סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

10/12/2019 09:20 תומר החזרת מזרן החזרת מזרן
קניתי מזרן, אחרי שניסיתי אותו בתצוגה. הוא היה היחידי שנוח לי בחנות בהתאם למחיר שאני מסוגל לשלם. המזרן שהגיע היה קשה הרבה יותר, מאוד לא נוח, וכמעט לא מסוגל להירדם עליו. זה לא שהגיע מזרן אחר, פשוט המזרן בתצוגה הרגיש אחרת לגמרי ממה שהגיע אליי.

ע"פ התקנון שלהם, יש לי 30 יום לנסות אותו, ואם אני לא מרוצה אני יכול לקחת אחר. אין ביטול עסקה. העניין הוא הוא ששום מזרון אחר לא טוב בטווח מחירים שאני יכול לעמוד בו.

יש לי אפשרות לעשות משהו בנידון? אחרי הכל המזרון פשוט מרגיש אחרת לחלוטין, הוא יותר קשה ממה שהיה בתצוגה, האם זה נופל תחת "פרסום שגוי" או משהו בסגנון?

שלום,
נטל ההוכחה בעניין זה מוטל עליך.
יש מה לעשות אך אתה הוא זה שצריך להוכיח את טענותיך - קרי : להוכיח כי קושי המזרון עליו התנסתה שונה מהמזרון שקיבלת.
גם בעניין "פרסום שגוי" עליך להוכיח את טענותיך.

09/12/2019 19:23 יניב פרץ מישהו אחר לקח לי את המוצר מישהו אחר לקח לי את המוצר
נמסר למישהו אחר המוצר ללא ת.ז מספר או שם שלי וחתום על ההזמנה מספר ות.ז של מישהו אחר שאני לא מכיר

שלום,
עליך לפנות בעניין זה לחברה במידת הצורך ובאם יש לך ראיות להוכחת הטענות להגיש תביעה קטנה.

יש הוכחה שהם הביאו למישהו אחר ללא הסכמתי או באישור שלי וגם ללא שמי. אם מי אני פותר את הבעיה הזאת זה פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה

עליך לפתור את העניין מול החברה ממנה הזמנת.

08/12/2019 20:10 יאיר איחור בהתקנת מטבח איחור בהתקנת מטבח
שלום,

הזמנו מטבח לבית חדש, טכנאי היה אמור להגיע בטווח שלוש שעות. לאחר שלא הגיע, התברר שנתקע אצל לקוח קודם ויאחר במספר שעות, ביטלנו את ההגעה מאחרצוהיה מאוחר.
האם על האיחור הזה אני זכאי לפיצוי בגין חוק הגנת הצרכן?
לאחר מכן, התברר שחלק מהמטבח הגיע לא תקין, לא משהו שאי אפשר לחיות איתו אבל התקנת המטבח לא הושלמה.
לקח לתאם התקנה במשך כמעט חודשיים כולל השארת הודעה לחברה לתיאום התקנה שנציגי השירות לא חזרו להודעה תוך 24 שעות כפי שקיבלתי אישור בהודעת טקסט.
האם על משך הזמן הזה אני זכאי לפיצוי?
רק מציין שהחברה מוכנה לשלם "לפנים משורת הדין" 350 ש"ח פיצוי, האם יש קייס לפיצוי מעבר לכך על נושא זמן ההתקנה הארוך?

תודה

שלום,
אתה זכאי לפיצוי כספי בגין כל האמור.
מציע לך לקחת את הפיצוי המוצע.

08/12/2019 09:48 עדן א. אי קבלת מוצר בזמן שרכשתי באינטרנט אי קבלת מוצר בזמן שרכשתי באינטרנט
היי,
רכשתי מוצר מאתר אינטרנט ישראלי ידוע ואותו אתר כתב לאחר אישור עסקה כי המוצר יגיע תוך 7 ימי עסקים, עברו מאז מעל ל-8 ימי עסקים ועדיין לא קיבלתי את המוצר.
קיבלתי מאותו אתר הודעת SMS לאחר 4 ימי עסקים מאז אישור העסקה ש"כמות ההזמנות עצומה ויתכנו עיכובים בזמני ההספקה".
חוץ מההודעה לא קיבלתי שיחה או הודעה מתי אני יקבל את המשלוח ועד מתי יתעכב המשלוח?
האם אי עמידה בזמני משלוח זה משהו שאפשר לתבוע בתביעות קטנות, אם כן עד איזה סכום?
האם ההודעת SMS מאפשרת להם לא לעמוד בזמני המשלוח ולדחות את שילוח המוצר אליי?

תודה

שלום,
אי עמידה בתנאי ההסכם (גם לעניין זמנים) הינו הפרת הסכם.
תארי לך מה היה קורה אלו את היית מאחרת בתשלום.
הסכום הוא סכום פיצוי בשל הפרת הסכם + הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.

היי חיים,
תודה על המענה המהיר :)
מהו הסכום הפיצוי בשל הפרת הסכם? זה משהו קבוע או משתנה בהתאם לסכום ההזמנה?

שלום,
אין סכומים הקבועים בחוק. זה עניין של הערכה.

