סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

02/06/2020 14:41 חיים הטעיית צרכן הטעיית צרכן
ביצעתי הזמנת רכב שכור, באתר החברה צוין סה״כ לתשלום 388 ובאישור ההזמנה, לאחר ביצועה צוין 502
בשיחתי עם החברה הם אמנם מאפשרים לי לבטל את העסקה אך לא להשלימה עם המחיר המקורי, זה טעות לטענתם
מה אני יכוךל לעשות במצב כזה? ומה האפשרויות

שלום,
בהתאם לחוק הגנת הצרכן על החברה לתת לך את השירות בסכום ההזמנה (388 ש"ח) גם אם נפלה טעות.
ככל שלא יעשו זאת החוק קובע פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ש"ח.

02/06/2020 12:41 מעיין דניאל צרכנות צרכנות
היי,
רכשתי ביום ראשון 24.5 מזגן עילי מחברה אינטרנטית. בתקנון אותו אישרתי בעת הרכישה היה כתוב שהחברה מתחייבת שהמוצר יגיע אליי תוך 7 ימי עסקים מיום התשלום, ולי יש 14 ימים מיום התשלום להביא מתקין שיבדוק את תקינות המוצר ואם חסר חלק (אם עברו 14 ימים לא אוכל להחליף גם אם חסר חלק או גם אם המוצר פגום)
לאחר מספר ימים קיבלתי מייל שבין התאריכים 31.5-3.6 יגיע לי המזגן, את תאריך ההגעה ואת טווח השעות יתקשרו לקבוע איתי יום לפני.
אחרי שיחות מרובות עם בית העסק הבנתי שהם לא מתכוונים לעמוד בטווח הזמנים, וגם הטווח שהם נתנו הוא בעייתי כי הוא עולה על שבעת הימים שהם התחייבו אליהם, דבר שמשאיר לי זמן מאוד קצר להביא איש מקצוע שיבדוק לי את תקינות המוצר (כי הרי אם הם חורגים מ7 הימים שלהם זה לא משנה את זה שלי יש 14 ימים מיום התשלום לבדיקת תקינות המוצר ויהי מה).
התקשרתי אליהם והיחס שלהם מזוויע ומתסכל. לאחר ריבים בטלפון הוחלט שהמזגן יגיע אליי ב1.6 וכמובן שנתנו לי טווח שעות. לצערי ישבתי בבית לחכות להם והמזגן לא הגיע. אחרי שנגמר ועבר טווח השעות שהובטח לי, התקשרתי להבין למה זה לא הגיע בזמן שקבעו איתי, והם מבחינתם בכלל לא התכוונו להביא לי את זה, או להודיע שהם לא יגיעו.. אם לא הייתי מתקשרת הם לא היו מודיעים. אז הבריזו לי לי בטענה שבטעות שכחו להעמיס את המזגן להובלה, אבל מה עם להודיע?! נקבע איתי מועד שסתם ישבתי בבית וחיכיתי. ביקשתי שיביאו לי את זה למחרת בבוקר עקב הטעות שלהם, כמובן שלא הסכימו והמוביל טען שכשיהיה לו עוד לקוח באזור שלי הוא יביא לי את המזגן (הוא אפילו לא התנצל).
היום המנהל שלהם דיבר אליי בצורה שהיא תת רמה בטענה שאני משגעת אותם, ואני טענתי שעד שהם לא יתנו לי תשובות ויפסיקו להשאיר אותי באוויר אני לא אפסיק להתקשר.
אז קבעו איתי ל3.6 שזה מחר וניסו להשתיק אותי עם זיכוי של 200 שקלים כפיצוי על עוגמת נפש.
האם ניתן לעשות משהו עם זה שהם הבריזו לי מההובלה אתמול בלי להודיע? פשוט לא הגיעו.. וגם על עניין הפרת התקנון בו הם התחייבו שהמוצר יגיע אליי תוך 7 ימי עסקים וזה לא קרה?

