סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

13/09/2019 17:14 גלית הקלטת שיחות הקלטת שיחות
שלום, אין בדיוק פורום לשאלה שלי, אך מקווה כי אקבל תשובה. אשמח לברר לגבי הקלטת שיחה (באמצעות טל'/ ברשמקול בפגישה). ידוע לי שאם מדובר בשיחה של אחד על אחד אין בעייה. אך מה קורה שיש יותר ממשתתף אחד בשיחה מלבד המקליט? האם חובה ליידע את המשתתפים בדבר ההקלטה כדי שזה יהיה קביל? אם מדובר בנושא די הכרחי להקלטה כמו נותן שרות/ועדה מסויימת. האם יש להם אפשרות לסרב להקלטה? (שכן זו הדרך היחידה שלי להתגונן). תודה

שלום,
אין כל בעיה להקליט ובתנאי שהמקליט הוא צד לשיחה (גם כאשר יש יותר מ 2 צדדים לשיחה).
במקרה שאת צד לשיחה אין חובה להודיע לפני.

14/09/2019 12:50 אבי יעקובינסקי תביעה על הגשת מוצר חלבי במסעדה תביעה על הגשת מוצר חלבי במסעדה
היי,

היינו במסעדה ולמרות שהבהרנו שאנחנו רוצים מנה שאינה חלבית, המנה שהומלצה לנו בסופו של דבר הייתה חלבית (התגלה בדיעבד). ההשלכות הן כאבי בטן לאישתי ולתינוקת קטנה עקב רגישות למוצרי חלב.

כמה כסף אפשר לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות? האם כדאי לפני לנתבע בהצעת פשרה לפני?

שלום,
סכום הפיצוי כולל את הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לכם.
בהחלט מומלץ לפנות בטרם הגשת תביעה.

12/09/2019 14:02 כרמי יהודית התעללות מצד סלקום התעללות מצד סלקום
יש לי חבילה מסלקום הכוללת טלוויזיה, טלפון ואינטרנט. ביום שני התקשרו אלינו ואמרו שרוצים לשדרג את התקשורת. בהתחלה הסכמתי וקבעתי ליום שלישי. אבל אחר כך נודע לבעלי שצריך להיכנס לתוך קווי החשמל. בעלי כחשמלאי התנגד לזה לכן ביטלנו את העניין. בינתיים התברר שהם ניתקו אותנו מקו הטלפון. התקשרתי ושאלתי למה ניתקו אותי, הם אמרו שזה בבירור ויחזרו אלי. לא חזרו אלי עד 8 בלילה. התקשרתי שוב, ושוב אמרו שזה בבירור ובטח 'מחר בבוקר יהיה לך קו'. לא חזר הקו לא אז ועד היום יום חמישי המון שיחות טלפון והמון בזבוז זמן ועדיין אני לא מקושרת.
מה ניתן לעשות במקרה כזה? האם תביעה ייצוגית על התעללות וזלזול בלקוח תופס במקרה הזה?

תודה לתשובתך.

שלום,
1. תחילה לא הייתי קורא לזה התעללות. בהתאם למתואר אתם הם אלו שביטלתם את העסקה וכנראה החברה ביטלה את הקו בעקבות ההתקנה שהיתה אמורה לקרות.
אין מקום בעניין זה לתביעה ייצוגית. את יכולה להגיש תביעה קטנה.

הקלד את תגובתך

12/09/2019 08:41 ליאור בשן איום בתביעה בעקבות פרסום ביקורת איום בתביעה בעקבות פרסום ביקורת
שלום רב,
פירסמתי חוות דעת שלילית ברשת החברתית בעקבות שירות רע שאני מקבל מבעל עסק (עסק לרהיטים).
אציין שכל התוכן בטקסט שפירסמתי הוא מדוייק. בעקבות כך, קיבלתי הודעה מבעל העסק בה הוא מאיים בתביעת לשון הרע אם לא אסיר באופן מיידי את ההודעה.
אציין שהקפדתי לא להשתלח בעסק, ולהיצמד רק לעובדות ובמקומות בהם רשמתי חוות דעת הקפדתי לציין שמדובר בהרגשה שלי.
אשמח אם תוכלו להגיד לי האם אני באמת עובר על חוק לשו הרע.
הנה הפוסט שפרסמתי כלשונו (כאן ללא שם העסק):

