובעים לפי ימים?

שלום,
לא מומלץ לתבוע בבית משפט רק על עוגמת נפש בלבד אלא יש צרוך בעילות תביעה נוספות (כגון הפרת הסכם, חוסר תום לב, רשלנות וכד').
עוגמת נפש זה מושג סובייקטיבי, כלומר על אחד חוות עוגמת נפש בצורה אחרת. אין כללים לעניין זה. יש לתבוע על עוגמת נפש בהתאם לעוגמת הנפש שנגרמה.

21/11/2021 14:30 ליאור ביטול עסקה ביטול עסקה
רכשנו מיטה מחברה מובילה בסכום של כ17 אלף שח.
המתנו 4 חודשים לקבלת המיטה שהגיעה תקולה, לאחר שהמיטה הגיעה תקולה הוחלט על ידי החברה לשלוח לנו מיטה חדשה , בהמתנה נוספת של עוד 3 חודשים .
לאחר שלושה חודשים הגיעה המיטה החדשה, אך ללא אביזרים נוספים(שידות מובנות) במיטה בשווי של 2000 שח.
לאחר בדיקה אם החברה נאמר לנו שזה לא הוזמן וצריך לחכות עוד 4 חודשים לקבל את השידות הנל.
אנחנו לא מעוניינים לחכות עוד 4 חודשים ורוצים לבטל עסקה ושיבוא לקחת את המיטה !
כאשר אמרנו את זה התעלמו מאיתנו ומה שיש לחברה להציע הוא זיכוי של 2000 שח עבור השידות או להמתין 4 חודשים
האם יש עילה לביטול עסקה והחזרת הכסף?

שלום,
שוחחנו בעניין זה בטלפון ועניתי על שאלותיך.
בשלב זה לא ניתן לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה, אלא עליך לתת הזדמנות לחברה לתקן את התקלות.
רק אם החברה לא תתקן את התקלות, תהיי רשאית לבטל את העסקה.

21/11/2021 08:08 אלכסיי גאיסינסקי ביטול עסקה בהזמנה אישית ביטול עסקה בהזמנה אישית
שלום,
הזמנו שני ארונות בהתאמה אישית כפוף למדידה שצריכה להתבצע בביתנו. לאחר שעברו כמעט שבועיים ולא אהבנו את ההתנהלות מול הבית עסק ביקשנו לבטל את העסקה. אני רוצה להבהיר שהביטול נעשה לפני מדידה בפועל (כי לא תיאמו איתנו מדידה), ולכן ייצור המוצר לא יכל להתחיל. קראנו את המסמך על מדיניות אכיפה של הרשות להגנת הצרכן במקרה זה והבנו שאנחנו עומדים בקרטריון לביטול עסקה. החברה כמובן לא מוכנה לבטל, ואנחנו לא בטוחים מה התוקף המשפטי של מדיניות האכיפה ומה האפשרויות שעומדות בפנינו.
נשמח לעזרה, תודה

שלום,
1. מה התוקף המשפטי של מדיניות האכיפה של הרשות להגנת הצרכן ? מדובר בגוף משפטי של משרד המשפטים ומדינת ישראל ועל כן בהחלט יש למסמך תוקף משפטי מחייב.
2. אתם רשאים לפעול בהתאם למדיניות האכיפה של הרשות ומידת הצורך לבטל את העסקה בהתאם.
3. כמו כן, אתם רשאים להגיש תביעה לבית המשפט לצורך ביטול העסקה.
4. ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

18/11/2021 14:06 יצחק לא קיים במלאי אחרי שבוע וחצי לא קיים במלאי אחרי שבוע וחצי
רכשתי מוצר דרך אתר ישראלי
יןם לאחר סיום הרכישה יצרו עימי קשר טלפוני כי המצר אינו קיים במלאי.
נאמר לי שקיים במלאי מוצר חלופי בעלות שונה והסכמתי.
לאחר מספר ימים שלחו לי הודעה שההזמנה מוכנה וממתינה למשלוח , ועלי ללחוץ על הקישר לתאום משלוח.
תואם מועד פנוי לעוד 7 ימים.
יומיים לפני המשלוח (שבוע וחצי לאחר ההזמנה)
מתקשרים ומודיעים שהם מתנצלים ואין במלאי.
בתמורה הציעו חלופה שאשלם סכום נוסף לפח אחר שהוא יקר יותר.
מה אומר החוק??

שלום,
חוק קובע כי חל איסור לפרסם מוצר שאינו נמצא במלאי (מדובר פה בהטעיית הצרכן) ובטח אסור להם לעשות את מה שאתה מציג, לנסות למכור לך מוצר אחר במחיר גבוה יותר (אלא היה עליהם למכור לך את המוצר היקר יותר במחיר שכבר שילמת).
משכך בהתאם למתואר החברה עברה על החוק (פעמיים).

11/11/2021 22:30 אורה פלינקר מנוע יבוא ללא קבלת שטר מכר מנוע יבוא ללא קבלת שטר מכר
אני קניתי מנוע מחברת ייבוא - "אדי מוטורס בע"מ". ולא קיבלתי מהאדם שהתנהל מולי שטר מכר.
קיבלתי ממנו חשבונית. ולגבי השטר מכר הוא אמר שרק צריך להחתים מוסך מורשה. הוא יחתים ונקבל את השטר בתוך מס' ימים. מאז הוא נעלם. לא עונה לטלפונים, לא מחזיר וואצפ. אין קשר.
מה ניתן לעשות במקרה כזה? יש דרך להכריח אותו לתת לי? יש אפשרות להשיג את זה לבד? בכדי שיהיה ניתן להעביר טסט
בתודה, אורה.

שלום,
אני מציע לפנות אל הגורם ממנו רכש את המנוע באמצעות מכתב התראה מעו"ד.
יש אפשרות "להכריח אותו" באמצעות צו מבית משפט.
אינני יודע אם אפשר להשיג לבד. יש לבחון זאת מול הגורמים הרלוונטים.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.