סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

25/07/2021 16:03 איש אחד סמכות בית המשפט סמכות בית המשפט
שלום,

תבעתי בבית משפט לתביעות קטנות בעלים של דירה עקב רעש והטרדות של השוכר את דירתו.

התביעה נדחתה עקב חוסר סמכות (השופטת הזכירה מפורשות את סע' 60 לחוק בתי המשפט).

הבעלים של הדירה תבעו אותי (בעיר אחרת) בטענה שהטרדתי אותו בטלפון.

השופט דן בתיק (ואף קבע ישיבה נוספת) ולא דחה את התביעה למרות שטענתי לחוסר סמכות בגין אותה עילה שתביעתי נדחתה.

איך זה יתכן? האין אחידות בשפיטה? מה אני לא מבין?

שלום,
מערכת המשפט משתדלת ליצור אחידות. לא תמיד זה מצליח.
אינני מכיר את החומר וכתבי הטענות ולכן בשלב זה אינני יכול לחוות דעתי האם בית המשפט פעל כדין בעניינך.

20/07/2021 13:12 מאיר ארוש קניית ריהוט לבית קניית ריהוט לבית
לפני כשבועיים קניתי ריהוט בעסקה סוכם שהיא תסכים את העסקה כולה כולל מחיר הובלה שכומבן מובן לי שהובלה תשולם במזמון וזה יתגזז ממחיר העסקה כולה אחרי כשבוע יתקשרו אליי מהחנות להגיד שבתאריך מסוים מגיע חלק מהדברים ואני אמור לשלם במזומן וזה לא מקוזז ממחיר העסקה אלה כתוספת אני כמובן לא הסכמתי כי מה שהובטח לא קוים כמו ברגע המכירה לצערי נאלצתי לבטל את העסקה כי אני לא מוכן לשלם תוספת של 1000 שקל למחיר הכולל נתתי מקדמה של 2000 ש"ח מזומן ועוד גיהוץ של 500 ש"ח בדיקרט אשראי לאחר שהבנתי שהם ממשיכים לנקוט בעמדה שאני צריך להוסיף את מחיר ההובלה חוץ מהסכום שרשום בחשבונית שבה כמובן רשום הובלה ביקשתי לבטל את העסקה ושיחזירו לי את הכסף לחשבון הפרטי נאמר לי שהריהוט שהיה קיים במלאי ניתן לבטל והריהוט שלא היה במלאי לא ניתן לבטל הכל במידות סטנדריות ללא הזמנה מיוחדת האם זה מותר להם להכריח אותי לקנות מוצר שאני כבר לא רוצה אותו ולא רוצה להתעסק אם חברה שמשקרת את לקוחותה לפני העסקה בשביל המכירה אשמח לתשובה

שלום,
אינך חייב דבר.
לצורך ביטול העסקה יש לפעול בהתאם לקבוע בחוק. ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).
אם לדעתך הוטעת ויש לך ראיות להוכחת טענות אלו - ניתן לבטל את העסקה דרך בית המשפט.

20/07/2021 17:17 יעל גרינברג ביטול עיסקה מול חברת אשראי ביטול עיסקה מול חברת אשראי
רכשתי כרטיסים למופע ובסוף החיוב הופיע סכום גדול פי כמה מהסכום שאיתו התקדמתי משלב לשלב. ניסיתי לפנות לספק (בחו"ל) לבקשה לביטול העיסקה, אך לא נעניתי, אלא שהם ספק משנה ולכן אי אפשר לבטל. פניתי לחברת האשראי, היו עוד יותר משבועיים עד למופע אך הם טענו שהם לא יכולים לבטל עיסקה. בשירות הלקוחות ובביטחון דחו אותי שוב ושוב ואמרו שאין בסמכותם לבטל אם מסגרת האשראי מאפשרת את החיוב. האמנם? האם אין אפשרות להתחרט על עיסקה מול חברת האשראי? הסכום בינתיים חויב ואנחנו לא עשינו שימוש בכרטיסים למופע.

שלום,
ניתן לבטל עסקה אל מול חברת האשראי במתאים מסוימים (הקבועים בחוק) למשל כאשר רכשת מוצר / שירות באשראי ולא קיבלת אותו (= כשל תמורה).
בכל מקרה במקרה המתואר עליך לבטל את העסקה מול החברה שממנה רכשת את הכרטיסים (גם אם היא בחו"ל).

