סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

25/04/2013 09:23 דניאל התחמקות ספק ממוצר פגום שסופק התחמקות ספק ממוצר פגום שסופק
שלום רב
הזמנו בחברת DAX ספה המורכבת ממספר חלקים
במועד האספקה היגיע אחד החלקים כשהוא קרוע, סרבנו לקבלו והמוביל לקח את החלק חזרה.
לאחר כשבועיים הוחזר החלק כשהוא תפור, אולם ציפוי החלק לא הוחלף והתוצאה היתה, בגלל משיכת הבד, עיוות בגובה החלק וקיפולים גסים בחלקו התחתון. הספה כולה נראית לא אחידה והתיקון בולט וגס. אשתי, חתמה למוביל על קבלת החלק, ובדיעבד התברר שעל הטופס היתה הערה שקיבלנו אותו לשביעות רצוננו. אשתי פנתה לחנות שדרכה קנינו את הספה, הגיעו שתי נציגות צילמו את החלק ולא שמענו מהן יותר. בפנייה נוספת שלנו, קיבלנו מכתב מעורך דינם של החנות בה הוא מציג את טופס החתימה, וכן תשובת המפעל בגרמניה שהחלק עומד בתקן הנדרש. אנו בתחושה שמנסים להסתתר מאחורי הטפסים כאשר העובדה הפשוטה ביותר והיא צורת הספה המעוותת מונחת בביתנו ואין אחד ניטראלי שיוכל לאשר זאת. שאלתינו היא , האם עצם החתימה על קבלת החלק מהווה מחסום לתביעה להחליף את החלק, או לחלופין לבטל את העיסקה.
בתודה מראש
שרה ודניאל פלד

לצלם היטב את האופן שבו נראית הספה כעת, לשלוח להם בחזרה את הצילום בצירוף מכתב שאמנם חתמתם אך לא אתם גרמתם לעיוות הזה בספה ושלא יסתתרו מאחורי החתימה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

24/04/2013 09:31 תמיר סירוב להעברת בעלות על קטנוע סירוב להעברת בעלות על קטנוע
שלום ,
לפני קצת פחות משנה מכרתי את הקטנוע שלי למישהו , הוא העביר לי את כל סכום הכסף שדרשתי וחתמנו על זכרון דברים כי השעה הייתה מאוחרת . סיכמנו בעל פה כי נבצע העברת בעלות בשבוע שבועיים הקרובים לאחר מסירת האופנוע.
לאחר פניות חוזרות ונשנות לקונה הקטנוע ולאחר שנמרחתי בעשרות תירוצים שונים ומשונים ,לא בוצעה העברת הבעלות על הקטנוע , כבר לא ניתן להשיג את הקונה בטלפון (תא קולי).
לפני שבוע שלחתי לו מכתב רשום "לפני נקיטת הליכים משפטיים" בתקווה שיזוז משהו , שבוע וחצי לאחר מכן אין כל תגובה. האם אני יכול לבקש מבית המשפט לתביעות קטנות להוציא צו המורה על רישום הקטנוע על שמו?
מה אומר החוק היבש על מקרה מסוג זה?
תודה.

אתה צריך לפנות לסעד הצהרתי בבהמ"ש רגיל שבו יוצהר כי הקטנוע אינו שייך לך ואינו ברשותך ממועד המכירה ואולי אף צו שיורה לרוכש להעביר את הקטנוע על שמו.. כדאי מאוד למהר כי כל עניין שיקרה בקשר לקטנוע יראו אותך אחראי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

האם אני צריך עו"ד בשביל כזו פניה?
האם לא עדיף לתבוע בתביעות קטנות (כיוון שזה הליך פחות פורמלי ולא צריך בו עו"ד וכו') ויתכן שבית המשפט יוציא סעד הצהרתי שכזה?

לדעתי לא תקבל סעד כזה מבהמ"ש לתביעות קטנות.

