סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

16/02/2020 10:20 סונאי עבד אלקאדר מכללת פסגות מכללת פסגות
רציתי ךבטל לימודים אחרי 15 ימי עסקים והם לא נוץנים לי רוצים שאשלם להם כמעט סכום מלאה ומאימים עלי בהסכם שלהם שהם לא הספירו לי ששאם אני מבטל צאחרי 14 ימי עבודה שאשלם להם מחיר מלאה של שלשות הקורסים ששפצו אותי אלהם , התחלתי בורס אחד ועוד שתים בתחילת מרץ מה אפשר לעשות

שלום,
פנית אליי בשיחה טלפונית ועניתי על כל שאלותיך בעניין.

15/02/2020 12:07 לן איך מוצאים את כתובת החברה בפועל? איך מוצאים את כתובת החברה בפועל?
הגשתי תביעה קטנה נגד חברת סלולר לפי הכתובת שמופיעה. פקיד הדואר לא מצא את הכתובת. מה עושים? האם זו כתובת פיקטיבית בכוונה?

שלום,
אין לי מושג במה דברים אמורים.
את יכולה לפנות לחברה ולשאול לכתובתה לצורך קבלת כתבי תביעה.

12/02/2020 18:49 ליר הודעת ספאם חוזרת למרות שהטלפון הוסר זה חוקי ?? הודעת ספאם חוזרת למרות שהטלפון הוסר זה חוקי ??
לכל מאן דבעי ,
עקב הבחירות הקרבות , אני מקבלת לא מעט מסרונים ממפלגות כאלה ואחרות ..
ישנה מפלגה ששולחת הודעות למרות שהסרתי את הטלפון שלי, רציתי לדעת האם זה חוקי להמשיך לשלוח לי מסרונים למרות שלחצתי על הסר ויש לי הוכחה שהטלפון הוסר בהצלחה אך בפועל ללא הצלחה כי אני ממשיכה לקבל מהם מסרונים.

שלום,
בהתאם לחוק הודעות מטעם מפלגות אינם נחשבות לספאם.

13/02/2020 00:05 יחיאל הזמנה לדין הזמנה לדין "נמסר ליעדו"
שלום רב
הגשתי תביעה לבית משפט לתביעות קטנות. באתר נט המשפט אין אישור מסירה לנתבע.
עשיתי בדיקה באתר הדואר ושם רשום " נמסר ליעדו" . האם זה נחשב כאישור מסירה כדין?
תודה

שלום,
אני מציע לך לפנות למזכירות בית המשפט ולבדוק מולם את שאלתך.

10/02/2020 18:35 טל נשמח להתיעצות איך לפעול על עוגמת נפש נשמח להתיעצות איך לפעול על עוגמת נפש
שלום רב,
אנחנו מנוים של חברת ייס מזה שנים רבות.
לפני כשבוע החלה תקלה אשר בעקבותיה אין כלל שידורים בכל הממירים בביתינו.
פנינו במשך מס' רבשל פעמים לחהרה על מנת שיגיעו לסדר התקלה אולם החברה מתעלמת.
באופן אבסורד, החברה יוצרת קשר מדי יום ומציעה לנו להתנתק..
למעלה משבוע אין לנו לצערינו שידור..ואין כל התייחסות. פנינו לכל המחלקות ולכל גורם אפשרי בחברה אבל איין. האם הדבר מצריך ונכון להגיש תביעה על הנעשה לנו?

שלום,
כדי שאוכל לענות על שאלתכם עליי להכיר את סיפור המקרה והראיות שיש ברשותכם להוכחת הטענות.
אתם מוזמנים לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינכם.
השירותים המשפטיים בתשלום.

