הזמנה לדיון-
שלום,
מענה לשאלותיך :
1. לא. אין זה נחשב למסירה כדין על פי החוק
2. כיוון שמדובר בתביעות קטנות בית משפט יכול לקבל זאת כמסירה כדין. בכל מקרה בית המשפט לתביעות קטנות שולח את ההזמנה לדיון והחלטותיו לצדדים בדואר רשום (גם אליך וגם לנתבע).
החלפת מוצר פגום(באחריות)
שלום,
ראשית - כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בכתב האחריות (יתכן שאתה מערבב בין מתן שירות בתוך יום עסקים אחד לבין החלפת המוצר). יש לבדוק סוגיה זו בכתב האחריות.
שנית, מדוע מחליפים לך מקרר לדגם אחר ? זה משהו שמקובל עליך ?
לבסוף - כן אתה רשאי לקבל פיצוי כספי בגין הפרת הסכם (כתב אחריות), הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כך.
בנוסף - אינך חייב להסכים למקרר מדגם אחר (אלא אם כן תנאי זה מצוי בתעודת האחריות).
לגבי האחריות - האחריות צריכה להיות על המוצר החדש לתקופה של (לפחות שנה).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
תודה על תגובתך!
על תעודת האחריות כתוב:
״אנו מתחייבים לתקן את המוצא תוך 7 ימים מיום הקריאה(למוצרים אותם יש לעיין במעונו של הצרכן), במקרים בהם הקלקול מונע את השימוש העיקרי שלשמו מיועד המוצר יבוצע התיקון במועדים כדלדקמן, מיום קבלת הקריאה:
א. מקררים ומקפיאים תוך יום עסקים אחד
...״
הדגם שונה כי הדגם שלי כבר לא במלאי. לא בדקתי עדיין לעומק מה ההבדלים בין הדגמים כך שטרם החלטתי שזה מקובל עליי.
שלום,
כפי שכתבתי לך עליי לעיין במסמך.
בהתאם למה ששלחת כאן אכן עליהם לתקן בתוך יום עסקים אחד.
האם מותר למישהו לנסות לשכנע אותי בטלפון:
שלום,
מצד אחד - החוק קובע שאין לפגוע בפרטיותו של אדם.
מצד שני, לקחתי מס' פעמים מקרים כאלה (אישיים שלי) לבית המשפט ולצערי בית המשפט קבע כי זה מותר.
החזרת מוצר שנקנה מרחוק- בקשה להבהרה נוספת
אני לא מבין - אתה שואל אותי האם החוק נכון?
שלום רב,
רק שאלתי את החוק לפרשנות. הבנתי מדברייך ש--נהוג-- בעסקת מכר מרחוק לשלוח חזרה מוצר שרוצים להחזיר בדואר\שליח ועל החברה לזכות אותי גם בעבור המשלוח.
הפרשנות שלי של אותו סעיף בחוק(אם הוא לא עבר שינויים או תוספות מאז) שעל בעל העסק לאסוף את המוצר היכן שהוא נמסר ללקוח, קרי, באם הוא נמסר ללקוח באמצעות שליח לבית הלקוח, המוצר יחכה לבעל העסק בבית הלקוח והלקוח לא יצטרך להגיע לחנות להחזיר\ללכת לדואר ולשלוח בדואר\לשכור שליח.
בכבוד,
יענקל
האם פרשנותי של החוק נכונה?
החזרת מוצר בעסקת רכש מרחוק
שלום,
בהתאם למקובל - עליך לשלוח את המוצר חזרה לחברה ועל החברה לבטל את העסקה להשיב את כספך ולשלם את הוצאותיך בגין המשלוח חזרה (הוצאותיך).
באתר של המועצה לצרכנות רשום משנו אחר. שעליהם לאסוף את המוצר היכן שנוא נמסר ראה ציטוט החוק כפי שמופיע בדף שלהם, האם זה נכון?
לפיכך, הריני להודיעכם על ביטול העסקה בהתאם להוראות סעיף 14ג(ג) לחוק.
