סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

17/06/2020 12:52 משה מימון תיקון 55 לחוק הגנת הצרכן - חוק הטכנאים המורחב החל גם על שליחים תיקון 55 לחוק הגנת הצרכן - חוק הטכנאים המורחב החל גם על שליחים
שלום,
הבן שלי הזמין כרטיס אשראי מחברת כרטיסי אשראי והובטח לו שהכרטיס יגיע עם שליח עד הבית ושאני יכול לקבל את הכרטיס מהשליח במקומו. קיבלתי מסרון מחברת השליחויות איתה החברה עובדת, ששליח יגיע למחרת בין השעות 9 ל 12 בבוקר. למחרת, חברת השליחויות עדכנה את הבן שלי במסרון לקראת השעה 12 שהמשלוח יתאחר ולא נכתב יותר מכך. יותר מאוחר השליח התקשר אליו ואמר לו שהוא בדרך. בסופו של דבר השליח הגיע ב 14:50. איחור של כמעט שלוש שעות! בסופו של דבר נאלצתי לחכות לשליח כמעט שש שעות! כששאלתי את השליח לפשר האיחור הוא ענה שהיו צריכים ליידע אותנו שהם לא עובדים בבוקר. בפנייה שלי לחברת כרטיסי האשראי התנערה הנציגה שלהם מאחריות. אני דרשתי פיצוי בהסתמך על חוק הטכנאים המורחב שמופיע כתיקון 55 לחוק הגנת הצרכן החל מתאריך פברואר 2019. היא אמרה לי שהייתי צריך להתקשר אליהם כדי לזרז את הגעת השליח ועניתי שאין לזה קשר לעצם האיחור וחברת השליחויות עדכנה אותנו שהם בדרך. היא אמרה לי שההודעה לפני השעה 12 שהמשלוח מתעכב מבטלת דרישת הפיצוי כי הם עדכנו אותנו ויכולנו להחליט לחכות או לדחות לפעם אחרת ואם אנחנו מחכים אז הם יכולים לאחר בארבע שעות, לא הייתה אפשרות דיגיטלית להחליט לחכות או לדחות אלא אם כן היינו מתקשרים לחברת השליחויות אבל לא עלה בדעתנו שהודעה תמימה בנוסח אנחנו מאחרים פירושה איחור של שלוש שעות. היא אמרה לי גם שחוק הטכנאים לא חל על שליחים והיא ביררה זאת מול המחלקה המשפטית שלהם וכך הם עובדים תמיד. עניתי לה שנכנס כבר לתוקפו תיקון 55 לחוק הגנת הצרכן שמרחיב את חוק הטכנאים והוא חל היום גם על שליחים אבל כאמור היא סירבה להכיר בכך ונאלצתי לסיים את השיחה . נראה לי הזוי שעצם קבלת מסרון אפילו בדקה ל 12 מבטלת את הפיצוי כי אז חברות שליחויות אם לא מתחשק להן להגיע בזמן אז הם פשוט ישלחו לי מסרון דקה לפני תום מועד ההגעה שהובטח ובכך הם מעבירים אלי את ההחלטה אחרי שכבר בזבזתי שלוש שעות על כלום ויכולים לאחר אחר כך בארבע שעות בלי שאקבל על כך פיצוי כלומר לשרוף יום שלם אם בחרתי לחכות. האומנם?

שלום,
עושה רושם שאתה מכיר את התיקון לחוק על גרורותיו ונספחיו ואין לך כל צורך בי.
ככל שהחברה הפרה את החוק ולא נתנה לך פיצוי, אתה רשאי להגיש תביעה בבית המשפט.

17/06/2020 15:07 משה תודה

תודה

29/12/2022 05:07 שני סירקיס מה ניתן לעשות שחנות לא נותנת פתרון למיטה חורקת? מה ניתן לעשות שחנות לא נותנת פתרון למיטה חורקת?
בוקר טוב,
רכשתי מיטה לאחר חצי שנה התחילה לחרוק שמתיישבים עליה. הובטח לי החלפה של מיטה חדשה ומאז בעל החנות מתעלם משאלתי מתי היא מגיעה . מה ניתן לעשות? תודה רבה

שלום,
ככל שיש ברשותך את כל הראיות להוכחת טענותיך - אתה רשאי להגיש תביעה לצורך החלפת המיטה לחדשה.

