סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,317)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

09/11/2022 12:38 מני ביטול עסקה (3 ימים אחרי ההזמנה) ביטול עסקה (3 ימים אחרי ההזמנה)
שילמנו במקדמה על מנת לשמור על סכום מסוים שהוצע.
הסתבר לנו שזאת מקדמה וביקשנו לבטל את ההזמנה (מדובר בספה) לאחר 2-3 ימים.
מרחו אותנו בסיפורים ומבקשים מאיתנו כרגע שאנחנו חייבים לשלם לפחות 25% מעלות ההזמנה.
שילמנו 3000 מקדמה. עלות כוללת 12500.
כל מה שביקשנו זה לבטל. כאשר אומרים אספקה לפחות 90 ימי עבודה וכד'.

יש משהו שאפשר לעשות בנידון?? נפלנו על חברה של נוכלים עם כיפות.

שלום,
קראתי, אך צר לי לא הבנתי את המקרה.

08/11/2022 13:56 אביבה מוצר לא סופק מוצר לא סופק
בס"ד
שלום,הזמנתי סלון ספות ב14.8.22 וסוכם זמן אספקה 45 ימי עבודה. לא קיבלתי את הספות. כל פעם מקבלת תשובה אחרת מבית העסק.פעם אחת עיכוב בגלל החגים. פעם אחרת משתחרר מהמכס,מחכה בנמל. לאחרונה נאמר לי שבדרך לארץ עדיין.,רוצה לבטל את ההזמנה אומרים לי שאין אפשרות או מתחמקים ממני. זה הגיוני? בינתיים עצרתי את יתרת התשלומים דרך חברת האשראי.

שלום,
ככל שהחברה לא סיפקה לך את המוצר בזמן ומתחמקת ממך, למעשה החברה הפרה הסכם ועל כן את רשאית לבטל את העסקה.

ומה עושים לגבי התשלום שכבר נגבה? יש דרך להחזיר? את יתרת התשלומים עצרתי מול חברת האשראי ...אך בית העסק מתחמק ממני..

שלום,
כן, באמצעות הליך משפטי / הגשת תביעה לבית המשפט.

06/11/2022 10:52 בר אחריות על תיקון של מסך טלוויזיה אחריות על תיקון של מסך טלוויזיה
שלום, באוגוסט 2018 רכשתי מסך טלוויזיה עם אחריות לשנה, ושילמתי על אחריות ל-3 שנים נוספות (עד אוגוסט 2022).
ביולי 2022 הייתה תקלה במסך, פניתי לחברה והתקלה תוקנה ללא עלות במסגרת האחריות. באותה עת גם נאמר לי שתהיה לי אחריות על התיקון למשך 3 חודשים.
באוקטובר 2022, כחודשיים וחצי לאחר הקלקול והתיקון הראשונים, התקלה חזרה. האחריות שרכשתי נגמרה, אבל לפי מה שנאמר לי עדיין אמורה הייתה להיות אחריות על התיקון. כעת החברה טוענת שכיוון שהתיקון הראשון בוצע במסגרת האחריות ולא בתשלום, לא חלה עליו האחריות ל-3 חודשים, והם מסרבים לבצע תיקון נוסף ללא תשלום.
אשמח להבין מה הזכויות שלי במקרה הזה. האם יש חובה לתת אחריות לתקופה מסוימת על תיקון שבוצע במסך? האם החובה חלה גם אם התיקון בוצע ללא תשלום?

שלום,
אם יש לך הוכחות לכך שהובטחה לך אחריות ל 3 חודשים נוספים אז מצוין. יש לך עילה לתביעה וראיות מתאימות להוכחת הטענות.
מענה לשאלותיך : אין חובה לתת אחריות לתקופה מסויימת על תיקון שנעשה. האחריות שקיבלת היא במסגרת האחריות הכללית (אלא אם כן נאמר לך אחרת ויש לך ראיות מתאימות להוכחת הטענות).
התיקון בוצע ללא תשלום במסגרת האחריות שהיתה לך על הטלוויזיה.

במידה והחברה מודה שהנוהל הוא לתת 3 חודשי אחריות על תיקון, האם מותר להם להחריג זאת אך ורק לתיקונים שנעשו בתשלום, ולא לתיקונים באחריות? הרי שילמתי על האחריות. הם לא מכחישים שהנוהל שלהם הוא לתת אחריות על התיקון, פשוט טוענים שהמקרה שלי מוחרג מהנוהל הזה.
ושאלה נוספת באותו עניין, האם העובדה שהתקלה חזרה לאחר כל כך מעט זמן לא מעידה על כך שהתיקון לא נעשה כהלכה? מדובר באותה תקלה בדיוק (פס כהה במסך, בדיוק באותו המקום כפי שהיה בפעם הקודמת). אציין גם שמדובר בתקלה שמחמירה עם הזמן ולכן ייתכן שהחלה עוד לפני כן ופשוט לא הבחנו בה באותו שלב.