20/07/2021 18:16 מוחמד מחאגנה האם חוק טכנאים חל על עסקים קטנים? ולמרות שהלקוח ניצל את הידע שלו ולא עדכן? האם חוק טכנאים חל על עסקים קטנים? ולמרות שהלקוח ניצל את הידע שלו ולא עדכן?
היי
יש לנו עסק קטן
לקוח קנה מוצר
העברנו את המוצר לקבלן משנה
שהוא בעצמו קבע שעה עם הלקוח ולא עדכן אותנו
כשפנינו למתקין משנה הוא לא ענה
מתברר שהוא לא הגיע ללקוח
הוא לא הודיע לנו על כך
והלקוח מתברר מכיר את החוק, חיכה 3 שעות, בכוונת תחילה לקבל את הזיכוי, ורק אז עדכן בהודעה אחרי שעות העבודה.
לנו כעסק, לא היה שום מושג שההתקנה לא בוצעה על ידי קבלן המשנה.
מתברר אחר כך שקרוב משפחה מדרגה ראשונה של הקבלן עבר תאונה קשה שגרמה לאי התייצבות ואי הודעה לנו וללקוח.
למה אני כעסק צריך לפצות את הלקוח?

שלום,
תחילה יש לבדוק האם חוק הטכנאים חל במקרה המתואר.
שנית, בגדול אגיד כי כיוון שאתה הוא בית העסק אשר ממנו הוזמן השירות, אתה כבית עסק אחראי אל מול לקוחותיך.
לפיכך במקרה המתואר ובמידה והמקרה נכנס בגדר חוק הטכנאים - אזי עליך לפצות את הלקוח ואת הסכום עליך לגבות מהחברה הקבלנית איתה בחרת לעבוד ולמעשה התרשלה בעבודתה.

20/07/2021 04:33 רותם חוזה מול חברת מטבחים חוזה מול חברת מטבחים
שאלה לגבי החוזה מול חברת המטבחים- בחוזה יש סעיף כזה:
״במקרה של עליית מחירון בטרם הגיע מועד האספקה,תשלום של 50% לפחות עד לזמן עליית המחירים ישמש כתשלום המבטיח את המחיר הישן (שלפני עליית המחירים). לקוח שלא שילם 50% לפחות מהתשלום עד לשינוי מחירון ישלם את יתרת התשלום במועד זה או לחילופין תחול על ההזמה עליית המחיר כפי שנקבעה, מהמחיר החדש יקוזז התשלום שהתבצע עד לאותו מועד.״
האם הסעיף הזה חוקי? האם זה לא תנאי מקפח בחוזה אחיד? הם יכולים להעלות את המחיר באופן חד צדדי לאחר חתימת החוזה אם לא שילמתי 50% מהעלות הכוללת?

שלום,
1. בגדול הסעיף חוקי. כל חברה פרטית יכולה לקבוע מה שהיא רוצה והלקוח רשאי שלא להסכים להצעה. בדיוק כמו אצל רופא שיניים, עורך דין או כל שירות אחר.
2. כדי שאוכל לענות על שאלתך האם זהו אינו תנאי מקפח בחוזה אחיד עליי לעיין בחוזה על מנת לבחון האם מדובר בחוזה אחיד.
3. אתה בהחלט צודק. מעשה זה יהיה בהחלט מעשה חסר תום לב ולא הגיוני (למרות שהסעיף על פניו חוקי). השאלה היא מי קובע את עליית המחיר ? האם הם מעלים את המחיר על דעת עצמם ? האם מעלים את המחיר כאשר יש עליית מחירי עצים בעולם ...

ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

18/07/2021 11:46 סמדר מאיר העתקת עמוד בזק המצוי בשטח פרטי העתקת עמוד בזק המצוי בשטח פרטי
בחצר הפרטית שלי קיים עמוד בזק. בקשתי להעתיק אותו ונאמר לי כי המשימה כרוכה בתשלטם. מה עלי לעשות?

שלום,
מה עליך לעשות במה ? מה אתה מבקש ?
אם מדובר בשטח פרטי שלך - אזי אתה רשאי להוציא (כדין) את העמוד לחילופין לקבל תשלום בעבור שימוש בשטח הפרטי שלך.
אז מה אני מציע ? מציע לך לפנות לעו"ד לצורך טיפול משפטי הולם בעניינך.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

13/07/2021 10:23 איש אחד ביטול חיוב בכרטיס אשראי עקב מוצר פגום ביטול חיוב בכרטיס אשראי עקב מוצר פגום
שלום,
קניתי דרך האינטרנט שואב אבק לפני כ- 2.5 חודשים.
השואב מפסיק (מהפעם הראשונה שהשתמשתי בו) לפעול אחרי מספר דקות ואז צריך לחכות 10-15 דקות על מנת ש"יסכים" לפעול שוב וכך הלאה.
אני דרשתי להחליף המןצר אך הספק שולח אותי לנותן השירות ע"פ האחדיות אך מבחינתי המוצר הוא פגום מלכתחילה.
האם אני יכול לבטל התשלום בחברת האשראי ושהוא "ירדוף" אחרי?
תודה.

