סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

20/02/2013 14:08 מאיר קניתי רכב יד שניה קניתי רכב יד שניה
שלום
אני קניתי לפני 4 חודשים רכב מיד שניה מאדם פרטי לאחר מספר ימים התקשר אליי המוכר וטען כי שכח ברכב משקפי יוקרה שלטענתו עולות 1200 ש"ח כמו כן הוא הוסיף ואמר כי יש כסף רב במטבעות ברכב והוא רוצה את זה חזרה
יש לציין כי לא ראיתי דבר כזה ברכב
הוא הגיש נגדי תביעה בבית משפט לתביעות קטנות על סך 1600 + הוצאות שאשלם לו
האם יש לו קייס בעניין
יש לציין כי לא ראיתי באוטו לא משקפיים ולא כסף

נכון?

בהצלחה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

17/02/2013 08:59 יניב תקלה בקבלת כרטיסים למשחק כדורגל בחו תקלה בקבלת כרטיסים למשחק כדורגל בחו"ל
שלום ,
הזמנתי בחברת הדקה ה-90 שני כרטיסים למשחק הכדורגל ריאל מדריד נגד מנצ'סטר יונייטד.הכרטיסים vo לקומה השניה באיצטדיון לאורך המגרש ומחירם 285 יורו לכרטיס.
ההזמנה התבצעה כחודש לפני המשחק והובטח לנו לקבל את הכרטיסים במלון מספר ימים לפני המשחק או ביום המשחק עצמו. יום לפני המשחק כשראיתי שעדיין לא הגיעו הכרטיסים שלחתי אליהם מייל תזכורת עם כל פרטי העסקה. הם לא השיבו למייל. ביום המשחק בשעות הבוקר בדקתי שוב במלון(היו אצל פקיד הקבלה עשרות מעטפות עם כרטיסים לאורחים אחרים במלון) גם הפעם לא היו כרטיסים עבורנו. שלחתי הודעה לחבר בארץ שיתקשר אליהם ויברר(אני הייתי ללא חבילת חו"ל והעדפתי לא להתקשר בעצמי בשל העלויות הגבוהות) . החבר התקשר ושם אמרו לו שהיתה תקלה טכנית והכרטיסים לא נשלחו ולא ישלחו למלון. כתחליף הציעו לנו כרטיסים לקומה העליונה באיצטדיון(כרטיסים שהוצעו בדקה ה-90 במכירה מוקדמת במחיר של כ-160 - 130 יורו). ביום המשחק אותו כרטיס עלה לחברה 350 יורו. ביקשתי שיתקשרו אליי (למרות ששיחות נכנסות בחו"ל עולות לא מעט כסף לדקת שיחה) בתחילה סרבנו משום שמדובר במיקום גרוע באיצטדיון בטח יחסית למקומות שהזמנו אך לבסוף כשהבנו שאין ברירה אחרת החלטנו לקבל את הכרטיסים שהגיעו כ-4 שעות לפני המשחק. חשוב לציין כי מטרת כל הנסיעה לספרד היתה המשחק הספציפי הנ"ל. ביום המשחק במקום להגיע לאיזור האיצטדיון ולספוג את האווירה כפי שתכננו נאלצנו להמתין במלון , לדבר עם החברה שוב ושוב בטלפון ולהמתין לכרטיסים שבכלל לא היינו בטוחים אם יגיעו.
שאלתי אליכם האם ואיזה פיצוי מגיע לי מחברת הדקה ה-90. חשוב לציין שהם הבטיחו שייצרו איתי קשר כשאיהיה בארץ אבל זה עדיין לא קרה
תודה
יניב

