סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

22/02/2022 14:29 אבי יוסף חוב סלולרי חוב סלולרי
שלחו לי דרך הווצאפ מכתב מעורך דין. שאני חייב כסף לחברה הוט מובייל. מחודש שביעי. עשיתי ניוד 13.8 ובנוסף שלחו את החשבונית שאני חייב להם כסף עד חודש 10. לא נשלח לי שום מכתב התראה או רשום לגבי חוב. והוסיפו תשלום נוסף דמי טרחה של עורך הדין. מה עלי לעשות

שלום,
1. אין זה חוקי לשלוח למכתב התראה מעו"ד באמצעות וואטסאפ.
2. נטל ההוכחה כי אתה חייב כסף לחברה מוטל על כתפי החברה. ככל שאתה ביקשת לבצע ניוד ויש לך את כל הראיות להוכחת הטענות - אז הכל בסדר.
3. מציע לך לפנות לעו"ד כדי שישוחח עם משרד עורכי הדין בצד השני ויפתור מולם את העניין.

21/02/2022 18:36 יעקובי חברת הוט מבצעת עדכון חבילה , האם לפי החוק הם רשאים ? חברת הוט מבצעת עדכון חבילה , האם לפי החוק הם רשאים ?
שאלה נוספת בבקשה היות ודיברתי עם חברת הוט והם טוענים שלפי החוק החדש , כשמסתיימת חבילה לאחר שנה והם מעדכנים לחבילה חדשה שבה הם למעשה מעדכנים את המחיר לפי 2 . (לי נאמר ע"י הנציג שכשתיגמר החבילה ויעדכנו מחיר אז המחיר יתעדכן בעליה של עד 20 ש"ח . מעבר לכך חברת הוט צריכה לקבל את האישור שלי לעסקה ). אז חברת הוט טוענת שהם שלחו SMS ואם הוא לא נקרא או שהמייל לא נקרא זאת לא בעיה שלהם ומבחינתם זה מהווה אישור לעסקה חדשה . האם זה נכון ? או שלפי החוק צריכים לוודא שהלקוח מאשר את העלייה במחיר בכמעט פי 2 . כי הם מחפשים לצאת ידי חובה ע"י זה שטוענים ששלחו מייל ו SMS , לא שלחו חשבוניות או עדכון עסקה בדואר ישראל . למרות שחיפשתי במייל ולא ראיתי שום מסמך מהם ולגבי SMS .נשלח SMS אחד אבל או שהטלפון חסם או שהתפספס ובכל מקרה הוא לא נפתח ולחברה יש יכולת לדעת ולראות אם הודעה נפתחת או לא . השאלה מה אומר החוק החדדש בעניין של איך ליידע את הלקוח , האם בדואר ? או האם חייב לקבל אישור שלו או תגובה ממנו . או שרק SMS שנשלח זה מספיק בכדי להעלות את המחיר אחרי שהסתיימה תקופת החבילה בכמעט פי 2 .

שלום,
אינני מכיר חוק חש שכזה.
האם החברה הפנתה אותך לאותו חוק חדש ?

20/02/2022 10:58 סיגל ביטול עסקה בנסיבות ביטול עסקה בנסיבות
רכשתי בחנות מיטה ושילמתי על החשבון, לא שילמתי את כל הסכום.

המיטה במידות בהם היתה בתצוגה, אך הזמנתי אותה בריפוד אחר מזה שהיתה בתצוגה, לאחר כיומיים, הודעתי על ביטול עסקה.
כשרכשתי המוכר אמר לי שרק כשאשלם את כל הסכום הוא יוציא את ההזמנה.

כעת אומרים לי שבאותו יום זה יצא ליצור
ושבגלל שבחרתי ריפוד זה מיטה בהזמנה מיוחדת ולא מוכנים לבטל העסקה.

האם בית העסק מחוייב בנסיבות לבטל את העסקה, ומאיזה נימוקים?

תודה רבה

שלום,
אם מדובר על הזמנה מיוחדת - אזי מבחינת החוק לא ניתן לבטל את העסקה.
אם אין מדובר בהזמנה מיוחדת ניתן לבטל את העסקה בתנאים הבאים :
צרכן רשאי לבטל ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש; החזרת הטובין באריזה המקורית תהווה ראיה מספקת לאי-עשיית שימוש בהם –
(1) לרכישת טובין או סוגי טובין (ריהוט) – בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין; פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין;

17/02/2022 20:57 יוס רבי ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום רב. האם הוספת 2 ס"מ לרהיט נחשבת הזמנה מיוחדת. לעניין ביטול עסקה. בעל העסק מסרב.

שלום,
הזמנה שהיא שונה שהמוצרים בחנות הינה הזמנה מיוחדת.
לדוגמא אם חנות מוכרת מיטות במידות מסוימות ואתה מבקש מיטה באורך אחר מהאפשרויות והמוצע בחנות.

