סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

26/02/2013 14:31 שמרת יערי שרות לקוחות לקוי שרות לקוחות לקוי
ב-30/01/13 קניתי 3 חולצות אצל מעצבת ,למחרת לבשתי אחת מהן וכשהגעתי לעבודה העירו לי שיש חורים בבית השחי,(התפרים נפרמו או יותר סביר שזה היה כך ולא שמתי לב) בחולצה נוספת ראיתי שגם נהייתה מעין רכבת והחזרתי אותה לשקית עדיין עם הטיקט.
ב5/2/13 ניגשתי עם שתי החולצות הפגומות לחנות וקיבלתי טופס פנייה ונאמר לי שזה ישלח לבדיקה .
ב21/2/13 הגעתי לחנות לשאול מה קורה ומנהלת החנות אמרה שאת זאת עם החורים אפשר רק לתקן ועל השנייה אוכל לקבל פריט אחר ,אני ביקשתי לקבל זיכוי על שתייהן מכייוון שאני חושבת שאם חולצה חדשה כבר צריכה תיקון הרי זה סוג ב'.
פניתי לשרות הלקוחות גם בטלפון וגם דרך דף הפייסבוק שלהם ועד לרגע זה הם לא מצאו את הזמן לחזור אליי למרות שהתקשרתי שוב ושוב ונאמר לי שכבר יחזרו אליי. מה עלי לעשות??

הקלד את תגובתך

מכתב מסודר שממנו משתמעת חובתו של העסק ליתן לך מענה כנדרש.
תדאגי שיהיה תיעוד לזה ששלחת את המכתב ושבית העסק יהיה מודע לכך (הדרך הקלה היא באמצעות אישור הפקס שנשלח או בדואר רשום כפי שאנו עורכי הדין נוהגים לעשות).
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

זאת לא חברה כזאת גדולה ומסתבר שהן אחיות, השאלה אם באמת יש לי זכות להחזר כספי או לפחות זיכוי? יש לציין שרכשתי שם בעונה האחרונה במאות שקלים.

מצד אחד, לא עברו 14 יום מרכישת המוצר, ומצד שני מדובר בביגוד שבענף זה הזמנים להשבת המוצר קצרים יותר. מכיוון שקיבלת מוצר פגום, הייתי מתעקשת לקבל החזר כספי בשלב ראשון, שלא לומר, זיכוי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

20/02/2013 18:59 סיון מזנון תלוי על קיר+TV מזנון תלוי על קיר+TV
שלום, המקרה שלי קצת ארוך. בתאריך 13.12.12 הזמנתי מזנון תלוי ושולחן בסכול של 4200 ש"ח, נאמר לי אספקה עד 45 יום (כולל ימי עסקים). בכל מקרה של ניסיון לברר איפה המצב עומד ומתי אני אקבל את הסחורה ניתקלתי בתשובה "תתקשרי אליי מחר", התקשרתי שוב ושוב, עד שלבסוף קיבלתי את הדברים ב5.2.13 (לאחר 54 ימים). נכון לא הרבה זמן אבל הדבר שהכעיס אותי זה היחס של בעל העסק שלא נתן אף פעם תשובה ברורה ודרש ממני להתקשר גם שביקשתי שהוא יחזור אליי. באחת הפעמים אמרתי לו שאני לא מוכנה לחכות עוד למזנון ובעל העסק ענה לי "יאללה יאללה עזבי אותי". אז שתקתי. כמו שאמרתי ב5.2.13 יום שלישי קיבלנו שולחן ומזנון. על המזנון התלוי על הקיר הנחתי טלוויזיה חדשה שקניתי בעלות 3000 שח ושני קריסטלים גדולים בעלות 300 סך הכל. בתאריך 12.2.13 יום שלישי, כשבוע אחרי, הגעתי הביתה לאחר יום סידורים וחשכו עיניי. המזנון נפל מהקיר, הטלוויזיה נשברה עקב זאת וכמובן גם הקריסטלים. בפנייה לבעל העסק הוא טען קודם כל שכנראה שמתי דברים כבדים על המזנון, יש לציין שמגירות האיחסון היו ריקות עדיין. אז הןא החליט שהמתקין אשם ואני צריכה לדבר איתו, פניתי למתקין שאמר לי שלא הוא אשם אלא בעל העסק. פניתי שוב לבעל העסק שהפעם החליט להאשים את הנגר ואמר לי לפנות אליו. פה כבר לא הסכמתי לטרטור ואמרתיע לו שלא מעניין אותי מי אשם ממנו קניתי. אחרי שבוע של תחנונים לתשובה, בעל העסק שלח את הנגר אליי הביתה לראות מי אשם, 18.2.13. אחרי שהבינו שלא שיקרתי בעל העסק אמר לנגר שיחזור והנראה מה נעשה. פה כבר התפרצתי וצעקתי שלא מעניין אותי מה קורה אני דורשת טלויזיה חדשה ולא מעוניינת במוצר הפגום שלהם. הנגר יצא מביתי, לאחר 10 דקות שבהן כנראה התייעץ עם בעל העסק חזר אליי ולקח את הטלוויזיה השבורה. הוא אמר שהוא צריך לקחת אותה כי בעל העסק קונה לי חדשה והוא נמצא כרגע בחנות מוצרי חשמל, והבטיח ש"מחר תהיה לך טלוויזיה חדשה!". עברו יומיים ובעל העסק לא עונה לטלפונים שלי. בינתיים אני בלי מזנון ובלי טלוויזיה. בחודשיים האלה עברתי עוגמת נפש שאני לא יכולה לתאר,... בכי, עצבים וייאוש. מה עליי לעשות??