שלום,
1. יש צורך לבחון את עניין ההחרגע בהסכם שיש ביניכם. אני לא חושב שצריכה להיות החרגה בעניין שהרי שילמת על אחריות.
2. נכון, העובדה שהתקלה חזרה על עצמה לאחר זמן קצר יכולה להעיד על רשלנות בתיקון שנעשה, אך כדי לבחון זאת יהיה צורך בחוות דעת איש מקצוע.

בהמשך ל-2 - יש לי תמונות מהיום שבו הוחזרה לי הטלוויזיה, ורואים כי גם מיד לאחר התיקון התקלה לא נעלמה לחלוטין, אלא רק פחתה באופן משמעותי. עם זאת, לא דיווחתי מיידית לחברה על כך, כיוון שבאותה העת זה לא הפריע לצפייה, וסברתי שיש לי שלושה חודשי אחריות למקרה שהתקלה תחמיר, כפי שאכן קרה. האם ניתן להשתמש בתמונות הללו כראייה לכך שהתיקון לא נעשה כראוי? או שמאחר ולא דיווחתי על כך מיידית טענה כזו לא תתקבל (או אף תפעל לרעתי)?
מאחר ומדובר בסך-הכל במוצר של כ-2,000 ש״ח אני חוששת שפנייה לאיש מקצוע תעלה יותר מהפיצוי שאוכל לקבל לאחר מכן בתביעה קטנה...

שלום,
ניתן להשתמש בתמונות בתביעה קטנה להוכחת הטענות.

07/11/2022 19:30 מור פגם במוצר - ביטול עיסקה פגם במוצר - ביטול עיסקה
רכשתי בעסקה פרונטלית באשראי תשלומים זוג רמקולים מדף חדשים איכותיים למערכת סטריאו,
ממוכר שהציג עצמו כיבואן הבלעדי של יצרנית הרמקולים.

המתנתי חודשיים לאספקתם מחו"ל, ואת המשלוח הביא אלי המוכר לפני ימים אחדים.

המוכר פתח את קרטון האריזה החיצונית, הרמקולים בתוכה היו באריזות פתוחות.

משעזב גיליתי פגמים במעטפת עץ האגוז של הרמקולים .

עדכנתי את המוכר מיד טלפונית והעברתי לו צילומים של הפגמים.

נכון להיום לא חזר אלי.
את תעודת האחריות ל-5 שנים טרם המציא.

אתמול נודע לי שהמוכר , הפסיק להיות יבואן של יצרנית הרמקולים מזה כשלוש שנים ולכאורה הרמקולים גם אינם חדשים, וספק אם ביכולתו לספק כאלה. ליצרנית הרמקולים יבואן בלעדי אחר בארץ.

שאלותי:
1. האם אני זכאית לבצע ביטול עיסקה לאלתר, ועל בסיס איזה חוק?
2. האם אני זכאית במקביל לבטל את יתרת התשלומים מול חברת האשראי ובאיזו עילה, ולדרוש מהמוכר החזר הסכום שכבר נפרע ?
3. אם לא , מה החלופות החוקיות העומדות בפני ?

תודה מראש

שלום,
1. במידה והמוצר שהגיע אליך פגום - את רשאית לבטל את העסקה מכוח חוק הגנת הצרכ, חוק החוזים וחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה).
2. לא
3. עליך לפנות לחברה (בכתב) ולהודיע על ביטול עסקה ואת הסיבות לכך ומשם להתנהל מול החברה עד לביטול העסקה בעניינך.
4. ככל שהחברה לא תסכים לבטל את העסקה בדרך זו - יהיה עליך להגיש תביעה לבית המשפט לצורך ביטול העסקה בעניינך.

08/11/2022 08:48 מור המשך

תודה רבה לתשובותיך.
שאלה אחת נוספת
לנושא יתרת (3) התשלומים,
האם ניתן להקפיא את פרעונם מול חברת האשראי ? או אפשרות התגוננות אחרת ?
(הפרעון הבא ב-30.11)

תודה מראש.

שלום,
את יכולה לפנות לחברת האשראי ולבקש.
אני בספק אם חברת האשראי תסכים לכך.
אם כן מצוין.

ולמענה. אשקול את צעדי.

07/11/2022 19:27 מיכל החזרת מוצר וקבלת זיכוי החזרת מוצר וקבלת זיכוי
שלום,

רכשנו מיטה מתכווננת מספק גדול (מידה בהזמנה 1.80) המיטה הגיע בדרגת קושי שבלתי אפשרי לישון עליה ולא בדרגת קושי שהיתה בחנות.

עלה לנו 12,000 שח. התלוננו יום אחרי אספקה שלא ניתן לישון עליה. מנהל המפעל אמר שלוקח כחודשיים עד שמתרכך, דבר אשר לא נאמר לנו בעת ביצוע ההזמנה.

ביקשנו להחזיר וסירבו.

מה אפשר לעשות במקרה כזה? האם יש לנו זכויות?



תודה

שלום,
ככל שמכרו לכם מוצר שאינו מתאים למה שהזמנתם - אתם רשאים לבקש להחליף את המוצר או לבטל את העסקה.