16/02/2022 08:30 לירון מדיח כלים ללא הארקה מדיח כלים ללא הארקה
שלום
לפני חצי שנה ויותר רכשנו מדיח כלים מאחת מרשתות החשמל בישראל.
המדיח הותקן על ידי איש שרות של המוצר.
בזמן הדחת הכלים הרגשנו זרם חשמלי, פנינו לחשמלאי מוסמך על מנת לבדוק אם יש בעיה בהארקה בבית.
בבדיקה שערך מצא שהמדיח הותקן עם תקע ללא הארקה, הוא הורה לנו להפסיק את השימוש במדיח לאלתר ואמר שמדובר בסכנת חיים ממש ושעלינו לקרוא לאיש שרות שיטפל במחדל.
האם יש עילה לתביעה?

שלום,
בהתאם למתואר יש עילה לתביעה - רשלנות מקצועית בהתקנה.

16/02/2022 11:17 לירון הגשת תביעה

תודה על תגובתך המהירה.
איפה אוכל לקבל אינפורמציה לגבי הגשת תביעה? אנני בקיאה בהליך.
אשמח אם תוכל להסביר לי בקצרה.

שלום,
אני מניח שתמצאי את המידע אותו את מבקשת ברחבי האינטרנט.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את רשאית לפנות למשרדי.

15/02/2022 18:35 יעקובי חברת הוט הקפיצה את המחיר פי 2 מבלי להודיע על כך . האם חוקי ? למי לפנות? חברת הוט הקפיצה את המחיר פי 2 מבלי להודיע על כך . האם חוקי ? למי לפנות?
אני סגרתי חבילה של כבלים אנטרנט טלויזיה וטלפון -מה שקרוי -טריפל לשנה במחיר 180 שח לחודש . הנציג אמר לי שגם אם יעלו את מחיר החבילה בתום השנה אז זה יהיה ב 20 שח , כי מעבר לכך החברה אמורה על פי חוק ליצור איתי קשר ולקבל את ההסכמה שלי לחיוב שהוא יותר מ 20 שח . עכשיו שאני בודק , אני רואה שכבר בחודשיים האחרונים למעשה הסתיימה חבילה . והוט חייבו אותי במחיר חבילה מעודכן של כמעט פי 2 . 350 ש"ח , זאת מבלי שקיבלתי הודעה על כך בכתב או טלפונית . האם זה חוקי ?

שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה בהפרת הסכם וחוסר תום לב.

15/02/2022 07:55 חיים כתב תשובה בכתב הגנה בתביעות קטנות כתב תשובה בכתב הגנה בתביעות קטנות
היי, הגשתי תביעה קטנה כנגד קבלן בגין איחור במסירת הדירה.
לפני כמה ימים קיבלתי כתב הגנה בו הוא מאשים אותי שאני זה שאיחרתי בתשלומים ( דברים שאינם נכונים כמובן ) וטענות נוספות.
1. האם אני יכול להגיש כתב תשובה לכתב ההגנה בתביעות קטנות? ואם כן האם כדאי לעשות את זה ? או שעדיף להשאיר את זה למשפט ולענות לו שם?

2. בכתב ההגנה הוא טען הוא כמה דברים לכתב התביעה שלי ולאחר מכן הצלחתי למצוא מכתב ראייה חזק שעונה על כל טענותיו אלו. האם אני יכול לצרף את זה לכתב תשובה? האם לחכות עם זה למשפט ולהוציא את זה שם כגורם הפתעה ?

3. בכתב התביעה שלו הוא מכחש המון מהסעיפים שלי בכתב התביעה ובלי שום סיבה ( ולמרות שיש לי ראיות להכל)
האם מותר לו להכחיש בלי לתת שום סיבה למלא סעיפים שטענתי? ומה ניתן לעשות עם זה ?

אודה לתשובה עבור 3 שאלותיי . תודה רבה לכם

שלום,
1. מבחינת החוק לא נהוג להגיש כתב תשובה לכתב הגנה. כלומר החוק אינו קובע כי אפשר להגיש כתב תשובה (מצד שני הוא גם אינו קובע שזה אסור). לפיכך מה שנותר לך זה לענות ולהגיב לכתב ההגנה בדיון בבית המשפט.
כמובן שאם חשוב לך לעשות כן ולהגיש כתב תשובה - תשה כן, מקסימום בית המשפט יגיד לך שלא.
2. לא נהוג במשפט בישראל "להפתיע" את הצד השני, אלא כל הראיות והמסמכים עליהם אתה מבסס את טענותיך צריכים להיות בכתבי הטענות. אם אתה מתכוון להגיש כתב תשובה אזי כדאי לצרף מסמך זה.
3. אתם בהליך של תביעות קטנות. בהליך זה הדברים גמישים (אכן אתה צודק שבהליך אזרחי רגיל לא ניתן להכחיש סעיף ללא כל תגובה). יהיה עליך להתמודד עם הדברים בדיון בבית המשפט.

