סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

05/02/2020 15:38 אלדד גורן תביעה מול חברת אשראי- סירוב עסקה בחו תביעה מול חברת אשראי- סירוב עסקה בחו"ל
שלום רב,
אשמח להתייעץ עם הפורום בנוגע לתביעת חברת אשראי.
לפני מס' שבועות כרטיס האשראי שלי נגנב במהלך חופשה בבירה אירופאית, ועד שגיליתי זאת הגנב הספיק למשוך כ 700 יורו. ברגע שגיליתי (כמה שעות שעות לאחר מכן) ביטלתי את הכרטיס והגשתי תלונה במשטרה המקומית. כשיצרתי קשר עם שירות הלקוחות של החברה, היא טענה שלא ניתן לבטל את החיוב מאחר ומשיכת כסף דורשת שימוש בקוד סודי. גם ניסיונותיי החוזרים בימים הבאים מול נציגי שירות ומנהל שירות לקוחות לא עזרו, והם לא הסכימו לחקור את המקרה, לחפש צילומים מאותו כספומט וכו'. כעת אני מתלבט האם כדאי לי להגיש תביעה בעניין, שבתקווה תגרום לחברת האשראי לחקור את המקרה או לפצות אותי על הנזק.
האם לדעתכם מומלץ לתבוע? ואם כן, יכולים להמליץ על עורך דין מתאים שיוכל לעזור?

תודה מראש,
אלדד

שלום,
הגשת תביעה לא תגרום לחברת האשראי לחקור את המקרה. זו לא מטרת התביעה.
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

05/02/2020 08:07 נגה גוטמן תביעה קטנה נגד חברת פרטנר תביעה קטנה נגד חברת פרטנר
שלום רב,
אנחנו לקוחות פרטנר TV אשר מספקת לנו שירותי טלויזיה ואינטרנט
מאז מעבר דירה ביוני, יש לנו ניתוקים על בסיס יומי ואין באפשרותינו לצפות ביותר מטלויזיה אחת בבית בלי שכל השירות יתנתק. אנחנו במגעים עם החברה שתטפל לנו בתקלה מנובמבר. שירות טכני בטלפון אינו פותר את הבעיה ורק מבזבז את זמני. כל פעם שהגיע טכנאי הוא מכר מכשור נוסף, בתשלום נוסף, שאמור היה לפתור את הבעיה. הבעיה לא רק שלא נפתרה אלא הוחרפה. לפני שבועיים, בניסיון לפתור תקלות, חברת פרטנר ניתקה אותנו מתשתית בזק ואין לנו אינטרנט בבית מאז. חברת פרטנר סיפקה לנו ראוטרים חיצוניים (לאחר מלחמות קשות איתם) ומאז ננטשנו. לא מצליחים ליצור קשר עם אף אחד אשר מלווה את המקרה שלנו באופן קבוע. אפילו בשביל להתנתק קשה לקבל מענה. אנחנו מעוניינים לקבל פיצוי על כל החודשים בהם שילמנו על שירות אשר לא סופק לנו. האם ניתן לעזור? תודה
נגה