אם מדובר בסכום של 370 שקלים, כמה הערכה שלך סכום פיצוי בשל הפרת הסכם צריך להיות?

100 ש"ח.

07/12/2019 03:03 אורלי חברה שלא מוכנה להחזיר כסף חברה שלא מוכנה להחזיר כסף
שלום רכשתי ערכה להרזיה מדיאטת דש בסך1390 שח השמשתי כמו שהדיטאנית אמרה לא היה תוצאות כלל להפך ביקשתי להחזיר את המוצר והם אמרו שלא ניתן אפילו שהתקשתי הרבה פעמים השמח לעזרה מס הטלפון שלי

שלום,
בהתאם למתואר לא ניתן לבטל עסקה ולקבל את כספך בחזרה כאשר השתמשת במזון.
ראי תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).

02/12/2019 11:40 אבי טכנאי לא הגיע במועד שנקבע טכנאי לא הגיע במועד שנקבע
שלום
תואם לי ביקור טכנאי להחלפת ציוד של החברה ואף קיבלתי עם התיאום מסרון עם המועד שנקבע, פרטי הכתובת שלי וכן דרישה שאדם בגיר יהיה בבית.

הטכנאי התקשר 4 שעות לפני המועד וביקש להקדים. הסברתי לו שאין מישהו בגיר בשעה הזו ולאחר בדיקה עם רעייתי, התקשרתי אליו וסיכמנו שהוא יגיע לבית רבע שעה מוקדם מהמתוכנן ורעייתי תמתין לו. וידאתי כמובן שיש בידיו את הכתובת.

כשהמועד חלף והבחור לא הגיע, התברר להפתעתי שהטכנאי העביר את המשימה לטכנאי אחר מבלי לעדכן אותו כלל על שיחתנו וכעת הטכנאי החלופי שניסה להשיג אותי (אני לא הייתי זמין כי כבר שוחחתי עם הטכנאי וקבענו שרעייתי תמתין לו) החליט שמאחר ואינני עונה לו (למרות שאין לכך שום דרישה מצד סלקום) - הוא לא מגיע. נאלצתי לאחר דין ודברים לתאם מועד חדש לביקור הטכנאי.

חרף פניותיי לחברה - היא מסרבת לפצות אותי על כך. מה עליי לעשות? האם יש לי פה קייס משפטי בהתאם לחוק הגנת הצרכן לפי תיקון 24 – בהתאם להוראות סעיף 18א' (ג') לפיצוי של 600 ש"ח?

שלום,
כן בהחלט.
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה.

תודה, אך מה המשמעות של הגשת תביעה שכזו? אני מניח שיש עלויות נוספות (מעבר לפיצוי הקבוע בחוק). האם אקבל על כך החזר במידה ויהיה פסק לטובתי? האם יש כאן כדאיות כלכלית בהגשת תביעה שכזו?

שלום,
לא אני קובע פסקי דין אלא בית המשפט. באם בית המשפט ימצא שאכן היו לך עלויות נוספות (נזקים), תהא רשאי לקבל פיצוי גם על הנזקים הנוספים.
בכל מקרה אתה רשאי לתבוע בין היתר בשל העבודה החברה הפרה חוק.
כדאות כלכלית אינה שאלה משפטית.

03/12/2019 20:24 יהודה קבלן שלא סיים את הבנייה קבלן שלא סיים את הבנייה
שלום
הוספתי לדירתי חדר מבנייה קלה ללא רישיון ,אך הסתדרתי עם העירייה .והקבלן לא סיים את העבודה כמו שצריך ואני מעוניין לתבוע אותו לבית משפט. אך איזה עו"ד אמר לי שאני יזהר מלתבוע היות והבנייה היא ללא רישיון .ועו"ד אחר אמר שאין לי מה לחשוש .כך שאני בדילמה מה לעשות .מצד אחד אני רוצה מאוד שהוא יסיים את העבודה .מצד שני אני חושש בגלל שזה ללא רישיון . רציתי לקבל את חוו"ד האם יש לכם רעיון בשבילי מה אני יכול לעשות . אין לי אפשרות להוציא רישיון על הבנייה
בברכה ובתודה
יהודה

שלום,
אני מציע לך להיפגש עם עו"ד שזה תחום עיסוקו ולקבל חוות דעת מאיש מקצוע.
הגעת לפורום של תביעות קטנות ודיני צרכנות. זהו לא הפורום המתאים לעניינך.

03/12/2019 14:11 עמית הטעייה במכירת הצטרפות  מועדון לקוחות הטעייה במכירת הצטרפות מועדון לקוחות
שלום,
לפני מספר חודשים הצטרפתי למועדון לקוחות בחברה מוכרת. הוסבר לי על כמה הטבות שניתנים למצטרפים חדשים, אחד מהם הוא החזר של 75 שקלים "לחודש העוקב". כיוון שאני עובד בחברה עם מועדון לקוחות דומה, שגם בו מפורסם החזר כספי לקנייה בחודש בעוקב, אך אין באמת הגבלה כזאת, שאלתי את המוכרנית מספר פעמים אם אכן זה מוגבל לחודש העוקב. נענתי שוב ושוב, גם לפני מלוי הפרטים, גם במהלך מילוי הפרטים, וגם לאחר מילוי הפרטים והתשלום, שאכן ההחזר אינו מוגבל בזמן!
לאחרונה כשחזרתי לרכוש באותה רשת, גיליתי שהוטעתי. יש לציין שעל פי המוכרנית, היא קיבלה 10 שקל בונוס על מכירת המועדון ולכן ברור שהיה לה אינטרס לשקר.

