סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

16/06/2013 08:55 שרון בראל תנור שלא אופה מלמטה תנור שלא אופה מלמטה
קניתי תנור לפני 4 חודשים, התנור לא אפה מלמטה מההתחלה, התקשרתי והם שלחו טכנאי, הוא בדק שהתנור מתחמם, והלך. התנור עדיין לא אפה מלמטה, התקשרתי שוב, שלחו שוב טכנאי, הפעם הוא החליף טרמוסטט והלך, התנור עדיין לא אפה מלמטה, התקשרתי שוב, שלחו טכנאי, הפעם הוא החליף גוף חימום. והלך, התנור עדיין לא אפה מלמטה, התקשרתי ואמרו שיבואו לקחת את התנור לבדיקה, באו, לקחו את התנור והחזירו לי אותו כמו שהיה, לא עשו כלום, הטלפנית סיפרה לי שהיא שמה בורקסים בתנור והוא אפה אותם יפה. בינתיים ניסיתי להשתמש בתנור והוא עדיין לא אופה מלמטה. התקשרתי אליהם היום בבוקר, הטלפנית בשם שירי אומרת לי: "בדקנו את התנור והוא בסדר מכאן אין לנו מה לעשות יותר". התנור עדיין לא אופה מלמטה ולראיה השארתי את העוגה שאפיתי ביום שישי, העוגה שרופה מלמעלה ומלמטה אינה אפוייה. אני רוצה לתבוע אותם, האם יש לי על מה? ומה אני צריכה לעשות? האם אני צריכה עורך דין או ללכת לבד, בבקשה ייעוצך.

בוודאי שיש לך על מה. כדאי שתוציאי מכתב תקיף (רצוי מעו"ד) ודרשי אחד משלושה: תיקון התנור תוך 48 שעות; או החלפת התנור תוך 48 שעות; או פיצוי כספי בגין רכישת תנור חדש שכן אופה. התעקשי ואל תוותרי. לא ילך, פני לתביעה קטנה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

16/06/2013 13:49 [email protected] תודה

תודה רבה לך עו"ד שרית, אני מודה לך מאוד.

16/06/2013 12:45 רעות גן גן
שלום רב,
לפני כשנה חתמנו הסכם (ספט 2012)חוזה עם הגננת שבשנה הבאה הילד אמור להיכנס אליה לגן (ספט 2013), בטח את מכירה את זה ש"צריך לשריין מקום" שנה מראש לילד וכבר לתת תשלום על החשבון ושסכום המקדמה לא יוחזר בכל מקרה (כ-2200 ש"ח)
בכל מקרה נרשמנו ושילמנו את המקדמה , במהלך השנה החלטתי לא להכניס את הילד לגן בגלל אילוצים שיש עוד ילד בדרך ואני מחפשת גן שיכול להכיל את 2 הילדים ביחד (ז"א תינוק ואת הילד הגדול כבן שנתיים) ובגן הנ"ל אין אפשרות להכניס תינוקות אין פעוטון בגן אלא רק ילדים מגיל שנה.
הודעתי לגננת כ 4 חודש לפני (מאי 2013) שבכלל תחילת שנת הלימודים (ספטמבר 2013) שאני לא מעוניינת להכניס את הילד לגן בגלל הצורך שלא יסתדר לי מבחינה טכנית להכניס כל אחד מהילדים לגן נפרד.
הגננת דורשת שאת התשלום של המקדמה (שהיא כבר פדתה אותו כי היא קיבלה את המקדמה כבר בספטמבר 2012) לא להחזיר.

הסברתי לגננת את הנושא של יוקר המחייה ואת המגבלה הטכנית של "פיזור הילדים" ב 2 גנים נפרדים בכדי לקבל בחזרה את המקדמה ששילמתי ונפדתה כבר, במקביל הגננת בעצמה מודה שייכנס ילד אחר במקום הילד שלי לגן (ז"א שהיא תקבל תשלום מלא עבורו) ולא נגרם לה שום נזק כי לא פגענו בזה שפתאום "חסר" ילד ברשימה, לדוגמא במקום 25 ילדים בקבוצת גילו יהיו בשנה הבאה רק 24 כי אין ילד אחר שייכנס במקום הילד שלי לאותו הגן אלא קבוצת גיל תכלול את אותו מס' הילדים גם ללא הילד שלי . ז"א שהגן יהיה אותו גן כמו בתכנון לשנת הלימודים 2013 ועם אותו מס' ילדים (פשוט ללא הילד שלי, אלא אם ילד אחר שתופס את מקומו).
אני מבקשת בסה"כ את התשלום עבור המקדמה שנפדה ניסתי לדבר לליבה של הגננת בנוסף להסבר ההגיוני שלא פגעתי לה בפרנסתה וזה לא פוגע בעבודה המתוכננת לאותו שנת לימודים