שלום,
כן בהחלט.
את מוזמנת לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

02/02/2020 18:17 רון החזרת מכונת תספורת החזרת מכונת תספורת
שלום רב,
קניתי לפני מספר שבועות בחנות א' בצפון הארץ. לאחר הגיעתי הביתה פתחתי את האריזה אך לא השתמשתי בה וראיתי שהיא לא מתאימה לי. חזרתי לחנות לאחר יום וביקשתי להחזיר המוצר למוצר יותר מתאים. אחד המוכרים שם אמר לי שלא מקבלים החזר על מוצר הגייני ושגם השתמשתי בו. אז קודם כל הוא שיקר לי בפנים כי אני לא השתמשתי בו. ורק פתחתי את האריזה. התקשרתי אל היבואן של המוצר ושאלתי לעזרתו. שלח אותי לחנות ב' ואמר לי ששם המוכר יחליף לי את המוצר. שמחתי והלכתי וחשבתי שהעניין פתור. באתי לחנות והמוכר הציע לי רק מכונה אחת מכל המכונות שיש לו ואמר לי שהיא הכי טובה שיש ושהיא מתאימה למה שאני צריך. ורק לאחר שהסכמתי אמר לי שאני צריך להוסיף 200 שח'. לצערי פה אני לא חשבתי כלכך והסכמתי להצעה. ורק לאחר מעשה התחרטתי. מיד לאחר הרכישה ואני מתכוון שעה אחרי חזרתי לחנות בשביל לבטל עסקה בשביל משהו אחר. אבל המוכר סרב לבטל לי את העסקה בטעה שהמוצר היגייני ולאחר קנייתי והוצאתו מהחנות הוא לא יכול לקבל אותו.
אני יודע שמגיע לי לבטל את העסקה ושאני צודק. כי היום אפשר להביא את המוצר הביתה (דבר שעשיתי) ואפשר אולי לפתוח את האריזה (דבר שלא עשיתי) ואסור להתשמש בה (וכמובן שלא השתמשתי בה). ומה גם המוכר לא רצה אפילו לראות אם השתמשתי בה או לא. פשוט מיד אמר לי לא ולהתראות. בעצבים.
הרמתי טלפון ליבואן ששלח אותי אליו והסברתי לו את המצב. הוא גם לא הסכים לקבל המוצר אלא שיכנע אותי שקיבלתי מוצר טוב מאוד שאני אהיה מרוצה. וגם שאם אין פגם אז אין סיבה להחזרה. העניין הוא שאני לא יודע אם יש פגם כי לא נגעתי במכשיר.
אני לא יודע מה לעשות כי המוכר ממש עצבני וגם היבואן מגבה אותו.
אז מה לעשות ?!
האם אני צודק?!
למי לפנות?

שלום,
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) קובעות כך בעניינך :
צרכן רשאי לבטל הסכם ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש; החזרת הטובין באריזה המקורית תהווה ראיה מספקת לאי-עשיית שימוש בהם –
(1) בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין;כאשר פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין;

02/02/2020 20:42 נדב תביעות קטנות תביעות קטנות
שלום רב,

אני במהלך של תביעה קטנה מול אדם אשר ביצע תאונה מאוחור וגרם לנזק. לרכבו לא היה צד ג ומקיף.
הרכב רשום על שם אישה מבוגרת מאוד , כנראה חמתו.
האם הדבר חוקי ? כמו כן יש תו נכה לרכב.
הרכב עצמו משמש לעבודת על פי בחינה.

אנא דעתך
תודה
נדב

שלום,
משאלתך לא ברור מהו הדבר החוקי /הלא חוקי שאתה מנסה לברר ?
האם חוקי לנהוג ברכב ללא ביטוח ? האם חוקי לנהוג ברכב של אישה מבוגרת ? האם חוקי לנהוג ברכב עם תו נכה ?
בהתאם למתואר הגשת כבר תביעה קטנה. נהוג לברר שאלת חוקיות לפני הגשת תביעה שאחרת לא ברור מה עשית ?
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

02/02/2020 23:41 שי דרישת תשלום בגין שירות שלא ניתן דרישת תשלום בגין שירות שלא ניתן
שלום רב,
לפני כחודשיים, בעקבות צפצוף ממערכת גילוי האש, הזמנו שירות לבניין המגורים מחברה ידועה בתחום, שגם התקינה בזמנו את המערכת. הוצע לנו תמורת עלות שאמורה להיות שנתית ח"פ : שירות תיקון, בדיקה ותחזוקה למערכת ולכל נלוויה, מוקד 24/7 וכו וכו
הטכנאי שהגיע פשוט ניתק את המערכת וטען שהיא והגלאים ישנים, שהם ישלחו הצעת מחיר להחלפתה. הוצע לטכנאי מיד תשלום על הביקור שכן לא בוצע תיקון/בדיקה/תחזוקה. זה מסר שאין צורך. כעת בחברה דורשים לגבות תשלום חרף הסברים מפורשים וברורים שלא בוצע אף נסיון תיקון, בדיקה, או תחזוקה של המערכת וזאת בניגוד ברור לחוזה ההתקשרות. מעבר להגעת הטכנאי שהגיע לבצע מכירה של מערכת חדשה וניתק את הישנה (דבר רשלני בפני עצמו) לא בוצע דבר מחוזה ההתקשרות בינינו.