שלום,
כן - את רשאית לתבוע את החברה בגין התנהלותם - הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.

02/06/2020 11:33 יניב ביטול עסקה ביטול עסקה
היי,
הזמנתי לפני כמה ימים (ב30) שעון חכם, ומיד עם הזמנתו שאלתי אם הרצועה נשלפת כי מבחינתי זה דיל ברייקר (יש לציין שבתגובות בפייסבוק רשמו שכן), לאחר יום ענו לי שלא, וכשביקשתי ביטול עסקה נעניתי כי אין אפשרות לבטל אחרי 24 שעות..
לא חושב שזה חוקי בעליל כי ידוע לי שניתן לבטל עד 14 יום כל עוד לא נעשה שימוש (ובטח כשלא יצא מהמחסן),
יש לציין שהם חסמו אותי מאז ובכללי אני חושד שמדובר בנוכלים או דרופ שיפינג כלשהו ולא בעסק אמיתי שכן יש הרבה דברים שקריים כמו שהם כותבים באתר "החזר כספי מובטח", ובכללי הרבה מידע שגוי סותר ושקרי בעיקר בתגובות בפייסבוק, אני מאוד חושש שכן נתתי להם את האשראי שלי, והחסימה שלי נבעה מרצון להזהיר אחרים (ונעשה במהירות האור), אשמח לעזרתכם בעניין, יניב.

שלום,
אכן בהתאם לחוק הגנת הצרכן אתה רשאי לבטל את העסקה (עסקת מכר מרחוק) בתוך 14 יום, כך שבהחלט פעלת בהתאם לחוק והיה על החברה לבטל את העסקה ולהשיב את כספך (בטח לאחר 24 שעות ועוד לפני שהמוצר יצא מהמחסן).
בכל היתר ובאם מדובר במעשה פלילי - עליך לפנות בעניין זה למשטרת ישראל. בעניין האזרחי אתה רשאי לפנות למועצה הישראלית לצרכנות ו\או לסחר הוגן.

02/06/2020 06:34 אבי הספקת מוצרים פגומים של חברה הספקת מוצרים פגומים של חברה
שלום רב
בתאריך נוב 19 רכשנו בפרפקט ליין המון מוצרים בינהם ריצוף קרמיקה מזוגגת איכותית וחיפוי קרמיקה לקירות מקלחת ושירותים.
הסחורה סופקה והוזמן קבלן ריצוף עם עוד 3 פועלים. כאשר קבלן הריצוף התחיל לרצף התקשר ונודיע שהניילון העוטף את הריצוף לא יורד והוא ניסה במס חבילות הגעתי לדירה ובדקתי זאת. התקשרתי לשירות לקוחות אך לא עונים. הקבלן אמר לי או ממשיך לרצף ואחר כך תטפל בזה או שלא הרצף ותצטרך לשלם לי ימי עבודה עם הפועלים שהבאתי. הם המשיכו לרצף. תוך כדי ניסיתי אין ספור להשיג שירות לקוחות דרך פון. סניף אשקלון. אימייל. כשחזרו אליי אחרי יומיים שלושה אמרו לי יש לך בעיה למה ריצפת? הגעתי להנהלת החברה ולבסוף שלחו נציג מומחה לכך שניסה להוריד ולא הצליח הוציא ספריי התחיל לרסס ועם סכין לקלף את הניילון. אמר לי תקנה הרבה ספריי וסכינים ותתחיל והולך.
החברה לא לקחה אחריות.
הרצף פתח את הקרמיקות לחיפוי קירות אמבטיה ושירותים כשלעצמו הקרמיקות שניהם לבנות אך כשגמר לחפות בלטו כשליש מהקרמיקות בגוון שונה מהאחרים. הנציגה של שרות לקוחות אמרה לי שהיה טעות ונשלחו מס' קטלוגי שונים של הציפוי. ועל כך יפצו אותי בעלות הקרמיקות.
שאלתי אותה מי יפצה אותי
א. על הבאת חברה שתנקה את הניילון המרצפות שלא יורדים (לאחר המקרה שלי ניתנה הנחיה להוציא את הקרמיקות האלו מהמכירה)
ב. במקלחת ושירותים אלו קירות גבס ונצטרך לפרק את הגבס מחדש ולהרכיב ואיסטלציה ועבודה מי יפצה על כך.
ג. עוגמת נפש גרתי בגלל הבלגן הזה חודשיים בבית של ההורים כדי שיצליחו להוריד את הניילון ושאר הבלגן עם המקלחת
קיימים ברשותי שיחות מוקלטות עם הנציגים של החברה ( בתחילת כל שיחה נתקעתי שהאני מקליט)
קיימים ברשותי 3 מכתבים שהפניתי אליהם אך עד כה לא הגיבו
קיים אצלי מכתב לעמותה לצרכנות ותגובת החברה אליהם.
קיימים אצלי תמונות וסרטונים של התקלות.
להמלצתך אודה

