סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

10/04/2013 09:35 ציפי שותפה שלא מוכנה לשלם לי עבור קורס שניהלתי בשבילה. שותפה שלא מוכנה לשלם לי עבור קורס שניהלתי בשבילה.
שלום רב. בשנה שעברה והשנה ריכזתי קורס מקצועי עבור מכללה מסוימת שסיפקה שירותי קורסים לעיריה מסויימת. הסיכום ביני לשותפתי- מנהלת המכללה , היה שאני אמונה על כל עניני התוכן של הקורס, שיבוץ מרצים במערכת, גיוס תלמידות ליווי בסטאז, בדיקת עבודות, והמכללה אחראית על עניני הכספים. קרי: גבית הכסף מהעיריה ותשלום למרצים. הסיכןם הכספי ביני לשותפה היה שאני מקבלת עבור שעות שאני מרצה בקורס ומה שנאר מהרווח , אחרי תשלום הכספים למרצים יתחלק חצי חצי. בשנה שעברה לא דאגה המכללה לגבות בזמן את הכסף מהעיריה ולכן התעכבו מאד- בין 5-10 חודשים תשלומים למרצים. השותפה משכה אותי עם חלוקת הרווחים עד השבוע. תוך כדי האשמות שהיא בעצם לא חייבת לי כלום. גם השנה הניהול בעניני הכספים היה כושל ביותר וגם עכשיו אחרי איומים שהקורס יפסק על ידי רק אז התחילה הגביה וחלוקת השכר למרצים. לגבי חלוקת הרווחים הודעתי כי איני מוכנה לכחות יותר לסוף השנה ואני דורשת אותם עכשיו. שוב התפוצץ הענין ואני מפסיקה את ריכוז הקורס ובקרוב מאד, השבוע או תחילת שבוע הבא אגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות. שאלתי: בתמימותיא החתמתי את המכללה על חוזה. יש מכתב הסכמות שאני הוצאתי לגבי חוקת העבודה, האחריות והרווחים שיצא המייל בתחילת פברואר. האם זה מהווהבעיה?
איזה טפסים אני צריכה להציג בפני בית המשפט? את כל התכתובת במייל עם הנהלת החשבונות של המכללה? טבלאות מערכת וחישובי הוצאות למרצים?
אשמח לתשובתכם. אם אני רוצה יעוץ עם עו"ד לפני כן, כיוון שמדובר על מקסימום 30 אלף ש"ח מה מקובל מבחינת תשלום לעו"ד?
תודה רבה!!!!!

כי אכן תלכי ליעוץ בפני עו"ד שכן המקרה שלך אינו נכנס במסגרת המצומצמת של היעוץ בפורום. ישנן שאלות המתעוררות מהמקרה שתיארת, ופרטים נוספים שחסרים.
עלות התשלום עבור יעוץ משתנה מעו"ד לעו"ד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

28/03/2013 10:05 שאול עריית ת עריית ת"ל אביב יפו
קניתי דירה בתל אביב חדשה ולא גרתי בה במשך 6 ימים ולפי החוק דירה חדשה וראויה לדיור לא חייבת ארנונה למשך ששה חודשים בתנאי שלא גרו בה אנשים לפי סעיף 11/א/1 לחוק המגורים האם זה כך או יכולים לפרש בעריית תל אביב איך שהם רוצים למרות שכתוב בפרוש ככתבם תודה לכם על התשובה

ותטען כי לא התגוררת בדירה ואתה מבקש שיחילו את הפטור.
אגב - לא הייתי מציעה לך להשתמש בפטור על 6 ימים שבהם לא התגוררת בדירה, אך זה עניין שלך.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

אני הגשתי ערר לבקשת דמי לא ייחרץ כאילו בשם החוק נראה לי כי יש רשעים שמפרשים את החוק לפי "רעות " עיניהם לכן לשם העיקרון אני הגשתי תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בתקווה שאקבל את העזרה תודה על העצה

קובע את ההליך לפעולה מול העיריה בעניינים אלה. על כן, הצעתי לך כפי שהצעתי.
אני מאוד אתפלא אם בהמ"ש לתביעות קטנות יתן לך מענה, ואם כן, לדעתי, יצטרך לנמק את החריגה מסמכות. בכל אופן, שיהיה בהצלחה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

הקלד את תגובתך

ומצאתי הרבה חשבונות ללא בדיקה של האימות וזה משווע לשמיים על הרשלנות של פקידי הערייה וצריך טיפול משמעותי כדי לא לשרש דברים כאלו לכן אני מייעץ לכל מי שקיבל דרישות תשלום לבדוק את נכונותם ולערער על כך. על מנת לא להיות פרייר