10/02/2020 21:30 אפי אור תביעת תשלום עבור נתב מודם לאחר 10  שנים תביעת תשלום עבור נתב מודם לאחר 10 שנים
אנו היינו מקושרים עם חברת תקשורת בתאריך 30.7.09 - 24.10.10 הכולל ספק אינט' וקו טלפון נוסף. ובזמנו לא התבקשנו להשיב את הנתב מודם.
לאחר מכן הפסקנו את התקשרותינו עימם,ועברנו לקו קוי בחברת בזק.
לאחר זמן בתקופת 15.4.13 - 31.8.15 התקשרנו שוב עם חברה זו, וכשהפסקנו את התקשרותינו איתם נתבקשנו להשיב את הנתב השני שקיבלנו בהתקשרות זו. נתב זה הושב לחברה כרצונם.
ב 10.2019 קיבלנו מכתב מחברת התקשורת על מס' שקלים עבור שיחות, דיברתי איתם ואמרתי לההם שאין שום קו כזה, הנציג קיבל את הדברים.
לאחר מכן קיבלנו הודעה על חוב לתשלום על הנתב הראשון שלא הושב לפני עשור.
החברה טוענת שמצידה הקו בוטל רק ב 10.19 בשעה שהדבר ש קר ולא מציאותי, ואין לנו שום חיבור תשתית וספק אינטרנט. שכך מוכח שאין לנו שום קשר ימם.
פרטים אלו מאומתים גם בחברת בזק.
החברה מצידה לא מסכימה לשמוע שום דבר והעבירה תיק זה לתביעה משפטית.
שאלתינו האם יש לחשוש במקרה הזוי זה מתביעה משפטית, האם ביהמ"ש התייחס לצרכן קטן או שבדרך טבעית ייקבל את גירסת החברה הגדולה?
0548466514

שלום,
צר לי אך אינך שואל את השאלה הנכונה. למרות זאת אנסה לענות על שאלתך.
בית המשפט עורך דיון בבית המשפט. אין הוא נוטה לטובת צד מסוים (חברה גדולה או אזרח קטן) ולפיכך - באם הגישו כנגדך כתב תביעה, עליך להגיש כתב הגנה בתיק ולנהל דיון בבית המשפט. הן בכתב ההגנה והן בדיון עליך לשכנע את השופט בצדקתך, שאחרת תפסיד בבית המשפט ותאלץ לשלם לחברה את פסק הדין.

09/02/2020 12:42 שאול אדם משתמש בכתובת מייל שלי ללא ידיעתי ושולחים מכתבי ספאם. אדם משתמש בכתובת מייל שלי ללא ידיעתי ושולחים מכתבי ספאם.
שלום עו''ד,
חברה תקשורת מסויימת שאני לא רשום אצלה כלקוח בכלל שולחת לי לאימייל מכתבים שונים ,פרסומות וחשבוניות של לקוח אחר כבר שנים, כל המייל שלי מוצף בספאם בגלל זה וזה מציק מאד. אין לי מושג איך למה הוא רשם את המייל שלי בתור שלו. האם מגיע לי פיצויים על המטרד הזה?

שלום,
יש לבחון את הראיות שיש בידך להוכחת הטענות.
בכל מקרה בטרם אתה רץ לתבוע אני מציע לך לתקן את התקלה ולפנות לחברה על מנת לדווח להם על כך + לפנות למשטרת ישראל ולהגיש תלונה בעניינך.

שלום,
את התביעה והתלונה יש להפנות כנגד המתחזה ולא כנגד החברה ששולחת ספאמים.

07/02/2020 05:49 לא עוד פגיעת ציפור איחור טיסה פגיעת ציפור איחור טיסה
שלום רב

שמעתי על פסיקה לאחרונה של בית משפט מחוזי בנושא פגיעת ציפור במטוס ופיצוי.
האם תוכל להפנות למספר תיק או לפסיקה,
האם מכיר פסיקה כזו שקובעת שפגיעת ציפור היא מקרה שלא מזכה פיצוי בגין איחור טיסה

תודה

שלום,
1. לא, אינני מכיר פסק דין של בית משפט מחוזי בנושא פגיעת ציפור במטוס ופיצוי.
2. אני מכיר מס' פסקי דין של בתי משפט לתביעות קטנות ובית משפט שלום (תביעה בסדר דין מהיר) הקובעות כי פגיעת ציפור הינו מקרה המזכה בפיצוי בגין איחור טיסה.

