סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

15/04/2013 13:26 אורה הגעת טכנאי טלביזיה מחברת הוט הגעת טכנאי טלביזיה מחברת הוט
טכנאי טלביזיה ראשון הגיע אלי להתקין ממיר מקליט. היו תקלות ובתמיכה זמנו לי טכנאי שני.
זמן ההגעה מ- 17:00 עד 19:00. בשעה 18:00 באותו היום צלצלו אלי ואמרו כי הטכנאי לא בא ובקשו לקבוע תאריך חדש לאחר שהמתנתי שעה לשווא.
עמדתי על כך שיגיע טכנאי ואותה נציגה הבטיחה לחזור אלי, היא לא חזרה.
צלצלתי לחברת הוט ונאמר לי כי טכנאי יגיע והביעו תמיהה על הודעת הביטול כאילו שאני המצאתי אותה. בסופו של דבר הגיע טכנאי כעוס וזעפן בשעה 19:10 והחליף את הממיר.
פניתי לחברת הוט לקבלת פיצוי על ההמתנה, מפח הנפש והמתנה ממושכת לנציג הוט לברר מה יהיה עקב ביטול ההגעה כדברי הנציגה הראשונה ונעניתי בפיצוי עלוב של מתן ערוץ לחודשיים חינם והטבה של ספר מאוסף עלוב בצומת ספרים.
לאור האמור לעיל האם איני זכאית לפיצוי ראוי יותר?

לפיצוי בסך של 300 ש"ח בגין כל שעת המתנה.

18/04/2013 10:12 אורה הבהרה

העובדות הן:
1. לאחר שהמתנתי שעה ביום הביקור של הטכנאי הודיעו לי כי הוא לא יבוא. אחרי שפניתי אליהם הם אמרו שכן יבוא.
2. היה אמור לבוא מהשעה 17:00 ועד 19:00 והוא בא ב19:10.
3. הודעת ביטול בוא טכנאי צריכה להיות עד שעה 20:00 ביום הקודם לביקור ובמקרה זה הודיעו לי ביום הביקור לאחר שכבר המתנתי שעה.
4. בסוף הוא כאמור בא אבל באיחור של עשר דקות וזאת בנוסף לעוגמת הנפש שנגרמה לי כיוון שלא ידעתי אם טכנאי יבוא אם לאו והנציגה שהודיעה לי לא חזרה אלי.

הקלד את תגובתך

14/04/2013 19:28 טל חברת הרהיטים לא מספקת את המוצר חברת הרהיטים לא מספקת את המוצר
חברת הרהיטים לא מספקת את המוצר. בבירור טלפוני התברר לי שכבר שהזמנתי הם ידעו שלא יוכלו לספק המוצר בזמן ולמרות זאת כתבו על ההזמנה שיספקו לכל המאוחר (MAX) באמצע מרץ (לדרישתי).
שלחתי להם מכתבים רשומים (עם אישור קבלה) שנותן להם ארכה של שבוע ומכתב נוסף על ביטול העסקה ודרישה להחזר כספי אך הם לא עונים.
מה אני יכול לעשות?
האם יש ביכולתי לקבל בנוסף להחזר פיצוי נאות (מעל מאות שקלים) על ההתנהלות ועגמת הנפש? האם יש ביכולתי לקבל כסף על בזבוז הזמן שלי (גם אם אני הולך ביום שישי שאינו יום עבודה לחפש סלון חליפי יש ליום חופשי שלי ערך?)?

פיצוי על עגמת נפש הוא עניין לשיקול דעת של בית המשפט ואני לא נכנסת בפורום הזה לשיקולים אלה. כל נזק אחר שנגרם לך וברצונך לתבוע אותו הוא עניין שיש להוכיח.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

14/04/2013 07:53 אימן בעיה בחשבון הסלולר בעיה בחשבון הסלולר
קניתי סלולר חדש וחיבו אותי בשני מכשירים במקום אחד והטעות הזאת נמשכה לשבעה חודשים למרות שדיווחתי להם על הבעיה יותר מ חמשה פעמים וכל פעם הם אומרים נזכה אותך ועד עכשיו לא קרה כלום רציתי לדעת מה אני צריך לעשות ומה זכותי לקבל פיצוי על הטעות שלהם
תודה

בדואר רשום ובו דרישה להשבת כספך בטרם הגשת תביעה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

14/04/2013 17:28 אימן טעות

לפי החוק הם לא אומורים לפצות אותי על הטעות הזאת ? אם כן במה הם צריכים לפצות??

