סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

03/05/2013 04:28 שלום בראון שרןת מתמשך שרןת מתמשך
שלום 3-05-2013

בתאריך 09-2008 הצטרפתי לשרות גלישה לתקופה 1 שנה,במחיר מבצע.
שכחתי מהענין והמשכתי לקבל שרותבמחיר גבוה יותר ב-50%. במשך 3שנים
.
דרשתי פיצוי בגין הפרת חוק הגנת הצרכן:אי משלוח הודעה בכתב על סיום ההסכם
ואי קבלת הסכמה מהצרכן לחידושו.

נותן השרות דחה את בקשתי לפיצוי בטענה שהסכם ההתקשרות נשלח אלי במייל אוטומתית.
למיבב זכרוני לאהיה ידוע לי על תיבה כזאת, לא נתתי הסכמתי לכך, לאהשתמשתי בתיבה כזאת
ולא החתימו אותי על כל מסמך.

הם יש די בטענה זאת של משלוח הסכם, חשבוניות, והודעות לתיבת המייל שהוקצתה לי והאם על
נותנת השרות לקבל הסכמתי בכתב על הסכם ההתקשרות?

01/05/2013 07:07 חלי אדרי איך מגישים תביעה? איך מגישים תביעה?
קניתי מכונת כביסה לפני 3 שבועות , לאחר כמה ימים שקיבלתי אותה הבנתי שמכרו לי מוצר שלא בדיוק כמו שנאמר
בכל מקרה התקשרתי לשרות לקוחות ואמרו לי שב 72 שעות בקרובות יחזרו אלי , עברו 14 ימים ועדיין לא חזרו אלי (בינתיים אני גם לא משתמשת במוצר ) חזרתי לחנות ואמרו לי שמטפלים בזה וגם לא חזרו אלי
איך אני מגישה את התביעה?

הדרך הטובה היא להדפיס כתב תביעה מסודר, עם כל הראיות והנספחים, ולהגיש לבית המשפט בצירוף הטופס (ניתן להוריד את הטופס באתר בתי המשפט). כתוב את התביעה באופן ברור, מחולקת לפסקאות, ונוחה לקריאה.

בבית המשפט תשלם אגרה של 1% מסך התביעה. תקבל מועד לדיון, ובמועד הדיון תייצג את עצמך מול הצד השני, כששני הצדדים אינם מיוצגים.

חשוב לכתוב כתב תביעה שיכיל את כל העובדות הרלוונטיות והמהותיות להוכחת הטענות שלך. ככל שניתן יש לציין שמות, מקומות, תאריכים ואנשים שהיית איתם בקשר.

לא לשכוח לציין את סכום התביעה :-)

28/04/2013 20:27 [email protected] תביעת שותפים עסקיים תביעת שותפים עסקיים
שלום, ברצוני לדעת איך ומה צריך לעשות בנוגע למצב הנתון:
אני ועוד שלושה שותפים פתחנו בית קפה , לא הלך כלכך וכחלק מהסדרי החובות אחרי שסגרנו ... נותר חוב לחברת פרסום כלשהי .. יש לציין כי אני הייתי אחראי על תחום השיווק והפרסום ולכן רק חתימתי מופיעה במסמכי החברה שעמה חתמנו ..... לפני ימים מספר קיבלנו התראה אחרונה לפיה אנו חייבים לחברה עוד סכום כסף .... בהתראה רשום שמי בלבד ולא רשום הח"פ של העסק אלא תעודת הזהות שלי בלבד ומקום מגוריי הוריי ... השותפים די מתחמקים מחלוקת הסדר חוב זה
אגב בהסכם שותפות חתמנו כי הכל מתחלק ב4 .... מה אפשר לעשות?!?!!?

זו חתימתך מול חברת הפרסום ועל כן חברת הפרסום פנתה אליך.
תצטרך לשלם את החוב לחברת הפרסום (בהנחה שאינו שנוי במחלוקת) ואת המגיע לך תדרוש מול השותפים. את חברת הפרסום לא מעניין שהיו לך שותפים, את העניין הזה צריך לסגור ביניכם.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

25/04/2013 14:36 טל חיוב ללא אישור לספקית אינטרנט חיוב ללא אישור לספקית אינטרנט
מתואר מקרה חיוב באשראי, רציתי לדעת את ההליך לגבי הגשת תביעה קטנה בנוגע למקרה.

בחשבונית האשראי האחרונה ראיתי שחוייבתי סכום ע"י חברת הוט נט, שזוהי החברה המספקת את שירותי ספקית האינטרנט של הוט.

מעולם לא שוחחתי עימם, ומעולם לא ביקשתי שיחברו אותי לשירותים שלהם, אז מצדם, כל הפרטים האישיים שלי מופיעים אצלם, ופרטי כרטיס האשראי.

בבירור עם נציג מטעם החברה, הוא טען שהחיבור נעשה בצורה חיצונית על ידי חברה הוט מובייל, שעימם מעולם לא שוחחתי ולא מסרתי שום אמצעי תשלום.

