סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

03/01/2020 15:33 יורם תביעת דואר ישראל תביעת דואר ישראל
שלום
חבילה שהזמנתי מחו"ל הגיעה לארץ שולם מכס תואמה מסירה על ידי דואר שליחים והחבילה עם חלק לאופנוע בערך של כ 1400 ש'ח נעלמה.חוקי הדואר אומרים שרק השולח יכול לתבוע החזר,ואני שואל...מה אכפת למוכר שקיבל את כספו מהחבילה שלי.
האם אפשר לתבוע בתביעות קטנות ?

שלום,
כן.

01/01/2020 09:33 שי עסקאות באשראי שנעשו על ידי בני במיקמק (משחק ילדים באינטרנט) עסקאות באשראי שנעשו על ידי בני במיקמק (משחק ילדים באינטרנט)
שלום רב.
לפני כ - 4 שבועות בני ביצע 8 עסקאות במיקמק (משחק וירטואלי ישראלי) עם כרטיס האשראי של אישתי בסכום כולל של 790 שקלים בפחות מ 24 שעות. העסקאות היו של מוצרים וירטואליים. השדות של האשראי ותעודת הזהות היו מלאות מראש בדפדפן ולכן הבן שלנו היה רק צריך ללחוץ על אישור. אחרי שגילינו את זה הורדנו את האפשרות כמובן.
ביקשתי ממיקמק לבטל את העסקה אבל אמרו לי ש"אנו לא מזכים על מוצר שהיה בו שימוש" .
נציגת חברת האשראי - לאומי מקס אמרה לי שזה נחשב "סכסוך משפחתי" ולכן הם לא יכולים לבטל את העסקאות.
3 דברים שמטרידים אותי בהתנהלות של מיקמק ושל חברת האשראי :
1. אין הגבלה על עסקאות. בני היה יכול גם באופן תאורטי להמשיך לרכוש בלי שום הגבלה. בפנייה שלי מיקמק אישרו את הדבר ש"למיטב ידיעתם אין הגבלה".
2. לא קיבלתי קבלות בזמן אמת של העסקאות. יש שדה של אימייל שהוא לא חובה. אם מזינים אותו נשלחים קבלות. אם לא מזינים אותו אין שום חיווי על כך שנעשו עסקאות. מיקמק טענו כי הם "מחוייבים לשלוח למי שמעדכן מייל (יש כאלה שאינם מעוניינים)". לאחר שביקשתי, הקבלות נשלחו אליי.
3. לאחר שעידכנתי אותם על הדבר, מיקמק חסמו את החשבון של בני ובכך בעצם מנעו ממנו להשתמש במה שקנה. כלומר הם לא מחזירים את הכסף, אבל גם נטרלו את כל מה שקנה.
האם בדרך ההתנהלות של מיקמק יש פגם? האם אני יכול לפנות לחברת האשראי בדרך אחרת?
תודה מראש,
שי

שלום,
אינך יכול להחזיק את החבל משני קצותיו, מצד אחד לטעון להתנהלות בלתי תקינה של החברות ומצד שני, כאשר הם כבר פועלים כפי שאתה מצפה לומר כי פעלו לא כפי שצריך.
הורים הם האחראיים על מה שילדיהם עושים ועל כן כל מה שעשה בנך הוא באחריותך.
כן, אם תחפש כעת התנהלות לא תקינה של החברות, אני בטוח שתמצא.

30/12/2019 11:56 רועי מלקר מוכר באינטרנט שדורש תשלום על גבי תשלום ולא משחרר את הסחורה מוכר באינטרנט שדורש תשלום על גבי תשלום ולא משחרר את הסחורה
שלום. קניתי דרך ספק שמוכר באתר אליבאבא הוא מקש תשלום על גבי תשלום בלי שקיבלתי את המוצר.
ההצעה המקורית היא 500$ ועד עכשיו הוא קבר קיבל 8000$ על מיסים שונים כאשר הוא טוען שהכל ישולם חזרה אחרי שאני יקבל את המשלוח.
הוא שלח במשלוח פי 5 מוצרים ממה שביקשתי כאשר נודע לי על זה רק לאחר שהוא שלח כבר.
עכשיו הוא רוצה עוד 1600$ כדי לשחרר מהמכס.
מה ניתן לעשות?