24/04/2013 10:29 דוד ויז'נסקי החזרת מוצר לבית העסק החזרת מוצר לבית העסק
שלום רב, שאלתי עוסקת באריחי קרמיקה שקניתי בחנות למוצרי אמבטיה בתל אביב. את המוצר בחרתי מתוך דוגמאות שהוצגו באולם התצוגה, שילמתי עבורו וכעבור כשבוע הודיעו לי שהאריחים הגיעו מהספק וממתינים לי במחסן. מאחר ורציתי להזמין מוצרים נוספים ולא רציתי לבוא לחנות פעמיים המתנתי עוד כשבועיים לפני שאספתי את האריחים מהמחסן. כעבור 4 ימים החלטנו שהאריחים אינם מתאימים לנו וביקשנו להחליפם באחרים. מנהל המכירות של החנות אמר שאין אפשרות להחזיר וזאת משתי סיבות שהוא נתן לי : א. הדוגמא הזו אינה קיימת במלאי ועל כן הספק לא מוכן לקבלה בחזרה ב. עברו יותר משבועיים מאז קניתי את המוצר. עד כמה שאני מבין שתי התשובות הללו אינן מוצדקות. תשובה א: האריחים לא יוצרו או נחתכו על פי דרישה מיוחדת שלי אלא פשוט הזמנתי מה שהציגו בחנות. תשובה ב: על פי הבנתי זמן החזרת המוצר הוא מהיום שאני מקבל את המוצר פיזית לידי ולא מהרגע ששילמתי עבורו. אודה מאוד לעצת מומחים בעניין זה לפני שאני מתחיל בהליכים משפטיים. תודה רבה!

הצדק עימך. המוצר שרכשת הופיע בתצוגה בחנות כך שגם אם יוצר במיוחד עבורך, העובדה שהוצג בחנות מבטלת זאת (על אותו משקל אם היה מוצג בקטלוג); שנית, זכות ההחזר נמנית מיום קבלת המוצר.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

24/04/2013 16:16 דן תביעה נגד קבלן תמא 38 תביעה נגד קבלן תמא 38
בעקבות עבודות של קבלן התמא 38 בבניין מגורי נגרם לי נזק לדירה ולרכוש בנוסף על עוגמת הנפש
האם אוכל לתבוע אותו בתביעות קטנות?
ומה הסכם המקסימלי שניתן לתבוע?
תודה מראש על תשובתך.

ובלבד שתוכיח אותם.
הסכום המקסימלי - 33,200 ש"ח.

24/04/2013 13:27 חסן קלוד נושא לתביעות קטנות נושא לתביעות קטנות
לשכני מהקומה מעלי יש נזילה שגרמה לרטיבות רצינית בתקרת דירתי. פניתי אליו מספר פעמים ואף שלחתי לו מכתב רשום עם העתק למפקחת על רישום בתים משותפים. כל זה לא הועיל. הוא מתעלם בבקשותי למעלה מ- 3 חודשים. האם זהו נושא שבו אוכל לתבוע אותו בהליך מהיר בבית משפט לתביעות קטנות ? אני מעריך כי התיקון בדירתי , לאחר שיתקן את הנזילה יעלה כ- 5000 ש"ח וארצה להוסיף תביעה של 2000 ש"ח על הטרחה ועגמת הנפש שגם לנו. תודה

אתה תצטרך להוכיח אותם.
אגב, אין טעם לשלוח העתק למפקחת, זה לא יעזור לך במאומה כל עוד אין בפניה הליך מסודר.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

24/04/2013 13:21 חסן קלוד פתיחת תיק תביעות קטנות מקוון פתיחת תיק תביעות קטנות מקוון
האם ישנה אפשרות לפתוח תיק תביעות קטנות מקוון (באינטרנט) מבלי שיהיה צורך לגשת לבית המשפט ?תודה

על כן ככל שאינך עו"ד ואינך בעל חשבון לחיוב במערכת המשפטית האינטרנטית, יש לדעתי בעיה בבקשתך.