06/11/2022 12:48 אביעד אי עמידה בתנאי  אחריות אי עמידה בתנאי אחריות
לטלוויזיה זו עשיתי הרחבת אחריות.
אובחנה לי תקלה בטלוויזיה ופניתי לשירות על כך ונאמר שצריל להחליפה.
בהרחבת אחריות כתוב הדברים הבאים אשר המפרטים את נושא ההחלפה במקרה של תקלה.

1. במקרה בו חברתנו תאבחן תקלה בטלוויזה בתוך תקופת התקשורת, חברתנו תחליף את הטלוויזיה בטלוויזיה חדשה מדגם זהה ללא תוספת תשלום מצידך.
2.בהמשך לסעיף 1, במקרה בו לא ימצא דגם זהה לטלוויזיה חברתנו תחליף את הטלוויזיה לטלוויזיה חדשה מדגם אחר מסדרה זהה לסדרה של הטלוויזיה. יובהר כי החלטה זו נתונה לשיקול דעתה של החברה בלבד.

עכישו לאחר שיחה מול השירות הם רוצים להחלף את הטלוויזיה שלי לטלוויזיה מדגם QN700B ואני הייתי בדגם מסדרה של 800T ( סידרה מתקדמת יותר).
אומנם הטלוויזיה יותר מתקדמת משלי אבל הסידרה אינה יותר מתקדמת.
לפי תנאי האחריות שאני מבין צריכים להביא לי את סידרת הדגם QN800B שלהם כי אני הייתי בסידה של ה 800T.
אשמח לחוות דעת בנושא.

שלום,
יש לקרוא את הדברים ולפעול בהתאם כפי שמופיעים בכתב האחריות : חברתנו תחליף את הטלוויזיה בטלוויזיה חדשה מדגם זהה ללא תוספת תשלום מצידך... במקרה בו לא ימצא דגם זהה לטלוויזיה חברתנו תחליף את הטלוויזיה לטלוויזיה חדשה מדגם אחר מסדרה זהה לסדרה של הטלוויזיה.
מה לא ברור פה ?

06/11/2022 16:13 אביעד אור יהודה

כפי שציינתי החברה צריכה להחליך לי טלוייזיה לטלויזיה שהדגם שלה QN700B.
טלוויזיה זו היא מסדרת הסדמין של ה 700 ואני רכשתי את סדרת הדגמי של ה 800 והם מסרבים להחליף לי אותה ל QN800B.
כי מדובר בסוג של התעייה צרכנית לפי מה שאני מפרש את הנושא.
אני אשמח לדעת אם יש פה עילה לתביעה

כפי שציינתי החברה צריכה להחליך לי טלוייזיה לטלויזיה שהדגם שלה QN700B.
טלוויזיה זו היא מסדרת הסדמין של ה 700 ואני רכשתי את סדרת הדגמי של ה 800 והם מסרבים להחליף לי אותה ל QN800B.
כי מדובר בסוג של התעייה צרכנית לפי מה שאני מפרש את הנושא.
אני אשמח לדעת אם יש פה עילה לתביעה

שלום,
ככל שהחברה לא פועלת בהתאם לכתב אחריותה (ולטענתך היא אינה פועלת כך( (לא קראתי את כתב האחריות כדי להכריע) יש לך עילה לתביעה בגין הפרת הסכם והטעיית הצרכן.

30/10/2022 18:07 יעקב לוי פג תוקף פג תוקף

קניתי בסופר חטיף טבעי ב10 שקלים פתחתי אותו בבית הבאתי ביס והקאתי הסתכלתי בתאריך ראיתי שהוא פג תוקף שנה סירחון של מוצר

שלום,
קראתי. איך אני יכול לעזור ? מהי שאלתך ?

25/10/2022 14:00 דני בן איך משיגים כתובת לתביעה? איך משיגים כתובת לתביעה?
היי אני רוצה לתבוע בבית דין לתביעות קטנות את רמי לוי אונליין, איך אני יודע כתובת לתביעה חפ, וכל מיני פרטים שצריכים למלא בתביעה.. אשמח לעזרה תודה רבה .

שלום,
רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ, ח.פ. 514473628
כתובת : האומן 15 ירושלים 9342110

26/10/2022 10:39 דני בן תודה רבה

תודה

23/10/2022 19:21 יהושע מכירה באינטרנט מכירה באינטרנט
האם מותר לי לקנות מוצר מספק ולהחליף לו את האריזה ולמכור עם האריזה שלי והאם מותר לי להוסיף את המותג שלי גם על המוצר במקרה שאין מותג על האריזה עצמה?

שלום,
לא.

19/10/2022 00:57 נעמה האם זה חוקי למכור מזון ללא תאריך תפוגה? האם זה חוקי למכור מזון ללא תאריך תפוגה?
קניתי תה של ויסוצקי ולהפתעתי לא מצאתי על הקופסאות לא תאריך ייצור ולא תאריך תפוגה. פניתי לחברה והם כתבו לי שיחזרו אלי. עבר כבר חודש ועדיין לא שמעתי מהם. האם מותר למכור מוצר מתכלה ללא תאריך ?

שלום,
ממליץ לך להפנות את שאלתך זו לגורמים הרלוונטים (משרד הבריאות, משרד הכלכלה וכד')

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.