פניתי בדואר רשום עם דרישה להחזר כספי והם פשוט לא מגיבים.
בשיחת טלפון הם אמרו לי לתבוע אותם.

בנוסף - לא ענית לגבי פיצוי.

לעניין הפיצוי - אני לא מעריכה כאן בפורום גובה פיצוי בתביעות. מדובר בשקלול של כמה פרמטרים. ישנם עניינים (וזה לא המקרה הנדון) שגובה הפיצוי מוגדר בחוק וגם במקרים כאלה, בהמ"ש קובע גובה פיצוי לפי שיקול דעתו בהתאם למקרה. מקל וחומר במקרים כאלה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

17/04/2013 08:29 אדם ספק האינטרנט מסרב לנתק אותי. ספק האינטרנט מסרב לנתק אותי.
פעמיים נשלחה בקשה דרך אתר נתק לספק האינטרנט על מנת להתנתק מהשירותים של החברה, ופעמים לא בוצע ניתוק, למרות שיש אישור שהפקס התקבל במשרדי החברה, ויש מספר אישור ,הבקשה שנשלחה כוללת זיהוי ,בנוסף לשם פרטי ושם משפחה ,גם לפי מספר ת.ז וארבע ספרות אחרונות באמצעי תשלום.
האם אני יכול לתבוע את החברה?

הקלד את תגובתך

12/04/2013 10:38 ורד טעות של חברת  הגז. טעות של חברת הגז.
מזה 4 שנים אני גרה בבנין משותף. שיווק הגז לבנין נעשה ע"י חברת דוגז. לפני כחודש וחצי הגיע אלינו טכנאי לבדיקה תקופתית ונראה כי שעון הגז שלנו מחובר לגז הדירה השכנה ולהיפך, ז"א שאני משלמת את חשבון הגז של המונה של הדירה השכנה והיפך. יש לציין כי בדירה השכנה מספר הנפשות גדול פי 3. טכנאי הגז הבטיח כי יאמר זאת לחברה ע"מ לתקן את העוול מכאן והילך. לפני כשבועיים פניתי לחברה ושם נאמר לי כי לא ידעו מהסיפור. במהלך השבועיים האחרונים אני מנסה לקבל תשובה מחברת הגז ע"מ שלפחות מעכשיו והילך ישנו את מונה הדירה כדי שאני אשלם באמת על צריכת הגז שלי. כל יום נאמר לי כי יחזרו אלי בתוך יום או יומיים עם תשובה וטרם נענתי. נאם אוכל לתבוע את חברת הגז?

אך לפני כן, תוציאי מכתב חריף בדואר רשום ובו תפרטי את השתלשלות העניינים (אני תמיד מציעה לעשות כן דרך עו"ד כי זו עדיין הדרך הטובה ביותר והיעילה ביותר). במכתב תדרשי גם החזר על הכספים ששילמת עבור צריכת הגז שאינה שלך.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

חברת הגז היום טוענת כי היא מחזירה לי את הכסף שהם חייבים האם אוכל לתבוע מהם ריבית והצמדה?

קחי בחשבון שהם יסרבו ואז תצטרכי לשקול את המשך צעדייך בנושא.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

14/04/2013 10:31 ארוך חיים חיוב יתר בכרטיס אשראי חיוב יתר בכרטיס אשראי
סוכן נסיעות שפרטי כרטיס האשראי היו אצלו עקב סידור נסיעה , השתמש וחייב , מעבר לסכום המגיע

שבגינה ניטל הכרטיס, אלא בנסיבות מסוימות, כגון, חיוב קבוע מידי זמן קבוע ואישור של הלקוח לחיוב קבוע.
אם לא מדובר בנסיבות המאפשרות שימוש בכרטיס מבלי לקבל את אישורך, מדובר בחיוב לא חוקי ותדרוש לכל הפחות את השבת כספך בחזרה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

את צריכה לפנות במכתב רשום ולפרט את תלונתך ובקשתך. לא יעזור, תפני לתביעה קטנה להשבת כספך.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