שלום,
בהתאם למתואר ביצעת קניה ממוכר שאינו נמצא בארץ ומאתר אינטרנט בינלאומי כאשר אני מניח שחוקי מדינת ישראל אינו חלים עליו.
כמו כן ובהתאם למתואר עושים עליך עוקץ. רכשת מוצרים ב 500$ ועכשיו אתה מבקש לשלם מעל לפי 3 כאשר לא קיבלת את המוצרים.
מציע לך להיזהר.

30/12/2019 10:29 עותניאל סימון אופנוע מקולקל מסוכנות אופנוע מקולקל מסוכנות
רכשתי אופנוע מסוכנות ב11000 שח. נאמר לי בסוכנות שלאופנוע אין ליקויים משמעותיים ושהוא תקין. לאחר כ4 ימים בבדיקה במוסך מורשה גילו בעיות בטיחותיות באופנוע. גלגל שעומד ליפול. בנוסף האופנוע כבר לא מניע בכלל.
יש לי אפשרות לבטל את העסקה ולקבל את כספי בחזרה?
לדעתי המוכר עבר על חוק גילוי נאות ומכר לי אופנוע לא בטיחותי.

שלום,
שוחחת עמי טלפונית ונתתי לך את כל הייעוץ והמידע שביקשת.

29/12/2019 17:36 ברברה למברג החזר כספי מחברת תקשורת החזר כספי מחברת תקשורת
שלום רב,
ב2016 הצטרפנו להוט מובייל ורכשנו שלושה מנויים וכיוצא מזה שלושה סימים לנייד. כשהגיעו הסימים שניים נויידו את השלישי לא הצליחו לנייד. הוט מובייל שלחה סים נוסף, ולא ביטלה את המנוי שלא הופעל. כתוצאה מזה עד 2019 חייבו אותנו על אותו קו שלא בוטל בסך של 80 ש"ח כל חודש. בשיחה אם מנהלת הסניף נאמר שהמצב באחריותינו מכיוון שלא התרענו בזמן על חיוב זה. יחד אם זאת הוצא לנו זיכוי בסך של 300 ש"ח שסירבנו לקבל ובהמשך אף נשלח בדואר שובר זיכוי בסך 100 ש"ח במטרה למנוע תביעה.

האם יש אפשרות לקבל החזר על כל החיובים עבור אותו קו שאפילו לא נויד?

שלום,
כן. יש אפשרות לקבל החזר על החיובים עבור הקו שלא נויד.

26/12/2019 21:18 מילאד בדיר צרכנות קבלת נחזר כספי צרכנות קבלת נחזר כספי
שלום רב,
אני סטודנט שהתעניינתי בלימודי אנגלית כשפה
בבריטניה הן לשיפור ולתגבור.
ע״פ כן נרשמתי ב 18 מרץ 2019 בביהס Berlitz Manchester נמצא במנצ’סטר באנגליה.
ב 18 אפריל 2019 הפקדתי לביהס סכום של 35000₪(£7,396.18)
בתאריך 23 לספטמבר 2019 שלחתי לביהס מייל והודעתי על ביטול ההרשמה מסיבות אישיות . העניין הוא שהם רוצים לגבות ממני 50% מהסכום ששלמתי ולהן מדיניות הביטול שלהם :
categories:

Zero day to week - 25% refund

8 days - 1 month - 50% refund

month and one day - 3 months - full refund
minus £75
השאלה היא האם אני צריך לשלם 50% מהסכום זאת ובהתאם לקטגוריית הביטול ?

שלום,
החוקים בבריטניה שונים מהחוק במדינת ישראל.
את שאלתך עליך להפנות לעו"ד מקומי (אנגלי)..

