סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/02/2017 12:38 אבי שאלה על הטעיה צרכנית הפוכה, יבואן שתובע מנהל פורום... שאלה על הטעיה צרכנית הפוכה, יבואן שתובע מנהל פורום...
שלום, אני יבואן של מוצרי ספורט.
באחד הפורומים בפייסבוק שמעודדים רכישה באתרי אינטרנט בחו"ל כדון אמאזון ואיביי פורסמו קישורים למוצרים זהים לאלו שאני מייבא תוך ציון מחיר אינטרנטי בחו"ל מול מחיר מופקע ולא נכון שהיבואן בארץ (אני) לכאורה גובה עבורם.

למנהל הפורום יש משהו אישי נגדי (צרות עין) והוא ממשיך ומפרסם מחירים שיקריים מופקעים של המוצרים בארץ על מנת להדגיש את ההפרש בין המחיר בחו"ל למחיר בישראל. ובכך לעודד את חברי הקבוצה לרכוש את המוצרים בחו"ל.

במידה ואני מוכיח כי הפירסומם שלו (מנהל הפורום) שיקריים או מופרזים, האם יש לי זכות לתבוע אותו על הטעיה צרכנית? פגיעה בשם הטוב והמוניטין? וגם בפרנסה?

שלום,
כן בהחלט.

פגיעה במוניטין דורשת ניהול מוניטין בדרך כלל. יש מומחים שעוסקים בזה, עזרו לי מאוד

03/07/2020 09:26 גינה לבייב החזר כספי- ביטול קורס החזר כספי- ביטול קורס
שלום.
נרשמתי לקורס שוק ההון אונליין במכללת פסגות ועברתי שלושה שיעורים. שיעורים לא מאורגנים, בלגן ומרצה לא יודע לנהל קורס, מעט מידע בזמן השיעור, מיליון הודעות טקסט כי לא רצו לפתוח מיקרופונים, תקלות טכניות, הקלטות של השיעורים מוחקים- למרות שבזמן הרשמה לא נאמר על מחיקה. לא יכולתי להמשיך פשוט. כתבתי כל הדברים האלה לשירות לקוחות וקיבלתי באותו יום טלפון. מנהל שירות לקוחות דיבר בלי סוף כמעט שעה, אמר אני רוצה לעזור, לתת מקסימום אך כסף לא מחזירים, אחרי זה אמר מקסימום שאני יכול לעשות זה להחזיר 800 שח. אני שילמתי 3600 שח. סירבתי לזה ואז הוא אמר לי - שאם לא מתאים תשכחי מעניין של החזר כספי, יותר לא מדובר בכסף אפילו לא ב800 שח. אמר שאני חסומה, לא משתפת פעולה וכו. הרבה דיבורים מסביב וכמעט לא לעניין. ביקשתי שיחזירו לי לפחות חצי מסכום. חוזה שחתמתי לא נשמר לי( רציתי לבדוק בחוזה לגבי דמי ביטול) ביקשתי לשלוח חוזה ומכתב רשמי עם תשובה. בינתיים לא קיבלתי מייל מהם. שילמתי סכום ענק בשבילי כי אני מובטלת חצי שנה כבר וחשבתי שקורס יעזור לי להתקדם אך התברר שהם פשוט לא מקצועיים. אני חושבת שבטח עוד אנשים מקורס הזה לא מרוצים בכלל אך איך למצוא או לברר עניין לא יודעת פשוט
לא יודעת מה לעשות ואיך להחזיר כסף
תודה

שלום,
קראתי את הדברים. את מוזמנת לפנות אליי לצורך קבלת ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך.
השירותים המשפטיים בתשלום.

03/07/2020 14:55 נתן אדיר ספק תיירות אופירטורס יצא לחל ספק תיירות אופירטורס יצא לחל"ת ולא נותן מענה להזמנות שבוצעו דרכו
קיבלתי ואוצר מהעבודה על סך 6000 ש"ח לניצול לשרותי תיירות ופניתי אל אופירטורס כדי לממש אותו.
היזמנתי אצלם בינואר טיסה, מלון וביטוח בריאות והובטח לי שבמאי לקראת הטיסה ישלחו לי כרטיסי טיסה.
בפועל הם יצאו לחל"ת ולא עונים לפניות שלי אליהם במייל. מועד הטיסה חלף ממזמן.
בואוצר נותר 1500 ש"ח לניצול נוסף אפשרי גם במלון בארץ. תוקף הואוצר יפוג באוגוסט
כאמור הם לא עונים למייל. בטלפון הם אומרים שהם כעת לא מטפלים במקרים כמו שלי.
מה כדאי לעשות?