24/04/2013 09:58 אודיה השתמטות מהחזר כספי על פלאפון השתמטות מהחזר כספי על פלאפון


קניתי טלפון סלולרי וsim מחברת אלון סלולר. כשעה לאחר הקניה (לפני שהם פתחו לי את הכרטיס החדש- תהליך שאורך 3 שעות כפי שנאמר לי בחנות) התקשרתי אליהם לבקש שיעצרו את התהליך מכיוון שהפלא' הקודם שלי,שנפל לפני כן למים, חזר לפעול. כיומיים- שלושה אח"כ כשהגעתי שוב לירושלים חזרתי לחנות על מנת להחזיר את המכשיר. מנהל הסניף לקח את המכשיר והSIM ואמר שאין בעיה, אך ההחזר הכספי ייקח קצת זמן. בהתחלה הוא לא הסכים אך התעקשתי שייתן לי מכתב המאשר שלקח ממני את הדברים. מאז עברו יותר מחודשיים ועדיין לא ראיתי את ההחזר (החיוב כמובן נעשה מיד...) התקשרתי אל מנהל הסניף ואל החברה עצמה כבר פעמים רבות אך הם כל הזמן זורקים אותי מאחד לשני או לחילופין מנתקים עלי את השיחה. ביום רביעי שעבר התקשרתי למספר שכתוב בחיוב האשראי שלי שהוא זה שגבה את התשלום, הודעתי לזו שענתה לי שזו הפעם האחרונה שאני מנסה לדבר איתם, ואני נותנת להם שבוע להחזיר לי את הכסף לפני שאני פונה לערכאות משפטיות. כבר באותו אחה"צ התקשר אלי מישהו שהציג עצמו כאחד המנהלים. טען שהוא התקשר כדי לךסגור את הסיפור הזה והוא רק צריך מספר שאלות, וגם ביקש שאשלח לו את האישור ממנהל החנות, בתום השיחה אמר שהוא יידאג להכל ומאז אני עדיין מחכה....
הפלא' בכלל לא היה כזה יקר, אך זה לא משנה- זה עקרוני! ברצוני לתבוע אותם בתביעות קטנות על הזלזול, על הטרטור, ובעיקר על זה שהם בונים על זה שלאנשים לא יהיה כח לרדוף אחריהם ושהם פשוט ייוותרו בסוף- בעיקר אם לא מדובר בסכומים עצומים- הם צריכים לשלם על היחס שלהם!
אודב לעזרתכם והדרכתכם,
אודיה

תפני לתביעה בבהמ"ש לתביעות קטנות.

בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

19/04/2013 13:28 דודו החיפאי החזרת  ספרים  מקצועיים החזרת ספרים מקצועיים
שלום רב
בהתאם להזמנה שנמסרה לי על סמך הצעת מחיר ותוכן עניינים מפורט - העברתי לתאגיד ציבורי עותקים של ספר מקצועי בתחום ההנדסה שנכתבו על ידי .
מיד עם קבלתם הם הודיעו לי טלפונית שכיוון שמתכונת הכריכה של הספרים אינה על דעתם !!!!- בכוונתם להחזיר לי אותם ללא תנאי ולבטל את ההזמנה .
למרות שהצעתי להם בכתב לשקול היטב את חוקיות המהלך - התעלמו והחזירו את הספרים כעבור 9 ימים.
הנ"ל גרמו לי נזקים , ובמיוחד עוגמת נפש ופגיעה בשם הטוב .
מהן אפשרויות הפעולה החוקיות לקבלת פיצוי על ההתנהלות כנ"ל , ומה הסיכויים לזכות בהם הלכה למעשה .
תודה !!

האם ההזמנה כללה הוראות בקשר לכריכה? האם קבעתם תנאים מסוימים להתקשרות זו? אני מניחה שעצם השבת הספרים אומרת שלא תקבל תשלום עבורם? בכמה כסף מדובר? אילו עוד הוצאות נגרמו לך? איך מתבטאת הפגיעה בשם הטוב?