09/04/2013 06:22 אביבית כהן תקיפה סתמית תקיפה סתמית
רכשתי טבון מחנות בבאר שבע. לטבון נלווית עגלה. העגלה שקיבלנו הייתה רעועה לחלוטין וממש עמדה לקרוס. ובכך להוות סכנה בעת השימוש בה. אחרי פניות חוזרות ונשנות טלפוניות הגעתי אליו באופן אישי לחנות עם העגלה הרעועה במהלך חג הפסח. אחרי שיחה מאוד קצרה הוא החל להתנפל עליי לגדף ולקלל אותי התקרב אליי ונהג באלימות פיזית כאשר הוא העיף עליי את העגלה המדוברת וצעק לי תעופי מכאן. העובדים בחנות החזיקו אותו והרחיקו אותו ממני והוא עדיין המשיך לצעוק ולקלל. כמובן שהזמנתי ניידת משטרה והלכתי לאחר מכאן לבקשת השוטר להגיש תלונה בתחנה. העניין עדיין בחקירה. שאלתי היא: האם ניתן לתבוע את בעל החנות על עוגמת הנפש הזו?? אחרי המקרה במהלך כל החג לא יצאתי מהבית. פשוט נסגרתי בבית מחוסר חשק לעשות משהו. אני חודשיים וקצת אחרי לידה וסף הרגישות הוא גדול. והוא הכניס אותי למצב של באסה (לא אשתמש במילה דכאון). הוא הרס לי את החג ועברתי תקופה אחרונה לא קלה ואפילו בבית בקושי תפקדתי עם עבודות הבית למרות שכל היום הייתי בבית. מה קורה במצבים כאלה? אשמח לתשובה במייל ולא ארצה שהסיפור שלי יפורסם. תודה רבה.

בעייתית לנוכח העובדה כי את בעצמך העלית אותו לפורום. אנחנו לא עוסקים במסגרת יעוץ "רגיל" שאז ממילא חל החיסיון.
לשאלתך, מומלץ שתתייעצי עם עו"ד שעיסוקו בתחום נזקי גוף. אני אגיד כבר כעת כי ככלל במצבים כאלה נדרשת הוכחה בין המעשה שנעשה לסבל שאת טוענת לו. אך שוב, אני ממליצה כי תפני לעו"ד שעוסק בנזקי גוף.
בהצלחה ותרגישי טוב,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

09/04/2013 06:10 קובי עירן פיצול תביעות קטנות פיצול תביעות קטנות
ברצוני לתבוע סכום של 60 אלף ש"ח. מותר לתבוע עד 33200. האם אני רשאי לפצל את התביעה .כל תביעה על נושא אחר אך נגד אותו ספק.?

אתה אמור להגיש הכל בתובענה אחת בפרט שמדובר באותו נתבע. הדבר תלוי בנסיבות.
בהליך משפטי רגיל מבקשים בעניין זה פיצול סעדים, מכיוון שהליך של תביעות קטנות הוא שונה מעצם טיבו וטבעו, אני לא בטוחה כי הדבר אפשרי כי המשמעות היא לעקוף את הרציונל של הליך התביעות הקטנות.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/04/2013 21:04 יאיר רוביו תביעה נגד חנות רהיטים תביעה נגד חנות רהיטים
רכשתי סלון עור ב-12/09/2012 במחיר 12500 ש"ח, עם קבלתו התלוננתי ברצף שלושה שבועות שהסלון אינו תקין,נציג מהחנות הגיע לבדיקה ולאחר יעוץ עם אביו מנהל החנות התקשרו ואמרו שנגיע לבחור סלון חדש ,עד כאן נהדר , הם אמרו לנו להשאר עם הסלון שרכשנו עד לקבלת הסלון החדש כחודשים שלוש , לפני שבוע חזרנו ואמרנו שזה מוגזם ארבעה /חמישה חודשים ולא קיבלנו , תשובתם היית , ציטוט:: בשבוע הבא אתם מקבלים את הסלון החדש,הם שלחו את המובילים עם הסלון ואיך שפתחו אני ורעייתי אמרנו זה לא חדש! הראנו למוביל הבכיר שיש שריטה וכתמי לכלוך הוא אמר כלום שטויות ,זה חדש עכשיו רק הגיע , האריזה לא היית אריזה של סלון חדש מחו"ל [אני 30 שנה בענף]
יש כתמים של עט ,חוטים נמשכים ושיפשוף, אמרנו למובילים יש לזה ריח מסריח , הודענו באותו יום לבעל החנות והוא השיב ,גברת זה מה יש ,את לא רוצה נתקן את הסלון שלך תשלמי למוביל וסגר את הטלפון בפנים , איני מוכן לעבור לסדר היום ללא תביעה , או חדש או החזר כספי , ללא פיצוי , תודה יאיר 052-6099797

