סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

31/12/2021 20:48 ורדי פרסום באמצעות הודעות לפלפון פרסום באמצעות הודעות לפלפון
אני בעל עסק קטן של נתינת שרות. האם מותר לי לשלוח, באופן חד פעמי, הודעה רגילה או וואטסאפ למספרי טלפונים אקראיים ולהציע את שרותי.

שלום,
לא.

28/12/2021 06:26 לינור ש שילמתי על קורס שעוד לא התחיל שילמתי על קורס שעוד לא התחיל
היי. תחילת יולי התחלתי קורס אינטרנטי בשיווק.
עשיתי שתי שיעורים אחרי השיעור השני לא התאים לי הימים לכן ביקשתי כי יש את האפשרות לעבור לימים אחרים. ומאותו יום אני על המתנה של חצי שנה. סוחבים אותי שהם לא יודעים מתי יפתח עוד קורס. לי יצאה הרוח מהמפרשים והם מבזבזים את זמני בזמן ששילמתי עד השקל האחרון 16 ומשהו אלף שח.
בסופו של דבר מה שנקרא 'רכשתי מוצר' - קורס. שעוד לא התממש. האם זכותי לבקש את כספי בחזרה? האם והם אינם מסכימים להחזיר זה עילא לתביעה?
אודה לתשובתך.תודה.

שלום,
הכותרת של פנייתך וסיפור המקרה לא תואמים.
בהתאם למתואר את התחלת את הקורס ולאחר 2 שיעורים החלטת שהתנאים אינם מתאימים לך. משכם אין לך כל עילה לתביעה בעניינך.
אני מציע לך לפנות לחברה, לנהל מולם מו"מ ולנסות לבטל את העסקה ולקבל חלק מכספך בחזרה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

27/12/2021 20:06 גיא החזרת מוצר לא תקין לאחר איסוף עצמי החזרת מוצר לא תקין לאחר איסוף עצמי
שלום,

קניתי כוננית מאחת החברות הגדולות בשיטה של איסוף עצמי מהסניף . מדובר על כוננית גדולה כ-1.80 מטר , השוקלת כ 50 קילו.
בקושי רב הצלחתי להכניס את הכוננית לרכב , שלא לדבר על להעמיס את הכוננית על הגב ולהכניס אותה לבית.
כשפתחתי את הקרטונים (הכוננית מגיעה ב-2 קרטונים) , שמתי לב כי יש עובש על החלקים , חלק מהחלקים סדוקים וחלק ניתן לראות פיצוצים עקב חשיפה ארוכה למים.
בשיחה עם שירות הלקוחות , נאמר לי כי הם מוכנים להחליף לי את המוצר, אולם אני צריך להביא אותו לסניף כי זה היה באיסוף עצמי.
שאלתי היא: מאחר ומדובר בתקלה של החנות , האם אני צריך לסבול מכך ולהעמיס שוב את הכוננית על הגב , לסחוב אותה לרכב , לנסוע לחנות רק בשביל להעמיס שוב את הכוננית החדשה על הגב , להכניס לרכב , שוב לנסוע הביתה , להעמיס על הגב ולהכניס לבית ? הרי ברור שהמוצר בתקלקל בחנות ולא עקב תאונה בהובלה , אז למה אני צריך לבצע את כל העבודה ?
האם יש מה לעשות ?
תודה מראש,
גיא

שלום,
קודם כל אינך חייב לעשות דבר. מדובר במוצר של איסוף עצמי.
ככל שמדובר במוצר פגום, על החברה לפצות אותך בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
בשלב זה הייתי מציע לנהל מולם מו"מ על מנת שהם יבצעו את כל ההחלפה במקומך ויספקו לך עד דירתך מוצר חדש.
ככל שהם לא יסכימו אתה רשאי להגיש תביעה בבית המשפט בעניינך.

27/12/2021 08:36 יוליה תעודה - אחרי סיום הקורס תעודה - אחרי סיום הקורס
שלום חיים, יש לי שתי שאלות:
למדתי קורס של שפת הגוף במכללת ברק שבירושלים, בתעודה שקבלתי בסיום של הקורס יש טעות דפוס בשם משפחה לי, פניתי למזכירות של המכללה עם בקשה לתקן , היא אומרת ש"זה לא נורא העיקר שת. ז. נכונה" - האם זה נכון, ?

וגם התעודה עצמה חתומה לא בשם של המרצה אלא מה שמופיע: "ב. ממי מאיר" - השם של המרצה - ממי מאיר. האם גם זה בסדר?

תודה מראש,
יוליה

שלום,
אין מדובר בשאלה משפטית. על כן אינני מוסמך להשיב לך על שאלות אלו.
איתך הסליחה.

26/12/2021 13:30 אבנר אבנרי התניה על חוק השכירות טהשאילה התניה על חוק השכירות טהשאילה
שלום וברכה, אני לא בטוח אם זה הפורום הנכון אבל אולי תוכלו לעזור לי.

אני מעוניין לשכור דירה, ובחוזה בעל הנכס כתב סעיף שאומר שחוק השכירות והשאילה לא יחול ביחסי המשכיר והשוכר.

האם זה חוקי?
האם באמת הצדדים לחוזה יכולים להחליט כי הם מוותרים ומתעלמים מחוק השכירות והשאילה?

שלום,
כן. בהסכם שכירות אפשר להתנות על חוק השכירות והשאילה.
כמובן שלאחר ידיעה זו - זכותך להחליט האם אתה מקבל את ההסכם בתנאים אלו או שלא.