הקלד את תגובתך

בסופו של יום, יש פער בין מה ששילמת למה שקיבלת מבחינה כספית? זו שאלה ראשונה.
אם אני מבינה נכון הפיצוי שאתה דורש הוא בגין האכזבה שנגרמה לכם. בכל זאת, צריך לנקוב בסכומים. אני מציעה שתקזז מהסך ששילמתם על כל הטיול את הסך המינימלי שהשקיעה החברה בכרטיסים חלופיים (ולא השווי שלהם ביום המשחק) ותוסיף רכיב עוגמת נפש ותוציא מכתב לחברה. אם לא יעזור, תפנה לתביעה קטנה. חשוב שזה יהיה מכתב רציני שלא עולה ממנו רק רצון לפיצוי.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

19/02/2013 11:56 אלרון עיכוב בתיקון פלאפון- במקום כמה שעות לפחות לשבוע וחצי עיכוב בתיקון פלאפון- במקום כמה שעות לפחות לשבוע וחצי
מסרתי פלאפון לעדכון גרסה. אמרו שזה ייקח כמה שעות בודדות.
אח"כ אמרו לי שהם הסתבכו וזה ייקח עוד יום. כל יום הבטיחו לי שלמחרת זה יהיה מוכן. כשהתקשרתי הם התעצבנו ואמרו שהם יתקשרו. שבוע וחצי עבר והפלאפון לא מוכן.
כשבאתי לחנות הטכנאי התעצבן ואמר שבגלל שהתקשרתי כל הזמן הוא דווקא לא טיפל לי במכשיר למשך יומיים.
אין לי זיכרונות בפלאפון הנוכחי. נגרמת לי עגמת נפש רבה. אני יכול לתבוע אותם?

להגיד שלא טיפל לך בטלפון למשך יומיים.
אם אתה יכול להוכיח שאמר את זה ואתה יכול להוכיח נזקים מוכחים שנגרמו עקב כך שלא היה לך טלפון (הביאו לך טלפון חלופי?) תגיש תביעה קטנה. זה עניין של מעט כסף, לא מעבר לכך.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

19/02/2013 13:50 חיים הפקעת מחיר? הפקעת מחיר?
האם אני יכול לתבוע בית עסק בגין הפקעת מחיר של מוצר שעליו היו מדבקות מחירים שונים ?חוייבתי במחיר הגבוה למרות ששוחחחתי בטלפון עם מנהלת החנות !

אם הפקעת מחיר, זה עניין אחד ואתה לא חייב לרכוש היכן שמפקיעים מחירים לדעתך, אלא אם מדובר במוצר בפיקוח; עם זאת, החוק מגן על צרכן במובן הזה שהמחיר שמופיע צריך להיות המחיר הנכון ולא נדנדה של מחירים. תתחיל בזה שתבקש את המחיר הזול ביותר מאלה שהופיעו על גבי המוצר, אם יסרבו אתה יכול להתלונן במועצה להגנת הצרכן.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/02/2013 17:28 אריקה רטיבות בדירה רטיבות בדירה
רכשנו דירה בבניין ישן בירושלים. המוכרת הצהירה בחוזה שאין בדירה רטיבויות. נכנסנו לדירה באוגוסט. חודש שעבר חדרו מים מקירות חיצוניים. הזמנתי מהנדס אשר קבע שעלות תיקון נזקי הרטיבות עומד על כ-42 אלף ש"ח.
שאלתי היא, האם יש דרך בה אוכל להדוף טענה אפשרית של המוכרת על פיה לא ידעה על הרטיבות? לציין כי המוכרת לא התגוררה בדירה בשנתיים שקדמו למכירה ובדירה היו חפצים שלה עד לפינוי שהתרחש ימים ספורים לפני שנכנסנו לדירה.
הערה נוספת, לדברי המהנדס לא ניתן לקבוע אם מדובר ברטיבות חדשה או ישנה.