ואכן אין סיבה לוותר.
לא הבנתי משאלתך מה אתה מבקש ממני - מה שאלתך ואיזה סוג יעוץ אתה מבקש.
ככלל, הייתי ממליצה לגשת לתביעה לא לפני שתיעדתם את מצב הסלון שנמסר לכם. כדאי גם לפנות במכתב התראה ורצוי של עו"ד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

08/04/2013 21:11 [email protected] יעוץ

שאלתי אם להגיש תביעה? לדעתי כן, לתעד את הסלון במצלמה מעט קשה כי הוא בהיר ,אין אפשרות לתעד שריטה על עור לבן אך הראתי למוביל, אני רוצה לציין שפניתי לחברה באיטליה והעלתי את הנושא אני ממתין לתשובה , כן אני נחושב לשלוח מכתב מקדים מעו"ד ע"מ לקבל תגובה , תודה לך

08/04/2013 19:59 חגית תשלום מתמשך ללא שירות לחברות תקשורת תשלום מתמשך ללא שירות לחברות תקשורת
בשני מיקרים שונים נגבו ממני כספים במשך שנים מבלי שצרכתי כל שרות. כשביקשתי מחברות התקשורת הסבר על מה למעשה בוצעה הגביה, הן ענו ששילמתי עבור הזכות לדבר במחיר מוזל במקרה אחד (כשבפועל במשך 7 שנים לא דיברתי ולו שנייה אחת), ובמקרה השני עבור הזכות לשמור על מספר המודם הסלולארי, למקרה שארצה לפתוח מחדש את חבילת הגלישה (יצויין כי מספר המודם, בשונה ממספר הטלפון, הוא מספר סידורי נטול חשיבות, כך שאין שום פריבלגיה בשמירה על מספר ספציפי).
השאלה היא האם מותר לגבות כסף עבור אפס שרות בפועל ורק שמירת אופציה? האם יש לי אפשרות לקבל את הכסף הזה בחזרה? (כמובן שלא טרחו ליידע אותי כל השנים עבור מה אני משלמת, ואף במקרה אחד טענו ששלחו לי כל חודש חשבונית הביתה, כאשר מעולם לא קיבלתי שום חשבונית).

ולא ידעת כי עלייך לשלם עבור שירות שאינך מקבלת, תפני להשיב את כספך.
אני מסייגת את דבריי למקרה שישנם פרטים כגון הסכמה שלך שאינך מודעת לה וכיו"ב.
על פניו, הדבר שנעשה כאן אינו תקין.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

04/04/2013 08:57 אלינה ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום רב,
רכשתי סלון בחנות רהיטים ב-29/3/13 שילמתי בצ'ק מזומן 3000 ש"ח שכבר הורידו החשבוני, נשאר עוד 9000 ש"ח לשלם גם בצ'ק ב-15/4/13 הנני מעוניינת לבטל את העסקה, בחנות טוענים שאני צריכה לשלם 30% מהסכום אם אני מבטלת ובאמת בטופס הזמנה כתוב שאם מבטלים אז משלמים 30%. שמעתי שניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום היום הרכישה, האם זה נכון ומה עלי לעשות בכדי שהמוכר יחזיר לי את הכסף שכבר נגבע ממני. בתודה מראש התשובה.

את רשאית לבטל את העסקה תוך 14 יום. עלייך לפנות בדרישה מסודרת ומכובדת לבטל את העסקה ולקבל את כספך חזרה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/04/2013 18:56 מירי חסר חלק במוצר שסופק בקופסא סגורה חסר חלק במוצר שסופק בקופסא סגורה
רכשתי לפני כ 4 חודשים 3 מכשירי מג'ימיקס (לבני המשפחה). 2 מכשירים נפתחו מידית לשביעות רצון המשתמשים, ואילו את המכשיר השלישי שמרתי ארוז בקופסתו הסגורה לשימוש בפסח. בערב פסח כשפתחתי את המוצר על מנת להשתמש בו הסתבר שחסר חלק. פניתי לחנות בדרישה לקבל את החסר והיא העיבירה אותי לחברה המיבאת. החברה מסרבת לספק לי את החלק בגלל הזמן שחלף ממועד הרכישה. עלי לציין שהחזרתי את המוצר לאריזתו מבלי להשתמש בו וניתן לראות שהוא חדש.
האם אני יכולה לתבוע את החנות/החברה או לחילופין האם אני יכולה להחזיר את המכשיר לחנות ולדרוש את כספי בחזרה.
תודה רבה.