שלום,
קראתי את הדברים. חסר מידע רב בעניין.
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך.
השירותים המשפטיים בתשלום.

01/06/2020 13:24 גיל חוק הטכנאים חוק הטכנאים
אם עדיין שליחי הסופרמרקטים פטורים מחוק הטכנאים?
די שעעורייתי שהשליחים לא מגיעים בזמן באיחור שעות, או לא מגיעים בכלל.
אני זוכר שפורסם שפטרו אותם מחוק זה לתקופת הקוונה.
השאלה אם כעת לאחר שתקופת הסגר חלפה, עדיין הם יכולים לזלזל בצורה כה מוגזמת בלקוח?
האם נכון להיום זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק על פי החוקק בשל אי הגעת השליח לא חכיתי מהבוקר עד הערב?

שלום,
למיטב ידיעתי (ובדקתי זאת שוב), חוק הטכנאים חל רק על טכנאים (ולא שליחים).
כמו כן לא שמעתי על כך שחוק מתבטל או התבטל בעת תקופת הקורונה.
בכל מקרה ובאם נגרם לך נזק בשל אי הגעת שליח - אתה רשאי להגיש תביעה נזיקית בעניינך.

בימים כתיקונם, על משלוחים בהזמנות מקוונות וגם על משלוחים שנעשים בקנייה בסניף, שמגיעים באיחור של מהמועד הנקוב, רשאי הצרכן לתבוע פיצוי וזאת בהתאם לחוק הטכנאים שקובע כי זמן ההמתנה לא יעלה על שעתיים. הפיצוי ללא הוכחת נזק עומד על 300 שקל במקרים שבהם נותן השירות לא הגיע בחלוף שעתים ואחרי ארבע שעות - הפיצוי עולה ל600 שקל. משלוחי האונליין הוכנסו לחוק לפני כשנה.

רשתות המזון יוחרגו מהזכות לתביעת פיצוי על איחור בהגעת משלוח
הרשות להגנת הצרכן לקחה את מגפת הקורונה כבסיס לחוסר וודאות באשר לסיבת האיחור (והיכולת לעמוד בחוק הטכנאים), היקפה ומשכה, המאפשר לקמעונאים המשלחים מזון חריגה מהזמנים הקבועים בחוק, זאת בשל העומסים הגדולים

כבר אין אומסים גדולים לכן השאלה מהי התקנה כעת נכון להיום?




shorturl.at/gkmI3

לעיל הקישור
תודה

שלום,
את הכתבה פרסמה הרשות להגנת הצרכן.
מציע לך שתפנה בעניין זה אליהם ותשאל אותם ישירות.
בתביעות שאני הגשתי לבתי המשפט בעניין זה, השופטים קבעו כי חוק הטכנאים לא חל על שליחים.
בהצלחה.

-

שלום,
אתה מוזמן לנסות. אשמח לדעת שהצלחת.
מקסימום תפסיד את תשלום האגרה (1% מסכום התביעה).

