שרות לקוחות לקוי
הקלד את תגובתך
מכתב מסודר שממנו משתמעת חובתו של העסק ליתן לך מענה כנדרש.
תדאגי שיהיה תיעוד לזה ששלחת את המכתב ושבית העסק יהיה מודע לכך (הדרך הקלה היא באמצעות אישור הפקס שנשלח או בדואר רשום כפי שאנו עורכי הדין נוהגים לעשות).
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
זאת לא חברה כזאת גדולה ומסתבר שהן אחיות, השאלה אם באמת יש לי זכות להחזר כספי או לפחות זיכוי? יש לציין שרכשתי שם בעונה האחרונה במאות שקלים.
מצד אחד, לא עברו 14 יום מרכישת המוצר, ומצד שני מדובר בביגוד שבענף זה הזמנים להשבת המוצר קצרים יותר. מכיוון שקיבלת מוצר פגום, הייתי מתעקשת לקבל החזר כספי בשלב ראשון, שלא לומר, זיכוי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
מזנון תלוי על קיר+TV
תפני במכתב התראה מעו"ד ותדרשי מבעל העסק את הוצאותייך ושם תכניסי גם את ימי ההמתנה והנזקים לרבות עוגמת נפש (למרות שאני לא מעריצה של רכיב הנזק הזה, במקרה שלך זה מקומם).
עו"ד ידע כמה נזק שווה כסף לדרוש. אם לא ישלם, תלכי לתביעות קטנות.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
תודה על התשובה.
עד לקבלת התשובה קיבלתי טלוויזיה חדשה והיום הביאו גם מזנון חדש...אבל באמת העוגמת נפש שנגרמה לי לא אוכל לתאר במילים....
אני מתלבטת אם לדרוש פיצוי או לא.
מה דעתך?
איחור מהותי באספקת המוצר שמלווה במקרה שלך במוצר פגום ו/או לא תקין שאף גרם לך נזקים יכול להוות עילה לפיצוי בגין עוגמת נפש, בזבוז הזמן והטירחה.
תפני לבעל העסק בדרישה לפיצוי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
רהיט שהתנפח
לא ברור לי וכמובן שיש הבדל מבחינה מהותית. אין אחריות על המוצרים?
בשלב ראשון, איש מקצוע שיתן חוו"ד יכול להיות נגר מחברה גדולה ומוכרת, או חברה שעיסוקה בריהוט לאמבטיה. אם ימסר לכם כי המוצר היה פגום כבר מעצם טיבו וטבעו תיפנו לקבלת הכסף בחזרה.
אני מציעה שתחפשי אם יש לאיקאה תקנון שמסדיר עניינים של החזרת מוצרים ואחריות לגבי המוצרים.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.
הארונות החלו להתנפח כתוצאה מלחות כעבור חודשיים בלבד
למערכת יש אחריות גלובלית של שנתיים (גלובלית כי איקאה נותנת את אותה האחריות לכל הרהיטים שלה ללא הבדל בצורך ובתנאי השימוש - לינק לתעודת האחריות /files/Services/converted.pdf)
כחודש לאחר שהוחלפו החזיתות הפגומות - החלו להופיע התנפחויות בכל חלקי הארונות.
פנינו אליהם בדרישה לקבל את כספינו חזרה - הם מוכנים להחזיר רק 50% מהסכום...
השאלה שלי היא - מה היקף האחריות שלהם וכמה אנחנו יכולים לדרוש מהם בחזרה - שימי לב הם טוענים שנזקי רטיבות לא כלולים באחריות - מדובר בארון אמבטיה....
תודה על ההיענות המהירה
על רצוני לקבל את מלוא הכסף בחזרה.
לפי מה שאת מתארת מדובר במוצר פגום. לאחר זמן כה קצר המוצר מראה פגמים, לכן גם אם המדיניות שלהם להשיב 50% אני לא הייתי ממהרת לקבל את זה.