מעשה בחנות רהיטים *****
מהם הזמנו שולחן לפינת אוכל בסוף יולי (ב-26.7 ליתר דיוק). פגשנו שם שני אחים מאוד נחמדים שהבטיחו לנו לספק את השולחן תוך 21 ימי עסקים, וכך גם נכתב על טופס ההזמנה. כמובן ששילמנו את הסכום המלא על השולחן. היינו ממש מרוצים והתרגשנו לקראת קבלת השולחן היפה והחדש, שיאפשר לנו סוף-סוף לארח חברים ומשפחה כמו שצריך.
21 ימי עסקים עברו חלפו להם ואז התחיל מסע רדיפה... שלנו אחרי החנות. בהתחלה לא ענו בכלל. אחרי שבוע בערך שניסינו להשיג אותם בשלל אמצעים, חזרו אלינו נציגות שירות לקוחות (כל פעם מישהי אחרת) והתשובה שלהן הייתה ש"לא מצליחים לתפוס את המפעל". נשמע לי קצת מוזר כי אני מניחה שאם הם היו צריכים לספק הזמנה סיטונאית, הם היו גם נוסעים למפעל פיזית אם צריך ו"תופסים אותם" בכל מחיר. אחרי שהמשכנו להתעקש, לשלוח הודעות ולהתקשר כמעט כל יום, קיבלנו תשובה שההזמנה תהיה מוכנה תוך 10 ימי עסקים בערך. בערך!!! ולהזכירכם - עברו יותר משבועיים מהתאריך שבו היינו אמורים כבר לקבל את ההזמנה. האחים הנחמדים שאותם פגשנו בחנות פשוט נעלמו, אף אחד לא טורח ליצור איתנו קשר, להתנצל או להציע פיצוי. ותכלס, אנחנו לא באמת יודעים אם אי פעם נקבל את השולחן. בקיצור - להתרחק! מאוד מבאס לקבל כזה "שירות" ולהישאר בלי שולחן ובעיקר עם תחושה שפשוט רימו אותנו.

שלום,
כל עוד כתבת דברים נכונים (דברי אמת כפי שחווית אותם) אזי אין לחנות כל עילה לתביעה כנגדך והם יכולים לאיים עד מחר.
למעשה שלהם קוראים תביעת השתקה.

11/09/2019 05:26 גיא אי פירוט תנאי אחריות אי פירוט תנאי אחריות
שלום,
רכשתי הליכון לפני כשנתיים, עם אחריות של 10 שנים על המנוע.
עקב תקלה במכשיר, הזמנתי טכנאי לביתי שטען ש:
1. צריך להחליף את המנוע (באחריות)
2. מה שגרם לתקלת המנוע, היא שחיקת המסילה של ההליכון - ויש להחליפה (אינה באחריות)

לדבריהם: אי החלפת המסילה, תגרום *לביטול האחריות על המנוע שיוחלף*
מדובר בסעיף שאינו מופיע בתעודת האחריות שלהם, ולטענתם "על פי חוק" - הם אינם מחוייבים לציין בתעודת האחריות את כל הגורמים לביטולה, לרבות - שחיקה של המסילה.

האם זה מה שהחוק מתיר?

תודה מראש

שלום,
לא. מטעים אותך. ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן.

09/09/2019 21:43 משה תבעיות קטנות תבעיות קטנות
אנחנו כמה משפחות שנסעו ביחד רוצים לתבוע את חברת התעופה שנסענו בה
1. סכום התביעה הכולל הוא מעל לתקרה הקבועה לת"ק האם יש דרך בה נוכל להגיש כמה תיקים כלומר כל משפחה בנפרד ובכל זאת הם ידונו ביחד?
2. אחת המשפחות גרה בחו"ל. האם יש להם דרך להגיש תביעה בת"ק בלי להיות נוכחים בארץ? באמצעות עו"ד ? בן משפחה?

שלום,
1. ניתן אך רק באישור והסכמת בית המשפט לעניין זה. אני מניח שהנתבעת תתנגד ובית המשפט לא יאפשר. מומלץ להגיש את התביעה בהליך סדר דין מהיר.
2. להגיש ניתן להגיש תביעה מרחוק (באמצעות האינטרנט), אך על המשפחה להגיע לדיון (גם אם הם מיוצגים על ידי עו"ד).

10/09/2019 17:51 משה סד"מ

אודה אם אפשר על רגל אחת על משמעותו של סדר דיון מהיר. למה זזה עדיף לנו מכמה תביעות קטנות?
תודה

שלום,
תביעה בסדר דין מהיר הינה תביעה (בין תביעות קטנות לתביעה רגילה) עד לסכום של 75,000 ש"ח עם ייצוג של עו"ד.
באם תגישו כמה תביעות קטנות וברצונכם לאחד את התביעות לתביעה אחת והתביעה היא מעל לסכום כולל של 33,900 ש"ח, בית המשפט עלול להעביר את כל התביעה להליך סדר דין מהיר.

10/09/2019 06:59 רינת קילוף צבע בשתי דלתות המקרר קילוף צבע בשתי דלתות המקרר
שלום,
קניתי מקרר וכעבור יומים מיום אספקתו (5/7/19)התגלתה תקלה של קירור יתר . טכנאי שהגיע החליף את כיסוי דמפר . לצורך החלפת החלק היא עליו לפרק את כל מדפים ומגירות העליוניות של המקרר לאחר לכתו של טכנאי הבחנתי בקילוף צבע בשתי הדלתות העליונות של המקרר. לאחר דין ודברים מומשך שכלל מכתב תלונה מצידי לחברה המשווקת. החליטה החברה לספק לי שתי דלתות חדשות . הבעיה היא שלטענתם זמן האספקה של הדלתות הוא בין 90-120 יום ואין באפשרותם להקדים את מועד האספקה. שאלתי היא האם זהו זמן סביר? אציין כי נציג החברה סירב לבקשתי לבטל את העסקה או לחילופין לספק לי מקרר חדש.

