סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

20/05/2020 06:21 טופז בן צבי גביית חוב משנת 2006 האם חלים ככלי ההתיישנות? גביית חוב משנת 2006 האם חלים ככלי ההתיישנות?
בתאריך 17.5.20202 חשבון הבנק שלי עוקל בטענה כי קיים לי חוב על סך 4000 ₪ לזכות רשות השידור, זאת לאור חוק רשות השידור. לטענת הנציגה החוב ניתן לי בגין אי עמידה בתשלום משנת 2006. עוד טענה הנציגה כי חוב זה הובא לידיעתי באמצעות דואר רשום אך כאשר ביקשתי לראות את חתימתי על אותו מסמך דואר או אסמכתה כלשהי היא ענתה כי עלי לפנות לאתר האינטרנט של המוקד ולנסות להתחקות אחר מסמכים משנת 2006 זאת על אף העובדה שהסברתי לנציגה שאני לא יודעת איך להשתמש באינטרנט ואין לי אפשרות לאתר את מסמך. ראשית, ברצוני לציין כי החוק שאיזכרתי לעיל בוטל בשנת 2014. שנית, במדינת ישראל קיימים כללי התיישנות, לא ניתן להגיש תביעה שלא הוגשה עליה תובענה במידה וחלפו מעל 7 שנים ובענייננו מדובר ב- 14 שנים. שלישית, מצבי הכלכלי אינו מאפשר לי לשלם את הסכום המבוקש על אחת כמה וכמה כאשר למיטב זכרוני חוב זה מעולם לא הובא לידעתי (באפשרותי להציג מסמכים מהבנק אשר תומכים טענה זו). נכון לעכשיו חשבון הבנק שלי מעוקל אבקש את עזרתכם בנושא. בברכה,

שלום,
קראתי את הדברים ואת צודקת ב 100%.
חלה התיישנות על חוב ועל כן אין לא ניתן להטיל עיקול ולגבות כספים על כך.
ביקשת עזרה. איך אוכל לעזור ?

20/05/2020 10:02 רנדה עיכוב משמעותי בסיפוק עסקת ריהוט התעלמות ואי פירוט הפרטים שנרכשו בהזמנה עיכוב משמעותי בסיפוק עסקת ריהוט התעלמות ואי פירוט הפרטים שנרכשו בהזמנה
שלום רב,
רכשנו מבטבח וריהוט לבית חדש בעסקה שעלתה לנו 125000, הספק קיבל את מלוא הכסף באמצעות העברה בנקאית ישירה בעסקת מימון. עברה כמעט שנה ולא קיבלנו שום ציוד. כל הזמן הבטיח לנו מועדי התקנה ולא עמד בהם. בנוסף הוא מתעלם משאלות מהותיות כמו סוג העץ, ומסרב לפרט את המפרט הטכני בהזמנה שמסר לנו.
יש לנו הודעות שמורות ושיחות מוקלטות שמוכיחות את ההתנהלות הלא כשרה שלו.
האם יש עילה לביטול העסקה ולקבלת את הכסף שלנו בחזרה? איך מומלץ לפעול במצב כזה.
תודה

שלום,
בהתאם למתואר בוודאי שיש פה עילה לביטול העסקה, קבלת כספכם בחזרה + תשלום פיצויים בנוסף.
ממליץ לך לשכור שירותיו של עו"ד בעניין זה.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי ואשמח לסייע.

18/05/2020 15:41 אחמד טיזי פיצוי הולם? פיצוי הולם?
שלום רב,

רכשתי מוצר חשמלי מרחוק. המוצר שהתקבל היה פגום, לאחר התכתבות ממושכת עם השירות לקוחות והתעקשותם שאגיע פיזית לסניף להחזיר המוצר במקום שיאספו אותו מהבית ויזכו אותי, הגעתי לסניף ולאחר כ30 דקות המתנה המוצר הוחזר והכסף יועבר לאשראי "עד 14 ימים" לטענתם.

שלחתי מייל לשירות בו דרשתי פיצוי בסך 1000 שח על הטרטור הרב בהתכתבות, עוגמת נפש, טרחה וזמן.

להלן תשובת מנהל השירות לקוחות שלהם, מהי דעתך על הפיצוי המגוחך וטענותיו (שהם בסך הכל מוכרים מוצר של ספק צד ג') של המנהל? האם להמשיך ללחוץ ולהגיש תביעה?

