סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

08/04/2013 09:32 שלי יוסי עזרה בהגשת תביעה לפיצוי לדוגמא של בעל עסק שמתחמק מתיקון מכשיר בתקופת אחריות עזרה בהגשת תביעה לפיצוי לדוגמא של בעל עסק שמתחמק מתיקון מכשיר בתקופת אחריות
רכשתי סמרטפון מסוג גלקסי 3 מחנות קינגפון. בעל החנות סרב לבטל את העסקה כמתחייב בחוק תוך התחמקות בטענה שביצעתי "שידרוג לא חוקי" למכשיר, מה שלא נכון.

היות ואני נכה ואני סובל מאוד, העדפתי שלא להגיש כתב תביעה על כך ולאחר כחצי שנה של שימוש במכשיר המכשיר פשוט שווק חיים באופן עצמוני.

פניתי לחנות לשם קבלת שירות תקיון במסגרת האחריות והנ"ל התחמק מאחריות בטענות רבות ומגוונות. בתחילה האשים אותי (שוב) ששידרגתי את המכשיר באופן לא חוקי, לאחר מכן טען שיש קצר במכשיר ובסוף ננעל על זה שחלקים עפו מתוך המכשיר בשל נזק מנפילה.

שלחתי את המכשיר למעבדה המורשית של סמסונג בארץ ובעלות של 90 ש"ח דמי בדיקה הם קבעו שהמכשיר טוטל לוסט והשנזק שיש בו אינו קשור לשימוש לא תקין מצידי ו/או נזק שנעשה על ידי.

עכשיו אני רוצה לטבוע את בעל העסק לפיצוי לדוגמא בנוסף לעלות המכשיר והוצאות נוספות שהיו לי כתצואה מסירובו לתקן/להחליף לי את המכשיר במסגרת האחריות המגיעה לי על פי חוק.

יש לי מספר שאלות ואשמח לקבל את שתובתך לאכל אחד מהן:

1. יש לי הקלטות ותיעודים לגבי סירובי לבטל עיסקה ולתקן את המכשיר בתקופת האחריות. האם אני מחוייב על פי חוק לשלוח לו מכתב שאני מתכוון לתבוע אותו לפיצויים לדוגמא?

2. איזה סוג מכתב זה צריך להיות? מכתב שמודיע לו שבכוונתי לתבוע אותו או מכתב שנותן לו את האפשרות לפצות אותי מחוץ לבית משפט בעלות המכשיר + הוצאות.

3. האם אני יכול לתבוע אותו ליפצויים לדוגמא על סרוב ביטול העסקה (10,000 ש"ח) ועל סירוב לתיקון המכשיר במסגרת אחריות (10,000 ש"ח) מצטבר?

4. מה קורה אם הבנאדם לא משתף פעולה. מסרב לקבל את המכתב ו/או מכבה את הפקס? מה עושים אז? בעבר ניסית לפקסס לו מכתב שכתבתי בנושא סירובו לביטול העיסקה הוא סירב לשתף פעולה ולהפעיל את הפקס. אפילו אמון הציבור הרימו ידיים כשניסו להשיגו!

5. האם זה נכון שאני יכול להגיש את כתב התביעה רק בבית המשפט בתל אביב, מקום ביצוע העסקה? האם אני יכול להגיש בנתניה, מקום מגוריי? אני נכה 100 אחוז ומאוד קשה לי להיות מטורטר מחוץ לבית. אני בקושי יוצא מהבית לשם סידורים , בשל הכאבים הרבים שאני חווה.

תודה לך מראש.