החברה היחידה שקיבלה ממני את פרטי כרטיס האשראי, הייתה חברת הוא, שמספקת לי את שירותי תשתית האינטרנט (עימם עוד לא שוחחתי בנוגע למקרה)

בשיחה עם חברת הוט מובייל, נאמר לי שאפילו אין לי כרטיס לקוח אצלהם, והם לא מכירים אותי כלקוח או כמשתמש בחברה, ונכון לרגע זה אני נמצא בהמתנה לשיחת ועידה מול הוט מובייל להוט נט.

בשיחה שעשיתי אל מול הוט נט, ביקשתי זיכוי כספי לכסף שחוייב ויחוייב עתידית, הם העבירו את הבקשה די מהר, למרות שיקח כמה ימים לאישורה, כנראה כי ראו שאכן החיוב שביצעו נעשה בצורה לא חוקית.

נעשה בצורה בלתי חוקית, ומשיבים לך את כספך, מה בדיוק אתה מבקש לתבוע?

28/04/2013 06:02 טל תביעה לגניבה

תודה לתשובה,
אני חושב שהכסף שהם מחזירים לא מפצה על גבינה מלקוחות, על אחת כמה וכמה שזה מחברות גדולות שרומסות לקוחות קטנים שלא שמים לב.
פרט לזה גם למעלה משעתיים שבזבזתי בניסיון לפענח ולדבר עם נציגי השירות של החברות.

מה דעתך?

הפנה למשטרה.
שעתיים שבזבזת בטלפון אתה מעוניין לתבוע? אתה מוזמן לנסות... רק האגרה תעלה לך יותר.

27/04/2013 20:20 יהודה פסיקת הוצאות משפטיות לטובת התובע פסיקת הוצאות משפטיות לטובת התובע
בסיס התביעה הוא כ-38,000 ₪ (ללא עלות ההוצאות המשפטיות ). כדי לפשט את ההליכים אני מעדיף לצמצם את התביעה לתקרה -33,200 ₪ ולהגיש את התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות . השאלה היא: במידה ובית המשפט ימצא לנכון לפסוק לי את סכום התקרה ביחס לנזק הממשי, האם בסמכותו לפסוק בנוסף לתקרה הוצאות משפטיות כמובן במידה וימצא לנכון. ובקיצור האם סכומי הוצאות כאלה נכללים בסכום התקרה.
בתודה מראש

הקלד את תגובתך

28/04/2013 14:08 שרה קבלת מוצר פגום קבלת מוצר פגום
שלום.
אני קניתי אדניות לשתילת עצים על גג מרפסת. הובטח לי שהאדניות מתאימות לשתילת עצים וועמידות להשקיה ודישון אוטומטי. הספק המליץ לאטום את האדניות וכן עשינו.
לאחר שבוע מהשתילה ראינו נזילה מכל האדניות ובחלקן גם יש סדקים. האם אנו יכולים להחזיר את האדניות ולקבל את הכסף שהשקענו.
ברצוני להדגיש שעלות האדניות היא 9000 ש"ח. בנוסף בעקבות הנזילה יש כתמים על הריצוף.
מה הזכויות שלנו ומה אחריות הספק.
תודה שרה

ולמען הסדר הטוב אביא את תגובתי בכלליות וככל שניתן במסגרת המצומצמת הזו - כעיקרון, הנך רשאית בהחלט להשיב מוצר פגום. השאלה היא האם הפגם באמת מקורו בספק; האם יש מקום לאפשר לספק לתקן את המעוות ובאילו נסיבות (כיוון שכבר נגרם לך נזק); ובעיקר היבט ההוכחה שהספק אחראי לפגם.
את יכולה להתעקש על השבת המוצר ועל השבת כספך, קחי בחשבון שנגרמו לך נזקים נוספים שגם אותם צריך להביא במסגרת המשך צעדייך. בנוסף, אל תתעלמי מטענות הספק.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

27/04/2013 09:01 אביבה תביעה קטנה תביעה קטנה
אני מבקשת להגיש תביעה קטנה.
הכנתי את התביעה שמודפסת על 4 עמודי פוליו הוספתי את המסמכים הרלוונטים לתביעה.
מה עוד עלי להוסיף להגשה?

