סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

10/03/2013 12:43 לוי אמירה סלקום חיוב בגלישה סלקום חיוב בגלישה
12.02.13רכשתי טלפון ממחסני חשמל ומיד ניגשתי לסלוקום שיחברו אותי לקו אינטרנט. בסלקום

ב 12.02.13 רכשתי טלפון וניגשתי לחב סלקום שידעדנו אותו לגלישה באינטרנט בחברה נאמר לי שלא יכולים לחבר אותי רק ב 14.2.13 יוכלו לצרף אותי מועד תחילת החשבונית החודשים שלי
ב 13.02.13 התקשרתי אליהם וביקשתי שלא ישכחו לחבר אותי מחר 14.03.13 נאמר לי לא לדאוג והם יחברו אותי ואין לי חיובי גלישה ב 14.02.13 שוב התקשרתי לודא שחיברו אותי ולא אוחייב
ואכן אישרו לי שצירפו אותי אולם הגיע אלי חיוב ע,ס 570 שח גלישה לתקופה12.02.13
כאשר לא גלשתי בכלל פניתי לחברה לבירור וטענו שאני כן גלשתי ביומיים אלה ומוכנים לזכות אותי ב 200 שח כל חודש 50 שח לכן אני מבקשת להגיש תביעה

תתכבדי ותגישי בהקדם!
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

10/03/2013 06:42 לימור התייעצות בנוגע לתביעה-צרכנות התייעצות בנוגע לתביעה-צרכנות
שלום,
רכשתי סלון לפני כשנה מחנות שמוכרת מותג מוכר מאוד של סלוני. בקבלת הסלון התגלה פגם לאחר מספר ימים לקחו לתיקון וכשהחזירו במקום התיקון יצרו בעיה חמורה יותר הבדלי צבעים . לאחר דין ודברים שיחות וכדומה כעבור חצי שנה הגיעה מנהל התפעול של מותג הרשת שאכן טען שישנה בעיה בסלון . הנושא עדיין לא טופל ומתבצעת סחבת. אני מעוניינת לתבוע בגין מוצר פגום, עוגמת נפש וטירטור. את מי עליי לתבוע את הרשת או החנות ממנה רכשתי את המוצר או שניהם? האם הגיוני לתבוע 50% מעלות הסלון מהסיבה שהסלון פגום ( פגם נראה לעין). תודה

את הרשת, כמובן. לא הבנתי מדוע לתבוע רק 50% מעלות הסלון כאשר את מתארת כי מלכתחילה הסלון פגום. היה מקום להחליף לך את הסלון או להשיב לך את כספך.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

09/03/2013 09:33 חיים רמאות רמאות
הלכתי לבקש הלוואה לאחר מילוי הבקשה לא רציתי לקבל הלוואה כי ההחזר הכספי נראה לי מוגזם ואז הפקידה אמרה לי אתה צריך לשלם 800 שקל סירבתי ואז עורך הדין החברה תבע אותי ללא אזהרב מוקדמת 4000 שקל בהוצאה לפועל