אינך מחויב לשלוח מכתב עם כוונתך לתבוע, אך כך מקובל וזו גגם דרך להימנע מהליך סרק. בהמ"ש בודק בין היתר, אם נערכו פניות קודמות לנתבע וככל שנעשו ונענו בשלילה או לא נענו כלל, זה רק יסייע בידך אם וכאשר הצדק עימך;
לשאלתך השניה, התשובה היא גם וגם;
לשאלתך השלישית, לא אתה קובע מהו גובה פיצויים לדוגמא (ספציפית לפיצויים לדוגמא זו החלטה של בהמ"ש והיא לא נעשית תדיר), סך הפיצוי שאתה דורש צריך להיות הגיוני בהתאם לנסיבות ובהתאם לפסיקת בהמ"ש במקרים דומים. אני לא מציינת כאן גובה פיצויים שלדעתי נכון לתבוע.
רביעית, הוכחה על משלוח הדואר באמצעות אישור מסירה של הדואר או שליח יסייע לך לשכנע את בהמ"ש שניסית להשיג את הנתבע. אם לא ישתף פעולה ולא יגיע לדיון, ינתן נגדו פסק דין בהיעדר הגנה.
חמישית, על פי כללי סדר הדין האזרחי תובענה תוגש במקום מגוריו של הנתבע או מקום יצירת ההתחייבות. נסה לבקש בקשה מיוחדת להעברת הדיון למקום מגוריך.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

03/04/2013 06:35 יונה ראובני היכן להגיש את כתב התביעה היכן להגיש את כתב התביעה
הכנתי כתב תביעה נגד חברת רב בריח, הכתובת המשרדים הראשיים באשקלון.
התביעה עוסקת בדלת לא תקינה שהותקנה בדירה שלי בהוד השרון.
אני מתגוררת בבת ים.
באיזו עיר אני אמורה להגיש את התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות?
תודה רבה

אני מניחה שמדובר בסניף שקרוב יותר אלייך מאשר אשקלון, לא?
אם כן, אז את יכולה לבחור בין אשקלון, הוד השרון (בהמ"ש בהרצליה או תל אביב) או לבית המשפט באזור בו רכשת את הדלת.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

לצערי תשובתכם אינה מדוייקת. הגעתי לתל אביב עם כל הכרוך בכך חניה קשה וכו'
שם נאמר לי כי בהתיחס להוד השרון עלי להגיש בפתח תקווה או כ"ס .

03/04/2013 09:43 אושרית דלתות מתקלפות... דלתות מתקלפות...
שלום רב.,
לפני כשנה וחצי רכשתי דלתות פנים מחברה מוכרת בעלות כוללת של כ-16,000 ש"ח
לפני מס'חודשים ראיתי כי הדלתות בשתי המקלחות מתנפחות ומתקלפות.
פניתי לחברה ונאמר לי כי הדלתות אינן עמידות בפני מים.
יש לציין כי בעת הרכישה זה לא נאמר בשום אופן.
כאשר פניתי לחברה הציעו לי להחליף את הדלתות במחיר העלות שלהם.
אני כמובן לא מוכנה לשלם שקל נוסף על מה ששילמתי.
האם יש לי עילה לתבוע בבית דין לתביעות קטנות?
תודה רבה ויום נפלא

הקושי הוא בלהוכיח כי לא נמסר לך אודות הדלתות אשר אינן עמידות בפני מים. האם ישנה תקופת אחריות לדלתות? האם נמסרו לך מסמכי רכישה שבהם מצוינים כללים לטיפול או אחזקת הדלתות?
מכל מקום, שווה לבדוק את הדברים ולבחון סיכויי תביעה.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

03/04/2013 09:11 ארנה נטישת קבלן נטישת קבלן
קבלן נטש לפני סיום עבודה ומה שסיים היה ברמה לא מספיקה, האם אוכל לתבוע אותו

לצערי, אני שומעת על הרבה מקרים הקשורים בקבלנים ו/או שיפוצניקים שעוזבים את עבודתם באמצע.
שימי לב לשני דגשים: האחד - תוודאי שניתן להשיג את הקבלן; שנית - לתעד את העבודה כפי שנותרה ו/או ברמה הבלתי מספקת.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