אכן עבר הרבה זמן ממועד הרכישה;
מנגד, ככל שאת יכולה להוכיח כי המוצר לא נפתח על ידך עד לאותו מועד, תתעקשי על קבלת החלק החסר או על השבת המוצר.
אין סיבה שבמוצר שלא נעשה בו שימוש מעולם, תאלצי לא לבצע שימוש כרצונך בשל חלק שחסר.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

04/04/2013 10:36 ארז הרשוקביץ רכישת מכשיר חדש וקבלת מכשיר מחודש רכישת מכשיר חדש וקבלת מכשיר מחודש
שלום רב,
לפני כשבועיים רכשתי מכשיר אייפון 4 באמצעות שובר באתר BUY2 בהנחה של 200 ש"ח.
עקב רכישת המכשיר וטרם קבלתו ,מיהרתי למכור את מכשיר האייפוד ומכשיר הGPS שברשותי, ורכשתי גם מדבקה ומגן מסך לאייפון 4. לדאבוני ולתדהמתי קיבלתי מכשיר מחודש (כתוב עליו מחודש ונקוב תאריך החידוש) ניסיתי ליצור קשר טלפוני עם BUY2 ועם ספק המכשיר ,חברת "גלוב מדיה" אך בשניהם אין מענה טלפוני , ואין מענה לאימיילים הזועמים שלי. אני בטוח שיש לי עילה לתביעה ואולי אף תביעה ייצוגית אם אצליח להוכיח שאנשים נוספים רומו על ידם.
השאלה היא את מי אני צריך לתבוע?
בתקנון של BUY2 הם מסירים אחריות לטיב המוצרים, אך מצד שני הם לא פועלים על פי חוק ביטול עסקה , משום שהם מתעלמים מפניותיי.
מה המלצתך?
תודה

על מנת שכל אחד מהם יתן לך מענה להגנתו.
כשאין מענה לאי מיילים ("זועמים" זו לא הדרך...) פונים במכתב רשום עם אישור מסירה או באמצעות שליח. פעולה בדרך הנכונה תביא בסופו של דבר למענה מהם.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

07/04/2013 17:25 רבקה עמר עזרא להגשת תביעה עזרא להגשת תביעה
ראשית תודה לך עו"ד שרית לנגה יצחקי על התגובה המהירה,

תזכורת: קבלן ביצע שיפוצים בבית של השכן (החדש) הצמוד אלינו, השתמש בשטח שלנו, לצורך הקמת פיגומים, משך חודש וחצי, לאחר הורדת הפיגום השאיר את השטח מלוכלך בבטון, טיט וכ"ו, הכביסה, והצמחים גם קיבלו מנה של בטון וכ"ו, הזהרנו אותו לפני הקמת הפיגומים, שלא ילכלך,הרגיע אותנו והבטיח לנקות, והוסיף "יהיה יותר יפה מקודם.

היום חודשים לאחר הורדת הפיגומים, הקבלן ניסה פעמים לנקות ללא הצלחה, בפעם השניה גרם לשבר בארגז איחסון, כאשר נכנסו תוך קפיצה מעל הקיר המפריד בן הדירות...
משך החג פסח לא יכולתי לנקות ולהעזר בחצר לאוורור ונקיון, גם היום אנחנו לא יכולים להנות מהחצר ולנצל את מזג האוויר האביבי.

כתבתנו מכתב התראה לפי המלצתך, אבל אין לנו כתובת של הקבלן, יש לנו את הכתובת של השכן, ומס' טלפון של הקבלן, ומס' הרכב שלו, השכן לא רוצא למסור את כתובת הקבלן, ניסינו לאתר אותו, ללא הצלחה, בדקנו ב- 144, ו- 441, כולל לפי מקצע. מה לעשות? הכל מצולם ומתועד.
תודה מראש

הרי השכן הוא זה שהזמין את עבודת הקבלן לא? שהשכן ישבור את הראש מול הקבלן.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.