בהמשך לפנייתך,

ברצוננו לציין כי חברתנו אינה מייצרת את המוצר ורק מספקת אותו ללקוח לאחר קבלתו מהיבואן.
המוצר שסופק לך הינו חדש כפי שמגיע ישירות מהיבואן באריזתו האטומה והמקורית. נדגיש כי המוצר אינו נפתח טרם מסירתו אליך.

המוצר סופק לך באמצעות שליח מכיוון שבתקופה זו החנויות היו סגורות לקבלת קהל בהתאם להנחיות משרד הבריאות וחברתנו עבדה במתכונת מצומצמת, לכן לא היה ניתן לגשת סניפים לרכוש את המוצר ישירות. בהתאם לתקנון האתר ותנאי הרכישה והאחריות ככל וקיימת בעיה/תקלה במוצר יש לפנות עימו לנותן האחריות לקבלת שירות.

אך על מנת להקל ולסייע לך חברתנו הציעה לך להביא את המוצר לחנות וככל וקיימת בעיה תזוכה בעבור המוצר.
למרות שאין ביכולתה של חברתנו לדעת כיצד משימוש במוצר חדש נגרמת לו חלודה ולמרות שהיה עליך למסור את המוצר לנותן האחריות לטיפול דרכם בהתאם לתעודת האחריות,
חברתנו פעלה ללא דופי וזיכתה אותך בעבור המוצר - זיכוי כספי מלא.

כאשר הגעת לחנות , מכורח המציאות והנסיבות הקיימות בעקבות הקורונה שמאלצות את חברתנו לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ניתן להכניס לחנות
אך ורק לקוח אחד לכל עמדה מיוחדת עם הפרדה.


אנו מצרים על תחשותיך ועל זמן ההמתנה הארוך בסניף, אך אין חברתנו יכולה לפעול בניגוד להנחיות משרד הבריאות וזאת על מנת לשמור על בריאותם של עובדי החברה ולקוחותיה.


למרות כל האמור לעיל חברתנו כשירות טוב מוכנה להציע לך קופון 50 שקלים לרכישה עתידית בחברתנו.

שלום,
בהתאם למתואר החברה התנהלה והתנהגה כדין.
לא הייתי ממליץ על הגשת תביעה.

18/05/2020 15:16 מיטל אי שביעות רצון ואי תוצאות ממכון אסטטיקה אי שביעות רצון ואי תוצאות ממכון אסטטיקה
שלום,
שילמתי 7000 שח בשטרות מזומן כשכל תשלום 3500 שח. לקוסמיטיקאית שלי עבור המסת שומן בקור. לא קיבלתי קבלה ויותר מזה שמטריד אותי מאוד היא שאין תוצאות. מה עליי לעשות?

שלום,
ממליץ לך לפנות לעורך דין לצורך בחינת העניין בעין משפטית.
ככל שתהיה לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות, תוכלי לתבוע לצורך השבת כספך ותשלום פיצויים.
באם את מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

18/05/2020 12:45 ענת אפרתי ביטול קורס ביטול קורס
נרשמתי ללימוד קורס פאנות ב-11/19,עלות הקורס הינה:13000 ש"ח,ששולם 10000 במוזמן והיתרה ב-3 צקי'ם דחויים,
במעמד ההרשמה ניתן לי במתנה עקב שסגרתי באותו שבוע,קורס פאנות דיגיטלי בחינם,ששוויו כ-4000 ש"ח,הוצאו קבלות על הנ"ל,הקורס הדיגיטלי התחלתי ללמדו אך לא סיימתי אותו כנדרש,וביינתיים הקורס הרגיל לא החל,וכעת אני רוצה לבטל,מהם זכוייתי החוקיות בהקשר לכך?

שלום,
באם נרשמת לקורס, שילמת עליו והקורס טרם החל - את רשאית וזכאית לבטל את הקורס ולהשיב לידיך את מלוא התשלום בעבור הקורס. אין בעניין זה רלוונטיות לקורס הדיגיטלי שהרי מדובר במתנה.