בשיחה עם שירות הלקוחות שלהם, תחילה נאמר לי שבאמת אין הגבלה, אך לאחר בדיקה של מספר דקות, הנציגה חזרה בה. לאחר מכן עלה טיעון שבמקרים "חריגים" משחזרים את ההטבה, אך כיוון שעבר "יותר מידי זמן", אני איני זכאי.

אשמח לדעת את האפשרויות העומדות לרשותי, אם בכלל.

תודה רבה

שלום,
יש מספר דרכים לפעול שכולן משפטיות.
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה בגין הטעייה ובתנאי שיש לך את כל הראיות להוכחת טענותיך.

01/12/2019 11:53 טלי ביטול עיסקה ביטול עיסקה
שלום רב, בתאריך 11.18 ביצעתי הזמנה בסניף ביתילי . שילמתי סך של 500 ש"ח מקדמה , הודעתי למוכרת כי הרכישה מותנית בקבלת הלוואה . כבר לאחר מספר ימים הודעתי כי ההלוואה לא אושרה .הודיעו לי כל לא ניתן לבטל והסכמתי להשאיר רק את הספה ששוויה כ 6000 ש"ח . ביקשתי זמן מכיוון שנכנסתי לבעיות בריאותיות . רק בחודש אוגוסט 2019 הגעתי והזמנתי את הבדים של הספה (מדובר בספה על פי הזמנת הלקוחות בבחירת הבדים והצבעים . הוספתי לתשלום של ה 500 שח ששולמו כבר בשנת 2018 עוד 5000 שח . אולם כבר למחרת , הודעתי כי אני מבקשת לבטל את ההזמנה וכי אני לא סגורה על הבדים והצבעים . מאז לא נעשה דבר ולא בוצע עבורי שום תפירה, גזירה או כל פעולה שקשורה לספה. כיום , לאחר שהבנתי שהספה לא מתאימה לי, מבקשת לקבל את כספי חזרה בקיזוז 5% או 100 שח הנמוך מביניהם אולם בסניף עצמו לא מאפשרים לי בטענה שעברה יותר מחצי שנה (משנת 2018) לכן אני פונה אליכם לקבלת תשובה: האם אין לי זכות לבטל את העיסקה למרות ששילמתי 500 שח בשנת 2018 ואחכ ב 08.19 עוד 5000 שח ? אציין כי כל הזמן הזה לא נעשה עבורי דבר ולא קיבלתי דבר .אודה לתשובתכם בקדם .תודה רבה

שלום,
בהתאם למתואר אין לך זכות לביטול העסקה והשבת כספך (בהתאם לחוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה)).
יתכן ויש עילות ביטול אחרות בעניינך אותם צריך לבחון.

אשמח לדעת מדוע אין לי זכות לביטול העיסקה והשבת כספי הרי לא בוצעה שום המנה ולא התקבלה שום ספה

שלום,
בגדול אומר - כיוון בהתאם למתואר - מי שהפר את ההסכם בין הצדדים זו את ועל כן לחברה יש זכות לתבוע אותך.
כמובן שאני מבסס את תשובתי אך ורק בהתאם למידע שנמסר כאן על ידך. יתכן שלאחר שאבחן את המקרה לעומקו ואעיין במסמכים ובראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות, אגיע למסקנות אחרות.
באם את מעוניינת בתשובה מפורטת (ואף בחוות דעת משפטית בעניינך), את מוזמנת לפנות למשרדי ואשמח להסביר לך ארוכות. השירותים המשפטיים הם התשלום.

02/12/2019 23:18 נתנאל מוצר פגום שהזיק מוצר פגום שהזיק
שלום, קניתי בסופר כיסוי בד לקרש גיהוץ ע"מ להחליף את הישן.
כשהגעתי הביתה מיד גיהצתי איתו חולצה לבנה ולצערי גיליתי כי החולצה נצבעה בצבעי הבד.
מיד שפכתי אקונומיקה ולאחר מכן כביסה אך ללא הועיל - החולצה נהרסה.
האם אני יכול לתבוע החזר כספי על המוצר + החולצה שנהרסה + קרש שכעת אין לי מאחר וקרעתיי את הכיסוי הקודם.
אם כן, ממי אני אמור לדרוש תשלום - מהסופר או מהחברה המייצרת/משווקת.
האם לתבוע בבית דין לתביעות קטנות??
(אני מעוניין לתבוע כדי שיפסיקו להרוויח בשיטת מצליח ממי שאין לו)

שלום,
בהתאם למתואר אתה רשאי לתבוע בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
עליך לתבוע את החברה המייצרת/משווקת.
כן המקום הנכון הוא להגיש את התביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.