לאחר שיחה עם הגננת שוב, הגננת הסכימה לשלם רק 60% מסכום המקדמה (כ 1200 ש"ח) בטענה ששילמה מע"מ ומס הכנסה ובגלל שמכירה את משפחתי (ועושה זאת כטובה למשפחתי בכלל) ולא מוכנה להחזיר את כל סכום המקדמה

האם במידה וזה יהיה המצב (כי אני לא רוצה לוותר על כל סכום המקדמה) והגננת לא רוצה להחזיר את כל סכום המקדמה עלי לגשת איתה לתביעה על הפרש המקדמה?
מה סיכוי בתביעה זאת?

הינו דבר מקובל ונהוג והוא בא לכסות על התעסקות של בעל העסק טרם התחלת פעילות. מעבר לכך, הדרישה לסך מסוים מתשלום מקדמה בעלת עיגון בדיני החוזים משום שזה סוג של פיצוי (נראה בשפה המשפטית "פיצויי הסתמכות"). אם הגננת מוכנה להשיב לך 60% מסך המקדמה, אני מציעה שתקחי זאת ותסיימי את הפרשה. לא בטוח כלל שבתביעה תצליחי במקרה שכזה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

16/06/2013 07:43 דימה מזון מזון
קניתי עוגת שמרים אגוזים ביום שישי הקרוב ביום 14.06.13 במיום שיש הוא היית במקרר מיום הקניה אכלנו חצי עוגה ורק היום סמנו לב שעוגה בלי תאריך וכולה ביובש מה אפשר לעשות בעניין

הקלד את תגובתך

15/06/2013 04:17 אילונה שותפה שאינה משלמת שותפה שאינה משלמת
שלום,
עברתי בתחילת מרץ לגור עם חברה שלי שלא היה לה מקום לגור בו, בגלל שמיהרנו להיכנס לדירה חתמתי על חוזה לבד(היא חתמה אחרי חודש ואחרי בקשות ממני) ועל חשבונות: מים, חשמל וגז.
באמצע חודש אפריל היא (השותפה הנ"ל) ביקשה את רשותי שחבר שלה יעבור לגור איתנו.
אני שמחתי בשבילה וגם לא הפריע לי בגלל שהשכ"ד יתחלק בין שלושתינו (לפי מה ששניהם אמרו לי)
בערך חודש לאחר מכן (מאי) כשהיה צריך לשלם את השכ"ד השותפה שלי אמרה לי שאין לה או לחבר שלה כסף לשלם. כשדיברתי עם בעל הדירה שלנו (השותפה שלי מסננת אותו ולא מחזירה לו טלפונים) הוא דרש ממני את כל התשלום ואני נאלצתי לקחת הלוואה מהבנק (אני חיילת משוחררת בת 21) ולשלם לבעל הדירה מחיר מלאה, בנוסף שילמתי את כל החשבונות שכן הם על שמי ולא רציתי להתבע ע"י מוסדות אלו.
השותפים שלי אמרו לי שהם יחזירו לי את הכסף ב10 ליוני.
במשך כל הזמן הזה הם התעלמו ממני ולא דיברו איתי והחלטתי לעזוב את הדירה (דיברתי עם בעל הדירה והוא הסכים לבטל את החוזה בסוף יוני דבר שלא אמרתי לשותפים) כשבוע לפני מועד החזרת הכסף החבר של השותפה שלי עזב את הדירה (בלי להשאיר כסף וכמובן שאני לא יכולה לתבוע אותו שכן הוא לא חתום על החוזה) כשה10 ליוני הגיע סימסתי לשותפה שלי את פירוט הכסף שהיא וחברה חייבים לי והיא אמרה ששוב אין לה את כל הסכום ושאם אני רוצה לראות כסף מהחבר שלה אז אני צריכה לדבר איתו (הוא לא עונה לסמסים ואני לא רואה צורך לדבר איתו כי הוא היה באחריות שלה והיא מבחינתי צריכה לשלם עליו גם) היא שמה על המקרר ש הדירה כסף (אפילו לא חצי מהסכום ואמרה לי שזה מה שהיא יכולה לתת לי- סכום שהיה נמוך ב800 ש"ח ממה שהיא ציינה בהודעה באותו היום שיש לה להחזיר לי).
ושוב שילמתי את כל החשבונות לבד, שתפחו לסכומים של 400 ש"ח רק חשבון מים לחודש מאי.
לאחר שעזבתי את הבית וסגרתי את חשבון המים שהיה על השמי,אמרתי לשותפה: "שלא רציתי להגיע למצב הזה אבל אני נאלצת לתבוע אותה", היא התקשרה אליי פעם אחת לאחר שעזבתי ולא עניתי ושלחה לי הסמסים שבהם היא דרשה לדעת עם עזבתי את הדירה, אני מצידי לא עניתי כי זה משו שסגרתי עם בעל הדירה וזה לא צריך לעניין אותה וכמה ימים אחרי זה היא שלחה לי הודעת נאצה.
אני לא מבינה בכל תהליכי התביעה אבל אני ממש צריכה הכוונה ורציתי לבדוק עם באמת יש לי עילה לתבוע אותה... אני רק רוצה את הכסף שהם חייבים לי.. אני יצאתי מגידרי בכדי להיות חברה טובה ושותפה לתפארת ואני מרגישה פגועה ומנוצלת מהיחס שהם (במיוחד היא) נתנו לי.
אודה על כל עזרה אפשרית, תודה