ובנושא אחר שאף הוא קשור לנושא זה. רטיבות באחד הקירות בדירה נגרמה מפיצוץ בצנרת הדירה שמעל הדירה שלנו. הרטיבות גרמה לטחב ולעובש בארון הבגדים ולבגדים. בפנייה לדיירת בקומה מעל, היא סרבה לשמוע את טענותינו ואף טענה בהתחלה שמקור הרטיבות אינו בדירתה. הוזמן מהנדס של האגודה לתרבות הדיור (לציין כי כתוצאה מפיצוץ הצנרת בדירתה, יש דליפת מים במבואת העמודים של הבניין והרטיבות מחלחלת ומתפשטת בכל הקירות שאחת מהן משותפת לדירתי). המהנדס קבע חד משמעית שמקור הרטיבות מדירתה. היות והיא מסרבת לאפשר תיקון או לתקן בעצמה, הועד החליט להגיש נגדה תביעה. האם עלי לכלול את התביעה שלי בתביעת הוועד או להגישה בנפרד ורק לבקש ששתי התביעות יידונו יחדיו היות ומדובר בנושא זהה.
תודה רבה

הוא להוכיח כי בעלת הדירה ידעה על הרטיבות בטרם מכרה את הדירה. חוו"ד המהנדס שאינו יודע אם הרטיבות חדשה או ישנה רק מקשה על העניין יותר. אפשר ככה:
1. לאתר את השוכרים שהיו בדירה קודם לכן ולנסות להבין אם גם הם סבלו מהרטיבות;
2. לנסות לקבל חוו"ד נוספת שאולי היא תוכל להצביע על מועד התגבשות הרטיבות.
מדובר בנזקים בגובה רב, שווה לבדוק אם קיימת עילה לתביעה באמצעות יעוץ משפטי מעמיק יותר.
לעניין האחר:
הנזקים שתטעני שונים מן הסתם, מן הנזקים של ועד הבית. את תתמקדי בנזקים שנגרמו לדירתך. ככל שחבותה של הדיירת הוא מול ועד הבית, תשקלי לדרוש את הפיצוי מוועד הבית שאמור לקבל את הפיצוי ישירות מהדיירת. עם זאת, בהחלט אפשר לתבוע ישירות את הדיירת ללא קשר לתביעה של הוועד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

16/02/2013 16:45 אריקה תודה רבה

תודה על תגובתך. בנוגע למקרה הראשון, הדירה לא הייתה מושכרת. בדירה היו רהיטים וחפצים של בעלי הדירה אך איש לא התגורר בה.
תודה על עזרתך