במכוון שמצדנו לא בוצע התשלום, כך שאיננו יכולים לתבוע עליו, האם עלינו להמתין לפניה שלהם מעו"ד ?
או שמא ישנו נזק בכך בהתייחס ליחסי תובע/נתבע בפני בית המשפט או אף סיכון בקבלת הוצאה לפועל וכיוצא בזה?

תודה מראש!

שלום,
לא רצים מיד להגיש תביעה. אני מציע לפנות לצד השני באמצעות מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד לצורך ניהול מו"מ והסדרת העניין. רק ובאם בסופו של דבר קצו כל הקיצים, יהיה מקום להגשת תביעה.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

03/02/2020 03:32 לבנה חברון מוצר שלא סופק. מוצר שלא סופק.
היי
רכשתי פינת אוכל +6 כיסאות מחנות רהיטים בחודש נובמבר .
בהתאם להזמנה הספקה 30 יום .
הכיסאות היגעו כעבור 30 יום אולם השולחן לא סופק עד היום וגם אין לי תשובה מתי יסופק.
מנהל החנות כל הזמן מוכר לי סיפורים.
כיצד עלי לנהוג
בנתיים שולם לחנות כל הכסף.
אודה לעזרתך .
לבנב

שלום,
בהתאם למתואר החנות הפרה הסכם מולך ועל כן ובהתאם לחוק את רשאית לקבל פיצויים כספיים בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך כתוצאה מההפרה.

03/02/2020 12:59 אלני קורן רמאות בקניית רכב רמאות בקניית רכב
רכשתי רכב מאדם פרטי שהסתבר כסוחר. לאחר הקנייה התברר שיש הרבה בעיות ברכב.
לצערי הייתי שיא התמימות. לא עשיתי חוזה או זיכרון דברים.
שווי התקלות בערך 6 וחצי אלף. הרכב עלה לי 20 והסתבר לי אחכ ששיווי 15.5.
בנוסף התברר לי אחכ שאותו אדם פשרטי עשה מסחרה עם מכוניות. הוא הציע לי לקנות את שלי במחיר די מכגוחך ושוב צערי הסכמתי אמר שהוא רוצה לתת אותו לאחד העובדים שלו. אמר שיש לי בעיה בגיר ומוכן לתת לי עליו 2000.
אחכ ראיתי את הרכב שלי עומד באותו מקום שהרכב שקניתי ממנו עמד. והוא רשם עליו 10000. אני יודעת שהוא לא החליף את הגיר . דיברתי איתו אחכ ולא נראה שעשה שינוי משמעותי ברכב.
אני מרגישה ככ מרטמא.
יודעת שעשיתי את כל הטעויות האפשריות
אבל הוא בכל זאת היה רמאי.
רק שאין לי דרך להוכיח את זה
עצוב
האם יש מה לעשות?
פניתי לשיל ושם אמרו לי לא להתעסק איתו שלא יתבע אותי חזרה על הוצאות משפט או דיבה...? כי זה מה שאיים
האם יש מה לעשות??
תודה מראש
אלני

שלום,
כן בהחלט יש מה לעשות.
את מוזמנת לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

02/02/2020 08:03 יעלה מחסור בחלף קריטי בתקופת האחריות מחסור בחלף קריטי בתקופת האחריות
רכשתי מייבש כביסה ובתוך שנת האחריות הראשונה המייבש התקלקל ולשירות התיקונים ייקח למעלה מחודש לספק את החלף שהתקלקל. האם לחכות למעלה מחודש(לפחות...) עבור אספקת חלף הדרוש לתיקון, זה זמן סביר מבחינת הגנת הצרכן? האם בתקופת חורף זו,אני זכאית להחזר כנגד קבלות של הוצאות כביסה וייבוש (אין ייבוש בלי כביסה) בחודש ויותר שזה ייקח עד התיקון?