26/12/2021 11:02 א לקיחה והחזרת מוצר מתיקון לקיחה והחזרת מוצר מתיקון
שירות טכנאים עבור טלויזיה (של חברה מוכרת)שנמצאת באחריות ושהתקלקלה אומרים שהשעות הגעה שיש להם זה רק בשעות 09:00 - 13:00. לקחתי יום חופש כדי שיגיע טכנאי והוא לקח את הטלויזיה למעבדה.
כדי שיחזירו את הטלויזיה מתיקון מחייבים אותי לקחת חופש מהעבודה כי זה השעות שיש להם רק 09:00-13:00. כבר למעלה מחודש הטלויזיה אצלם בגלל שאני לא יכול להיות בשעות הללו בבית.
האם יש לי עילה לתביעה ובאיזה סעד?
תודה

שלום,
על החברה לקבוע איתך זמן מדויק יותר שהגעתו של טכנאי כדי להחזיר את הטלויזיה והם לא יכולים לקבוע זמן של בין 9 בבוקר ל 1 בצהרים. זה לא סביר.
ראה סעיף 18א(ג) לחוק הגנת הצרכן.

23/12/2021 14:38 ורוניק זיסברג חיוב על שיחות נכנסות שנדחו חיוב על שיחות נכנסות שנדחו
הי! אני כרגע בחו"ל וקיבלתי חיוב מהוט מובייל על שיחות מישראל שנדחו על ידי (לא נענו). החברה טוענת שעניתי. הלוג בטלפון שלי מוכיח אחרת . משהו לא תקין בהתנהלות החברה. מצאתי כתבה מלפני כמה שנים על תביעה ייצוגית נגד פרטנר באותו נושא. התביעה התקבלה. פניתי למועצה הישראלית לצרכנות ולמשרד התקשורת. אני מחכה לתגובות שלהם. האם יש לי עילה לתביעה?

שלום,
בהתאם למתואר - אין לחברה עילה לתביעה כנגדך ולך יש את ההוכחות לכך.
לפיכך יש צורך לפנות לחברת הוט מובייל על מנת לבטל את החיוב ולהציג לחברה את כל הראיות להוכחת טענותיך.

22/12/2021 16:20 שיר רכישת מוצר יד שניה מעסק רכישת מוצר יד שניה מעסק
רכשתי תיק מעמוד יד שניה באינסטגרם המציג עצמו כעסק לכל דבר.. המוכרת ציינה בפני בשיחת טלפון שלא ניתן להחזיר את המוצר ועל אף שהסכמתי אני מעוניינת להחזיר את המוצר. פניתי אליה ביום ה-14 בדיוק בבקשה להחזיר את המוצר והיא מסרבת. האם זו עילה לתביעה לפי חוק הגנת הצרכן? תודה

שלום,
לא. אין לך עילה לתביעה. אין חוק הקובע כי את רשאית לבטל עסקה בתוך 14 יום כאשר מדובר במוצר הנמכר מאדם פרטי במסגרת מכירת יד שניה. זאת ועוד, גם טרם רכישת המוצר ידעת כי לא ניתן לבטל את העסקה.

22/12/2021 11:33 טוביה סמכות בית המשפט לתביעות קטנות שלא לדון במכלול התביעה סמכות בית המשפט לתביעות קטנות שלא לדון במכלול התביעה
הוגשה תביעה בגין הפקעת מחיר הרחבת אחריות למדיח וכל זאת במסווה של הפרת חוקי הגנת הצרכן: הסכם חבוי מאחורי גב הקבלה באותיות המודפסות בגודלן בניגוד לחוקי הגנת הצרכן. סכום התביעה 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.

השופטת כבר בתחילת הדיון מודיעה כי לא תדון בחלק התביעה המתייחס לייצוג בהיבט הציבורי אלא לפן המצומצם האישי.
פסה"ד נקבע כפשרה מבלי שהנתבעת תודה באשמה.
שאלתי: האם יש לשופטת זכות לסרב לדון במכלול התביעה כפי שהוגשה כאשר היא מציינת שהפן הייצוגי יהא נדון במקום
אחר.

שלום,
כן. לשופט יש סמכות לכך.

אם ניתנת לשופטת אפשרות כזו הינה מעודדת את הנתבעת המפרה את חוק הגנת הצרכן להמשיךבמעלליה לפי שיטת המצליח, מכסימום לפצות את מה שנלקח בתרמית..
היכן האספקט הציבורי להרתיע חברות מלעבור על חוקי הצרכנות.
לא בכדי הנתבעת שלמה לי.
היתה השופטת עושה צדק עם הציבור אם הייתה קונסת את הנתבעת לטובת קופת המדינה
ולו בכדי להרתיע.

שלום,
עליך להפנות דבריך לגורמים הרלוונטים כדי שיטפלו בעניין.

20/12/2021 11:37 ורדינה רכב חדש תקול רכב חדש תקול
בתי רכשה רכב חדש מהיבואן לפני כמה שבועות. לאחר כמה עשרות קילומטרים הרכב נעצר כי התחמם. הרכב נגרר למוסך המרכזי והתברר שיש תקלה בגיר ויש להזמין גיר חדש מחו"ל. האם מגיע לה רכב חדש? האם זה יוריד מערך הרכב?

שלום,
ככל שיש תקלה מהותית ברכב חדש, אזי הרוכש זכאי לרכב חדש במקום התקול.
לגבי ירידת ערך - יש לפנות בעניין זה לשמאי רכב.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.