12/04/2013 11:42 הילה הספקת מוצר מקולקל הספקת מוצר מקולקל
הזמנו מדיח באינטרנט, הוא הותקן ע״י אלקטרה ב 27/3. ב28/3 כבר דיווחנו על תקלה. שלחו אלינו טכנאי רק ב 7/4 שאמר לנו שיש רכיב שצריך להחליף ואין לו את החלק. אחריו הגיע שליח עם החלק והלך. הטכנאי הבא אחריו אמר לנו שזה לא החלק המדובר ושלא ניתן לתקן את המדיח, יש צורך לקחת אותו למעבדה והוא ימליץ שיביאו לנו מדיח חדש. יום לאחר מכן אמרו לנו שאין אישור להחליף את המוצר ויישלחו לנו עוד טכנאי. דיברתי עם מנהלת שחזרה אליי אחר הצהריים אחרי בדיקות על בדיקות ואמרה שיחליפו לנו את המוצר וכשיתקשרו אלינו למחרת לתאם מועד התקנה. התקשרתי למחרת 9/4 ולא העבירו עדיין טפסים להחלפת המדיח, הבטיחו שיחזרו עד 19:00 ושוב לא קיימו. בשיחתי עם מנהלת ב10/4 הבטיחו לי שמנהל אזורי יחזור אליי עד 16:00 מיותר לציין שגם זה לא קרה... לאחר שיחה נוספת איתם התברר לי שמנהל אזורי העביר טיפול לאחראי החלפות שיחזור אליי עד 19:00 ושוב גם זה לא קרה. דיברתי איתם ב11/4 בבוקר... נאמר לי שאין עוד תשובות ושלא ניתן להשיג אף אחראי שמטפל בזה ושיחזרו אליי רק ביום ראשון 14/4 . אבא שלי איבד יומיים עבודה בגלל זה. אני ביזה זית המון שיחות שכל שיחה לא פחות מרבע שעה. מה ניתן לעשות? אודה לכם על תגובתכם. הילה.

מכתב מעו"ד שמפרט את הטרטור ודורש החלפת המדיח או החזרת הכסף ורצוי גם פיצוי בצד זה. לא ילך, תפני לתביעה. אל תמשיכי לבזבז זמן בשירות כה מחפיר.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

11/04/2013 11:31 שגית מורדוך ביטול מנוי לקנטרי ביטול מנוי לקנטרי
חידשתי מנוי לקנטרי כחודש לפני שהסתיים המנוי הקודם, מס' ימים לאחר שהחלה התקופה החדשה הודעתי לקאנטרי כי ברצוני לבטל את המנוי, אמרו לי שאין בעיה ולאחר מס' ימים התקשרו אלי שוב והודיעו שהדבר לא ניתן.

ותסבירי להם שהעובדה שחידשת מנוי יוצרת עסקה חדשה, ומותר לך להתחרט בזמן שבו התחרטת. אז שיתכבדו ויבטלו את המנוי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

10/04/2013 10:25 דליה תביעות קטנות - איקיאה תביעות קטנות - איקיאה
שלום שרית
היתיעצתי איתך לפני חודש - על ארון אמבטיה שקנינו מאיקיאה - שאחרי חודשים שימוש
היתנפח - מלחות ורטיבות - איקיאה הציעו לנו החזר של 50% מסכום עלות 3700 ש"ח
הגשנו תביעה דרך תביעות קטנות . ביקשנו 7000 ש"ח כולל פיצוי על עוגמת נפש וימי עבודה .
קבלנו שיחת טלפון היום מאיקאיה הם מציעים פשרה - להחזיר לנו את מלוא הסכום - והם יבואו יפרקו ויקחו - שאלתי האם להסכים לפשרה ? (מה עם עוגמת הנפש ) או להמשיך בתביעה - האם יש מצב שבתביעה נצא גם ללא החזר של הצעת הפשרה
לידיעתך - בויכוח עם איקיאה התחלתי אמרנו להם שאנחנו מוכנים להחזר כספי פחות 10% - ממחיר עלות ולא היה עם מי לדבר
בכלל לא רצינו להגיע לתביעה -
אשמח לתשובתך - תודה דליה

הקלד את תגובתך

אם הם מציעים להחזיר לך את מלוא הסכום כולל פירוק והרכבה, לכי על זה.
מה שיקרה אם לא תלכי על זה, זה שהם יטענו ככה בפני בהמ"ש ורוב הסיכויים שתרגיזי מאוד את השופט/ת על שבזבזת זמן שיפוטי כשניתן לסיימו בפשרה יפה.
כל הכבוד :),
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.