תפני במכתב התראה מעו"ד ותדרשי מבעל העסק את הוצאותייך ושם תכניסי גם את ימי ההמתנה והנזקים לרבות עוגמת נפש (למרות שאני לא מעריצה של רכיב הנזק הזה, במקרה שלך זה מקומם).
עו"ד ידע כמה נזק שווה כסף לדרוש. אם לא ישלם, תלכי לתביעות קטנות.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

תודה על התשובה.
עד לקבלת התשובה קיבלתי טלוויזיה חדשה והיום הביאו גם מזנון חדש...אבל באמת העוגמת נפש שנגרמה לי לא אוכל לתאר במילים....
אני מתלבטת אם לדרוש פיצוי או לא.
מה דעתך?

איחור מהותי באספקת המוצר שמלווה במקרה שלך במוצר פגום ו/או לא תקין שאף גרם לך נזקים יכול להוות עילה לפיצוי בגין עוגמת נפש, בזבוז הזמן והטירחה.
תפני לבעל העסק בדרישה לפיצוי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

18/02/2013 07:03 דליה רהיט שהתנפח רהיט שהתנפח
קנינו מאיקאה מערכת ריהוט לאמבטיה 3 ארונות וכיור לאחר חודשים ראינו שחזית המגרות התנפחו פנינו אלהם - הם טענו שאנחנו לא אחראים וצריך לנגב לאחר כל שימוש ורחצה באמבטיה את הארונות האם הגיוני ? דרשו 200 ש"ח על החלפה לבסוף החליפו ללא עלות
עבר חודש נוסף וראינו שארונות ממשיכים להתנפח
דרשנו החזר כספי והחזרת המוצרים שעלו 3600 ש"ח - הם מציעים לנו חזרה 50%
האם יש קס לתביעה ? וכיצד אנחנו משיגים איש מקצוע שיתן חוות דעת שהמוצרים עשויים מעץ שכנראה לא מתאים לשימוש בחדר רחצה עם לחות גבוה
תודה דליה

לא ברור לי וכמובן שיש הבדל מבחינה מהותית. אין אחריות על המוצרים?
בשלב ראשון, איש מקצוע שיתן חוו"ד יכול להיות נגר מחברה גדולה ומוכרת, או חברה שעיסוקה בריהוט לאמבטיה. אם ימסר לכם כי המוצר היה פגום כבר מעצם טיבו וטבעו תיפנו לקבלת הכסף בחזרה.
אני מציעה שתחפשי אם יש לאיקאה תקנון שמסדיר עניינים של החזרת מוצרים ואחריות לגבי המוצרים.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

הארונות החלו להתנפח כתוצאה מלחות כעבור חודשיים בלבד
למערכת יש אחריות גלובלית של שנתיים (גלובלית כי איקאה נותנת את אותה האחריות לכל הרהיטים שלה ללא הבדל בצורך ובתנאי השימוש - לינק לתעודת האחריות /files/Services/converted.pdf)
כחודש לאחר שהוחלפו החזיתות הפגומות - החלו להופיע התנפחויות בכל חלקי הארונות.
פנינו אליהם בדרישה לקבל את כספינו חזרה - הם מוכנים להחזיר רק 50% מהסכום...
השאלה שלי היא - מה היקף האחריות שלהם וכמה אנחנו יכולים לדרוש מהם בחזרה - שימי לב הם טוענים שנזקי רטיבות לא כלולים באחריות - מדובר בארון אמבטיה....
תודה על ההיענות המהירה