אל תוותרי כ"כ מהר.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
זכוכית באוכל
לצלם את הגבינה, ולפנות ליצרן עם פרטי המקרה (היכן נרכשה הגבינה וכיו"ב).
על פי רוב אנשים עושים זאת על מנת לקבל פיצוי, אני מציעה כי תרשום להם שמעבר לפיצוי שמגיע לך אתה מבקש לדעת מה הפעולות שנעשו על מנת לוודא שאיש לא יפגע מרשלנות זו שאחרת תפנה למשרד הבריאות בתלונה.
אתה מוזמן לעדכן אותי מה התפתח.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
ביטוח בתאונה
אם החוב 2600 ש"ח ממד"א, מי שילם 900 ש"ח ולמה רק 900 ש"ח?
אם כביכול שולם חלק מהחוב, האם 2600 ש"ח זה החוב עם ריבית או שזה גובה החוב המקורי?
תנסה לפרט את העובדות בצורה שאוכל להבין מה באמת קרה...
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
תביה נגד הוט
הפניה צריכה להיעשות באופן שיהיה ברור שהם קיבלו את פניתך. (מכתב רשום למשל). כמובן שאם אינם מעבירים את הקיזוז, תגישי תביעה קטנה.
חבל שחיכית עד עכשיו...
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
השגת גבול ועקירת עצים
אני מציעה היוועצות עם עורך דין.
את יכולה ליצור איתי קשר אסביר לך מדוע זו עמדתי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.
האם יש סכום מינימלי להגשת תביעה ?
כשמן כן הן, מדובר על תביעות בסדר גודל קטן.
עם זאת, שימי לב שיש אגרה לשלם, לכן אם בכוונתך לתבוע עשרות שקלים, רק האגרה תעלה יותר... הכוונה היא שישנם סכומים שפשוט לא שווה לתבוע.
לעניין הנציגות, כעיקרון התשובה היא שכולן צריכות להגיע לדיון וזאת משום שאני לא יודעת מה כל אחת ו"תרומתה" לדיון ומה מעמדה. ככלל, בבית המשפט צריכים להגיע בעלי הדין, כלומר מי שתובע, במקרה שלך. ישנם מקרים שניתן לוותר. אני לא יודעת מה המקרה שלכן.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
אי תשלום שכר דירה של שותף החתום על חוזה.
ויש ברשותך הוכחה להעברה שמבצעת השותפה בכל חודש (במקרה שלך פירוט פעולות הבנק שמוכיח העברה בנקאית) תדרשי ממנה את חלקה, תחילה במכתב רשום (יכול להיות רשום על ידך) ואם אינה משלמת, אז בתביעה קטנה. איני יודעת בכמה כסף מדובר, לעיתים מדובר בסכומים קטנים שרק הפעולות לגבייתם עולות יותר.
שתדעי, שאת חייבת על פי הסכם השכירות "ביחד ולחוד" ועל כן רק בהוכחה שהיתה ביניכם הסכמה לעניין אופן התשלום תוכלי לחייב אותה. מכל מקום, אל תוותרי כ"כ מהר.
בהצלחה,
עו"ד
שרית לנגה-יצחקי.
תנור שמחליד
הקלד את תגובתך
אכן לא אמור להחליד ולהתקלף. אני מניחה שפגה תקופת האחריות על המוצר גם.
את צריכה לעמוד על כך שישלחו נציג ללא עלות כמו גם להתעקש לשיחה עם אחראי או מנהל. בשלב שני תתעקשי שיפתרו את הבעיה עבורך.
מכיוון שאין לך אחריות ובתקופה המדוברת בה התנור נמצא ברשותך, תגלי אסרטיביות (לא תוקפנות) כדי שבעיתך תפתר. זה יכול לקחת זמן. מנסיון הטרטור נעצר עם התערבות של עו"ד.
אגב, לא ציינת בכמה רכשת את התנור...?
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.