הקלד את תגובתך

07/03/2013 12:43 טובה חתימה על כך שלא יחזרו לי כסף חתימה על כך שלא יחזרו לי כסף
שלום אני בתחילת שנה נרשמתי לללימודי עיצוב אופנה במכללה פרטית שהגעתי להתעניין במכללה דיברת עם משווק המכירות של המכללה שמאוד "ניסה" לעזור והלחיץ אותי להרשם מהר למכללה כי יש עוד שבוע ואני מאוד רציתי להתחיל ללמוד והוא אמר שהם עובדים עם הפקידון הצבאי וזה הסתדר לי השגתי צקים ושלמתי את ההפרש. הלימודים עלו 25.000 שקל. פלוס דמי הרשמה 500 שקל ומבחן לא ממש עמוק ונרלא אמיתי ב250 שקל בנוסף גם לימודים לאונברסיטה הפתוחה עוד 3000 שהם אמרו שצריך לשלם במזומן ועשיתי הלוואה ושלימתי והם אמרו לא תהיה בעיה שנרשמתי מאוחר. ואני ציינתי בפניו שאני עובדת בעבודה במשרה במלאה שמאוד חשובה לי ואני יכולה להתחיל רק שבועיים אחרי הוא הבטיח שאני ייצליח להשתלב אני חתמתי על הסכם שבהסכם רשום שאין החזר כספי והתקנון המפורט היה נמצא אצלו ולא נתן לי לקרוא אותו. אני מתון תמימות חתמתי כי נלחצתי ומאוד רציתי להרשם.
אחרי שנרשמתי הם נתנו רשימה שכללה ציוד בסך 5000 שקל שגם אותו קניתי בתשלומים הם אפילו מחט לא נותנים וגם לא דף הכל הרכישה עצמית. והייתי לוקחת חופשה מהעבודה בשביל הלימודים זה גרם לי לחץ מאוד מבחינה כספית כי הצמב שלנו לא ממש טוב. ובנוסף גם הייתה מלחמה בדרום שקטעה לי את הלימודים בחודש לפחות שחזרתי אחרי המלחמה מצאתי את העצמי לא מצליחה להשלב ולפעמים גם לא יכלתי להגיע ברכבות לתל אביב כי לא היה לי כסף לנסיעות. אני הגעתי לבית ספר לשיחה ובקשתי החזר בגלל כל הסיבות שהעלתי שהייתי . והם אמרו שאני חתומה שאין החזר כספי ואין מה לעשות אני התחננתי שלפחות יחזירו חצי ממש קשה לי אני גם לא הפקתי כלום מהלימודים ולא למדתי כלום. ולמה להרוס לי שיקחו את הכנס שמגיע להם הם לא הסכימו ואמרו שחתמתי ואני חתמתי בתמימות ואמרתי למה לא נתנו לי הביתה את התקנון. בנוסף לאוניברסיטה הפתוחה אני שלמתי בנפרד והם החליטו בתחילת הסמסטר שנרשמתי מאוחר ואני לא יכולה לקבל את ההחזר הכספי במשך ארבע חודשים הכסף לא הוחזר אליי מהסיבה שלהם בנתיים שילמתי רביות של הלוואה והיה לי מש קשה לשלם אותה. ואז הם טענו שנרשמתי לסמסטר ב' שאותו מילאתי טפסים כי בהתחלה כן רציתי ללמות וביטלתי את זה אחרי 48 שעות במקום 24 שעות ובגלל זה יקחו לי דמי הרשמה 450 פלוס זה ששלחו את הספרים הביתה ותעודת סטונדט שזה הגיע שבועיים אחרי שדרשתי ביטול ותקנון שלהם לא רשום כלום על דמי ביטול רק רשום לעיין בתקנון ששאלתי את המכללה שלי למה גם את זה הם לא נתנו לקרוא הם טענו שאני צריכה לעיין באנטרנט השאלה היא מה עם הזמן שחיכתי לכסף שלי להחזר והרביות ששילמתי זה לא כסף.
בבקשה אם אפשרלעשות משו הכסף הזה חשוב ללימודים וזה הקיפצה היחידה שנשארה לי לחיים . אם אפשר לעשות משו. כי מאז ללימודים אני בקושי הולכת בגלל שהנסיעות קשות בגלל המצב הכלכלי וגם החומרים ואני לא מבינה כלום בכיתה ובגלל הצב גם לא טוב לי שמה מה אפשר לעשות? עם יש איזה פריצה? והאם יש טעם להציל את הכסף? שלי אשמח עם תדריכו אותו בתודה טובה

