סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,320)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

30/04/2023 12:38 רונית תוספת מסמכים לתביעה קטנה תוספת מסמכים לתביעה קטנה
האם ואיך ניתן להוסיף מסמכים לתביעה קטנה בגין ארוע רלבנטי שהתרחש לאחר הגשת התביעה.
תודה

שלום,
יש כמה דרכים וזה תלוי בהאם הצד השני כבר הגיש כתב הגנה בתיק.
אחת מהאפשרויות היא לפנות לבית המשפט בבקשה לתקן את כתב התביעה ולאחר אישורו של בית המשפט להגיש כתב תביעה מתוקן

25/04/2023 08:29 גל האם מותר לחדר כושר לחייב ביטול מנוי רק דרך האפליקציה שלהם? האם מותר לחדר כושר לחייב ביטול מנוי רק דרך האפליקציה שלהם?
שלום,
אני רוצה לבטל מנוי בחדר כושר.
החדר כושר טוען שניתן לבטל את המנוי אליהם רק דרך האפליקציה שלהם. האפליקציה דורשת הרבה פרטים אישיים ולפי תנאי השימוש שלה היא יכולה למכור כל מידע עלי לשירותי פרסום ודומיהם.
אני לא רוצה להתקין את האפליקציה רק כדי לבטל.
הם טוענים שכך רשום בנתאי השימוש שלהם ולכן זה חוקי.

האם כך הדבר? האם באמת חוקי לקבוע ביטול מנוי רק דרך אפליקציה שואבת מידע אישי, כשהרישום הוא בכלל לא דרך אפליקציה כזאת?

25/04/2023 08:41 גל ושאלה קשורה

אני רק אוסיף שהם לא מפרסמים שום כתובת אימייל או מספר טלפון. איך בכל זאת ניתן להודיע על ביטול המנוי באופן רישמי?

שלום,
לא, בהתאם לחוק הגנת הצרכן על החברה לתת לך מספר אפשרויות לביטול עסקה ולא רק בדרך של הורדת אפליקציה. ניתן לבטל עסקה בשיחה טלפונית, הודעה בכתב וכדומה.

25/04/2023 11:57 גבי גובה השתתפות עצמית בהשכרת רכב גובה השתתפות עצמית בהשכרת רכב
שלום, אני נהג חדש ושכרתי רכב מחברת השכרה, ולצערי הייתי מעורב בתאונה, ודורשים ממני לשלם השתתפות עצמית ע"ס 6000 ש"ח, חברי טען לי שאינם יכולים לגבות יותר מ2000 ש"ח, האם זה נכון, והאם זה תקף גם עם חתמתי בעת החוזה שכירות על כך

שלום,
על מנת שאוכל לענות על שאלתך - עליי לעיין בהסכם עליו חתמת.
אין חוק משמיים שקובע מהם הזכויות שלך כנהג חדש השוכר רכב ומעורב בתאונה.

25/04/2023 14:52 אליהו הונאה הונאה
קניתי זכות צפיה לכל החיים במכללת פרקטיקיו (כשהיה מבצע מנוי לכל החיים), לפתע החליט לעצור בטענה שהחליף בעלות, והבעלים החדש אינו מחוייב למנויים הקודמים, הוא גם שינה את כתובת המכללה כך שלא ניתן לשלוח לו מכתב התראה, איך ניתן להתקדם לתביעה

שלום,
הדרך הטובה ביותר להתקדם לתביעה היא באמצעות עו"ד.
אני מציע לך לפנות לקבלת ייעוץ וסיוע מעו"ד בעניינך.
ככל שאינך מעוניין בייעוץ וסיוע מעו"ד - אתה רשאי להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.

27/04/2023 20:56 דניאלי שאלה שאלה
חבר שלי קנה לי טבעת יהלום בתקופה שיצאנו על מנת להכיר כל יום מסעדות ויחס יפה האמנתי בו למרות שמלכתכילה לא רציתי זוגיות אבל חשבתי שהוא אדם טוב וששני הצדדים יצאו מבדידותם הוא רכש לי תבעת יהלום ועברתי לגור בביתו אך עורו התחלף גדף צעק והשפיל ורק דרש שאנקה עד שלאחרונה צרח עלי וגרש אותי כיון שרצה את ביתי כאשר לו יש2 בתים טשני רכבים ואני עם קצבת זקנה אני מביננה שמתנה אינה הלואה מה גם שלא הבטחתי או חתמתי שאי פעם אם נפרד אתן את הטבעת יש לצין שהוא אומר שיפנה לגורמים ושיקח את הטבעת בכח אינני משפטנית אבל הדעת אומרת שהצדק אתי בעת הוכוחים והמריבות רק פעם אחת בנו נכח ואז קמתי ויצאתי מביתו ללא שוב דעתך חשובה לי מאד מכובדי

שלום,
קראתי את הדברים, אך אינני מבין את שאלתך.
השאלה היא האם מדובר במתנה ?
אינני יודע, יש לבחון שאלה זו על סמך עובדות וראיות אותן לא הצגת כאן.
ככל שמדובר במתנה (ולא מתנה על תנאי) אין צורך להחזירה.