שלום,
מציע לך לפנות אל החברה בכתב על מנת להקפיא את המצב הקיים ובהמשך לממש את זכויותיך בעניין.

02/07/2020 18:49 משה הכפלת חיובים בהו הכפלת חיובים בהו"ק
הוכפל לי הו"ק באשראי וע"כ יורד לי כל חודש חיוב כפול בחודשים האחרונים, בפנייה לבית העסק ולחברת האשראי לא התקדם שום דבר

שלום,
קראתי. מהי שאלתך ? איך אפשר לעזור ?

02/07/2020 10:27 daniela B קיבלתי פרסומת במייל, האם מדובר בפרסום תקין? קיבלתי פרסומת במייל, האם מדובר בפרסום תקין?
היי חיים,

קיבלתי הודעות פרסום במייל, פניתי למפרסם שיסיר אותי ושאלתי אותו מאיפה יש לו את הפרטים שלי והאם קיבל את אישורי.

הוא שלח לי צילום מסך מדף אינטרנט בו מצטרפים למועדון לקוחות שלהם ובתחתי הדף רשום(ללא אפשרות סימון \ מחיקת סימון):

"בעצם שליחת טופס זה אני מאשר הצטרפותי למועדון הלקוחות של רשת מסעדות איקס וקבלת חומר פרסומי מהמועדון"

האם הצילום מסך של המסר הזה מוכיח שהם צודקים?
שליחת ההודעות הייתה תקינה?
האם זה מהווה הוכחה מספקת או שהם צריכים להציג עוד נתונים(מלבד צילום מסך של דף אינטרנט של האתר שלהם)?


בכבוד רב
דניאלה

שלום,
את שואלת שאלות בנושא דיני ראיות. כדי שאוכל להשיב על שאלה בתחום זה עליי לראות את הראיה. כנ"ל גם במקרה שלך.
כל עוד לא ראיתי את הראיה - הכיצד אוכל להתייחס אליה ?
זה כמו לפנות לרופא במייל לספר לו שכואבת לך הבטן ולשאול אותו באיזה מחלה את חולה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי - את מוזמנת לפנות למשרדי.

01/07/2020 16:00 דניאל לוינשפרוקר מייל ספאם מייל ספאם
היי
קיבלתי הודעת פרסום למייל, לא זכרתי באם נרשמתי בעבר לדיוור והסכמתי לקבלת דיוור, אזי פניתי לחברה וביקשתי הסרה
מרשימות דיוור ושימנעו משליחה בעתיד, הם אישרו שהסירו אותי.

מספר שעות לאחר מכן קיבלתי שוב הודעה מטעם המפרסם.
האם לשלוח מכתב התראה? לדרוש פיצוי על 2 הודעות או רק על האחרונה?

דניאל

שלום,
לפנות ולבקש פיצוי בגין 2 ההודעות.

02/07/2020 03:42 דניאל התייחסות

תודה על המענה המהיר.

רוצה לומר, לגבי הודעה 1 אינני בטוח שלא נתתי הסכמה בעבר , לגבי הודעה 2 אני בטוח שביקשתי הסרה ושלא ישלחו, האם אין סיכון בלבקש פיצוי גם על הודעה ה1 שכן נכון לשליחת אותה הודעה יכול להיות שיש בידם הוכחה לכך שנתתי הסכמה בצורה כלשהיא בעבר.

תודה מראש
בריאות לכל אזרחי המדינה

שלום,
אין פה שום סיכון.
אם יש בידי החברה הסכמה שלך שיתכבדו ויציגו.
אם אין עליהם לפצות בהתאם לחוק.

02/07/2020 09:40 דניאל התפתחות

שלום,

תזכורת, קיבלתי הודעת ספאם, פניתי לחברה ביקשתי להסיר, הם טענו שהסירו, באותו יום לאחר כ8 שעות קיבלתי עוד הודעה, הודעה מספר 2.