על רצוני לקבל את מלוא הכסף בחזרה.
לפי מה שאת מתארת מדובר במוצר פגום. לאחר זמן כה קצר המוצר מראה פגמים, לכן גם אם המדיניות שלהם להשיב 50% אני לא הייתי ממהרת לקבל את זה.
אל תוותרי כ"כ מהר.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

24/02/2013 11:18 ניקולאי זכוכית באוכל זכוכית באוכל
שלום,
לפני כמה ימים קניתי גבינה בחנות. יום למחרת בארוחת בוקר אכלתי גבינה והרגשתי משהו חד בפה. שמשכתי את זה מהפה ראיתי שזה זכוכית. לא נגרם לי שום נזק, אבל כשאני חושב על זה שיכלתי להפגע מזה.....
האם אני יכול לעשות עם זה משהו??
להתייחסותך אודה.

לצלם את הגבינה, ולפנות ליצרן עם פרטי המקרה (היכן נרכשה הגבינה וכיו"ב).
על פי רוב אנשים עושים זאת על מנת לקבל פיצוי, אני מציעה כי תרשום להם שמעבר לפיצוי שמגיע לך אתה מבקש לדעת מה הפעולות שנעשו על מנת לוודא שאיש לא יפגע מרשלנות זו שאחרת תפנה למשרד הבריאות בתלונה.
אתה מוזמן לעדכן אותי מה התפתח.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

24/02/2013 10:12 הרצל ביטוח בתאונה ביטוח בתאונה
נפגעתי בתאונה לפני 6 שנים ..העו"ד שלקחתי טיפל בפיצויים שקיבלתי (2500 שקל)
שנתיים לאחר מכן אני מקבל ממגן דוד אדום מכתבים בנוגע לחוב (2600 שקל) אמבולנס מאותה תאונה
מסרתי את המכתב לעו"ד שטיפל לי בפיצויים
הוא פנה אליהם בדרישה לשלם והם אכן שילמו כ-900 ש"ח 4 שנים אחרי התאונה!?
היום יש לי תיק בהוצאה לפועל על סך של 2600 שקל מה אני עושה ...

אם החוב 2600 ש"ח ממד"א, מי שילם 900 ש"ח ולמה רק 900 ש"ח?
אם כביכול שולם חלק מהחוב, האם 2600 ש"ח זה החוב עם ריבית או שזה גובה החוב המקורי?
תנסה לפרט את העובדות בצורה שאוכל להבין מה באמת קרה...

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

24/02/2013 09:59 כהן סימה תביה נגד הוט תביה נגד הוט
התחברתי להוט לפני שנתיים וחמישה חודשים התחייבות ל שלוש שנים ,
במעמד המכירה נציגה של הוט העלתה את יס ובזק על הקו ןלברר את הקנס
ואמר לי שעד 1000 ש"ח קנס ליס ,ועד 300 ש"ח קנס לבזק
מאז ועד היום לא קיבלתי אז הקיזוז אף על פי ששלחתי את החשבונית כאשר קיבלתי אותה כחודשיים אחרי .

הפניה צריכה להיעשות באופן שיהיה ברור שהם קיבלו את פניתך. (מכתב רשום למשל). כמובן שאם אינם מעבירים את הקיזוז, תגישי תביעה קטנה.
חבל שחיכית עד עכשיו...
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

24/02/2013 09:44 רבקה השגת גבול ועקירת עצים השגת גבול ועקירת עצים
קבלן בניין נכנס לחלקתנו ללא רשות וללא הודעה מראש.חפר אדמה ועקר עצי פרי מניבים לצורך בניית חומה ביננו.מהו תהליך התביעה והאם צריך עו'ד לתביעות קטנות?איזה ראיות אנחנו צריכים להביא לבית המשפט?