26/12/2019 15:04 יולי שאבר שירות האינטרנט של הוט שירות האינטרנט של הוט
שלום רב,
אני מנהל מאבקים קשים עם הוט על מנת להתנתק משירות האינטרנט שלהם.
שירות הלוקחות הטלפוני משקר לי, מושך אותי, מעביר אותי ממחלקת למחלקה וכך בעצם אני לא מצליח להתנתק.
בין היתר אומרים לי שפרטי האשראי לצורך הזדהות שאני מספק אינם נכונים, למרות שקיימים חיובים על האשראי.
כל פעם שנציג עונה לי הוא מעביר אותי לנציג אחר, אתמול זה נמשך כך עד שלבסוף לקראת שעת הסגירה של המוקד נאמר לי שאני בתהליך של גבייה ואין אפשרות לנתק.
כשהתקשרתי למחלקת גבייה לעומת זאת, נאמר שלא קיים שום חוב.
בסניף של הוט אין אופציה להתנתק ומפנים אותי שוב לשירות הלקוחות הסלולרי.
פעם נוספת שהתקשרתי שירות הלקוחות אמר לי שמעבירים אותי למחלקת ניתוק ואז השיחה פשוט התנתקה!

שלום,
קראתי את הדברים. איך אני יכול לעזור ? מהי שאלתך ?

האם ההתנהלות הזאת של החברה מאפשרת תביעה לפיצויים? קיימת עילה לתביעה?
יש לי הקלטות כיצד משקרים לי במצח נחושה שפרטי האשראי אינם נכונים לצד חיובים בבנק

שלום,
כן. בהתאם למתואר קיימת עילה לתביעה לצורך קבלת פיצויים.

25/12/2019 18:24 אסי מוצר לא נכון מוצר לא נכון
שלום,
הזמנתי מיטה מחברת רהיטים, כאשר הגעתי לעשות את ההזמנה בחנות התרשמתי מדגם המיטה והבד בתצוגה וביקשתי דגם זה.
כאשר הגיע המיטה חשכו עיניי צבע הבד שהגיע היה שונה לחלוטין. מתברר שאיש המכירות רשם מס' דגם בד אחר(אני לא אמור לדעת את מס' הבד) והגיע מה שנרשם ההזמנה.
כאשר פניתי לחנות נאמר לי שלפי ההזמנה זה מה שהזמנתי. מה ניתן לעשות??

שלום,
בהתאם למתואר ניתן להחליף את המוצר למוצר מתאים אחר או לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בנוסף לפיצויים.

25/12/2019 15:10 חיים מוצר פג תוקף מוצר פג תוקף
פעמיים השנה היתה לי חויה לא נעימה של רכישת מוצר פג תוקף באותו מקום. הפעם הראשונה התקבל פיצוי בגובה x ובפעם השניה גובה הפיצוי היה x-50 כולל טופס ויתור שלא מוכנים לשלוח את הנוסח במייל אלא רק בסניף עצמו.
מה מומלץ לעשות המקרה הנ"ל?

שלום,
מומלץ לא לחתום על מסמכי ויתור ללא קבלת יעוץ משפטי מעו"ד.
מרגע שחתמת למעשה הסכמת לעוולה שנגרמה לך והסכמת לפיצוי.
כעת לא ניתן לעשות כלום.

23/12/2019 19:12 רננה ביטול עסקה  תוך 48 שעות ביטול עסקה תוך 48 שעות
רכשנו כלי מכסף טהור מעל 7000 שח ואנו מעונינים לבטל עסקה בתוך 48 שעות מבצוע העסקה. בעל החנות מסרב לבטל את העסקה בתואנה שזה תכשיט. האם כלי מכסף טהור כגון חנוכיה/פמוט נחשב תכשיט? והאם הוא מחויב חוקית לבטל את העסקה כנדרש בחוק תודה

שלום,
לא - חנוכיה ו\או כלי כסף אינו תכשיט. הסיבה שבעל החנות משתמש בתירוץ זה רק כדי לא לבטל את העסקה.
בהתאם לחוק את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בתוך 14 יום מיום הרכישה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.