שלחתי מכתב התראה לחברה בדרישה לפיצוי, החברה טוענת להגנתה שההודעה יצאה מהמערכת שלהם לפני המועד בו ביקשתי להסיר עצמי ובגלל עומס על המרשתת (אינטרנט) הגיעה אליי לאחר מספר שעות רב, אחרי שכבר ביקשתי להסיר ואמרו לי שהסירו.

1.מה החוק אומר?
2.מה דעתך?
3. הסיפור יתקבל על ידי ביהמש?

שלום,
נדמה לי שכבר עניתי על שאלותיך.
אי אפשר שכל צעד ושעל שלך תפנה אליי כדי לעדכן ולקבל ייעוץ משפטי.
כתבתי לך כי על החברה להוכיח את טענותיך ולא רק לספר סיפורים בעלמא.
אם היית מבין מעט במחשבים היית יודע שמה שאמרו לך זה שטויות.
פשוט תגיש תביעה וזהו.
כאשר יש לך בעיה משפטית עליך לפנות לעו"ד בדיוק שכאשר יש לך בעיה במנוע של הרכב אינך מתקשר עם המכונאי ושואל אותו שאלות איך לתקן את המנוע.
כל אחד והעבודה שלו. כל אחד והמקצוע שלו.
באם אתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
נא לא להמשיך לשאול כאן שאלות.
בהצלחה.

01/07/2020 04:57 חיים פוטינסיקי בקשה לעצה מעורך הדין בקשה לעצה מעורך הדין
שלום עורך דין איציקובסקי,

לפני מספר ימים בהליכה בפארק, הבחנתי בפקח עירוני שנוסע על מדרכה, לא לצורך חירום וללא אורות מהבהבים.
הערתי לפקח ושאלתי למעשיו, הוא אמר זה חוקי ושהוא מבצע סיורים עם רכב על מדרכה(הזוי) , אמרתי לו שאבדוק את זה עם המוקד העירוני כשאגיע הביתה, התחלתי להתרחק מהניידת.

אחרי שהתרחקי הוא קרא לי אליו והתחיל לשאול אותי שאלות, ביקש ת.ז וכו,
לבסוך החליט הביא לי דוח על פי סעיף : חוק שמירת הסדר והנקיון בגנים(איסור הפרעה לא יעשה אדם כל מעשה בגן שיש בו כדי לגרום סכנה, מפגע, הפרעה, אי נוחות או נזק לכל . אדם, או שיש בו כדי להפר את הסדר בגן.).

מדובר בדוח כוזב כנקמה על כך שהערתי לו, ברצוני להגן על עצמי ולנצל את כל הכלים החוקיים שיש בידי כדי להגן על עצמי וכדי להביא את אותו פקח לדין.

אנא רשום לי אילו צעדים עומדים בפניי ואת סדר ביצוע הפעולות(ברצוני גם לתבוע את העיריה בבית המשפט לתביעות קטנות על עיכוב בלתי חוק, דוח כוזב, עוגמת נפש , בזבוז זמן וכו).
בבקשה רשום לי את סדר פעלותי הרצוי.


בכבוד רב,
חיים פוטינסקי

שלום,
אינך מבקש עצה מעורך דין אלא מבקש לעשות את עבודתו של עו"ד.
למה הדבר דומה ? התקלקל לך המחשב - כעת אתה פונה לטכנאי מחשבים ומבקש ממנו לקבל את סדר הפעולות שיש לעשות על מנת לתקן את המחשב. או לפנות למכונאי מחשבים כדי לתקן את המנוע שהתקלקל במכוניתך.
כל אחד והמקצוע שלו. באם אינך יודע לעשות משהו מקצועי עליך לפנות לקבל שירותיו של איש מקצוע.
מציע לך לפנות לעו"ד לצורך טיפול משפטי בעניינך.
בהתאם למתואר אין מקום להגיש תביעה קטנה כנגד העירייה (זהו כלל לא ההליך הנכון), אך בהחלט יש מקום לדאוג לפיטוריו של הפקח. אל לו לנצל את מעמדו וסמכותו כדי לפעול כפי שפעל.

01/07/2020 07:00 חיים פ. שאלה

תודה על המענה.
לפנות לעורך דין אני יודע שאני יכול, זה עולה הרבה פאפליקוס. לכן פניתי טרם לכך לפה כדי לקבל הכוונה, ההכוונה שקיבלתי -פנה לעורך דין.