15/02/2022 11:02 חיים שאלה נוספת

לגבי סעיף 2 הבנתי ( גם מהתייעצות עם כאלה שכן תבעו בתביעות קטנות וגם מקריאה באתרים אחרים של תביעות קטנות) שבתביעות קטנות לא כפופים לסדר דין רגיל כמו בתביעות רגילות הולכן השופט כן יכול לקבל מסמכים שלא הוצגו בכתב התביעה. האם זה נכון לדעתך?

שלום,

אתה צודק במה שכתבת.
ואדגיש השופט יכול לקבל, אך הוא גם יכול לקבוע שהוא אינו מקבל.

14/02/2022 09:49 גל טיסה שבוטלה מראש ובמקומה ניתן כרטיס לטיסה מאוחרת יותר במעל 6 שעות טיסה שבוטלה מראש ובמקומה ניתן כרטיס לטיסה מאוחרת יותר במעל 6 שעות
נוסע אמור להגיע ממדינה זרה לישראל כשבדרך לישראל יש לו עצירה בדובאי.
טיסת ההמשך מדובאי היא של אל על.
הכרטיס לטיסת אל על נקנה ב-100 דולר אמריקאי + 500 נקודות הנוסע המתמיד של אל על.
אלעל הודיעה 4 ימים לפני המראת הטיסה מדובאי כי הטיסה מבוטלת בשל "עניינים תפעוליים" והקצתה לנוסע כרטיס טיסה חלופי באלעל לטיסה אחרת באותו היום, בעיכוב של מעל 6 שעות מהטיסה המקורית שבוטלה.
הנוסע החליט לרכוש כרטיס טיסה מחברת תעופה אחרת כדי להיימנע מההמתנה הממושכת שנכפתה עליו (עגמת נפש).
הכרטיס נרכש תמורת 200 דולר אמריקאי.
הנוסע פנה לאל על וביטל את הכרטיס כיומיים לפני מועד הטיסה וצירף את בקשתו להחזר עבור מה ששילם באל-על (כסף ונקודות) וכמו כן דרש את ההפרש שבין עלות הכרטיס באלעל (הזול יותר) לבין הכרטיס החדש שקנה (היקר יותר).
האם על-פי החוקים הקיימים זכאי הנוסע לקבל את הפרש העלויות, בנוסף להחזר מאל על?

שלום,
התשובה היא לא.
ראה לעניין זה - חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012

תודה

13/02/2022 21:10 לודמילה זמני הספקת סחורה זמני הספקת סחורה
הזמנתי רהיטים בחנות רהיטים ב19.09.21. בהזמנה כתוב : 1. זמן הספקה משוער כ 90-120 ימי עסקים. 2. איחור ב-30 יום לא יחושב לחריגה וכמו כן, החברה לא תהיה אחראית לעיכובים שנגרמו ע"י צד שלישי ו/או כוח עליון ובלבד והחברה עשתה את כל הפעולות הסבירות למניעת העיכוב.
עד איזה תאריך לא נחשב איחור? ואם לא אקבל רהיטים עד תאריך הזה מה עלי לעשות?
תודה.

שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה באפשרות איחור של עד 150 ימי עסקים (באזור החצי שנה).
יום עסקים מוגדר מראשון - חמישי (לא כולל שישי שבת וחגים).
אם לא תקבל את הרהיטים לאחר 150 ימי עסקים, אזי החברה הפרה את ההסכם ביניכם ואז תקום לך עילה לתביעה לביטול העסקה ו\או קבלת פיצויים בגין האיחור.

08/02/2022 09:54 גידי מוצר פגום בשווי 6000 החברה לא מחליפה ולא מתקנת מוצר פגום בשווי 6000 החברה לא מחליפה ולא מתקנת
קניתי טלויזיה וסאונד בר של lg מחנות בשם אלקטריק פומפה שברמת גן והם הביאו לי מכשירים תקולים, 1 הם לקחו לתיקון והחזירו מקולקל השני אפילו זה לא, לא מעוניינים לשלוח לי טכנאי ואומרים שיחזרו ולא חוזרים ,אמרו שיאספו את המוצר ומאז הם נעלמו. כל פעם שאני מדבר עם החנות או היבואן קבוצת ח.י אני מקבל את התשובה יבדקו ויחזרו ולא חוזרים אני כבר 4 חודשים מאז הקניה. ביקשו שאשלח סרטון שלחתי גם במייל וגם בווצאפ הם אמרו שיש להם בעיה לקבל אותו ,הקטנתי את הקובץ ל20 מגה ועדיין להם זה לא עובד למרות שאצל כל האנשים סביבי זה עובד. אני עדיין מחכה לתשובה. אשמח להתייחסות

שלום,
התכתבנו ועניתי לך על כל שאלותיך.
האם יש עוד משהו שאני יכול לעזור ?

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.