סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,322)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

26/05/2022 04:59 יעקב קבלן שמתעכב קבלן שמתעכב
בס"ד
קבלן פרוייקט בניה,
שמתעכב במסירת הדירה מעבר לתאריך (כבר שנה), ומתנהל בעצלתיים,
האם יש עילה לתבוע אותו שיזדרז
למרות שהוא משלם שכירות?
או שהוא יכול להתעכב חמישים שנה ולשלם את השכירות בנתיים?

שלום,
אין הליך כזה של תביעה על מנת שמישהו יזדרז. כמו כן, לא קיים דבר כזה בעולם המשפט צו זירוז. יש דרכים משפטיות אחרות לפעול על מנת לקבל פיצוי בגין האיחור.
בכל מקרה על מנת שאוכל לענות לך עליי לעיין בהסכם ביניכם.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

29/05/2022 07:13 אבי עסקת מכר ללא הסכמה עסקת מכר ללא הסכמה
שלום,
במסגרת שיחה שנערכה במרץ 2021 מול נציג פרטנר – הנציג הציע לי שידרוג וקבלה של ראוטר משודרג ללא תוספת תשלום. שאלתי כמה פעמים בשיחה האם זה חינם והאם אין לי כל תוספת תשלום והנציג אמר בפרוש שאין עליו תוספת.
להפתעתי גיליתי לאחרונה שאני מחוייב על הראוטר בסכום של 20 ש"ח כל חודש. התקשרתי לפרטנר לבדוק מה מהות החיוב – והנציגה הסבירה לי שמדובר בראוטר שרכשתי מהם ב36 תשלומים של 20 שח.
הסברתי שמעולם לא הסכמתי לזה ולא אישרתי שום רכישה ואפילו וידאתי שאין כל תשלום נוסף על הראוטר. ביקשתי ממנה לברר בהקלטה של השיחות מה היה שם בדיוק. הנציגה בדקה וחזרה אלי ואמרה שאכן לא נאמר לי שאני רוכש את הראוטר. אך להפתעתי הציעה לי 3 אופציות :
1.לבטל את הרכישה ולשלם כל חודש שכירות ראוטר ב 25 שח.
2. לקנות נתב באופן פרטי ולהתחבר איתו בעלות 5 שח לחודש
3. להמשיך בתשלומים של 20 ש"ח עד סיום התשלומים( עוד כשנתיים).
כרגע לא הסכמתי לכלום הסברתי לה ושמדובר בהטעיה צרכנית. רק ביקשתי מה שהובטח לי בשיחה ראוטר ללא תשלום(+זיכוי על התשלומים ששילמתי עליו עד עכשיו) או הנחה שוות ערך.
האם יש לי אפשרות לתבוע אותם? או מה כדאי לעשות?

שלום,
יש לך אפשרות לתבוע בעניינך ובתנאי שיש לך את כל הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות (כלומר הקלטת שיחת הטלפון הראשונה בה הובטח לך מה שהובטח ולאחריה ההבטחה הופרה = הטעיה + הפרת הסכם).

17/05/2022 12:13 רעות חנין בעל עסק מתחמק מפיצוי בעל עסק מתחמק מפיצוי
הזמנתי מוצר בהזמנה אישית. בעל העסק התחייב שיגיע עד 21 ימי עסקים. בפועל הגיע אחרי 30 ימי עסקים. לאורך כל הדרך בעל העסק מתחמק ממתן תשובות ואף מתעלם במשך ימים.
ביקשתי מספר פעמים שיפצה אותי על כך.
ביום שרצה לתאם אספקה כתב לי שעוד באותו יום יזכה אותי ב 40% מהסכום ששילמתי והסכמתי.
המוצר סופק, הזיכוי לא קרה.
מאז עבר שבוע בו הוא מתעלם מהודעותיי.
האם יש משהו שניתן לעשות?
תודה

שלום,
ככל שיש לך ראיות להוכחת טענותיך - את רשאית להגיש תביעה בעניינך.