לא ברור לי מדוע לשיטתך אינני זכאי לתבוע את העיריה לפיצוי על עוולה שנעשתה לי(עוגמת נפש ,פגיעה בחופש ועוד)?

לפטר אותו אינני צריך עורך דין, רגיש תלונה העיריה, במשטרה כנגדו ושהם יחליטו אך לטפל .

פניתי לקבל הכוונה ולא בבקשה לטפל בתיק משפטי .

תודה

שלום,
התחל בשליחת מכתב התראה לפני תביעה לעירייה בעניינך. למכתב תצרף את כל הראיות להוכחת טענותיך. ככל שלא תתקבל תגובה בהתאם לרצונך, תגיש תביעה לבית המשפט ותקווה לקבל סעד מבית המשפט. בהצלחה.

01/07/2020 09:25 אורית מקרה מוזר עם טלפון חדש מקרה מוזר עם טלפון חדש
טלפון שנקנה לפני חודשיים נחשף לחדירת מים מממטרה כאשר היה בכיס.
הטלפון אמור להיות אטום למים לפי המפרט, אבל נזקי מים אינם כלולים באחריות.
עכשו נדרשים לשלם מעל מחצית ממחירו כדי לתקן.
איך יכול להיות שחדרו מים אם אטום למים, היתכן שהטלפון החדש לא היה באמת חדש ומה אפשר לעשות?

שלום,
זהו פורום משפטי. אינני יודע לענות לך על השאלה : "איך יכול להיות שחדרו מים ... היתכן שהטלפון לא היה באמת חדש".
לצורך בחינת העניין עליך לקחת את המכשיר לבדיקת מעבדה, לבקש חוות דעת מומחה בעניין.
לאחר חוות דעת מקצועית ניתן יהיה להגיש תביעה כנגד החברה בגין העובדה כי מכרו לך מכשיר שלא בהתאם למפרט.

30/06/2020 19:59 בוריס ביטול קורס ביטול קורס
שלום, לפני כחודשיים שילמתי לאדם עבור קורס - אנו אמורים ליצור קשר פעם בשבוע והוא צריך ללמד אותי חומר, מפה לשם שכחתי מזה.
לא יצרתי איתו קשר מאז עד לאחרונה כשנזכרתי בזה, לזכרוני גם הוא לא יצר .
הוא לא הביא לי קבלה בכלל, לא לימד אותי, ועכשיו אני לא רוצה את זה בכלל, האם אני יכול לדרוש ממנו להחזיר לי את הכסף?

שלום,
אתה יכול לפנות אליו כדי להשיב את כספך.
אני מניח שאתה מתכוון לשאול האם יש לך עילה משפטית להשבת כספך והתשובה היא לא.
כאמור אתה הוא זה שהיית אמור לפנות אליו ולא פנית..

30/06/2020 19:07 סמי האם dell לפי אחריות להלן חייבת להביא מוצר חדש במקום המקולקל? האם dell לפי אחריות להלן חייבת להביא מוצר חדש במקום המקולקל?
יש לי מסך מחשב dell והוא התקלקל כאשר הוא עדיין באחריות. רצו להביא במקומו מסך מחודש או משומש, סירבתי בטענה שלפי האחריות הם חייבים להביא לי מסך חדש.
נראה שלפי סעיף 5.ב (״..תספק החברה ללקוח מוצר חדש זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך..״) dell חייבים להביא לי מסך חדש ולא מחודש, האם אני צודק?

נספח: סעיפים רלוונטים באחריות
4. ב. החברה באמצעות מעבדות השירות, מתחייבת להחזיר את המוצר המקולקל למצב בו היה טרם הקלקול. במידה ותידרש החלפת חלקים לצורך התיקון, החברה מתחייבת להשתמש בחלקים חדשים ומקוריים

5.ב מובהר בזאת כי במידה והחברה, באמצעות מעבדות השירות, לא תוכל להשיב את המוצר המקולקל למצב בו היה טרם הקלקול, תספק החברה ללקוח מוצר חדש זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך או תשיב ללקוח את התמורה ששילם בעד המוצר, לפי בחירת החברה.

שלום,
כן. יש לספק מסך חדש ולא מחודש.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.