אבקשכם, לזכות אותי בשווי העסקה המלא ללא ניכוי דמי ביטול.בשל העובדה שהמוצר פגום כפי שתואר לעיל, אינכם רשאים לנכות מסכום העסקה דמי ביטול כלשהם בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(1) הקובע:
14ה. (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי-אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק –
(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;
(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.
בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(2) לעיל אני מודיעכם בזאת כי המוצר עומד לרשותכם, במקום שבו נמסר לי, כלומר ב__________ אודה לכם על יצירת קשר טלפוני לתאום איסופו על ידכם.
שלום,
אתה שואל אותי האם החוק נכון ?
מה חובותיי במקרה הבא
שלום,
מתנצל אך אינני מבין את שאלתך (החובות החלות עליך בסיטואציה).
באם יש לך חוב בחברה מסוימת, החברה רשאית להגיש תביעה כנגדך, אך טרם הגשת תביעה עליה להציג לך את החוב הקיים והמוכח.
התנהלות קלוקלת ואי הגעת מוצרים
שלום,
בהתאם למתואר יש לך זכות להגיש תביעה בעניינך.
ממליץ לך להגיש תביעה רק כאשר יש לך את כל הראיות להוכחת טענותיך (הסכם בכתב, שיחות טלפוניות מוקלטות וכד').
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
עסקת מכר מרחוק
שלום,
1. הכיצד החברה תדע כי קיבלת מוצר פגום באם לא תאפשר לה לבצע בדיקה ?
באם יתברר כי מדובר במוצר פגום, לא זו בלבד שאינך צריך לשלם דמי ביטול או קנס אלא החברה היא זו שצריכה לפצות אותך בעניין. בכל מקרה ובהתאם לחוק הגנת הצרכן - בעסקת מכר מרחוק אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך (בלי קשר לעובדה שקיבלת מוצר פגום).
2. כן. באם החברה פעלה בניגוד לחוק - אתה רשאי להגיש תביעה. חוק הגנת הצרכן קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק בנוסף להשבה הכספית ותשלום פיצויים בגין הנזקים, בזבוז הזמן ועוגמת הנפש שנגרמה לך.
על מנת שאוכל להעריך את הסיכויים בעניינך - עליי להכיר את סיפור המקרה לעומק ולעיין בראיות שיש בידך להוכחת הטענות. לא ניתן להעריך סיכויים על סמך סיפור מקרה (בכל זאת מדובר בהליך משפטי).
2.
תודנ על התשובה המקיפה, רשמתי את מספרך ואני אפנה עלייך אם אגש לבית המשפט.
שאלה נוספת, רשמת אך החברה תדע שהמוצר פגום? אני יכול לשלוח תמונה או סרטון/היא יכולה לשלוח נציג לבית.
השאלה מרכזית בפניה שלי אלייך היא, האם בעסקת מכר מרחוק ביטול העסקה דורש ממני לנסוע לאחר מסניפי הרשת כדי להחזיר המוצר? זה נשמע לי הזוי ולא נכון!
אנא התייחסותך בבקשה לנקודה
שלום,
בעסקת מכר מרחוק - ביטול העסקה אינו דורש ממך לנסוע לאחר מסניפי הרשת כדי להחזיר המוצר. הרי לשם כך עסקינן בעסקת מכר מרחוק (זו המהות של העסקה).
"עוגמת נפש"
שלום,
אכן בתי המשפט אינם נוטים לפסוק פיצויים בגין עוגמת נפש.
ובכל זאת, כאשר נגרמת עוגמת נפש אני מציע להכניס מידע זה לכתב התביעה ולבקש עוגמת נפש בגין האמור (מקסימום זה יצליח).
מערכות החוקים הרלוונטיות הם חוק הגנת הצרכן, חוק מוצרים פגומים ופקודת הנזיקין.
לצורך קבלת תשובה פרטנית (כפי שאתה מבקש) הנך מוזמן לקבוע פגישה במשרדי. אני גובה שכ"ט עו"ד בעבור כך.
שאלה לגבי נושים שעבודים וסדר פירעונות
שלום,
לא פנית לפורום המתאים. פורום זה עוסק בתביעות קטנות ודיני צרכנות.
אנא הפנה שאלתך לפורום המתאים.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.