17/05/2022 10:59 אבישי אי הגעת המוביל אי הגעת המוביל
תיאם איתי המוביל ליום שישי בשעה 13 הספקת פינת אוכל, לא הגיע בכלל. יש תיעוד בוואטסאפ , מגיע לי פיצוי ?

שלום,
כן.

16/05/2022 08:57 גל-ים גל-ים גל-ים
שלום, קניתי בינואר 22 ספה עור ניקולטי ב 17 אלף שח קיבלתי אותה בשבוע של ערב פסח, כשהיא קרועה בתחתית בביטנה, גיליתי זאת לאחר שהמוביל הלך כבר. כשהתכופפתי יום אחד לשטוף את הריצפה!
מאחורי דף ההזמנה שהמוכר רשם עליו והחתים אותי אך לא הראה לי את הצד האחורי שיש בו תנאי הזמנה, לפיהם ידוע לי כי אחריות החברה היא כמפורט בתעודת האחריות שמוצגת בחנות ושניתנה לי אפשרות לעיין בה, ושתימסר לי במועד מסירת המוצרים, ידוע לי כי במידה ויגלה פגם או ליקוי כלשהו עליי לקבל שירות אך ורק מהחברה ואני מתחייב לאפשר לחברה לבצע כל טיפול או תיקון כנדרש. האם לפי זאת אני לא יכולה לתבוע ספה חדשה בבית משפט לתביעות קטנות?

שלום,
לא, אין זה אומר שאינך יכולה לתבוע בבית משפט.
עליך לפעול בהתאם לחוק.
אם קיבלת ספה קרועה ויש לך ראיות שאכן קיבלת ספה קרועה (ולא חתמת כי קיבלת ספה והכל תקין) - אז את רשאית לקבל ספה חדשה אחרת (לא קרועה).
אם אין לך הוכחות לכך שכך קיבלת את הספה - אז עליך לאפשר לחברה לתקן את הספה בהתאם לכתב האחריות.
ככל שהחברה לא תסכים לתקן ו\או לא תתקן את הספה במסגרת כתב האחריות - רק אז תהיה לך זכות משפטית (עילה לתביעה) ותוכלי לתבוע בבית המשפט ולקבל ספה חדשה.

כשהמוביל הביא את הספה לא התכופפתי לבדוק אותה רק לאחר שבועיים גיליתי את הקרע בבטנה. הם מעונינים לתקן אבל אני לא רוצה ספה ב 17 אלף שח מתוקנת, אני רוצה ספה חדשה. אין לי הוכחות שכך קיבלתי את הספה אבל איך יכולתי לקרוע אותה מלמטה בתחתית ?

שלום,
אני מבין.
ניתן לטעון בעניינך ביטול עסקה או החלפת מוצר מכוח סעיפים 15 ו 16 לחוק המכר :

אי-התאמה נסתרת
15. לא היתה אי-ההתאמה ניתנת לגילוי בבדיקה סבירה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיף 14, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה; אולם במכירת נכס נד אין הקונה זכאי לחזור בו מן החוזה אם נתן הודעה כאמור לאחר שעברו שנתיים ממסירת הממכר, ואין הוא זכאי ליתר התרופות בשל הפרת חוזה אם נתן את ההודעה לאחר שעברו ארבע שנים ממסירת הממכר.

העלמת אי-התאמה
16. היתה אי-ההתאמה נובעת מעובדות שהמוכר ידע או היה עליו לדעת עליהן בעת גמירת החוזה ולא גילה אותן לקונה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיפים 14 ו-15 או בכל הסכם, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה.

ככל שאת מעוניינת בהמשך ייעוץ וסיוע משפטי - את מוזמנת לפנות למשרדי.