03/04/2013 07:57 יורם בטלהיים גביית כסף עבור חלקת קבר גביית כסף עבור חלקת קבר
אני יליד יקנעם המושבה , הורי ממייסדי המקום . אחי שגר בארה"ב , רשום כתושב המקום ובן ממשיך נפטר במפתיע , בגלל הרקע ההיסטורי הועד המקומי הקצה לנו חלקת קבר בבית הקברות שיוסד ע"י אבותי . למרות זאת שעה לפני הקבורה המועצה הדתית ארשה 20000. שח בהמחאות על מנת למנוע עיכובים בקבורה . אני רוצה את הסכום הזה בחזרה . אבקש ייעוץ - תודה - יורם

הריני להביע השתתפותי בצערכם.
לגופו של עניין - אין זו הפלטפורמה הראויה ליעוץ בעניין זה; יש לבדוק את אופן ההקצאה, מכוח איזו סמכות ו/או דין בוצעה ההקצאה; ובמקביל את חוקיות או אי חוקיות פעולתה של המועצה הדתית. ככל שנערך שימוש ציני ברצון למנוע עיכובים בקבורה, מדובר לדעתי בעניין חמור, אך גם זאת יש לבדוק.
אין ברשותי הנתונים הנדרשים ועל כן רק הצפתי את השאלות שיש לשאול.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

28/03/2013 14:03 אדי דאר אקספרס. דאר אקספרס.
שלחתי מכתב אקספרס,רשום, מסירה מידית, הודעת S/M/S,בשעה 9.30 בבקר מסניף הדאר בשוקן ת"א. המכתב מוען לכב' המוסד לביטוח לאומי. שאלתי את נציגת הדאר מתי המכתב יגיע, היא אמרה היום,עד הצהריים. אמרתי לה שזה חשוב שיגיע היום. המכתב הגיע למחרת. תגובת הדאר, אף אחד לא היה בסניף הביטוח הלאומי אחה"צ. בקשתי מהם הסבר ופיצויי על הרמאות שלהם, תגובתך בבקשה.

אם אכן אין בעל תפקיד בסניף הביטוח הלאומי בשעות הללו, מה היא בעצם תלונתך?
לשם המחשה, אם היית מוציא שליח מטעמך למסור את המכתב, ולא היה שם איש בכדי לקבל את המכתב, היית מכנה אותו רמאי?
צר לי, אני לא מבינה את פניתך.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

02/04/2013 12:49 אדי רמאות????.

תלונתי הייתה. נציגת הדאר סגרה עמי על הסכם שליחת מכתב עם שליח מיוחד. היא ציינה שהיום זה יימסר. מדוע הם חיקו על לשעות אחה"צ כדי למסור את המשלוח?. שלחתי בשעה 09:00 נאמר לי שזה יגיע היום. ללא הבטחת הנציגה לא הייתי משלם 30 ש"ח והייתי משלם כ-9 ש"ח. האם זו לא רמאות????.

אך איני מסכימה איתך.
הדרך בין מירמה לבין מה שאתה מתאר ארוכה.
אך זו דעתי ואתה בהחלט לא חייב להסכים איתה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

02/04/2013 13:23 אדי רמאות?????.

תודה שאת מגיבה. האם לא צריך לבדוק את הפועל של אי מסירת המכתב ביעדו דהיינו בתאריך שנשלח. הייתה לי מטרה שלשמה שלחתי את המכתב, מסירה מידית, רשום, אקספרס, הודעת.S/M/S. הפסדתי הרבה כסף משום שהמכתב לא הגיע ביום הזה. אם לא היו אומרים לי שהמכתב יגיע בצהריים,ביום הזה הייתי קופץ לשם ומוסר להם. אני כבר נמצא בת"א, אז מדוע לא למסור אישית לסניף הביטוח הלאומי ולקבל חותמת, נתקבל. תגובתך. תודה.

