סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

13/03/2013 19:03 קיריל זיוף קילומטראז מ230 ל80 אלף באוטו הנקנה מסוחר רכב זיוף קילומטראז מ230 ל80 אלף באוטו הנקנה מסוחר רכב
שלום רב. קניתי אוטו של סוחר רכב דרך בן אדם שלו עם יפויי כח. ברשיון רשום 81.000 קמ. במוסך מורשה רשום טיפול אחרון ב2011 200.000 קמ. השעון קילומטר מזויף. אני רוצה לטבוע את הסוחר. התייעצתי עם כמה עורכי דין. האוטו נקנה ב 36 שלף שקל. הנזק הוא לפחות 10 אלף ש''ח.האם כדאי להגיש תביעה קטנה או לקחת עורך דין ??? אחד מעורכי דין הציע ב1500שח+מע''ם על עזרה בתביעה קטנה. האם כדאי או להגיש תביעה קטנה לבד?

ניסוח תביעה של עו"ד (מקצועי וטוב) לבין ניסוח של מי שלא מיומן להכין מסמכים בשפה משפטית ותוך הבנה וידיעה של מה חשוב ומה צריך להבליט ומה להצניע.
לדעתי, כדאי בהחלט להיעזר בעו"ד.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

13/03/2013 18:27 אדיר חוב למכללה חוב למכללה
עקב חוב מכללה בה אני לומד המכללה חסמה לי את הגישה לאתר המכיל את חומרי לימוד
החוב הוא עבור קורס אחד אבל כך אני לא יכול ללמוד גם לארבעה קורסים שכבר שולמו
(העניין הוא שנרשמתי לקורס מאוחר ועוד באותו יום המכללה חסמה לי את הגישה לאתר הלימוד )
המכללה לוקחת ממני משהו ששלמתי עליו כדי להפעיל עלי לחץ לשלם חוב שמגיע ממקור אחר (ולא שחלילה התנערתי מהחוב אלא שלא הייתה לי שהות לשלם אותו)
המצב לא נראה לי תקין אך המכללה טוענת שהדבר מגובה ע"י היועץ המשפטי שלהם

ולעוד גופים מוסדיים אחרים ישנה זכות לדאוג לאינטרסים שלהם (שכ"ל הוא אינטרס לגיטימי לחלוטין) והדרך לדאוג לכך היא באמצעות סנקציה. תבקש לראות או לדעת על מה נסמך הגיבוי המשפטי, אולי על הסכם ביניכם לפיו במקרה של אי תשלום תחסם הגישה לאתר... תהיה חכם יותר לאחר מכן.
ברכה,
עו"ד שרית לגה-יצחקי

13/03/2013 13:45 אנו@נימית דואר זבל דואר זבל
שלום אני מקבלת מייל פירסומי מעסק אשר כבר פעמיים ביקשתי להסיר אותי מרשימת התפוצה אך עדיין ממשיכים לשלוח לי , האם אני יכולה לתבוע בתביעות קטנות לפיצוי ואם כן עד איזה סכום ?
תודה

החוק קובע פיצוי של 1,000 ש"ח עבור כל פרסום שנשלח ללא הסכמתך.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/03/2013 11:06 אורי ענבר תווי קניה  (תו הזהב, רב תו וכו) תווי קניה (תו הזהב, רב תו וכו)
אני קורא לחרם על תווי הקניה!!!
("תו הזהב" של סופרסל, "רב-תו" של מגה ועוד)
-לא יתכן שנקבל ביד שטר שאין מכבדים אותו במלוא ערכו (90%)כפי שמודפס עליו באותיות הגדולות.
-לא יתכן שהרשתות יחליטו איזה מוצרים ימחרו בתו ואיזה לא.
אני קורא לציבור העובדים:
אל תסכימו לקבל תווי קניה כמתנה מהמעבידים - זוהי רמאות לשמה !!!

הקלד את תגובתך

11/03/2013 13:18 עדי אי החזרת הפקדון של הדירה אי החזרת הפקדון של הדירה
שותף שלי לדירה לשעבר,החליט שנגרם נזק למאוורר תקרה שהיה בחדר שלי.
אני אמרתי שזו בעיית חשמל שלא ברמתי ושיש לערב את בעל הדירה.
הוא טוען שלא והחליט לקנוס אותי ב-400 שקל!
מה אני יכול לעשות כדי לקבל את כספי חזרה?