שלום,
מעל חודש ימים זהו אינו זמן סביר.
חוק הגנת הצרכן קובע כי על כל חברה להחזיק אצלה חלפים למוצריה.
באם לחברה יש מחסור בחלפים, עליה לקחת אחריות על מחדליה בעניין זה.

הקלד את תגובתך

שלום,
בהתאם לחוק הגנת הצרכן - פיצוי של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.

02/02/2020 08:04 חן תביעה לאיביי תביעה לאיביי
שלום,
לא בטוחה שהגעתי לפורום הנכון, אך מנסה בכל זאת.
לפני כ-10 חודשים הזמנתי דרך אתר מכירות באינטרנט משקפי שמש בסך 700 ש"ח.
המשקפיים יצאו למשלוח אליי ללא" טרקינג נאמבר" ולכן כשהם הגיעו לארץ - אף אחד לא יידע אותי.
אחרי בירור, הסתבר שהמשקפיים הגיעו לארץ והמתינו לאיסוף, ולאחר זמן מה חזרו לשולח כיוון שלא אספתי אותם.
יצרתי קשר עם השולח וביקשתי ממנו לזכות אותי כיוון שהמשקפיים לא הגיעו אליי. הוא טען שהוא ייזכה אחרי שהם יגיעו אליו. לאחר כחודש וחצי פניתי אליו שוב, והוא סינן אותי. לאחר כמה שבועות השארתי פידבק רע עליו באתר של איביי, המוכר כתב לי שרק אם אוריד את הפידבק הרע הוא יזכה אותי. כמובן שהורדתי וכמובן שלא זיכה.

מהרגע שהבנתי בפעם הראשונה שהמשקפיים חזרו לשולח, עירבתי את הנציגות של אתר האינטרנט בישראל והם הפנו אותי לפתור את העניינים לבד מול המוכר.
אחרי שנתקלתי בבעיות איתו, הפנו אותי לחברת התשלומים, בטענה שהם אלו שמבטחים את התשלומים, גם אם התשלום לא נעשה בפועל דרכם (מוזר מאוד).
גם חברה זו לא עזרה לי, פניתי שוב לאתר המכירות ולטענתם כבר עבר יותר מדי זמן ואין מה לעשות עם זה.
למרות שפניתי אליהם מהתחלה, והקשבתי לתשובתם לדבר עם השליח ו"לעזוב אותם בשקט".
יש לי את כל התכתובות עם אתר האינטרנט במיילים.
אני מניחה שאת המוכר מחו"ל אני לא אוכל לתבוע, אז השאלה אם אתר האינטרנט הוא הגורם שהיה אמור לדאוג לי ולא עשה את זה. ואם אפשר לתבוע אותם. או לפחות לשלוח מכתב אזהרה להם או למוכר.

אשמח מאוד אם תעזרו לי.
אני באמת אובדת עצות בקשר לזה.
תודה!

שלום,

כן, אפשר לתבוע את חברת איביי בישראל.
את מוזמנת לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

02/02/2020 08:40 אמיר זכוכית תנור זכוכית תנור
רכשתי תנור סימנס לפני ארבעה חודשים. במהלך שימוש רגיל התנפצה הזכוכית הפנימית. פניתי לחברה בבקשה להחליף את התנור החדש לטענתי זה כשל מובנה שלא ניתן לחזות מתי יחזור על עצמו ולטענתם יש אחריות בדיוק בשביל מקרים כאלו והם פועלים ע"פ החוק להגנת הצרכן ולכן מוכנים להחליף זכוכית בלבד.
האם נכון לפעול במישור המשפטי או שיש צדק במה שטוענים?! תודה

שלום,
כפי שאתה מציין - החברה מסכימה להחליף את הזכוכית במסגרת האחריות ועל פי חוק הגנת הצרכן.
באם לטענתך יש כשל מובנה כפי שאתה מציין, עליך להוכיח זאת ועל כן באם בידך חוות דעת מומחה התומכת בטענותיך - יש מקום להגשת תביעה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.