את חוקיות הפעולה של הדואר. אתה יכול לבדוק בעצמך ואתה יכול באמצעות עורך דין. בדיקה על ידי עורך דין כרוכה על פי רוב בתשלום.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

02/04/2013 12:03 מרדכי קבלה עבור מוצר שלא שולם בפועל קבלה עבור מוצר שלא שולם בפועל
מה דינו של אדם שקיבל קבלה עבור מוצר שרכש למרות שלא שילם עבורו, עקב טעות של המוכר?
האם יכול המוכר מבחינה חוקית לדרוש את התשלום אם הוכיח שהסכום מעולם לא שולם?

הקלד את תגובתך

29/03/2013 12:14 שלום תיקון 23 לחוק הגנת הצרכן תיקון 23 לחוק הגנת הצרכן
ברצוני לשאול האם תיקון 23 לחוק הגנת הצרכן חל גם על תאגיד מים ומחייב את תאגיד המים במקרה של בקשה לניתוק מים לנתק את המים תוך 3 ימים מיום קבלת ההודעה ובמידה והתאגיד המשיך לחייב את הלקוח יהיה הלקוח זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק ?
לפי מה נקבע הפיצוי והאם תביעה של הפיצוי המקסימלי נראית כתביעה קנטרנית?

היא שונה מסוגי ההתקשרות שאליהם התכוון המחוקק בחוקקו את התיקון.
למעשה, מדובר בהתקשרות קצת "כפויה" במובן מסוים משום שאין לצרכן כמה סוגים של תאגידים והם אינם חופשיים לבחור בתאגיד מספק המים.
להערכתי התנתקות מתאגיד מים אינה נמנית על סוג ההתקשרות שאליה מכוון התיקון.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

30/03/2013 17:19 שלום הגנת הצרכן הגנת הצרכן
קראתי בפסק דין כי קיים סעיף לחוק הגנת הצרכן שכאשר הלקוח מבקש להתנתק משירות אסור לחברה להתנות את הפסקת החיובים בתנאים ועל החברה להפסיק לחייב את הלקוח
אשמח לקבל הפנייה מפורטת לסעיף זה

הכוונה היא לתיקון 23 לחוק הגנת הצרכן.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

02/04/2013 08:21 חיה אי קבלת שרות מצימר אי קבלת שרות מצימר
שהייתי שני לילות בצימר בצפון, בלילה הראשון בשעה 02:30 התגלתה חולדה בחדר שעלתה על פרצופה של ביתי ושהתה בחדר כך שלא יכולנו לישון באותו הלילה. דיווחנו לבעלת הצימר היא עשתה את מה שחשבה שצריך לעשות לתיקון הנושא . בערב שילמתי לה עבור הלילה ששהיתי והלילה הבא כאשר לאחר חילוף דברים היא הסכימה להוריד ממחיר הלילה הראשון 150 ש"ח שילמתי מראש עבור הלילה השני בידיעה ומחשבה תמימה שהכל יהיה בסדר. בלילה הנוסף שוב החולדה חזרה לא ישנו שוב ניסינו לישון באוטו לא הצלחנו. ביקשתי בבוקר מבעלת הבית לאחר ששני לילות ברציפות לא ישנו שתחזיר לי את הכסף ללילה השני. כפיצוי על העוול שקרה לנו. בעלת הצימר סירבה בכל תוקף ואפילו לא ראתה לנכון שום מצב שהיא צריכה לפצות. אחרי שיחות רבות היא רמזה בצורה זאת או אחרת שאם אסכים להוריד 100 ש"ח אז זה מה שהיא מוכנה לעשות אבל זה היה ברמז וגם לא חשבתי שזה הוגן. האם יש לי אפשרות להגיש תביעה קטנה ולנצח? בתודה

ובוודאי ולא מבטיחה נצחונות;
עם זאת, בהחלט שווה לתבוע שכן הנאתך נפגמה משמעותית מן השהות בצימר.
התחילי עם מכתב תקיף לפני פניה לתביעה, להערכתי יש סיכוי שהפרשה תסתיים שם.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.