מדובר בסכסוך על סכום כסף פעוט מכדי לבזבז אנרגיות על משפט כאשר סביר להניח שבסופו של הליך לא ישאר זכר ליחסים ביניכם.
תהיה יצירתי ותפתור את זה ביניכם, תוכיח כי מדובר בבעית חשמל, תציע פתרון יצירתי אחר. לא על כל דבר פונים להליך משפטי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/03/2013 17:17 [email protected] עזרה...

ניסיתי כבר הכל.
אפשר להסתכל על זה כמו רק על 400 שקל אבל זו בעצם גניבה.
הוא לקח ממני כסף בפנים בלי שאני יכול לעשות שום דבר.
המערכת המשפטית קיימת כדי לעזור במקרים כאלה בדיוק.
הוא קנס אותי כי החוזה שלי היה מולו ולא מול בעל הבית.
אם אני אקח אותו לתביעות קטנות,את חושבת שיש לי סיכוי? ואם כן על סך כמה לתבוע...נוסף על ה-400 המקוריים,כמה אפשר לבקש על עוגמת הנפש הזמן והטרחה שלי בגלל המקרה?
אשמח אם תוכלי לעזור לי...

הקלד את תגובתך

עם זאת, מערכת המשפט עמוסה מאוד והליך עולה כסף - לכל הפחות אגרה בבהמ"ש לתביעות קטנות וזה הולך וגדל במקרים מסוימים. על מנת שתוכל להוכיח כי הכסף ניטל ממך שלא כדין אתה צריך להוכיח שנסיבות נטילת הכסף אינן מצדיקות זאת. הכוונה היא - שבאמת אינך חייב לשלם; שעל פי ההסכם ביניכם יש לך הגנה כלשהי וכיו"ב. אם אתה חושב שיש באפשרותך להוכיח כי הכסף ניטל ממך בנסיבות שאינן מצדיקות זאת ולא רק כי אתה חושב כך (יש הבדל עצום) תיגש לתביעה קטנה. אני לא מעריכה כאן סיכויים בוודאי לא במדיה הזו.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

09/03/2013 16:46 דור מחשב פגום ושירות בעייתי מחשב פגום ושירות בעייתי
שלום. קניתי מחשב טאבלט אשר התברר כפגום (הפגם הינו כעת פגם מוצהר בסדרת הייצור של המכשיר). המחשב נשלח לתיקון שארך שלושה שבועות והוחלף לו המסך (ללא שניתנה הסכמתי). במסך שהוחלף היה פגם (שהטכנאי יכל לגלות בבדיקה ויזואלית פשוטה אם רק היה מסתכל). לאחר עוד כמה ימים הוחלף לי המחשב, אלא שהמחשב שנשלח אלי התברר כמוצר שאיננו חדש - שלכל הפחות נפתח וטופל חיצונית.
ככל הנראה מדיניות מעבדת השירות איננה להציע לי פתרון למצב, אלא להמשיך למרוח אותי (על גבול הרשלנות / מרמה) שוב ושוב.
למרות בקשתי לבטל את העסקה החברה כעת מציעה לי לבוא אל משרדיהם ולקבל מחשב חדש (למרות שכבר נכשלו בתיקון ובאספקת מחשב חדש).
שאלתי היא מה לעשות ואיך לתבוע את המגיע לי:
1. אני מהסס לקבל מוצר (אפילו אם יוכח כי הוא חדש) מכיוון שכעת אני מכיר את טיב המוצר שרכשתי ואת טיב השירות - ומיותר לציין כי אינני מעוניין בהם.
2. נותרתי ללא מחשב במשך תקופה ארוכה, בה גם הייתי זקוק לו (תקופת מבחנים).
3. קניתי מכשיר מהדגם החדיש ביותר - וכעת גם אם אקבל מכשיר הוא כבר במעמד של מכשיר ישן יותר, כך שלמעשה נמנעה ממנה התמורה לכספי בחודשי השימוש הראשונים.
4. נגרמה לי טרחה לא מבוטלת ועיסוק מופרז בעניין לרבות איסופי המכשיר ושיחות טלפון רבות.
5. האם מגיע לי פיצוי כלשהו בגין "עגמת נפש" מול הרשלנות המקוממת (ואולי ניתן לטעון שאף מכוונת) של ספק השירות?
6. אם בסופו של דבר אגיע למשרדי החברה בשעות העבודה - האם עליהם לפצות אותי על כך ואיך?