שלום,
לא. (אני מעריך כי גם חברת האשראי לא תבטל לך את העסקה).

12/07/2021 23:29 אנונימי חיוב יתר / חיוב ללא הרשאה חיוב יתר / חיוב ללא הרשאה
שלום, אשמח להתייעצות בנושא הגנת הצרכן,
רכשתי שירות של יועץ מס (שרשום חברה בע"מ), כעסקת ליד - בית העסק יצר איתי קשר לאחר השארת ליד באתר החברה, תשלום מול בית העסק בוצעה מרחוק טלפונית על ידי מסירת פרטי אשראי.
עסקה בוצעה בסוף ינואר 2020 באמצעות כרטיס אשראי (הוראת קבע 12 תשלומים) על סה"כ 1389.96 (תשלום ראשון ירד בפברואר 2020) - מסמך היחידי שקיבלתי על כך זה "הזמנה" הכוללת פירוט שירות, מחיר ליח' - 99 ש"ח , כמות - 12 וסהכ - 1389.96.
בהערות ההזמנה נרשם ש: "הערות חבילת העסקים כוללת : 1. "פרטי שירות הנרכש מהיועץ", 2. המחיר מתייחס לחודש , לתקופה של 12 חודשים, 3. בתשלום חודשי קבוע בכרטיס אשראי בחתימה על הזמנה זו את / ה מאשר את השירותים הנ"ל לתקופה של 12 חודשים."

חודש לפני תשלום ה"אחרון" (סוף ינואר 2021) ביצעתי התקשרות מול בית העסק ומסרתי שאני לא בטוחה אם אני רוצה להמשיך לשנה הבאה (יש שיחה מוקלטת).

ובנתיים לאחר תום תקופת ההסכם (כבר כ- 6 חודשים) בית העסק ממשיך לחייב אותי, כמו כן גם לא התקבלו בפניי קבלות/חשבוניות והסכם ביטול עסקה עבור העסקאות שירדו בתקופה זו (עד היום) אלה רק מסמך אחד "הזמנה" על סה"כ 12 תשלומים 1389.96 ש"ח.

החודש במקרה נגמר לי התוקף בכרטיס ובית העסק יצר איתי קשר לצורך חידוש פרטי כרטיס, נמסר לבית העסק שלאחר שעשיתי בדיקה בכרטיס אשראי שמתי לב שחייבו אותי 5 תשלומים יותר ממה שנרשם והוסכם (החודש היה אמור להיות תשלום 6 אם הכרטיס היה בתוקף),
מבית העסק נמסר שזו עסקה מתמשכת ושאני קיבלתי שירות בתקופה זו ושאם אני רוצה לבטל אני פשוט צריכה להודיע וזה יבוטל מיידי, אך בית העסק לא ממליץ מכיוון שכבר שילמתי חצי מהסכום).
*לא ביקשתי שירות נוסף רק זה שעדיין לא סופק בפועל שהיה כלול בפרטי העסקה.

אשמח לדעת כמה דברים בנושא:
האם העסקאות שבוצעו על ידי בית העסק לאחר סיום תקופת התשלומים (12) שהיה מוסכם ב"הזמנה" היה חוקי?
האם העסקה שבוצעה מול בית העסק היא חוקית (עסקה ראשונית של רכישת השירות, שלא נמסר בפני הסכם ביטול עסקה וחשבונית)?
האם ההזמנה שהוציא בית העסק תקפה כחשבונית לצורכי מס?
האם ניתן לבקש החזר של התשלומים שירדו מעבר לסכום שהוסכם?
במידה ואני כן זכאית על פי חוק לקבלת החזר תשלומים ובית העסק לא יסכים לתת החזר האם ניתן לבקש החזר ישירות מול חברת אשראי?
במידה והחוק לצידי האם ניתן לבקש פיצוי מבית העסק ? אם כן, כמה ?
תודה רבה!