27/12/2022 16:06 יעקב את מי אני צריך לתבוע ולהגיש התראה לפני תביעה בגין הפרת אחריות מוצר - היבואן או שירות התיקונים הרשום על האחריות את מי אני צריך לתבוע ולהגיש התראה לפני תביעה בגין הפרת אחריות מוצר - היבואן או שירות התיקונים הרשום על האחריות
רכשתי מכשיר מיבואן. המכשיר הגיע עם תעודת אחריות לשנה כשנותן השירות הוא חברת תיקונים . המכשיר לאחר זמן מה התקלקל . העברתי את המכשיר לפי תנאי האחריות לחברת התיקונים הרשומה שם . חברת התיקונים אומרת שהיא לא קיבלה אישור מהיבואן לתיקון ולכן מסרבת לממש אחריות ולתקן . (טענתם כי תוקף האחריות עבר למרות שמועד פקיעת תוקף אחריות הינו עד לסוף השנה ). אני הודעתי להם שאני מתכוון להגיש תביעה קטנה בגין הפרת התחייבויות האחריות . אך מצד אחד חברת התיקונים מסרבת לתקן כי לא קיבלה אישור מהיבואן ומצד שני חברת התיקונים מסרבת לתת לי את פרטי ההתקשרות של היבואן או הנציג שכביכול לא אישר להם לתקן ומתעלמים ממני. אני צריך פרטי התקשרות על מנת להגיש מכתב התראה לפני תביעה. האם במצב הנוכחי נכון להגיש תביעה כנגד חברת התיקונים (שיש לי את פרטי ההתקשרות שלה והכל ) או שאני צריך לתבוע את היבואן (שאין לי פרטי התקשרות שלו והטלפון שירות שהוא מפרסם באתר הם למעשה של חברת התיקונים ). אז את מי אני צריך לתבוע בתביעה קטנה ?

שלום,
בהתאם למתואר הייתי מציע להגיש תביעה כנגד 2 הגורמים הרלוונטים.
בקשר למכתב התראה לפני תביעה - במכתב ההתראה אתה רשאי לבקש לקבל את הפרטים של היבואן.

27/12/2022 12:45 משה נעליים פגומות נעליים פגומות
שלום רב, רכשתי לפני פחות מ-5 חודשים נעל מחברת טימברלנד, הלכתי בה הליכה רגילה במהלך הזמן נוצרו חורים בשתי הנעליים כך שהן יצאו מכלל שימוש, פניתי לשירות הלקוחות שנפנפו אותי בטענה שהנעליים נקנו לפני זמן רב, ועניתי להם שבתקופת זמן של פחות מ-5 חודשים זה לא נורמלי שיהיו חורים בשתי הנעליים, ותשובתם לא השתנתה.

שאלתי, האם יש כאן אפשרות לתביעה?

שלום,
ככל שתוכל להוכיח כי הנעלים שנמכרו לך היו פגומות בייצור ו\או שבמהלך 5 חודשים השתמשת בנעליים בצורה סבירה ולמרות שימוש סביר, הנעלים נקרעו - אזי יהיה לך עילה לתביעה בעניינך.

27/12/2022 13:01 משה תגובה

תודה על המענה המהיר.

השאלה איך אוכל להוכיח דבר כזה, הרי לא הלכתי עם צלם צמוד 5 חודשים? אבל כמו כל אדם אדם הלכתי עם הנעליים ופשוט נוצרו חורים.

בכל מקרה, מה דעתך? האם לתבוע?

שלום,
כפי שכתבתי - ככל שאין לך ראיות להוכחת הטענות - לא הייתי מציע לתובע כיוון שאתה עלול להפסיד.

27/12/2022 17:06 משה תגובה

האם העובדה שהעיסוק שלי הוא סטודנט ומורה, כלומר, לא תפקיד שמסתובב בשטח זה ראיה מספיק טובה שכנראה עשיתי כאן שימוש סביר?

האם להביא זוגות נעליים ישנות שיש לי ושם רואים שכל הסולייה שלימה, ורק בנעליים שלהם יש חורים ועוד בשתי הנעליים, האם זה ראיה מספיק טובה?

שלום,
לא הראיות שהצגת כאן אינן ראיות רלוונטיות להוכחת הטענות.