--ההזמנה התבססה על תוכן עניינים מפורט שהועבר להם , וניתן להניח שאין זה מקובל לפרט גם את צורת הכריכה , העובי של הדפים , גודל האותיות ...
--עם השבת הספרים הם ביטלו בפועל את ההזמנה , והחזירו את חשבונית המס.
-- עלות הרכישה ( לאחר שניתנה להם הנחה משמעותית )- כמה אלפי ש"ח . רוכשים רבים אחרים קיבלו ספרים זהים ללא כל טענות על כריכות וכד'.
--הוצאות נוספות - עלות משלוח החבילה , זמן שהושקע בהדפסות ובמשלוח בדואר וכד' , להערכתי שווה ערך של כמה מאות שקלים.
--מהנדס בכיר , עם כל הכבוד והצניעות , שמחזירים לו ללא תנאי ספרים הכוללים ידע מקצועי לאחר שהושקעו בהם תשומות ניכרות בנסיבות שתוארו אמור בהחלט להיפגע....

תודה !
.


בבהמ"ש לתביעות קטנות; במידה ואתה מעוניין לתבוע מעבר לכך בשל הטענה לפגיעה בשמך הטוב (דבר שעדיין לא שוכנעתי בקיומו) כדאי שתפנה ליעוץ אצל עו"ד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

23/04/2013 07:14 מחמוד אסמאעיל 0527227572 0527227572
היה לי 3 מנויים בחברת אורנג על השם שלי מישהו נייד אותם מבלי שאני מודע לזה כשרציתי להשתמש בהם אחרי שהקביתי אותם מצאתי שהם פעילים (אחרי בדיקה באורנג אמרו לי מישהו התחזה בך ונייד אותם לחברה אחרת)

זה מישהו שאתה מכיר? מה אורנג והחברה שאליה נויידו הטלפונים אומרים לעניין ההגנה על הלקוח? הרבה פרטים חסרים, אולי אתה צריך להגיש תלונה במשטרה, אולי לתבוע את אורנג שאפשרו את המעבר.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

16/04/2013 18:45 אילנה חיוב כפול ב-IKEA חיוב כפול ב-IKEA
אחרי יותר מחצי שנה גיליתי חיוב כפול בסך 475 ₪ בחשבונית של IKEA, בידי קבלה שבה מופיעה מראה (מאוד גדולה) שהוקלדה פעמים ברצף. בשירות הלקוחות של IKEA נאמר לי שלא ניתן לעשות דבר כיוון של- IKEA אין תיעוד של המלאי או צילומים של מצלמות מתקופה זו (האם זה הגיוני?). ביקשתי להתייחס למקרה שלי כאל מקרה חריג, כיוון שמדובר בסכום גבוה והטעות היא טעות של IKEA, אך קיבלתי סירוב. נכון שלא בדקתי את הקבלה מוקדם יותר, אך האם זו סיבה שלא נקבל את כספנו חזרה? בעלי היה איתי וכמובן יכול להעיד שקנינו רק מראה אחת. יש לציין, כי מעולם לא הגשנו תביעות מהסוג הזה, האם כדאי לפנות לבית המשפט? תודה מראש על הייעוץ.

יש משהו בתשובה שלהם. את יכולה לנסות ולהתעקש, בד"כ זה עשוי להביא להתרככות מצידם.

אין לי הוכחות חותכות מעבר להגיון שאומר שלא סביר שאני באה 'לעקוץ' את IKEA, כאזרחים שמעולם לא תבעה שום חברה, והעובדה שמדובר במראה ענקית שלא סביר שאקנה שתיים כאלה, ופשוט מילה של שני לקוחות (בעלי ואני) שטוענים שנעשתה כאן טעות. האם אין לנו case?

הוא לא ההגיון של המערכת השיפוטית. במקרה שלך, תצטרכי לשכנע את בהמ"ש שאת דוברת אמת וזה נתון לפרשנות ולהתרשמות בית המשפט. מעבר לכך, אם מבחינתך ללכת לתביעה בשל הסך האמור, זה מסתדר, אז לכי על זה. אני בעד אזרחים שעומדים על כללי מסחר הוגנים.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

תודה רבה, מקווה שלא אתעצל ואלך על זה למען הצדק ו-500 ש"ח :)

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.