בתודה רבה מראש

ותבקש את כספך וגם תוסיף רכיב של עוגמת נפש. כפי שהבנתי מדבריך לא נהנית ו/או השתמשת במוצר. כפי המתואר על ידך מדובר בהתנהלות די כושלת של בית העסק. לשאלתך, לעניין פיצוי במהלך שעות העבודה - כל נזק שנגרם לך וניתן להוכיחו - כמו השעות שלא עבדת ולא הרווחת בהם כסף, תכניס כרכיב נזק.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

12/03/2013 19:43 דור הבהרה ותוספת

היום סוף סוף הציעו לי לקבל את כספי בחזרה. אקח הצעה זו בשמחה, אך האם משמעות הדבר שאני מוחל על העוול והטרחה שנגרמו לי?
אתקן ואומר כי השתמשתי במוצר כחודש - הפגם הופיע כבר מהיום הראשון, אך לאחר חודש כבר לא ניתן היה להשתמש במוצר בצורה סבירה ומחיפוש שערכתי הבנתי שמדובר בפגם מוכר בחומרה - ולכן פניתי למימוש האחריות.

סביר להניח שבית העסק יתכחש לכך, אך תבהיר להם כי במקרה שלך טורטרת באופן שמצדיק פיצוי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

בהינתן שאקבל החזר כספי מלא, ואם החברה תסרב לפצות אותי האם עדיין יש עילה לתביעה?
מה נחשב לפיצוי הוגן במקרה כזה?

בתודה רבה.

12/03/2013 12:14 רחל בן בסט חברת הביטוח מגדל חברת הביטוח מגדל
בחברת ביטוח זו יש לי סכום כסף שאני מבקשת לפדות (שאריות של ביטוח מנמהלים) שלחתי לפי
דרישותיהם את כל המסמכים. יש צעד נוסף שעלי לעשות, לפנות למס הכנסה כדי לקבל פטור ממס.
כדי לבצע פעולה עלי לקבל מכתב שלהם מופנה לפקיד שומה. הבקשה הראשונה שלי היתה בדצמבר 2012 ומשום מה אינם שולחים את המכתב הנ"ל בתענות שונות ומשתנות בכל פניה שלי. אני רוצה לתבוע את חברת הביטוח בתביעה קטנה, מה עלי לעשות?

תפני במכתב רשום, רצוי ע"י עו"ד ותדרשי את מבוקשך ואם לא, אז תדרשי מתן הסבר לעיכוב בשירות.
אני לא בעד להציף את המערכת בתביעות בטרם נערכו הנסיונות הנכונים להסדיר את העניין. מכתב מעו"ד פותר הרבה בעיות, ככל שהוא כתוב נכון.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

12/03/2013 10:03 אבי חיים אספקת אריחים שגוייה אספקת אריחים שגוייה
רכשתי אריחי קרמייקה לריצוף בית חדש הנמצא בתהליך בנייה. ההזמנה בחנות בוצעה על סמך אריח מסויים שבחרתי ונרשמה בהתאם למספר המק"ט הרשום עליו.
האריחים סופקו לאחר מספר ימים והרצף החל עבודתו.
במהלך עבודתו ביקרנו אני ורעייתי באתר הבניה ( הבית נבנה במקום המרוחק כ-150 ק"מ מבית מגורינו) והתאכזבנו ממראה הריצוף, תוך פליאה על בחירתנו הבלתי מוצלחת.
זמן מה לאחר מכן, הרצף ביקש לשלוח לו כמות נוספת של אריחים וכשזו סופקה, הסתבר שהיא שונה שהאריחים שסופקו והודבקו כבר במרבית הבית. בבדיקה שערכתי התברר באופן ודאי שהאריח שבחרתי בחנות זהה לחלוטין לאריחי המשלוח הנוסף ושונה מהאריחים שסופקו והודבקו כבר. ( רק אז הבנו את פשר האכזבה מ "בחירתנו" )
בפנייתי לנציגי שרות הלקוחות , הטילו עלי את האחריות ( היה עליך לבדוק את האריחים טרם שהודבקו) . הם שללו מכל וכל את בקשתי לשאת בכל ההוצאות הכרוחות בהחלפת הריצוף השגוי בריצוף אותו הזמנתי ( קרי- אספקת הריצוף אותו בחרתי, פירוק הקיים והדבקת החדש).
שאלותי: האם מחובתי לבדוק את האריחים טרם הדבקתם? האם יש בידי כלים מקצועיים להבחין בטעות או שוני ? האם כדאי לי לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות וכיצד עלי להערך לשם כך?
בברכה ,
אבי.