17/05/2020 16:23 חן ס חיוב כפול על הובלה חיוב כפול על הובלה
שלום, הזמנתי מיטה, ביקשתי לשלם את ההובלה במזומן לשליח. על הקבלה שקיבלתי, בשורה של תשלום להובלה מצוין 0 ובסך הכללי מצוין סכום המיטה בלבד כך שמבחינתי היה ברור שהתשלום להובלה הוא לשליח במעמד ההגעה. המיטה הגיעה ואימי המבוגרת קיבלה אותה , שילמה ולא חשבה לבקש קבלה. בבדיקת החיובים ראיתי שחייבו אותי על הובלה בנוסף. לאחר בירור הסתבר שכ25 דקות לאחר ביצוע ההזמנה הנציג ביצי חיוב על הובלה למרות שבמפורש ביקשתי שלא ולכן שילמתי. השליח אמר לחברה שלא קיבל כסף מצד שני לנו אמר שלא זוכר ולכן מןכן להחזיר לנן כי החברה לא תחזיר. ניהלתי שיחות עם הנציג ועם מנהל השירות שטוענים שבתוקף שאני זאת שטועה. אני מודה שהטעות הייתה לא לקחת קבלה אבל האם זה חןקי? האם מותר להם ליייב אותי על דעת עצמם כחצי שעה לאחר ביצוע העסקה ובקבלה לא לציין זאת?
איך אוכל לקבל את כספי בחזרה ויותר מכך למנוע שמצביםכאלו לא יקרו שוב אצלם?
תודה רבה
תודה

שלום,
באם חייבו אותך חיוב כפול על השירות, עליהם להשיב לך את כספך בעניין זה.
ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות את רשאית להגיש תביעה כנגד החברה בעניין זה.

17/05/2020 16:48 חן תשובה

אז לצערי השליח לא השאיר קבלה כל המזומן. הבעיה העיקרית מבינתי זה החיוב שנעשה ללא ידיעתי לאחר מכן

שלום,
כפי שציינתי נטל ההוכחה מוטל עליך. עליך להוכיח בבית המשפט את הטענות.

18/05/2020 05:18 ממשלה שמנה וחזירית חוק 3 דקות /6 דקות או אך שלא קוראים לו חוק 3 דקות /6 דקות או אך שלא קוראים לו
שלום רב.

בנושא חוק המתנה מרבי בהמתנה למענה טלפוני למשל מחברת תקשורת(אך הוא נקרא היום 3דקות או 6 דקות?)

1.מה אומר החוק בקצרה?
2.אילו סנקציות ניתן בתור לקוח להפעיל על החברה?
3. יש לך דוגמאות לתביעות/סנקציות שהוטלו על חברות?

תודה

שלום,
מזמין אותך לקרוא על כך ברחבי הרשת - ראה תקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), תשע"ב-2012.
החוק לא כולל סנקציות.

13/05/2020 18:48 ג'יין דו ביטול מנוי שומרי משקל ביטול מנוי שומרי משקל
שלום,
נרשמתי לקבוצה של שומרי משקל אשר מתקיים פיזית במקום עבודתי (ובשל כך המחיר מוזל), התקיימו כ3 מפגשים מתוך 16 לפני שהוצאנו לחל"ת ממקום העבודה בשל הקורונה. ביקשתי החזר כספי (יחסי ללא 3 מפגשים שהתקיימו) ונענתי שניתן לבטל מנוי תוך 14 יום מתחילתו, ואם אני רוצה אני יכולה להעביר את המנוי לבן משפחה או לחזור כשהמצב יחזור לקדמותו.
היות וכרגע אין צפי חזרתי למקום העבודה וזה היה חלק מהעיסקה (קיום הקורס במקום העבודה) האם זה חוקי ומה אני יכולה לעשות בנידון?
תודה מראש

שלום,
באם הקורס לא ימשיך ויתקיים - אזי עליהם להשיב לך את כספך (היחסי).
בכל מקרה יש לבחון את ההסכם עליו חתמת כדי לברר את דרך ביטול הקורס.

17/05/2020 12:43 ג'יין דו תשובה

תודה על התשובה, היות והקורס היה אמור להתקיים במקום עבודתי וכרגע אין צפי חזרה לעבודה האם הם לא מחוייבים להחזיר לי את הכסף? בהסכם כתוב "התשלום הינו בעבור פגישות בקבוצה זו בלבד ואין באפשרותך לבקר בפגישה פתוחה".

התשובה לשאלתך היא כן. יש להשיב לך את כספך.

17/05/2020 16:59 ג'יין דו תודה רבה

תודה על המענה המהיר

17/05/2020 11:39 סילבסטר סטאלון 3 שאלות 3 שאלות
שלום,

1. ניתוקים באינטרנט ביתי במשך מספר ימים, ניתן לדרוש פיצויי מהספק ולאיים בתביעה אם יסרב?