01/06/2020 08:53 שמעון מוצר שלא הגיע בהזמה מוצר שלא הגיע בהזמה
הזמנתי מאתר של חברה מחבת, וכשהוא הגיע אלי, הוא לא היה זה שהזמנתי. ניסיתי ליצור קשר עם החברה אבל הם לא עונים בטלפון שמפורסם אצלם באתר, לא עונים לפניות צור קשר דרך האתר, וכמו כן לא חזרו לאף אחד מיו האימיילים ששלחתי להם, למרות שהתרתי בהם שאני אתבע אותם, אם לא ישיבו לי את כספי.
המקום היחיד שהצלחתי להשיג אותם הוא בטלפון לאחת החנויות שלהם, שם נאמר לי שאין קשר בין האתר לחנויות הפיסיות.
מה עלי לעשות כעת, כמדומני שכבר עברו 14 יום מאז ביקשתי החזר כספי

שלום,
כפי שכתבת להם - עליך לתבוע.

הקלד את תגובתך

שלום,
אתה איימת עליהם שתגיש תביעה. לא אני. אם היית שואל את דעתי לא הייתי ממליץ לפנות לבית המשפט בעניין. בכל מקרה בית המשפט אינו מקבל תביעות בסכום של 20 ש"ח. כמו כן, קבלת ייעוץ משפטי מעו"ד בעניינך עולה כמה מאות שקלים.
בכל מקרה אתה רשאי להגיש תביעה לא רק על המוצר אלא מכלול האירוע (הפרת הסכם, רשלנות, הפרת חוק הגנת הצרכן, חוסר תום לב ועוד).
בהצלחה.

01/06/2020 14:34 בני נטל הוכחה נטל הוכחה
רכשתי טוסטר ב 49 ש"ח באינטרנט. המוצר לא הגיע אלי. לדברי בעל החנות המוצר נשלח והוא אף מציין מספר מעקב של דואר ישראל. עובדתית המוצר לא התקבל אצלי. ההשערה שלי הוא שהוא נאסף על ידי אדם אחר/ נמסר לכתובת אחרת. המוצר לא נשלח עם אישור מסירה. מה ניתן לעשות? לא שווה לי לגשת לבית משפט לתביעות קטנות על 49 ש"ח

שלום,
תחילה לא ברורה הכותרת - נטל ההוכחה.
אתה טוען כי המוצר נשלח בדואר רשום עם מס' מעקב.
תעקוב אחר דבר הדואר באמצעות המספר ותגלה מה עלה בגורל המוצר.

28/05/2020 06:50 אושרית אי פינוי מקרר אי פינוי מקרר
אני קניתי מקרר, ביקשתי שיגיע באותו יום ואמרו לי שכן. דבר ראשון לא קיבלתי את המקרר שראיתי בחנות, זה היה דומה מחברה אחרת ודירוג אנרגטי אחר.
דבר שני המוביל אמר שלא יגיע באותו יום, לאחר שהתחננתי אמר שיגיע אך לא יוכל לפנות את המקרר הישן. אמר שיפנה את המקרר הישן במשך השבוע. כל יום שהתקשרתי אמר לי מחר. לבסוף כבר לא ענה לטלפון. בסוף שילמתי למישהו שיוציא את המקרר מהדירה שלי. האם אני יכולה לתבוע? מה עליי לעשות?

שלום,
כן את רשאית לתבוע.
היית צריכה לקבל את המקרר אותו רכשת ועל המוביל היה לקחת את המקרר הישן.

האם אני צריכה להגיש בתביעות קטנות או שעדיף לי להעזר בעורך דין?

שלום,
את רשאית לבחור להגיש תביעה זו בעצמך או באמצעות עו"ד.

31/05/2020 10:10 אושרית עורך דין

אני צריכה עורך דין לענייני צרכנות?

שלום,
לא. אין חובה שבדין.