28/04/2023 09:19 מריה זכויות מרכן במקרה אי אספקת מוצר זכויות מרכן במקרה אי אספקת מוצר
שלום,
אודה לקבלת התייעצות:
נרכשו מוצרים באמצעות אתר אינטרנט בתאריך 12.3.23
המוצרים נשלחו באמצעות דואר ישראל בתאריך 14.3.23.
המוצרים לא התקבלו עד היום. קיימת תקלה בדואר ולא ניתן לאתר מקום החבילה, יתרה מכך רשום באתר הדואר כי החבילה נמסרה, ללא פרטים נוספים.
הספק שממנו נרכשו המוצרים קיים מספר בירורים מול שירות לקוחות הדואר אך עד היום לא הוצע לי פתרון בנושא שליחת מוצרים מחדש או החזר כספי. הספק מעביר אחריות לדואר ישראל ומבקש להמתין בסבלנות עד השלמת הבירור למי והאם נמסרה החבילה.
אבקש לדעת מהן זכויות הצרכן במקרה זה ובהתאם לאיזה חוק ניתן לקבל החזר כספי?
תודה רבה מראש

שלום,
בהתאם למתואר יתכן שהחבילה נמסרה לאדם אחר שאינו את.
בכל מקרה וככל שלא קיבלת את החבילה - את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך חזרה.
את גם רשאית לבטל את העסקה לאחר קבלת המוצר ובתנאי שלא פתחת או השתמשת בו.

17/04/2023 14:42 בור האם נחשב מסירה כדין? האם נחשב מסירה כדין?
שלום

1. האם סטטוס "נצפה" בנט המשפט נחשב מסירה כדין של פסק דין?

2. האם רק על סמך "נצפה" בנט המשפט ניתן לפתוח תיק הוצלפ לחיוב פסק הדין?

3. מי צריך לבצע את המסירה של פסק הדין לנתבעת? בית המשפט?



הליך מסוג תאד"מ בבית משפט שלום

שלום,
מענה לשאלותיך :
1. לא
2. לא
3. בהליך מסוג תאד"מ הצד הזוכה ו\או עורך דינו צריכים לבצע מסירה של פסק הדין, להבדיל מהליך בבית משפט לתביעות קטנות ששם בית המשפט מבצע מסירה.

הקלד את תגובתך

שלום,
מהיום שהצד השני מקבל את פסק הדין / ההחלטה לידיו.

16/04/2023 14:11 נח טעות של יצרן ואיחור באספקה טעות של יצרן ואיחור באספקה
שלום, קניתי ספא בשווי של10 אלף ש"ח, שזמן האספקה שלו הוא 3 חודשים. לאחר 3 חודשים שהביאו את הספא, התברר שטעו והזמינו את הספא בגודל הלא נכון, ועשיו צריך להמתין עוד 3 חודשים עד שיגע הספא החדשה.
האם זה עילה לתביעה ומה סדר גודל הפיצוי שאמורים לקבל

שלום,
בהתאם למתואר יש פה עילה לתביעה.
הפיצוי בגדול הוא בהתאם להפרת הסכם וחוקים נוספים, נזקים ועוגמת נפש שנגרמו לכם בשל המתואר.

12/04/2023 20:54 יוסף משרקי הטעיית לקוח בקשר למוצר חשמלי הטעיית לקוח בקשר למוצר חשמלי
קניתי תנור בילד אין שאחת הפונקציות של התנור הוא פירוליטי וגם בחשבונית כתוב במפורש תנור פירוליטי
לצערי הפעלתי את הפירוליטי בתכנית סטרדנט למשך שעה וחצי . גם התנור קיצר פעמיים עד כדי שיצא מכלל שימוש למשך כחצי שעה גם הזכוכית של הדלת נשאר מלוכלך כפי שהיה וגם הפלסטיק של דלת התנור נמס והיתעוות
כמובן שזה מוכיח מעל כל ספק שהתנור כלל אינו מתאים לפרוליטי . ברצוני לישאול מה דעתכם בנידון

שלום,
ככל שלא קיבלת את המוצר שהזמנת ו\או קיבלת מוצר תקול - אתה רשאי לפנות לחנות / חברה כדי שיחליפו לך את המוצר למוצר תקין / מוצר שהזמנת.
ככל שפנייה זו לא תסייע, תהא רשאי להגיש תביעה בעניינך.