27/12/2022 06:38 אור אפריאט הזמנת חולצות מודפסות הזמנת חולצות מודפסות
הזמנתי חולצות בקרוב ל2000 ש״ח, לא הייתה לי גלופה אז שלחתי תמונה של
החולצות, אחרי שבועיים בערך הגיעו החולצות כשיש להם ריבוע גדול שככל הנראה נשרף מהמכונה של ההדפסות, המוכר אמר לי לכבס וכו וזה לא עזר, המוכר אמר לי להחזיר ושהוא יוריד את זה, אמרתי לו שזה לא ירד ושגם הגלופות שהוא עשה שונות ממה שיש בחולצות ששלחתי לו, לאחר שחיכיתי לשליח שבועיים, נסעתי עד אליו להביא לו את המוצר, מאז עבר חודש ואני עוד מחכה לו, כל פעם שאני פונה אליו הוא אומר שיבדוק ולא חוזר עם תשובה
בסופו של דבר אני מחכה חודשיים לחולצות

שלום,
קראתי את הדברים.
מהי שאלתך ?

27/12/2022 08:13 אור אפריאט תשובה

יש לי דרך לקבל את הכסף שלי חזרה?

שלום,
כן יש מספר דרכים - כאשר אחת מהן הגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לצורך קבלת כספך בחזרה.

26/12/2022 18:06 יעקובי שאלת שאלת "כשל התמורה" כנגד רופא שיניים , יש מה לעשות ? האם החוק מחייב להעביר סיכום בכתב?
באתי לבדיקה וייעוץ אצל רופא שיניים ,הוא דרש עבור זה 250 שח , שילמתי לו, עכשיו אני רוצה סיכום של הבדיקה בכתב והרופא מסרב לתת לי
האם זה תקין ? יש מה לעשות ? מרגיש לי שסתם לקחו לי 250 שח על בדיקה כשאין למעשה סיכום שלה

שלום,
אינני יודע על מה שילמת את 250 ש"ח. האם לצורך ייעוץ ובדיקה או האם לצורך הוצאת חוות דעת בכתב ?

26/12/2022 11:17 סער מילה מול מילה מילה מול מילה
מילה מול מילה...מול מי חובת ההוכחה, העברתי למישהו בהעברה בנקאית מלוח יד2 ע"ס 2000 ש"ח תשלום מקדמה על המוצר
וקבענו למחרת להיפגש למסירה של המוצר, הוא החליט להעלם ולחסום בכל דרך אפשרית...טלפון ווצאפ..רק את הפייסבוק השאיר פתוח אז שלחתי לו שם הודעה שאני מבקש את הכסף שלי בחזרה, הוא ברוב חוצפתו טען שניפגשנו והוא החזיר לי את הכסף ושאני פשוט לא זוכר...
והגדיל ואמר ששום בית משפט לא יאמין לי..כי אין לי הוכחות שלא קיבלתי את כספי בחזרה
ההוכחה היחידה שיש לו היא שהוא טוען שראה אותי עם הכלב שלי , אבל זה רק כי אני אמרתי לו בהתכתבות שאני מגיע עם הכלב וככה יזהה אותי, הוא שאל מראש :" איך אני אזהה אותך כשאגיע ?" אז עניתי לו שאני מגיע עם הכלב...וככה יזהה אותי
מה הדין לגבי זה? על מי חוברת ההוכחה?

שלום,
נטל ההוכחה הוא על התובע (המוציא מחברו עליו הראיה).
אם תצליח לשכנע את בית המשפט, הנטל יעבור לצד השני להוכיח שהוא הזיב לך את כספך.

25/12/2022 16:41 שי ביטול טיסה ביטול טיסה
הגעתי לנתב"ג על מנת לצאת לחופשה, הטיסה היתה אמורה לצאת בצהריים ונדחתה בשעתיים וחצי.. לאחר 5 שעות הודיעו שהטיסה בוטלה לגמרי. נציגי "אל על" הציעו:
1. ביטול חופשה
2. לילה במלון בת"א עם החזר ולמחרת יחייגו אליי להגיע לשדה לטיסה מחליפה

בגלל הטעם הרע לא רציתי לטוס מחר, כי כבר הלך לי סתם יום ומחר עוד חצי יום לפחות אז כבר לא שווה לי.

מה עכשיו אני אמור לעשות, ממי אני אמור לקבל החזר על החופשה? (רכשתי דרך "אשת טורס" כחבילה טיסה + מלון).
הם אמורים להחזיר לי את הכסף?
בנוסף מעיון בכל מיני אתרים מדברים על פיצוי לפי מרחק בק"מ (היעד שלי בסביבות ה - 1800 ק"מ שזאת המדרגה הנמוכה ביותר) שהינו - 1,300 ש"ח. מה זה אומר, מעבר להחזר על עלות הטיול 1,300 ש"ח? כי הנופש לי כזוג עלה 3,200 ש"ח.
במידה וזה אכן 1,300 ש"ח אקסטרה לכל נוסע, ממי אני אמור לבקש / מול מי אני אמור להתנהל?
הרי "אשת טורס" לא אשמים בביטול הטיסה.