שלום
מענה לשאלותיך :
1. יש לבדוק האם אכן מדובר בעסקה מתמשכת או לא. אם אין מדובר בעסקה מתמשכת אזי לאחר 12 חודשים היה עליהם להפסיק את התשלום. בהתאם למתואר בסיפור המקרה אין מדובר בעסקה מתמשכת.
2. יש למסור לצרכן הסכם הכולל תנאיי ביטול עסקה וחשבונית
3. אינני יודע - לא ראיתי את מסמך ההזמנה המדוברת.
4. אם אין מדובר בעסקה מתמשכת ו\או הודעת לאחר 12 חודשים כי אינך מעוניינת בשירות - אזי את רשאית לבקש ולקבל החזר בגין התשלומים שירדו מעבר לסכום שהוסכם (מעבר ל 12 חודשים).
5. לבקש תמיד אפשר. השאלה היא האם חברת האשראי תשיב לך את הכספים (אני מעריך שלא).
6. כן. על פי חוק הגנת הצרכן ובתנאים הקבועים בחוק - ניתן לבקש פיצוי של עד 10,000 שח ללא הוכחת נזק.

09/07/2021 06:09 אנה רכב שנקנה לפני שנתיים, תקול אחרי החלפת מנוע וטורבו רכב שנקנה לפני שנתיים, תקול אחרי החלפת מנוע וטורבו
שלום. קניתי רכב לפני שנתיים. מפברואר השנה אני עוברת בין מוסכים. היו רעידות, החליפו מצמדים ואז הופיעו רעשים, שהמוסך הראשון התכחש להם ואמר שאין רעש חריג ושלח אותנו לטפל במקום אחר. המשכנו למוסך אחר שבו לא הסכימו לקבל אותנו כי התחילו טיפול במוסך הראשון. לבסוף הגענו למוסך הראשי, כמובן שהכל במוסכים מורשים של חברה ובמסגרת אחריות יצרן. אחרי שבוע וחצי שהאוטו היה במוסך והיינו עם רכב חלופי, אמרו לנו להחזיר ולחכות למומחים, הם הגיעו, בעלי הפסיד ימי עבודה כל פעם ולבסוף בפעם השניה האוטו היה במוסך חודש וחצי! שבהם הוחלף מנוע וטורבו. אחרי שבוע האוטו שוב תקול. אני כבר נפגעתי כלכלית מהסיפור הזה כי בעקבות החלפת המנוע כבר יש ירידת ערך, שלא לדבר על הטרטור וחוויית השירות. הובטחה לי רשת בטחון ושנצא מרוצים והאוטו יהיה תקין. כל הסיפור נמשך כבר כמעט חצי שנה. אחרי שהוחלף חצי רכב הוא עדיין תקול. קניתי מחברה ובינתיים אני עוברת בין מוסכים. אני לא מוכנה להמשיך לתקן את הרכב. האם יש פה עילה לתביעה?

שלום,
האם את מתכוונת בשאלתך - האם יש לך עילה לתביעה כנגד החברה ממנה רכשת את הרכב ?
האם מדובר ברכישת רכב חדש או יד 2 ? האם רכשת את הרכב מיבואן ?
האם יש לך / היה לך אחריות על הרכב ?
האם יש לך חוות דעת מקצועית שמוכיחה כי הרכב נרכש תקול (כלומר יצא מהמפעל תקול) ?
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אני לרשותכם. אתם מוזמנים לפנות למשרדי.
השירותים המשפטיים בתשלום.

06/07/2021 23:54 לורנס ביטול קורס יזמות לפני התחלתו ביטול קורס יזמות לפני התחלתו
שלום, אני נרשמתי לקורס יזמות במכללת פסגות בחודש מאי, הקורס אמור להתחיל בסוף יולי…. אחרי שלושה שבועות של רישום החלטתי שזה לא הכיוון שלי והתקשרתי לבטל, למרות שהיינו אחרי 3 שבועות אמרו לי שאני צריכה לשלם עמלה של 30% עבור הביטול כי יש להם ביטול בחינם רק שבועיים…. אני היסכמתי וביקשתי לשלם…אמרו לי שנציגה תחזור אלי, ביקשו שאשלח מייל עם בקשה לביטול, עשיתי זאת ולמרות הכל עד היום לא חזרו אלי לגבי הביטול. התקשרתי מלא פעמים וכל פעם מעבירים אותי למשהו אחר שלא יכול לטפל בביטול… אני הייתי חייבת לבטל הוראת קבע בציפיה שיחזרו אלי… עכשיו גובעים ממני כל מיני עמלות, ואף אחד לטפל בביטול… מה עלי לעשות???

שלום,
באם אינך מצליחה לעשות זאת בעצמך - עליך לפנות לעו"ד לצורך קבלת טיפול משפטי בעניינך (פניית עורך הדין לחברה לצורך ביטול עסקה והשבה כספית).
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי..

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.