08/02/2020 09:15 ג'סיקה החזרת מוצר וקבלת איומים החזרת מוצר וקבלת איומים
ב 30/11/2019 ביצעתי רכישה של מוצר דרך אתר אינטרנט ישראלי בשם מסוים בסכום של 450 ש"ח. האתר היה נראה אמין תחילה ונשלח לי אישור הזמנה למייל עם התוכן הבא: "זמן האספקה בין 15-25 ימי עסקים בדואר רשום אשר שולחים אותו אוטומטית בהמשך לאחר ההזמנה. יש ביטוח מלא להגעה, המגפיים מגיעים עם כל האישורים וסימני המקור".
לאחר 24 ימים קיבלתי הודעת אימייל עם מספר המשלוח על מנת להתעדכן בפרטי החבילה שיש להזין באתר משלוחים בסין ובדואר ישראל ולא נראה ולא היה עידכון בססטוס החבילה במשך כל זמן ההמתנה לחבילה. לאחר יותר מחודש של המתנה נכנסתי לאתר ממנו ביצעתי את הרכישה והוא לא עלה לכן התחלתי לחשוד בהונאה ובחרתי ליצור קשר עם חברת האשראי ב 13/1/2020. בנוסף בחרתי לפתוח מה שנקרא "מחלוקת" בחשבון הפייפאל שלי, דרכו התבצע החיוב כדי שיבחנו את הנושא גם כן. חברת האשראי זיכתה אותי בסכום המלא של הרכישה ב 21/1/2020.
ב 21/1/2020 בשעה 13:49 קיבלתי מייל מכתובת אימייל שונה מזו שהתכתבתי איתה קודם ועידכנה אותי באישור ההזמנה ופרטי המשלוח, עם התוכן הבא: "ביום שלישי הבא תצא תביעה נגדך על 7000₪ על ההונאה שעשית". לא ייחסתי לכך חשיבות רבה מכיוון שלא קיבלתי את המוצר והיה לי ברור שהתנהלתי באופן תקין אך ההודעה בהחלט הספיקה על מנת לעורר בי חשש. ביום חמישי ה 30/1/2020, קיבלתי הודעה שמחכה לי דבר דואר במינימרקט השכונתי וחשדתי שזה המשלוח עם הנעליים המדוברות. בלי לחשוב יותר מדי אספתי את החבילה עם הנעליים. האריזה הגיעה קרועה, הנעליים לא מתאימות לתיאור המוצר שקיים באתר המכירה ואמנם אכן קיימים סימני מקור אך אין ויכוח כי זהו חיקוי זול.
מכיוון שכבר קיבלתי זיכוי מחברת האשראי, המשלוח הגיע באיחור משמעותי, הנעליים אינן תואמות לאלו שחפצתי בהן מהאתר והמוכר איים עליי בתביעה החלטתי שאיני מעוניינת בהן עוד ושברצוני להחזיר למוכר את החבילה. נכנסתי לאתר המכירה על מנת לבדוק את מדיניות ההחזרות של המוכר אך לא קיימת מדיניות החזרות. שלחתי לו מייל שאני מעוניינת להשיב לו את המוצר ושאני מתכוונת לשלוח את החבילה לכתובת שמצויינת על גבי האריזה, בסין. המוכר השיב לי ביום ראשון ה 2/02/2020: "אין אפשרות להחזר, היה משלוח עלות אליך של 30 דולר, את צריכה לשלם את העלות שילוח אליך. הכתבות שעל הקופסא זה לא הכתובת להחזר". בחרתי שלא להגיב להודעה מכיוון שלא ראיתי דרישה לתשלום נוסף על שילוח החבילה בעת הרכישה והבנתי שהוא לא מעוניין שאשיב לו את המוצר למרות שאיני מעוניינת בו.
הבוקר, יום רביעי ה 5/02/2020, קיבלתי הודעת אימייל מכתובת אימייל שונה, לכאורה של עו"ד ובתוכן ההודעה היה:
"שלום רב
נא לבטל את התביעה בפייפאל כי אספתם את המוצר
אם לא תחזירו את הכסף זה יחשב כגניבה
ולא מעניין אותנו מה פייפאל יפסקו!!
אנו נגיש נגדך תלונה במשטרה ונשלח לכם את הצילום של התלונה.
יש לנו את הכתובת שלך ת.ז והכל איתנו כבר"