לקבל חוו"ד רצינית יותר שלא ניתן לבצעה במדיה הזו ולו משום העלויות הגבוהות שציינת בנוגע לתיקון הרטיבות.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/02/2013 13:56 מאיר האם יש אפשרות לקבל פיצוי עבור בזבוז שעות עבודה ועוגמת נפש אשר נגרמה לי האם יש אפשרות לקבל פיצוי עבור בזבוז שעות עבודה ועוגמת נפש אשר נגרמה לי
להלן השתלשלות העניינים:
ביום א' ה- 03/02/2013 בשעה 16:00 לערך, התקשרתי לחברת ש.כ.ל ודיווחתי על נזילת מים, אשר גרמה לסגירת ברז הספקת מים ראשי לביתי. למחרת יום ב' היגיע אינסטלאטור לתיקון התקלה. בהגיעו לביתי ולאחר שלא מצא את התקלה, ביקש שאתקשר למוקד. בשיחה עם מוקדנית ש.כ.ל באותו יום, נאמר לי כי ישלח מאתר נזילות ביום ד'. כל ניסיונותיי להסביר לה כי ישנם ילדים קטנים בביתי, ואינני יכול להישאר זמן רב כל כך בלי מים, נדחו בטענה כי יש אנשים הממתינים לפני בתור. ביום ד' הגיע המאתר עוז לביתי, אך הוא טען כי בשל הגשם הוא אינו יכול לבצע את הבדיקה בחצר ( אניני מבין מדוע בשל מעט גשם אשר ירד לסירוגין, אין אפשרות לבדוק נזילה באמצעות גז). התקשרתי שוב למוקד ש.כ.ל , וביקשתי לשוחח עם מנהלת, הועברתי לדורין אשר הבטיחה לשלוח מאתר ביום חמישי בין 14:00-16:00 כמו כן חזרתי בפנייה והדגשתי, כי יש לתאם ולשלוח גם מפרק דקים לפירוק הדק בחצר. בתגובה נאמר לי על ידה כי אינני אמור לנהל לה את העבודה. ביום חמישי בשעה 14:30 היגיע המאתר, ללא אינסטלאטור וללא מפרק דקים. לאחר מספר טלפונים למוקד היגיע בשעה 17:00 לערך, מפרק הדקים ללא כלים מתאמים לפירוק הדקים. דבר אשר גרם לעוד המתנה, זאת בשל נסיעתו לרכוש כלי פירוק מתאמים. כאשר נוכחתי כי האינסטלאטור אינו מגיע, התקשרתי שוב למוקד, ונאמר לי כי הוא יגיע רק ביום שישי בבוקר. אכן בשישי בבוקר היגיע עופר האינסטלאטור, אך לצערי לאחר שחפר במקום בו סימן המאתר יום קודם, לא גילה את הנזילה. שוב התקשרתי למוקד ש.כ.ל והודעתי להם, בתגובה נאמר לי כי הם ישלחו שוב את המאתר. הפעם מצא המאתר את הנזילה במקום אחר, אך הסאגה לא נפתרה ויש להזמין שוב את איש הדקים, על מנת שיפתח את המקום החדש. בשל סירוב האינסטלאטור לפרק את הדקים ובשל יום השישי וכניסת השבת המתקרבת, נאלצתי לפרק את הדקים במו ידי ולאפשר לאינסטלאטור, לתקן סוף סוף את הנזילה ולאפשר זרימת מים בביתי. ביום א' 10/02/2013 התקשרתי שוב למוקד והודעתי להם שהשעון עדיין נוזל ויש לתקנו. ביום ב' הגיע האינסטלאטור ותיקן את הנזילה. הנני רואה בחומרה, התנהלות חברת ש.כ.ל באירוע הנל, ומבקש לבדוק ולתקן את הדרוש. ברצוני להדגיש כי בהסכם הביטוח חברת ש.כ.ל מחויבת :1. סעיף 2.4 השירות יינתן תוך 24 שעות מרגע קליטת ההודעה במוקד מבצע השירות. 2. סעיף 4.1.3 במסגרת שירות חרום ובמידת האפשר ידאג נותן השירות לפחות להספקה חלקית של קו מים קרים עד להשלמת התיקון, למעט ביצוע עבודת חפירה.

גם בהתבסס על ההסכם עם חברת הביטוח וגם עם הוכחה של שווי ימי העבודה שבוזבזו.
פסיקה דומה של בהמ"ש לתביעות קטנות שמשקללת גובה הפיצוי במצבים כאלה תעזור בהחלט לכמת את גובה הנזק.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/02/2013 13:05 רחל רכשתי קופון ליום כיף זוגי ולא קיבלתי את הרשום מהמלון רכשתי קופון ליום כיף זוגי ולא קיבלתי את הרשום מהמלון
שלום רב . בעלי רכש קופון לכבוד יום הולדתי . זה מה שרשום בקופון חבילה זוגית משודרגת, עם סוויטה למשך שעתיים, א. בוקר, פירות העונה ויין, עיסוי ושימוש בכל מתקני הספא
שהיגענו למלון התברר שאין כזה דבר שעתיים ואין סוויטה אלא במתחם הספא שמתבצע בו העיסוי ושם יש גם גקוזי סה"כ שעה ורבע , רק סיימנו את העיסוי נכנסת המזכירה ומודיעה אני עוד רבע שעה מוציא אתכם מהחדר . וגם באותו יום היה להם בעיה עם המים חמים ולכן גםלא היה גקוזי ונתנה לנו שובר לגקוזי לחצי שעה ליום אחר . אני היתי כל כך מאוכזבת כי בעלי לקח באותו יום חופש מהעבודה וסך הכל הינו שעה במלון .