הוא שעל פניו הביטול נעשה מסיבות הקשורות בך ולא בשל סיבות הקשורות בהפרת ההסכם על ידי המוסד הלימודי. עם זאת, אפשר לבנות "קייס" באמצעות טענות של פגם בכריתת ההסכם ו/או לחץ שהופעל עלייך שבעקבותיו לא חתמת בידיעה ברורה לקראת מה את הולכת.
אמנם המקרה שלך כולל הרבה מלל, אך מסיבות שונות הרבה מטענותייך אינן מובנות לי.
אני לא חושבת שהמקרה שלך אבוד מראש, צריך לבנות נכון את הטענות שלך בעיקר אלה הנוגעות לאופן החתימה על ההסכמים. במסגרת זו אני לא יכולה להדריך אותך באופן פרטני יותר לגופן של טענות.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/03/2013 18:10 יעל תביעה כנגד טכנאי תביעה כנגד טכנאי
שלום רב
לפני כחודש וחצי הזמנתי טכנאי שיבוא ויתקן לי את המכונת כביסה.
הוא הגיע אלינו בדק ואמר שהלכה המשאבה ואין לו חלקים הוא יגיע ביום למחרת ויביא את החלקים.
אכן הגיע יום אחרי אבל הביא את החלק הלא נכון..
וככה עוד יום עבר..
לאחר מספרים ימים הוא הגיע עם החלק הנכון.. סידר את המכונה
יום אחרי שהתחלתי לעשות כביסות ראיתי זרימת מיים מהלמטה של המכונה.
וגם היא לא סחטה משולם אלא הינו צריכים תמיד אחרי מכונה לעשות סחיטה נוספת.
התקשרתי אליו אמרתי לו מה הבעיה הוא אמר שהוא יגיע..
אמרתי לו שהיא כרגע עובדת בסדר אז זה בסדר שיגיע בתחילת השבוע.
מכאן התחיל המרדף..
מסנן אותי טלפונית
רק לאחר אין ספור טלפונים הוא הגיע ראה מה הבעיה.. ואמר שיגיע שוב יום למחרת לסדר.
הוא לא הגיע...
רק אחרי שבוע..
מאז זה משחק..
הוא מסנן אותי.
אין לי מכונה בכלל
הוא קובע ולא מגיע
לקח חלק מהמכונה שלי לסדר אותה אמר לי שיביא לי מכונה חילופית ושיקר.
רק אחרי איומים לתביעה הוא מוכן להחזיר את החלק..שלפני מספר ימים נאמר לי שהוא סידר אותו ולפתע היום החלק הלך...
מה ניתן לעשות?

אם לא נכלל במסגרת תקופת אחריות אז לא חלה ההגנה של חוק הגנת הצרכן. מדובר בתביעה אזרחית כנגד הטכנאי רק תצטרכי לכמת את הנזק שנגרם. הייתי מציעה בשלב ראשון לדרוש מהטכנאי פיצוי או לכל הפחות החזר הכסף ששילמת (אני מניחה שכבר שילמת) ולעמוד על תיקון המכונה כנדרש (בהנחה שאת עדיין מעוניינת שהוא יתקן לך את המכונה ולא טכנאי אחר). כדאי שזה יהיה כתוב.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/03/2013 16:01 משה אלפסי תביעה לחברה צרכנות תביעה לחברה צרכנות
אני רכשתי מחברת גרנדטק ישראל מוצר כלשהו ומאותו יום שהמוצר הגיע איני יודע איך להשתמש בו והתקשרתי מספר פעמים ושלחתי מיילים ולא עונים לי ומתי שענו לא נתנו לי עזרה ..
רציתי לדעת אילו צעדים אני יכול לנקוט על מנת לקבל את כספי בחזרה או להסדיר את העיניינים

הקלד את תגובתך

06/03/2013 12:46 אביתר חברת סלקום שולחת לי הודאות פרסומיות חברת סלקום שולחת לי הודאות פרסומיות
במהלך שבועות רבים חברת סלקום שולחת לי מלא הודעות פרסומיות.
לאחר שתקשרתי והתלוננתי שיפסיקו את שליחת ההודעות וכיבלתי בהודעה את אישור הפנייה,
נשלחו אלי עוד 4 מסרונים פרסומיים מסלקום לאחר שהתקשרתי שוב והתלוננתי והמוקדנית טענה שראתה את הפניה הקודמת שלי ולא מבינה למה זה לא נחסם וחסמה בשנית את המסרונים הפרסומיים האלה כבלתי עוד 3 מסרונים פרסומיים
האם אני יכול לתבוע את החברה ועל סך כמה?
תודה מראש

בניגוד לחוק (חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982), קיימת עילה לתביעה. הכוונה היא, שפרסום דבר פרסומת שנעשה שלא כחוק, ללא הסכמת המקבל, עשוי לזכות בפיצוי בסך של 1,000 ש"ח בגין כל פרסום. אני לא נכנסת לשאלה כמה כדאי או ניתן לתבוע כיוון שהחוק מונה חלופות שונות ואף נתון לשיקול דעת בהמ"ש ואין זו המסגרת לפרט.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/03/2013 01:58 יוסי סירוב לתקן במסגרת אחריות למכשיר סלולרי בטענה שיש סירוב לתקן במסגרת אחריות למכשיר סלולרי בטענה שיש
איך אפשר לתבוע את המוכר או את היבואן בתביעות קטנות?