תודה על העזרה!

ככל הנראה במהלך כל ההמתנה המזוודות שהו במקום לא מוגן והן הגיעו רטובות שמרבית תכולתן רטובה, אריזות כדורים (תרופות) נרטבו ולא אוכל להשתמש עוד, מכונת גילוח חשמלית רטובה ועוד.

מול מי אני אמור להתנהל במצב כזה?
אני פשוט עדיין בהלם מההתנהלות של חברת "אל על" - חברת התעופה הכי בזויה שקיימת בישראל, וגם בהלם מעובדי נמל התעופה שככה התייחסו לכל מזוודות נוסעי הטיסה - להותיר מזוודות בגשם שייספגו מים, מרתיח מאוד.

שלום,
עליך לפנות בעניין זה לחברת התעופה או לחילופין לרשות שדות התעופה עצמה (כפי שאחראית על שינוע המזודות בשדה התעופה).

שלום,
ישנו חוק שלם העוסק בפיצויים בגין ביטול טיסה.
ראה : חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012
החוק קובע את כל התנאים לגבי זכאותך לפיצויים לרבות פיצוי כספי לפי מרחק.
בהתאם לחוק עליך לפנות תחילה לאשת טורס בעניינך. ככל שאשת טורס לא מסייעת לך, תוכל לפנות לחברת התעופה לצורך קבלת התנאים המגיעים לך על פי חוק.

ראשית מתנצל שאני כבר שולח הודעה שלישית, זה מידע חשוב שהתקבל במהלך הזמן האחרון.
לאחר ביטול הטיסה וההצעות לטיסה חליפית שסירבתי - התקבלה הודעת SMS מ"אל על" לגבי מועד טיסה חדש... ובנוסף הם רשמו שהטיסה בוטלה "מסיבות טכניות".
הם צירפו עמוד באתר של "אל על" על ביטול טיסה ובו בין השאר היה כתוב בתנאים על פיצוי שאמור להתקבל, אבל יש סייגים לביטול, שזה נראה לי די מכסה/פוטר אותם מהכל:
"(א) ביטול הטיסה נגרם כתוצאה מנסיבות מיוחדות שלא בשליטת החברה."
(קישור לאתר -

זה אומר שאני יכול לשכוח מלקבל פיצוי כי זאת סיבה טכנית??

וואו אני רותח!!

"שי בוקר טוב


אנו מודים לך על פנייתך.
קראתי את פנייתך בעיון רב.


ראשית, חברתנו הצטערה לשמוע את תחושתך בגין ביטול הטיסה אתמול בתאריך 25/12.
מבדיקתי עולה, שביטול הטיסה הינו ביטול ע"י חברת התעופה סנדור אשר נאלצה לבטל את הטיסה עקב תקלה במטוס.
מבדיקתי אף עולה, שהטיסה המריאה הבוקר בשעה 06:35, אך מדבריך אני למדה שכלל לא עלית על הטיסה.
חשוב לציין, שביטול הטיסה כלל איננו בשליטתנו וכלל לא בהחלטתנו.

אי לכך והתאם לזאת, עליך להפנות פנייתך בדרישה לפיצוי לפי חוק, תלונתך בגין הכבודה שניזוקה, השבת תמורה בגין חבילת הנופש, לחברת התעופה סנדור (אלעל) באתר חברתם."

האם תקין? אשמח להמלצות איך להתנהל הלאה... ברור לי שעכשיו זאת תהיה מלחמת התשה והתנהלות לא קלה וארוכה עד שאקבל את הכסף בחזרה

שלום,
כפי שמצוין בהודעה - עליך לפנות לחברה הרלוונטית לצורך קבלת פיצויים בהתאם לקבוע בחוק.
ככל שלא תצליח בעצמך - אתה רשאי להיעזר בשירותי עו"ד.

שלום,
זה אומר שהם משתמשים בתירוץ הזה כדי לחמוק מאחריות ובמידת הצורך יצטרכו להוכיח את "הנסיבות המיוחדות" שבגינם בוטלה הטיסה.

מעריך מאוד את כל המענה.
אנסה לפעול מולם.

בנוסף, אשמח לדעת, במידה ואתקל בבעיה מולם - כי ברור לי שחלק זה לא יעבור, ואצטרך להיעזר בשירותי עו"ד, האם אתה עוסק בתחום תביעות שכזה ואוכל לפנות אליך במידת הצורך?