רצוי בכתב. תתארי את הסיפור ותדרשי את כספך ואולי גם פיצוי עבור הזמן שבזבזת (יום עבודה);
אם לא, את יכולה לפנות במכתב התראה מאת עורך הדין. אם גם זה לא יעזור, תפני לתביעה קטנה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/02/2013 09:29 רוני תמיכה בהגשת תביעה תמיכה בהגשת תביעה
האם יש בבית המשפט או בכל מקום אחר יעוץ להגשת תביעה?

אם מדובר בתביעות קטנות אז מהבחינה הטכנית, אפשר להיעזר במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות; אם בפן המהותי - בכתיבת התביעה, ישנם ארגונים התנדבותיים בקהילה שאמורים לעזור, צריך לבדוק באיזור המגורים. אפשר גם לפנות ליעוץ אצל עו"ד, תלוי במורכבות התביעה. לעיתים יעוץ של כמה מאות שקלים יעשה הבדל מהותי בין נצחון להפסד.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/02/2013 09:29 עדי הסכם שבעל פה הסכם שבעל פה
שלום רב,
הנני גרה בבנין משותף אשר לכל אחד חניה משלו. החניות לא רשומות בטאבו אך יש הסכם בעל פה שתקף כבר 20 שנה בין הדיירים שלכל אחד חניה משלו.
אחד השכנים החליט לשים את רכבו (גרוטאה אשר לא מניעה)בחניה שלנו. במשך שלושה חודשים אנו מבקשים ממנו שיזי את הרכב אך בכל פעם הוא מתחמק בטענה שהרכב לא מניע והוא אינו מצליח להזיזו. ביקשנו ממנו שיתן לנו את החניה שלו במקום מכיון שבמצב הנוכחי הוא תופס 2 חניות אך ללא הצלחה. פנינו לעריה אך הגיע פקח ולא עשה כלום בנידון. המשטרה לא מתערבת מכיון שאין מדובר בחניות אשר רשומות בטאבו. שאלתי היא מה ניתן לעשות במקרים הללו? פנינו לכל הגורמים אשר אנו רואים כרלוונטיים אך לא קיבלנו שום מענה. האם יש עילה לתביעה אזרחית? מה הסיכויים לזכות במקרה שכזה?

ועל כן זה מורכב יותר. אני מציעה שתיצור/י איתי קשר טלפוני

ברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

12/02/2013 12:23 שם להב בן-ציון כותרת השאלהתביעת החזר שכ כותרת השאלהתביעת החזר שכ"ט עו"ד שהוצאנו נגד הועדה המקומית בבית משפט לתביעות קטנות
הקלד את שאלךאנו גרים בבית פרטי מזה 18 שנים לפני 7 שנים קנו זוג צעיר את המגרש הסמוך אלינו ולפני הבניה פנו אלינו בבקשה שנחתום להם על התוכנית שלהם עלהסכמתינו לבנית חניה מקורה צמוד לגדר שלנו נעננו בחיוב וכשסיימו לבנות את ביתם הפכה החניה לחדר לכל דבר בקיצור עוקץ פנינו לועדה המקומית שלא ענתה למכתבינו עד שלא הייתה ברירה והיינו חייבים לקחת עורכי דין .אנו מבקשים לפנות לתביעות קטנטת להחזר כספינו ע"י הועדה האם אפשרי הדבר?

תביעה קטנה מול רשות זה בעיתי. תפנו לרשות בדרישה להשבת נזקכם, באמצעות עורכי הדין שלכם. בכמה כסף מדובר?

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.