לתביעות קטנות וממלאים טופס תביעה. ישנם כאלה שמעדיפים תביעה שמנוסחת ע"י עורך דין ואם כך, פנה לעו"ד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

05/03/2013 17:43 כוכבית מכירת רכב בנתונים מוטעים מכירת רכב בנתונים מוטעים
קניתי רכב שהוצג שמספר הקילומטר שעשה היה 35.000. היום, לאחר 4 ימים שהרכב ברשותי, התברר לי כי מד הקילומטרים מכוון למיילים ולמעשה הרכב עשה בפועל למעלה מ-56,000 קילומטר.
לפני הקנייה לקחתי את הרכב לבדיקה במכון לבדיקה אשר רשם גם הוא כי הרכב נסע 35.000 ק"מ. בגלל הקילומטרג/ הנמוך שילמתי 8000 ש"ח מעל המחירון. במעמד הקניה חתמתי על זכרון דברים שהנרכב נבדק על ידי ונמצא לשביעות רצוני. היום לאחר שגיליתי את הדבר , פניתי למוכרת וביקשתי להחזיר לי את ההפרש ששילמתי בגין קילומטרג' נמוך. המוכרת טוענת שהיא לא ידעה מהעניין והאשמה היא בי והיות ובדקתי את הרכב היא מכוסה.
ברצוני לדעת - 1. האם יש סיכוי סביר לזכות בהחזר הכספי באמצעות תביעה ךהית דין לתביעות טנות. וכן ברצוני לדעת מהי אחריותו של מכון הבדיקה . האם אני יכולה /צריכה לתבוע גם אותו?
אודה לתשובה.

אם ניתן היה בבדיקה לגלות כי דבר הקילומטרז' זויף. אם לא ניתן היה אז ממילא גם בדיקתך לא היתה מועילה כפי שטוענת בעלת הרכב כי פגם שלא היה באפשרותך לגלות, לא מצופה ממך לגלות. אני ממליצה שתפני אל מכון הבדיקה בדרישה לדעת מדוע רשם גם הוא את הקילומטרז הנמוך - אני משערת שמשום שכך צוין ברכב... אך אני לא בעלת מקצוע בתחום הרכב, וכמו כן, האם ניתן היה לעלות על הזיוף. עם קבלת תשובתם תוכלי לכלכל צעדייך.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

05/03/2013 17:21 שלומי Hot Mobile חיובים לחו Hot Mobile חיובים לחו"ל
לפני כחמישה חודשים הצטרפתי ל"הוטמובייל", מאז ועד היום הם לא שלחו לי חשבוניות לא במייל ולא בדואר כפי שביקשתי. יש לציין שאני מנוי לחבילה ללא הגבלה הכוללת בתוכה שיחות לחו"ל.
השבוע גיליתי להפתעתי שבמקום 99 ש"ח חוייבתי ע"ס חשבוניות של 140, 160 ואף 590 ש"ח. נציגת השירות הסבירה שהייתי צריך להתקשר דרך החברה עצמה ( כלומר קידומת 00 ), הדבר לא נאמר לי בעת חתימת החוזה למרות שהנתנהלה שיחה ארוכה בנוגע לשיחות לחו"ל. לצערי אין ברשותי עותק מן החוזה המדובר ואני חושש שישלחו לי חוזה שעודכן על ידם במהלך הזמן... ובו שינויים בנוגע לצורת ההתקשרות לחו"ל. האם יש דרך לאמת אותנטיות של חוזה שנמצא במחשב ולוודא שלא נערכו בו שינויים?
כמו כן, האם יש בסיס לתביעה בגין כך שהם לא עידכנו אותי בעל פה לגבי צורת ההתקשרות ובגין העובדה שלא נשלחו לי חשבוניות ולכן עליתי על הנושא באיחור רב? אני מרגיש שחברת HotMobile תיעלה אותי לעשות את הטעות הנ"ל וכרגע הם מתחמקים מהנושא ומצהירים רק שכרגע הם מודיעים ללקוחות מה לעשות.

מקום לא לוותר מול ההתנהלות הזו. ראשית, העובדה שלטענתך לא נמסרו לך כל פרטי ההתקשרות; שנית, העובדה שלא נמסר לך עותק מן ההסכם; שלישית, אי משלוח חשבוניות. אתה צודק בחששות שלך שהעלית לעיל, עם זאת, קורה לא מעט שבמהלך בירור (בד"כ משפטי) מול החברה, מתבררות טענות הלקוח כצודקות דווקא משום היעדר יכולת של החברה להעיד ההיפך. לא ניתן במסגרת כזו להיכנס לדיני החוזים ודיני הגנת הצרכן, אך תשקול בחיוב לעמוד על טענתך.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.