2. הפסקות חשמל מרובות בתקופה אחרונה בבית, האם ניתן לדרוש פיצוי מחברת חשמל/לתבוע?

3. האם מותר לחברת השמה ששלחתי אליה קורות חיים למשרה מסויימת דרך האינטרנט לשמור את פרטיי במאגר שלה ללא הסכמתי אחכ לשלוח לי פרסומים של משרות לא רלוונטיות אליי?

תודה מראש

שלום,
1. כן. אך בטרם מגישים תביעה נהוג להוציא מכתב התראה לפני תביעה (ולא לאיים).
2. לא (בהתאם לחוק). אחרת כל מי שארע לו הפסקת חשמל או כל תקלה אחרת בחשמל היה מגיש תביעה.
3. לצערי בתי המשפט פסקו שלכן.

17/05/2020 06:18 אתי גן פרטי גן פרטי
שלום רב,
הגן של בת שלי נסגר ב15/03/2020 בגלל הקורונוה, שילמתי מראש חודש מלא .
הגננת שהיא גם בעלת הגן פתחה שום את הגן ב10/5/2020 עם 19 ילדים באותו מבנה , אומרת שעושה חלוקה בתוך הגן, שני קבוצות (הגן הוא בגודל של 40 מטר) אבל כולם חייבים לחזור . היא לא מאשרת שילד יחזור אחר כך.
לגבי ההחזר של מרץ היא מוסיפה רק שבוע באוגוסט. אוגוסט משלמים חודש מלא ומסיים ב7/8 ומוסיפה עוד שבוע בכלל החזר מרץ.
אני הסברתי לה שאני לא יכולה להחזיר את הבת שלי ב10/5 כי אני חייבת לשאר בבית כי יש לי עוד ילדה בגן עירייה שבינתיים הולכם 3 פעמים בשבוע. לא ביכולות שלי לשלם מלא כאשר לא יכולה לחזור לעבודה .
היא סירבה לקבל את הילדה , אם אני לא משלמת מ10/5 לא יכולה לחזור וגם לא תחזיר לי שום דבר על מרץ.
באותו רגע היו מדברים שהגני עירייה יחזרו לשגרה בסוף מאי או התחלת יוני, (לא ידעתי שבאמת יחזרו כל כל מהר ב17/5).
אבל היא נתנה את המקום של הבת שלי לילד חדש . ילד חדש נכנס לגן בתאריך 11/5/20 . בתאריך 11/5 היו בגן 20 ילדים . לפי הנחיות ממשרד הביאות היה מותר 17 ילדים באותו מבנה .
מדובר בילדים קטנים מגיל שנה עד גיל 3, זה גן אחד בלי כיתות .
הילדה שלי נשארה בלי גן, לא נתנה לי אפילו כמה ימים לחשוב, יודעם שהחזר ללימודים זה לא חובה, גם מפחיד להזיר אותה כל כל מהר ב10/5 עם עוד 19 ילדים קטנים וגם אני בבית שומרת לעוד ילדה שהיא הייתה בבית כמעט כל השבוע ללא צהרון .
אני מבקשת ממנה 1450 שח על מרץ (חודש מלא עולה 2900 שח) היא לא מחזירה, אומרת שלפי החוזה שחתמתי בהתחלה השנה כתוב שמשלמים קנס מי שעוזב את הגן בלי להגיד חודש מראש. היא לא מחזירה את התשלום של מרץ ואני לא צריכה לשלם כנס.
אבל איך אני אמורה להודיע חודש מראש כאשר הגן היה סגור ולא ידעו מראש מתי יפתח .
אני רוצה לדעת אם היא צודקת או שזה זכות שלי לקבל את הכסף חזרה.
גם יודעים שהגנים פרטיים יקבלו כסף על כל ילד בתקופה שהגן היה סגור .
תודה מראש

שלום,
בהתאם למתואר על הגן להשיב לך את כל הכספים ששולמו לתקופה בה הבת שלך לא היתה בגן.

17/05/2020 10:50 אתי גן פרטי

תודה רבה עו"ד חיים איציקובסקי. לפי תשובתך הגן צריך להחזיר לי את הכסף אבל אני חייבת לשלם קנס על שלא הודעתי חודש מראש שהבת שלי עוזבת ? לא הודעתי כי הגן היה סגור

שלום,
לא. אינך צריכה לשלם קנס. ההסכם לא התייחס לדבר החדש שנחת עלינו בדמות קורונה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.