12/05/2022 12:39 איציק איחור במסירת דירת קבלן איחור במסירת דירת קבלן
שלום רב.
רכשנו דירה מקבלן - כשתאריך המסירה נקבע בחוזה ל-31/10/21 ועד כה לא קיבלנו את הדירה-ואנו מעוניינים לתבוע בתביעה קטנה בשלב זה את הקבלן על האיחור (של 7 חודשים בסוף החודש-30/5) כפיצוי על האיחור (150% דמי שכירות ל-8 חודשים ראשונים ) , האם לאחר מתן פס"ד הקבלן ימשיך לשלם את הפיצוי לחודשים הבאים או שנדרש לתבוע אותם בהמשך או שבמסגרת התביעה הנוכחית נתבע את התשלום על החודשים שחלפו ואת המשך התשלומים לחודשים הבאים עד למסירה?
תודה רבה

שלום,
על הנתבע לשלם את הסכומים שנפסקו בהתאם לפסק הדין.
לא ניתן להגיש תביעה ולחייב בגין מקרה עתידי או במילים אחרות לא ניתן באמצעות פסק דין לחייב קבלן לשלם תשלומים עתידיים אך סביר להניח שאילו קבלן יפסיד בבית המשפט ויצטרך לשלם פיצויים מעבר לקבוע - הוא יעדיף לפעול בהתאם להסכם ולא להגיע בכל פעם לבתי משפט ולשלם הרבה יותר.

13/05/2022 09:12 איציק עוגמת נפש

כשאלת המשך- האם ניתן במסגרת התביעה להוסיף גם פיצוי על העוגמת נפש שחוינו וחווים בגין האיחור במסירת הדירה (כגון החוסר וודאות מול המשכיר דירה שנאלצנו ונאלצים לחתום כל חצי שנה לאריכות חוזה השכירות בחצי שנה נוספת, וכן הזמנת מוצרי חשמל ועוד מוצרים לדירה החדשה-שאת חלקם קיבלנו ומאחסנים אצלנו ואת חלקם הצלחנו-לדחות את קבלתם-אך הספקים לוחצים למוסרם... והלחץ הכלכלי-מהמצב בו אנו מחוייבים לשלם משכנתא עבור הדירה החדשה ודמי שכירות עבור דירת המגורים בה אנו גרים...) או שהפיצוי ע"פ החוק של 150% ל-8 חודשים הראשונים ו-125% מהחודש ה-9 כוללים בתוכם את העוגמת נפש המלווה באיחור?

שלום,
בהחלט ניתן להוסיף גם בקשה לפיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה לכם בגין כל המתואר.

12/05/2022 20:45 נועם ש תביעה על זמן המתנה ועל אי אספקת שירות תביעה על זמן המתנה ועל אי אספקת שירות
הזמנתי תור לסניף רמהש להעברת בעלות על רכב
הגעתי בשעה היעודה ועדיין המתנתי 35 דקות
כשהגעתי לאשנב טען הפקיד דני כי עקב תקלה לא ניתן להעביר בעלות, אינו יודע מתי תתוקן ואינו מוכן להתקשר ולברר.

האם ניתן לתבוע על אבדן זמן ועגמת נפש?

שלום,
האם ניתן לתבוע ? - התשובה היא כן.
האם בית המשפט יפסוק לך פיצוי ? אני מעריך בסבירות גבוהה שלא.
(למעלה מן הצורך אציין כי אם הייתי מקבל פיצוי על כל מקרה שקרה לי בגין אובדן זמן ועוגמת נפש כמתואר בפנייתך - הייתי מולטי מיליארדר - מאידך - אם בתי המשפט היו נותנים פיצוי בעבור כך - רמת השירות והיחס ללקוח בישראל היה משתפר פלאים).

11/05/2022 23:34 אורי התנהלות לא תקינה של דינמיקה סלולר התנהלות לא תקינה של דינמיקה סלולר
בתי רכשה טלפון נייד דרך סלקום ועשתה עליו ביטוח דרך דינמיטקה סלולר. כעבור זמן הוא התקלקל, וכשפנתה למבטחת נאמר לה שלא ניתן לתקנו, והציעו לה לרכוש טלפון חדש במחיר מוזל. אותו זמן היא היתה במצב כלכלי קשה, ולמרות זאת דחפו לה טלפון משוכללל במחיר של אלפי שקלים בלי להציג לפניה מכשירים זולים יותר וללא תשאול לגבי הצרכים שלה.
בדיעבד הסתבר שלא ניתנה כ הנחה ואף נפרסו ה תשלומים בריבית גבוהה מאד, בלי להביא לתשומת ליבה את המשמעות של תשלומים בקרדיט.
ידוע שבמקרה של total lost ברכב מבוטח בעליו מקבל מהמבטחת תשלום כספי בהתאם נכס. האם א חלה כאן גזירה שווה גם לגבי הטלפון, שעליו שולמו דמי ביטוח במשך מספר שנים? אם כן, כיצד ניתן קבל החזר כספי על תשלומי הביטוח, והאם נניתן לתבוע על חוסר תום לב והטעיה צרכנית?