מה הסכום שעלי לתבוע במקרה כזה ששילמתי לעוד מוביל

במקרה הזה את מי עלי לתבוע, את החנות, את היבואן או השליח?

שלום אושרית,
צר לי - אך אין מדובר פה בייעוץ משפטי שאל כפי יכולתך.
עניתי על שאלותיך.
ככל שאתה מעוניינת בקבלת ייעוץ, סיוע או טיפול משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי ואשמח לעזור.
הייעוץ המשפטי בתשלום.

31/05/2020 08:51 גיל טעות בעריכת תמונה של בית דפוס טעות בעריכת תמונה של בית דפוס
שלום

שלחתי תמונה לבית דפוס וביקשתי שיחתכו אותה בצורה מסוימת (חלוקת התמונה הגדולה ל-4 קטנות). צירפתי אף דומה של האופן בו אני מבקש את החיתוך (לא כקבצים מוכנים להדפסה אלא רק איך אמור להיראות בסוף).
בית הדפוס שלח לי את התמונות לאישור והיה נראה לי שזה בסדר ואישרתי לאחר תיקון טעות (איחת מהתמונות הייתה כפולה).
לאחר שהגיעה התמונה בדואר התברר שהייתה טעות בפרופורציות. במקום שארבע התמונות ירכיבו תמוה גדולה כפי שהייתה הפרופורציות שלהן לא תאמו. כמו כן חלק מתמונה א' הופיע גם בתמונה ב'.

מי אמור לספוג את הנזק במקרה כזה? הלקוח (אני) שאישר אך אין לו כלים לבדוק פרופורציות אלא רק להתבונן במבט כללי או בית הדפוס שעשה טעות והקטין/הגדיל וכן חתך את התמונות באופן לא תואם?

שלום,
אינני בית משפט. מי שמוסמך במדינת ישראל לקבוע / לפסוק בסוגיות משפטיות זה בית המשפט. בכל מקרה שאלתך היא שאלה עובדתית (להבדיל ממשפטית) ובכל מקרה נדמה כי מדובר על חוסר הבנה של הדברים בין הצדדים.
באם בכל זאת תרצה תשובה בעניין זה (תשובה שאינה משפטית), עליי להכיר לעומק את סיפור המקרה והראיות שיש בעניין.

29/05/2020 19:18 ט אי קבלת קבלה + מכירת מוצר מזוייף אי קבלת קבלה + מכירת מוצר מזוייף
היי,
שני דברים:
1. בצעתי עסקה טלפונית של כמה פריטים מחנות אינטרנטית ישראלית. כשהגיעו המוצרים במשלוח הוא לא הכיל קבלה. התקשרתי ושלחתי מיילים כבר 3 פעמים כדי שישלחו לי את הקבלה (עותק במייל או משהו) ואני מקבל כל פעם תשובה "אוקיי זה בטיפול" "נחזור אלייך בהמשך" וזה כמובן לא קורה. האם חובת בית העסק להנפיק לי קבלה למרות שהעסקה נעשתה טלפונית? נשמע לי הגיוני שכן
2. היום (4 ימים אחרי קבלת המשלוח ואחרי 4 ימים של המתנה לתשובה בנוגע לקבלה) פתחתי את האריזות של המוצרים שקבלתי - אני חושש שאחד המוצרים שנמכרו לי מזויף. מה ניתן לעשות בנידון?

כל ההתנהלות הזו של אי שליחת קבלה וגם החשד שלי שהמוצר מזוייף גורמות לי לחשוב שמשהו פה מפוקפק בעסק הנל. יש צורך להתלונן? איך החוק מגן עליי כלקוח במקרים אלו?

שלום,
1. התשובה היא כן.
2. עליך לברר האם מדובר במוצר מזויף. במידה וכן אני מציע לך לפנות לגורמים הרלוונטים לרבות הרשות לסחר הוגן והמועצה הישראלית לצרכנות.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.