שוב, תודה רבה על העזרה והמענה

שלום,
כן אני עוסק בתחום, אך מציע לפני שרצים לעו"ד לנסות בעצמך.
ככל שלא תצליח לטפל בעניין בעצמך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

25/12/2022 06:35 שירה קונטנטה משלוח של צ׳יטה אבוד לחלוטין משלוח של צ׳יטה אבוד לחלוטין
וברכה לכולם.

יש לי שאלה, הזמנתי משלוח משיין ואחרי שבוע וחצי כרגיל קיבלתי הודעה שהמשלוח ממתין לי בנקודת האיסוף בחנות X בנתיבות אני מזמינה המון משיין ומקבלת מהר מאוד ורוב הפעמים עד הבית , בחיים לא קרה לי דבר כזה. הגעתי לחנות בנתיבות כדי לאסוף את המשלוח העובדים הפכו את כל הדואר שקיים בחנות ולא מצאו את החבילה שלי מנהל החנות אמר לי שהמשלוחן של ציטה כל הזמן עושה את זה ומתבלבל ושם אתה שק של הדואר שלו בחנות של ליד ואת שלהם בחנות שלו וכל יום יש לו 7 לקוחות כמוני. הוא אומר לי תלכי לחנות שליד ותבדקי אולי זה שם הלכתי לשם גם שם מכירים את הסיפורים של צ'יטה הפכו את כל החנות לא מצאו את החבילה שלי באותו יום פתחתי קריאה בציטה אני מנסה להתכתב איתם כבר כמעט שבוע ואין שום תוצאה חוץ מאנחנו נעדכן נעדכן נעדכן מה עלי לעשות כי משיין נמסר לי שהחבילה שלי נמסרה על ידי חברת הלוגיסטיקה לנקודת האיסוף וממתינה לי

אודה לעזרתכם בנושא אני אובדת עיצות זה פשוט חוצפה

שלום,
תחילה עליך לברר היכן החבילה שהזמנת.
ככל שלא יצליחו למצוא לך את החבילה - תהיי רשאית להגיש תביעה כנגד חברת השליחויות.

21/12/2022 18:37 שואל תביעה נגד המכללה למנהל חיפה תביעה נגד המכללה למנהל חיפה
נרשמתי למכללה למנהל חיפה ללימודי מכינה לקראת תואר בהנדסת תעשייה וניהול של האוניברסיטה הפתוחה. במעמד הרישום נמסר לי במפורש כי כל לימודי התואר יתקיימו במכללה עצמה. במהלך המכינה גיליתי מול האוניברסיטה הפתוחה שהמידע שנמסר לי מטעם המכללה שגוי ושיהיו קורסים שיחייבו אותי להתרחק ממקום מגורי. פרשתי מהמכינה וכעת אני מעוניין לתבוע את המכללה על דמי המכינה. מה הסיכויים שלי להצליח בתביעה בעצמי? ובמידה ואפסיד האם אחוייב בתשלום הוצאות המשפט של המכללה? ואם כן מהו סדר גודל התשלום? תודה

שלום,
אינני יודע לענות לך מה הסיכויים שלך להצליח בתביעה בעצמך כיוון שהצלחה בתביעה תלויה בהאם יש לך עילה לתביעה ובראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות, וכיוון שאין בפניי המידע הזה אינני יכול להעריך סיכויים על סמך הדברים שכתבת.
לגבי הוצאות משפט בשל הפסד זה תלוי בהליך המשפטי שתבחר (תביעות קטנות או תביעה רגילה) ובשופט.

22/12/2022 08:16 שואל הסבר

העילה לתביעה היא הטעיה.נמסר לי במהלך הרישום למכינה לתואר שכל הקורסים בתואר ילמדו במכללה אך זה לא נכון וישנם קורסים שיחייבו אותי להתרחק.פרשתי מהמכינה ואני רוצה את דמי המכינה בחזרה.תביעות קטנות.אין לי הוכחה כתובה לגבי ההטעיה.זה נמסר לי בעל פה.

שלום,
ככל שאין לך ראיות להוכחת הטענות - אזי לא הייתי ממליץ להגיש תביעה כיוון שאתה עלול להפסיד בה.

22/12/2022 19:33 שואל שאלה

ועורך לתביעות קטנות יוכל לעזור בנושא? אתה מטפל באיזור חיפה? הבנתי שהמשרד שלך נמצא בקיסריה.

23/12/2022 06:46 שואל דבר נוסף

מותר לשקר לי בעל פה וכיוון שאין לי ראיות אז אין לי מה לעשות בעניין?

שלום,
בהחלט עו"ד בתחום תביעות קטנות יכול לסייע לך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.