אני מנסה להבין מפניתך בכמה כסף מדובר. כלומר - כמה כסף היא עדיין חייבת. אם את רוצה לתבוע, את צריכה להציג את חוזה השכירות ואת הקבלות על כל הדברים ששילמת. תטעני שאת מבקשת חצי מהסכום. אני אציין, כי על פי הסכם שכירות אתן חייבות ביחד ולחוד, כך שזה לא משנה מי שילם, העיקר שהחובות שולמו.
לבית משפט לא הולכים רק בגלל שפגועים - אני מבינה שנפגעת מאוד ואני מזמינה אותך ללמוד את הלקח. את עדיין צעירה ואת צריכה לבחון כיצד את מתנהלת להבא שלא ינצלו אותך בצורה הזו. מעבר לכך, פניה לבית משפט צריכה להיעשות על בסיס הוכחות וקיומה של עילה בלבד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

13/06/2013 13:24 דינה החזר כספי  על חולצה החזר כספי על חולצה
שלום רב
לפני מס ימים קניתי חולצה , ושחזרתי הביתה התטחרטתי התקשרתי למוכרת ואמרתי לה שאני רוצה להחזיר את החולצה האי אמרה לי אין בעיה תבואי מחר אולי תמצאי משהו אחר אם לא אני יחזיר לך את הכסף .
למחרת החזרתי את החולצה ביקשתי את כספי היא אמרה לי שהחזר יועבר לחשבון הבנק תוךך מס ימים , התקשר אלי משהו מהחברה ואמר לי שעל פי חוק הוא מקזז לי 5% מהסכום ( מדובר ב60 שח בסה"כ ) ומותר לו עד שבועיים כך על פי חוק אני בדקתי לא מצאתי שום תקנה שאומרת מה שהוא טוען .
שאלתי האם אכן כך קובע החוק קיזוז 5% מערך הקניה העברה לבנק עד שבועיים מיום החזר המוצר ?
מה ניתן לעשות במצב כזה
אגב אין כל שילוט בחנות לגבי אי החזר כספי
תודה מראש
דינה

למיטב ידיעתי אינה קיימת על פי התקנות. ככל הנראה הם ביקשו לקזז את העמלה הכרוכה בביצוע ההחזר. מה שניתן לעשות הוא לתבוע (בכל מיני הליכים אפשריים). הבעיה היא שבעלי העסק מסתמכים על זה שבסכומים כאלה לא תמהרי להגיש תביעה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

12/06/2013 12:55 עמדי דליה מהו מחיר הגשת ערעור בתביעות קטנות? מהו מחיר הגשת ערעור בתביעות קטנות?
אשמח לדעת מחיר האגרהל הגשת ערעור על פסק דין בתביעות קטנות והאם יעזור אם אציג קבלה שלא היתה ברשותי?

דורש הפקדת ערובה/עירבון כפי שמוצא לנכון לקבוע בית המשפט. תצטרכי לשכנע את בית המשפט לקבל ראיה שלא הצגת בהליך הקודם בתביעות קטנות. תשקלי להתייעץ עם עו"ד.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

12/06/2013 11:39 נועה חנות שלא משלמת חנות שלא משלמת
שלום רב,
אני בעלת עסק, ועובדת מול חנויות.
לצערי, נתקלתי בחנות שאינה משלמת עבור סחורה שלקחה. קיבלה סחורה בפברואר, היתה אמורה לשלם עד תחילת מאי. אין מענה לטלפונית ואף שלחתי מכתב רשום המפרט את החוב הקיים.
מה עלי לעשות?
האם לתבוע בתביעות קטנות?
גובה החוב 820 ש"ח.