אני מציעה היוועצות עם עורך דין.
את יכולה ליצור איתי קשר אסביר לך מדוע זו עמדתי.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

22/02/2013 12:52 ציפי כהן האם יש סכום מינימלי להגשת תביעה ? האם יש סכום מינימלי להגשת תביעה ?
1. מהו הסכום המינימלי להגשת תביעה ?
2. אנחנו 5 נשים שרוצות לתבוע , ואני אהיה הנציגה . האם כולנו צריכות להגיע לדיון ?
תודה

כשמן כן הן, מדובר על תביעות בסדר גודל קטן.
עם זאת, שימי לב שיש אגרה לשלם, לכן אם בכוונתך לתבוע עשרות שקלים, רק האגרה תעלה יותר... הכוונה היא שישנם סכומים שפשוט לא שווה לתבוע.
לעניין הנציגות, כעיקרון התשובה היא שכולן צריכות להגיע לדיון וזאת משום שאני לא יודעת מה כל אחת ו"תרומתה" לדיון ומה מעמדה. ככלל, בבית המשפט צריכים להגיע בעלי הדין, כלומר מי שתובע, במקרה שלך. ישנם מקרים שניתן לוותר. אני לא יודעת מה המקרה שלכן.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

22/02/2013 09:16 קמילה אי תשלום שכר דירה של שותף החתום על חוזה. אי תשלום שכר דירה של שותף החתום על חוזה.
בוקר טוב,

אני סטודנטית שמשכירה דירה עם שותפה,החוזה על שנינו אבל הצ'קים של השם שלי
כל חודש הבעלים של הדירה פודה את הצ'ק שלי והשותפה מעבירה לי את חלקה בהעברה בנקאית
פירקנו את השותפות והשותפה לא שילמה לי את חלקה בעקבות כך נכנסתי למינוס בחשבון העו"ש השותפה לא מוכנה לשלם את החלק שלה על אף ששהתה בדירה החודש..
מה אוכל לעשות בנדון?
אודה מאוד לעזרה.

ויש ברשותך הוכחה להעברה שמבצעת השותפה בכל חודש (במקרה שלך פירוט פעולות הבנק שמוכיח העברה בנקאית) תדרשי ממנה את חלקה, תחילה במכתב רשום (יכול להיות רשום על ידך) ואם אינה משלמת, אז בתביעה קטנה. איני יודעת בכמה כסף מדובר, לעיתים מדובר בסכומים קטנים שרק הפעולות לגבייתם עולות יותר.
שתדעי, שאת חייבת על פי הסכם השכירות "ביחד ולחוד" ועל כן רק בהוכחה שהיתה ביניכם הסכמה לעניין אופן התשלום תוכלי לחייב אותה. מכל מקום, אל תוותרי כ"כ מהר.
בהצלחה,
עו"ד
שרית לנגה-יצחקי.

21/02/2013 07:23 אופירה אשואל תנור שמחליד תנור שמחליד
רכשתי תנור לפני בערך כשנתיים התנור התחיל להחליד מסביב ובאיזור הכפתורים. נראה שהחומר מתקלף ואינו מחזיק מעמד בעקבות החום. איך יכול להיות שתנור המיועד לחום ולאש מכיריים יתקלף ויחליד בצורה גסה כל כך. פניתי לחברת beko אך הם ענו שאין לי אחריות לכם כדי לשלוח לי נציג שירות יעלה לי 250 ש"ח עם זאת ביקשתי שמנהל ידבר איתי היא לא נתנה לי לדבר עם אף נציג מעליה והמתנתי כדקה שוב שמעתי את קולה וכך אמרה שאין לי מה לצפות זה מה שהוא יגיד לי גם כן. וכך הסתיימה השיחה. תשובתה לא ענתה לי על התלונה. לפי ריאות עיני אין התנור אמור להתקלף ולהחליד (יש לציין שאני לא משתמשת בחומרים כל שהן לניקוי התנור אפילו במיועדים לניקוי תנורים. אלא במטלית לחה) ניתן לראות בקלות שהחומר מתקלף מחום. וזה לא סביר לתנורים. התנור לא נראה אסטטית טוב. אנא צרי איתי קשר מה לעשות. למיטב ידיעתי תנורים מחזיקים מעמד לפחות 10 שנים ואינם מחלידים אלא אם כן קילפו את צבעם בכוח.
תודה אופירה

הקלד את תגובתך

אכן לא אמור להחליד ולהתקלף. אני מניחה שפגה תקופת האחריות על המוצר גם.
את צריכה לעמוד על כך שישלחו נציג ללא עלות כמו גם להתעקש לשיחה עם אחראי או מנהל. בשלב שני תתעקשי שיפתרו את הבעיה עבורך.
מכיוון שאין לך אחריות ובתקופה המדוברת בה התנור נמצא ברשותך, תגלי אסרטיביות (לא תוקפנות) כדי שבעיתך תפתר. זה יכול לקחת זמן. מנסיון הטרטור נעצר עם התערבות של עו"ד.
אגב, לא ציינת בכמה רכשת את התנור...?
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.