הולכת שולל בנוגע לפריט
שלום,
קראתי את סיפור המקרה.
ככל שקיבלת מוצר שונה מהמוצר שהזמנת - אזי בהחלט ישנה עילה לתביעה.
כפי שניתן להבין מכרו לך מוצר שמחירו אף נמוך יותר מהמחיר ששילמת בפועל כך שיש פה הטעיה ועבירה על עוולות צרכניות.
לא מכרו לי את המוצר הנחות, אבל ניסו. המוצר שאמור להגיע אליי (טרם הגיע) הוא המוצר שהזמנתי. פשוט טענו שהדגם השני הוא הדגם החדש ונסיו לדחוף לי אותו. האם במקרה שנמצדתי להזמנה המקורית עדיין יש עילה לטביעה? הרי שאם לא הייתי עושה את הבדיקה ותםפס אותם במילה, הייתי באמת מקבל מוצר שהוא נחות, וזול יותר.
שלום,
יש עילה לתביעה בגין הטעיית הצרכן.
חישוב סכום לתביעה קטנה
שלום,
אתה רשאי לכלול בכתב התביעה עוולות נוספות חוץ מאשר חוק הטכנאים לדוגמא - רשלנות, הפרת הסכם, חוסר תום לב, הםרת חוק הגנת הצרכן, נזקים ועוגמת נפש. כמו כן ניתן יהיה לכלול בתביעה פיצויים בגין העבודה שהחברה לא פעלה בהתאם לחוק הטכנאים.
עילה לתביעה לאחר אי רצון לקיים עסקה במחיר שנקבע עם העסק
שלום,
1. על החברה לספק לך את הארון כפי שהזמנת (ולספוג את הטעות שעשו).
2. כן, ניתן לתבוע לפיצוי בגין הפרת חוזה. ראה חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה)
3. סכום הפיצוי בהתאם לסעיפים המופיעים בחוק.
תביעה על הפלייה על רקע השקפה
שלום,
1. ניתן להגיש תביעה על הפלייה במקומות ציבוריים בבית משפט לתביעות קטנות - ועד לסכום של 36,400 ש"ח או בבית משפט שלום עד לסכום פיצוי של 50,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
2. החוק קובע פיצויים ללא הוכחת נזק של עד 50,000 ש"ח.
3. ככל שבית משפט יגיע למסקנה כי אין עילה לתביעה ו\או ראיות להוכחת הטענות הוא עלול לדחות את התביעה ואף לחייב בהוצאות.
4. ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת ליצור עמי קשר.
תביעה קטנה
שלום,
במידת הצורך אתה רשאי לתקן את התביעה שהגשת ולעדכנה.
ביטול עסקה החנות מסרבת להחזיר מקדמה
שלום,
כן באמצעות מכתב התראה לפני תביעה או תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
האם ניתן לבטל?
שלום,
1. ככל שההרשמה לקורס נעשתה מרחוק (לא פנים מול פנים) - אזי העסקה תחשב עסקת מכר מרחוק. אינני יודע בדיוק על מה חתמה הצרכנית (מה מהות המסמך והאם מדובר במסמך הרשמה או רק מסמך שמטרתו לחסום מלבטל עיסקה).
2. בכללי אומר כי ככל שנחתם הסכם בנושא אי אפשרות ביטול - אזי לא ניתן לבטל את העסקה, אך לכך קיימים חריגים ביניהם תום לב, הטעיה וכד'
3. כדי שאוכל להשיב על שאלה זו - עליי לעיין בכל המסמכים וההסכמים עליהם חתמה הצרכנית.
4. החוק הרלוונטי הוא חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן, (ביטול עסקה).
5. בהתאם לחוק הגנת הצרכן - אכן ניתן לתבוע בגין אי ביטול עסקה (כאשר יש לצרכן את כל הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות בהתאם לסעיף החוק).
123
שלום,
לא אמרתי שיש סעיף ספציפי הקובע כי כללי עסקת מכר מרחוק גוברים על חתימה על חוזה פרונטלי (אם הבנתי את שאלתך). מדובר במערכת חוקים המושתתת על עובדות וראיות רלוונטיות.
תביעה על מחיר מופרז
שלום,
אני מציע במקרה זה לפנות לגורמים הרלוונטים בעניין.
לא הייתי ממליץ על הגשת תביעה
החלפה ללא חשבונית
שלום,
על מנת להחליף פריט יש צורך להציג חשבונית רכישה.
בהחלט ניתן להחליף גם ללא חשבונית, אם אכן המוכרת זוכרת אותך.
זו השאלה. למרות שזוכרת ולמרות שיש לי את הוכחת התשלום בכרטיס האשראי היא לא מוכנה להחליף
שלום,
ככל שיש לך ראיות להוכחת הקניה מהחנות - על המוכרת להחליף לך את המוצר ולא להתעקש על חשבונית.
משלוח שהגיע באחור
שלום,
1. מי שאחראי הוא בית העסק ממנו רכשת את המוצר.
2. גם אם חוק הטכנאים לא חל בעניין זה ניתן לבקש פיצוי מכוח הפרת הסכם, רשלנות, נזקים ועוגמת נפש (העובדה שנאלצת להמתין למשלוח שלא הגיע למרות שקבעו איתך).
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.