שלום,
לא אין זה זמן סביר.

ראשית, תודה על התייחסותך המהירה יש לי שתי שאלות: האם לאור הזמן הלא סבירשל אספקת הדלתות האם אני יכולה לדרוש ביטול עסקה? ובמידה והחברה שנותנת את השירות מסרבת לכך האם קמה לי עילה לתביעה קטנה? תודה

שלום,
תשובות לשאלותיך :
לא
כן

10/09/2019 09:58 א.ר. המחנה הדמוקרטי המחנה הדמוקרטי
קיבלתי הרבה ספאם מהמחנה הדמוקרטי ב-SMS לטלפון הנייד, כולל בקשות לתרומות כספים. אני רוצה להגיש נגדם תביעת ספאם. אבל מי זה המחנה הדמוקרטי? את מי אני יכול לתבוע? זאת ישות משפטית? בדקתי ומצאתי שהדומיין של אתר האינטרנט שלהם, dem.co.il, רשום על שם Oshi Elmaliah מרמת גן. מי זה והאם אפשר לתבוע אותו אישית, או שאני צריך לתבוע את המפלגה? ואם זאת לא מפלגה רשומה כדין?

שלום,
בהתאם לחוק הספאם - הודעות ממפלגות אינם נחשבות לספאם (דואר זבל) ועל כן לא ניתן לתבוע בגין חוק זה.

10/09/2019 11:48 מיכל תביעה קטנה בגין פציעה תביעה קטנה בגין פציעה
שלום,
נפצעתי ברגל במהלך קפיצה באייג'אמפ עם הילדים שלי. יש לי שבר תלישה בקרסול. היה לי גבס, ומאז חודשיים עברו אני עם סד ועשוה פיזיוטרפיה. 10 ימים לא עבדתי.
האם יש מקום לתביעה בגין עגמת נפש?
בנוסף, המקום לא בדק בכניסתי האם יש לי ידון ולא בדק את אישורי הקפיצה ומה גם שבכלל לא הציג את התנאים לאישור הקפיצה אלא רק את דף החתימה.
תודה

שלום,
אני מציע לך לפנות לעו"ד העוסק בתחום נזקי גוף בעניינך.

09/09/2019 08:19 מתן ציפקין החזר כספי על קורס שיווק דיגיטלי החזר כספי על קורס שיווק דיגיטלי
ב13.7.2019 נרשמתי לקורס של לימוד שיווק דיגיטלי בן 8 מפגשים.
קיבלתי סילבוס במייל על מה נלמד בקורס, גם צוין שיש אפשרות לקבל לקוחות משלמים
של המרצה בסיום הקורס.
לא חתמתי על המסמך ופשוט העברתי לה העברה בנקאית של 3000 ש"ח.
במהלך הקורס גיליתי ליקויים רבים בהתנהלות הקורס, שקרים ואי עמידה בהבטחות
שקיבלנו ממנה בטלפון ובעל פה במהלך הקורס.
לאחר השיעור השישי בקורס, ביקשנו אני וחבר לקורס לשבת לשיחה לאחר השיעור עם המרצה.
בשיחה ניסינו לברר מול המרצה את התנאים שלנו בעבודה מול הלקוחות שלה בסיום הקורס.
הקלטתי ללא ידיעתה את כל השיחה ובמהלכה אמרה את המשפט הבא:
"אני מוכנה להחזיר לכם את הכסף אם אתם מרגישים שאתם לא מקבלים את הערך עבור הקורס"
יום למחרת היא שלחה הודעה לחבר שהיה לידי בפגישה, שהיא החזירה לו את כספו על הקורס
ושהיא אינה מעוניינת שהוא ימשיך עוד בקורס.
מיד לאחר מכן שלחתי לה הודעה בבקשה לקבל את כספי חזרה ולפרוש מהקורס.
היא החלה להכחיש שהיא אמרה שהיא תחזיר החזר מלא, ומוכנה להחזיר החזר חלקי בלבד
על 2 השיעורים שלא הגעתי אליהם. טוענת שאין בחוזה (סיליבוס) שום הסכמה על החזר תשלום בפרישה
ושהיא עושה זאת מטוב ליבה ובשביל לסיים יפה.
האם ההקלטה שלי בפגישה איתה אומרת את המשפט שציינתי בהתחלה, יכול לשמש אותי כהוכחה שהיא
הבטיחה להחזיר את הכסף לקורס? אם אגיש תביעה קטנה ובידי ההקלטה שלה יש לי סיכוי לזכות בכספי חזרה?

שלום,
כן זו ראיה לכל דבר ועניין.
באם אתה נכחת בעצמך בשיחה אין פה הקלטה אסורה ואתה רשאי להשתמש בראיה זו בבית המשפט.

הקלטתי את המרצה אומרת:
"אני מוכנה להחזיר לכם את הכסף אם אתם מרגישים שאתם לא מקבלים את הערך עבור הקורס"
האם "ה-כסף" מתפרש כהחזר מלא על הקורס?

כן כל כספך - כפי שהחזירו לחברך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.