שכל המסמכים שאת מסתמכת עליהם מצולמים ומצורפים (לא מקור, כיוון שזה לא חוזר אלייך), תשלמי את האגרה ביום הגשת התביעה ושיהיה בהצלחה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

26/04/2013 13:22 [email protected] חוזה שכירות שלא מכובד על ידי השוכרת חוזה שכירות שלא מכובד על ידי השוכרת
שלום,שוכרת חתמה על הסכם שכירות לשנה ואחרי 3 חודשים הפסיקה לשלם שכירות וצברה חובות מיסים בסך של כ-8000 שח.טוענת-אני לא מתכוונת לשלם לך,ללא כל סיבה.איך אני יכול לתבוע אותה על הפרת הסכם ואי תשלום כמחויב רק בעזרת ההסכם מכיוון שאין לי שקים שלה,(יש לי שק ביטחון סחיר של אח שלה שהיא נתנה לי עוד מהסכם שכירות שנה קודמת וביקשה שהוא יהווה ביטחון גם להסכם זה (בע"פ),השק הופקד לבנק והוחזר בעקבות חוסר כיסוי.אח שלה טוען שהיא רימתה אותו והוא לא ידע על הסכם שכירות נוסף לשנה נוספת ,האם אני יכול לתבוע שק זה בהוצאה לפועל ?והאם אני יכול לתבוע אותה בעזרת הסכם השכירות וכיצד?תודה רבה יורם מזרחי.מייל:[email protected] .טלפון-0526062291

אפקטיביים, ראשית תגיש נגדה תביעת פינוי ותביעה כספית.
נסה להשיג אותי מחר באמצעות הטלפון שמופיע באתר.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

26/04/2013 12:28 אהרן מוצר עם פגם ייצור מוצר עם פגם ייצור
אני קניתי בחנות שנקראת קרמיק דיפו ארון אמבטיה , נמסר לי מהחנות שהמוצר יסופק ע"י חברה בשם "אהרוני" , בתאריך 15/01/13 קיבלתי את הארון סגור בתוך אריזה ,

לאחר שהקבלן שהיה לי בבית התקין לי את הארון אמבטיה עם הכיור ראיתי שיש סדק בכיור בצד במקום שלא ייתכן שנפל עליו חפץ כלשהו , ובמקום הסדק לא היה קילוף דבר שמראה שלא נפל עליו חפץ כלשהו אלא כנראה מדובר בפגם ייצור ,
התקשרתי לחברה שיחליפו לי את הכיור והם אמרו לי שיבוא טכנאי ואם הוא יראה שזה פגם ייצור הוא יחליף את הכיור ואם זה לא פגם ייצור הוא ייקח כסף על הביקור , הטכנאי שהגיע אמר לי שככל הנראה מדובר לדעתו ב-80% פגם ייצור , הטכנאי צילם את הסדק ואמר שיראה לאחראי שלו והוא יקבע מה לעשות , לאחר מס' ימים נאמר לי מהחברה שהמנהל החליט שמדובר בנזק שנעשה אצלנו בבית ולא בפגם ייצור , שאלתי אותם אם הטכנאי שהיה במקום וראה בעין את הנזק והחליט שמדובר ב80% פגם ייצור אז איך המנהל שלא היה במקום החליט ע"פ התמונה שזה לא פגם ייצור ?
לאחר שהתווכחתי איתם , הם אמרו לי שהם מוותרים לי על התשלום ביקור לטכנאי , דבר שהיה מוזר בעיני לוותר על 350 ש"ח ביקור ,
לאחר מס' ימים התקשרתי שוב לחברה וביקשתי לדעת בכתב ע"פ מה החליט הטכנאי שמדובר בפגם ייצור וע"פ מה החליט המנהל שזה נזק ולא פגם ייצור וע"פ איזה תמונות הוא החליט כך ?
לאחר התחמקויות מהחברה שנחזור אליך מחר ולמחרת היה שוב מחר כך במשך חודש שלם החברה משכה אותי הלוך ושוב ,
לאחר חודש הם הודיעו לי שיבוא טכנאי יחליף את הכיור והם תיאמו איתי זמן שבמשך ה-3 שעות למחרת הם יבואו , לאחר בערך שעתיים וחצי הגיע טכנאי , והטכנאי במקום להחליף התחיל להתווכח איתי שלא מדובר בפגם ייצור אלא מדובר בנזק , שאלתי את הטכנאי האם שלחו אותך להחליף את הכיור או ששלחו אותך להתווכח איתי ?
הטכנאי ענה שלחו אותו להחליף והוא על דעת עצמו החליט שהו א לא מחליף את הכיור וזאת לאחר שתקע אותי בבית מס' שעות עד שהגיע
פניתי לחברה שוב והם החליטו שהם לא מעוניינים להחליף את הכיור

רציתי לשאול מה עלי לעשות כרגע

לתאר את השתלשלות העניינים, לדרוש החלפת הכיור ופיצוי בגין הזמן שבזבזת לבואם של הטכנאים.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

25/04/2013 16:54 רוברט בן ברוך ליקויי בנייה במרפסת שמש ליקויי בנייה במרפסת שמש
שלום רב למנהל הפורום . שאלתי היא במקרה שטיח חוץ של 3 מרפסות שמש בבניין שלנו התחיל להיתקלף יש מקומות שרואים אפילו את זיון של הבטון. על מי אחריות התיקון של הליקוי האם חל על בעל המרפסת או על כל דיירים בבניין.תודה

שמצפה את הבניין עצמו הוא עניין שבאחריות עד הבית. על פי מה שאתה מתאר, לא מדובר בליקויי פרטני של דירה בבניין.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.