שלום,
1. לא ברור מסיפור המקרה האם בתך היא קטינה או בגירה.
2. כדי לבחון את עניין ה total lost יש לבחון את הסכם הרכישה והביטוח אותו עשתה ביתך על הטלפון הסלולארי. ממה שאני מכיר התשובה היא לא (אך שוב צריך לעיין במסמכים הרלוונטים).
3. ניתן לתבוע בגין חוסר תום לב והטעיה ובתנאי שיש את הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות.

09/05/2022 09:59 חוי האם בית העסק רשאי לחייב בירידת ערך האם בית העסק רשאי לחייב בירידת ערך
טלויזיה נרכשה באינטרנט, דרשתי להחזירה לפני תום 14 יום, בית העסק דורש לקחת לעצמו ירידת ערך של 10 עד 30 אחוז בגין שחוברה לחשמל והופעלה.
האם בית העסק רשאי וזכאי ל10% עד 30% בגין ירידת ערך. במצב בו רק הופעלה וראיתי שהטלויזיה לא מתאימה לי. ולא נעשה בה שימוש נוסף.

תודה רבה

שלום,
לא.

09/05/2022 10:24 חוי בירור האם המוצר תקול יכול לפגוע בדרישה לבטל העסקה בירור האם המוצר תקול יכול לפגוע בדרישה לבטל העסקה
החנות מסרבת לבטל מכירת טלויזיה שדרשתי להחזיר לפני תום 14 יום.
הטלויזיה עומדת אצלי כחודשיים ארוזה לאחר שהפעלתי אותה אצלי וראיתי שאני לא רוצה אותה.
ככל שאבדוק עם נותן האחריות האם הטלויזיה פגומה:
1. האם עצם הבדיקה והפעלת האחריות תפגע או תחליש את דרישתי מהחנות לביטול העסקה בגין שלא עברו 14 יום מיום האספקה ועד למועד בו בקשתי לבטל עסקה? .
2. ככל שיעלה במסגרת האחריות שהטלויזיה פגומה או מקולקלת , האם אהיה חייבת לאפשר לנותן האחריות לתקן אותה ורק אם לא יצליחו לתקן אוכל לדרוש לבטל עסקה? או שזכותי לדרוש לבטל עסקה בגין היותה מקולקלת מבלי לאפשר לתקנה?
3. מה הסעד שניתן לדרוש במקרה שלי, עלות הטלויזיה היא כ 2000 ש"ח קצת יותר, והאם הסעדים מספיק רוחיים כדי לשכור עו"ד שיטפל?

תודה רבה

שלום,
מפנייתך לא מובן האם את מבקשת לבטל את העסקה בתקופה של 14 יום מיום קבלתה או 14 יום מהיום שפתחת את הקופסא (לאחר חודשיים ימים).
בכל מקרה אם המוצר שרכשת פגום - אזי את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בלי קשר למניין ה 14 יום.
1. ככל שחלפו 14 יום - אזי אין רלוונטיות לשאלתך. 14 יום זה 14 יום.
2. אם המוצר פגום אזי את רשאית לבטל את העסקה ללא קשר לבדיקת במסגרת אחריות. אין דבר כזה למכור מוצר תקול ואז לצפות כי הלקוח יתקן את המוצר במסגרת האחריות. האחריות היא על מוצר תקין שהתקלקל עם הזמן.
3. אינני עוסק בכדאיות כלכלית אלא בחוקיות. כמו כן העובדה שמבקשים סעד כלשהוא בתביעה אינו אומר כי בסופו של יום גם מקבלים אותו.
4. בכל מקרה את רשאית להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות ללא עו"ד.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.