לתשובתכם אודה.

לנוכח גובה החוב המצוין, פני להגשת תביעה קטנה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

08/06/2013 15:39 הלנה תשלום עבור מעלית (תיקון ותחזוקה) לדיירי קומה ראשונה תשלום עבור מעלית (תיקון ותחזוקה) לדיירי קומה ראשונה
האם דיירי הקומה הראשונה בבניין קומות צריכים לשלם עבור המעלית בבניין (תיחזוק חודשי או/ו תיקון)?

האם מדובר בבית משותף? את שואלת משום שיתר הדיירים משלמים ודיירי הקומה הראשונה לא?
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

מדובר בבית קומות (4 קומות) . הקומה הראשונה משלמת מידי חודש ועד הבית-כולל תשלום עבור התיחזוק. העניין שלאחרונה המעלית הושבתה ואספו מכל הדיירים בסביבות ה-1500 ש"ח לתיקון כלל מדיירי הקומה הראשונה. האם המקרה לעיל הם חייבים לשלם את הכסף?

הקלד את תגובתך

08/06/2013 13:25 מרק מה עדיף: תביעות קטנות או סדר דין מהיר מה עדיף: תביעות קטנות או סדר דין מהיר
שלום,

לפני כ-10 חודשים רכשנו בעסקה מרחוק חבילת סיור לאירופה עבור 4 אנשים, דרך סוכנות נסיעות מסוימת, כאשר ספק השירות בפועל היתה חברה אחרת. בעת הרכיש, מסר נציג סוכנות הנסיעות כי רמת המלון תהיה בין 3-4 כוכבים. זה היה חשוב לי ועל כן וידאתי את זה פעם נוספת בשיחה נוספת. עם זאת, כשהגיעה העת למסור לנו את פרטי החבילה הסופיים, התברר כי המלון היה 2 כוכבים בלבד, והוא מלון גרוע ובמקום מסוכן. הודעתי לחברה על רצוני לבטל או לחלופין להעמיד לרשותי מה שהובטח. הם סירבו. וכל הכסף הלך לאיבוד כי לא נסענו. מכתבים נוספים נותרו ללא מענה. כעת אנו מגישים תביעה. מה עדיף, תביעות קטנות או סדר דין מהיר? הרי אם זה תביעות קטנות, לא נוכל לבקש מהם גילוי מסמכים או שכן?
תודה מראש

בתביעה קטנה אתה לא צריך להיות מיוצג; בסד"מ, בשל הליכי הפרוצדורה, כדאי להיות בעל השכלה והכשרה פרקטית משפטית או להיות מיוצג. אם קיימות ראיות לכאורה לגבי הפרת ההסכם, אני מציעה כי תיגש ישירות לתביעה קטנה שכן, בהנחה שהסך הנתבע מתאים לתביעות קטנות, מדובר בהליך הרבה יותר פשוט.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

היי, תודה רבה על המענה. הראיות היחידות הן העדויות שלי, של בת זוגתי על השיחה שנוהלה. כמו כן, העדויות של הוריי, אשר ביקשו לוודא את רמת בית המלון. כלומר, אין משהו כתוב. זה יכול להספיק, לדעתך?

עם זאת, ככלל, בהמ"ש מאוד אוהב ראיות כתובות - מסמכים, הזמנה שבה רשומים תנאי העסקה. אחרת הוא צריך להכריע בגרסאות נוגדות וזה "מילה מול מילה" ותלוי בנסיבות.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

11/06/2013 05:31 דוילה שלום ביטול עסקה ביטול עסקה
רציתי לבצע עסקה בתחנת שירות של פלאפון בחיפה של אנטרנט בלבד.
לאחר שכנועים מרובים ושיווק אגרסיוי במשך כשעתיים בעמידה[אני בן 75] הסכמתי לרכוש מכשיר.
לא קיבלתי הסברים על תפעול המכשיר ולא מדריך למשתמש.ניסיתי לתפעל המכשיר בעזרת הב ללא הצלחה.
ביקשתי לבטל עסקה האנטרנט ועסקה רכשה המכשיר.
עסקה אנטרנט בוטלה. עסקה רכישה המכשיר לא רוצים לבטל למרות סעיף 3ב בתקנות הגנה הצרכן -ביטול עסקה מ-2010,כולל פניה לפניות הציבור בכתב.
העסקה בוצעה ב4.6.2013 וורציתי לבטל ב 6.6.13.

תצטרך להתעקש על ביטול העסקה. יש מצבים שצריך להתעקש על הזכויות שלנו. אתה יכול להתעקש בעצמך ואתה יכול בעזרת עו"ד.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.