22/03/2023 22:20 גני מחשב חדש שנרכש בksp אבל מיד גרם לקצרבהטענתו הראשונית מחשב חדש שנרכש בksp אבל מיד גרם לקצרבהטענתו הראשונית
שלום לך, רכשתי מחשב נייד מkspוכשעה לאחר הגעתו במשלוח,ברגע שחיברתי לחשמל להטעינו קרה קצר ונפילת חשמל.מייד דיווחתי להם במייל .ביקשו שאמסור לסניף לבדיקה.כתבתי שאיני מעוניינת בתיקון ,שטכנאי מחשבים אמר לי שקצר עלול לפגוע במחשב ושאם בכוונתם לתקן ולא לספק לי חדש אני רוצה לבטל עסקה. ענו שזה הנוהל אז מסרתי לבדיקה. קיבלתי שם טופס ובדיעבד גיליתי שכתוב שם שמדבקות האחריות קרועות. (בתקנון שלהם כתוב שבמקרה כזה לא ניתנת כלל אחריות ). בהמש.ך סימסו לי שהמחשב נבדק יסודי ולא נמצאה כל תקלה ועלי לאסוף אותו חזרה כמו שהוא.בשלב זה כבר עברו יותר מ14 יום..בינתיים נמנעתי מהאיסוף ואני ממשיכה בהתכתבות ושואלת אם נמצא תקין איך הם מסבירים את הקצר ? כמה שאלות לי אליך-
1) האם כשהבעתי רצוני לביטול העסקה -במידה ולא מספקים לי חדש( ביקשתי תוך כ יומיים מרגע הגעת המחשב ) זה תקף למרות שלא נעשה על גבי טופס המיועד לכך .?
2) מה ההגדרה למחשב תקול ? האם יתכן ויש בסיס לטענתם שמחשב שגרם קצר מיד עם הגעתו ייחשב כתקין כפי שנמצא בבדיקתם ? חשוב לציין שהשקע אליו חובר המחשב הנו שקע בו אני מטעינה מידי יום את המחשב הישן ללא בעיה וגם היום אני משתמשת בו ללא כל בעיה.
3) מהן מדבקות אחריות קרועות ? בסהכ פתחתי את האריזה כרגיל. מה המשמעות של קבלת מחשב עם מדבקות אחריות קרועות ?(שהרי אני יודעת בוודאות שלא התעסקתי איתן.
4) האם מנסיונך שמעת על מקרים דומים מולם ? האם שמעת על מישהו שהצליח לקבל מהם מחשב חדש או ביטול עסקה בתביעות קטנות ? אני קשת יום ולא אוכל לשכור שירות עורך דין. ככל שתואיל לתת לי פה עיצות אודה לך מקרב לב.

1) האם כשהבעתי רצוני לביטול העסקה -במידה ולא מספקים לי חדש( ביקשתי תוך כ יומיים מרגע הגעת המחשב ) זה תקף למרות שלא נעשה על גבי טופס המיועד לכך .?

ניתן לבקש את ביטול העסקה במידה ומדובר בתקלה / פגם בייצור המחשב, שאחרת יש צורך לתת לחברה אפשרות לתקנה.

2) מה ההגדרה למחשב תקול ? האם יתכן ויש בסיס לטענתם שמחשב שגרם קצר מיד עם הגעתו ייחשב כתקין כפי שנמצא בבדיקתם ? חשוב לציין שהשקע אליו חובר המחשב הנו שקע בו אני מטעינה מידי יום את המחשב הישן ללא בעיה וגם היום אני משתמשת בו ללא כל בעיה.

אינני יודע. זו שאלה מקצועית, אך אם המחשב מקצר הוא בוודאי לא תקין.

3) מהן מדבקות אחריות קרועות ? בסהכ פתחתי את האריזה כרגיל. מה המשמעות של קבלת מחשב עם מדבקות אחריות קרועות ?(שהרי אני יודעת בוודאות שלא התעסקתי איתן.

מדבקות אחריות קרועות, הכוונה היא שמישהו פתח את המחשב עצמו (לא את האריזה).

4) האם מנסיונך שמעת על מקרים דומים מולם ? האם שמעת על מישהו שהצליח לקבל מהם מחשב חדש או ביטול עסקה בתביעות קטנות ? אני קשת יום ולא אוכל לשכור שירות עורך דין. ככל שתואיל לתת לי פה עיצות אודה לך מקרב לב.

כן בהחלט. אני טיפלתי בעבר במקרים דומים.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.