לא הייתי נחרצת כפי שהשיבו לך בשירות הלקוחות ולוא מהטעם כי סופק לך מוצר שונה מזה שרכשת. ערוך בדיקה האם במסמכי ההזמנה בית העסק מתריע כי ייתכנו שינויים באריחים וכי חלה על הלקוח החובה לבדוק את האריחים במעמד קבלתם; ככל שלא כך, הגש תביעה בשים לב לעלות התיקון ועלות האריחים החדשים הדרושים. תביעה קטנה מוגבלת בסכום. השב לי בכמה להערכתך הנך מעריך את הנזק.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

12/03/2013 09:39 גלית חשבונית שלא שולמה חשבונית שלא שולמה
ביצעתי עבודת עיצוב והגשתי ללקוח חשבונית לפני שנה. הלקוח טוען שאין לו כסף לשלם.
כיצד ניתן לבדוק האם הוא פשט רגל?
האם ניתן לחייב פושט רגל לשלם?
תודה מראש,
גלית

תקלידי ב"גוגל" ותגיעי לשם. לגבי שאלתך השניה, פושט רגל אינו משלם את חובותיו כפי שמבצע אדם שאינו פושט רגל וזו הסיבה שהוא פושט רגל, על מנת להתמודד עם חובותיו שהוא אינו יכול להתמודד עימם. הליך פשיטת רגל הוא מורכב והוא חורג ממסגרת זו, אך אני אציין כי ככל שמדובר באדם שנמצא בהליך פשיטת רגל עלייך להגיש תביעת חוב על מנת להיכלל ברשימת הנושים של פושט הרגל.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

11/03/2013 07:13 אורי תביעות קטנות - טוען להעדר יריבות בשל היותו חברה בע תביעות קטנות - טוען להעדר יריבות בשל היותו חברה בע"מ
שלום,
לאחר שנהג פגע ברכבי לפני למעלה משנה וחצי (במהלכם נפגשנו פעמיים בבית המשפט) - הגיש הנתבע כתב הגנה ובו טען כי אין יריבות ביננו שכן הרכב הפוגע נמצא בבעלות חברה בע"מ - איך אני יכול לענות על טענה כזו?
- לפני שנה וחצי הוא כלל לא הזכיר כי הרכב רשום על שם חברה בע"מ.
- האם עכשיו התביעה תידחה ויהיה עלי לתבוע את החברה "המתחלה"?
- האם ניתן להוסיף את החברה בע"מ בשלב זה?
אודה לכל עצה.
בברכה
אורי

בכ"ז, עדיין לא הבנתי מדוע העובד סבור שהוא אינו חב בנזיקין. עם זאת, אני מציעה כי תגיש לבהמ"ש לתביעות קטנות בקשה לתיקון כתב התביעה ושם תטען כי מעולם לא נטען בפניך כי הרכב בבעלות חברה וכי לא ידעת ולא היה עליך לדעת זאת שכן הדבר גם לא נראה מהרכב (חיצונית). תבקש להוסיף את החברה המדוברת כנתבעת. אם תקבל אישור לכך, תגיש תביעה מתוקנת, ובה הנהג והחברה כנתבעים, אם לא קיבלת כמבוקש, תבקש למשוך את התביעה (למחוק וחלילה לא לדחות, יש משמעות לביטויים הללו) ותגיש תביעה חדשה.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.