למען האמת, ברור לי שעורך דין לא מתנסח באופן הזה ושזהו ניסיון הרתעה ואיום ובאופן כללי 450 שקל אינם סכום גדול אך אני ללא ספק עובדת קשה עבור הסכום הזה ולא מעוניינת לשלם לנוכל לאחר שהוא מאיים עליי בתביעה, בהגשת תלונה ובכך שמחזיק בפרטיים האישיים שלי כמו ת.ז או כתובת מגורים. אשמח לדעת מה עושים במקרה כזה, האם עליי לבטל את המחלוקת בפייפל ולהחזיר למוכר את סכום הקנייה? האם עליי לפנות למשטרה מחשש לאיומים? האם יש לי עילה לתביעה תחת זכויות הקונה בשל אופן התנהלות המוכר ואי עמידה בתנאים שהציג בעת אישור ההזמנה? והאם אני יכולה לשתף את החוויה הרעה שלי ברכישה באתר מבלי לחשוש לתביעה על הוצאת דיבה ופגיעה בשמו הטוב?

כמובן שיש לי תיעוד מסודר של כל ההתכתבויות, אישור תשלום, הודעה על הגעת דבר דואר וכ"ו.

שלום,
1. עליך לפנות למשטרת ישראל בעניין זה ולהגיש תלונה.
2. בהתאם למתואר לך יש עילה לתביעה כנגד המוכר ולא להפך.
3. בעניין של פרסום והימנעות מתביעת לשון הרע , עליך לפרסם רק אמת, כאשר יש לך ראיות שתומכות את טענותיך.

06/02/2020 07:39 אלכס נפתלי אי תשלום על איחור מסירת דירה מקבלן אי תשלום על איחור מסירת דירה מקבלן
שלום, בעט רכישת דירה החתימו אותנו על 15 ימים איחור המסירה בעקבות שינויים קטנים בדירה כמו שקעים להורדת דלת של מסתור כביסה (בקשה נעשה לפני שקומה שלנו הייתה בנויה). בנוסף הזמנו מזגן מקבלן בנייה ועל זה החתימו אותנו על 45 יום איחור במסירה (הסיבה שהוזמנו מהם כי היינו לחוצים להיכנס לדירה בהקדם). חייב לציין כי המזגן הוזמן עוד לפני שעשו את ההכנה למזגן. בערך כחודשיים מהזמנת המזגן ביקרנו את הדירה ושמנו לב שהם בנו את הגבס ושעו את ההכנה אבל שכחו שהוזמנו מזגן ולכן לא התקינו את המזגן. אמרתי למנהל פרויקט "עזוב אל תתקין, אנחנו נעשה את המזגן באופן פרטי, פשוט שיחזירו לנו את הכסף ויבטלו את 45 ימי איחור שחתמנו. מה שקרה בפועל הוא הוא התקשר אליי כמה ימים אחרי ואמר התקנו לך כבר את המזגן (זאת אומרת הם שברו את הגבס). בסופו של דבר היה לנו 60 ימי איחור שלא שילמו לנו על זה.
בכל מקרה רציתי לדעת האם יש אפשרות לתבוע את חברת הבנייה בתביעה קטנה והאם יש סיכוי לזכות בתביעה?
והאם אני צריך לתבוע את הקבלן או את חברת נדל"ן?

שלום,
קראתי את הדברים, אך לא הבנתי את סיפור המקרה. איתך הסליחה.
בכללי אומר כי אתה (אדם יחיד) רשאי לתבוע חברת בנייה או קבלן בתביעות קטנות.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.