סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(916)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

28/11/2017 22:47 דוד תשלום הובלה במימוש אחריות על מזרנים תשלום הובלה במימוש אחריות על מזרנים
שלום


לפני 6 שנים רכשתי מזרן קפיצים בחנות מסודרת שהיא חלק מרשת חנויות לממכר מזרנים וכדו'.
על המזרן עצמו לא רשום כמה זמן אחריות, כ"כ בקבלה לא נרשם כמה זמן אחריות.

בימים האחרונים נוצר שקע במקום מסויים במזרן, וכשלוחצים עם היד על המקום שומעים קולות של קלקול בקפיצים.

התקשרתי לחנות. לשאלתי, נאמר לי שיש אחריות 10 שנים על המזרן. תיארתי את הבעיה, ואמרו שיחזרו אלי.
חזרו עלי ואמרו שיש לשלוח את המזרן למפעל, וזה כרוך בתשלום של 400 ש"ח. 200 עבור הובלה הלוך וחזור לחנות (הובלה מטעם החנות), ו-200 עבור הובלה הלוך וחזור מהחנות למפעל (הובלה מטעם המפעל).

האם זה תקין? מה הרעיון של אחריות על מזרנים אם בעיה במזרן ומימוש האחריות כרוכים בהוצאה של כמה מאות שקלים?

תודה

שלום,
ממליץ לך לפנות למועצה לצרכנות.

21/03/2016 18:25 ירון יציב תביעה נגד מכללת פסגות תביעה נגד מכללת פסגות
ערב טוב
היום בבוקר קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה ממכלת פסגות
מפה לשם דיברנו על קורס שאני מתעניין בו בנושא נדל"ן ובהתאם לקח שהייתי תלמיד לשעבר מגיע לי הטבה ככה וככה..
תוך כדי השיחה
הבנתי שנירשמתי בעבר לשירות איתותים שלהם שאותם הקפאתי לאחר 6 חודשים שבהם לא נגעתי בכלל באיתות חודשים אחרי הקורס מניות שעשיתי הפסקתי להתעסק בדבר כי הבנתי שזה לא התחום שלי בחיים

מפה לשם הסתבר ששילמתי במשך 3 שנים סכום של 9000 שקל 250 שקל כל חודש על שירות שלא השתמשתי בו בכלל שירות שלא נגעתי ולא היה לי בו צורך כן אני מאותם אנשים שהצליחו למכור להם את המוצר הזה..

התחלתי לברר מחברים טלפונים ראיתי היום את הכתבה שעשו עליהם ב4.2.2015


ועכשיו אני שואל
מה אני יכול לעשות כדי לקבל את הכסף בחזרה או חלק מהכסף או משהו ..?!
האם אפשר להצטרף לתביעה ייצוגית שהבנתי שיש שנגדם..
אני אשמח לעזרה בכל הקשור לדבר
אנשים שידברו איתי אנשים שאני יוכל לדבר איתם כל דבר על מנת לנסות להתאמץ להשקיע כדי להחזיר לי את הכסף בחזרה

שלום,
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה בגין מה שאתה מתאר.
כמו גם להצטרף לתביעה הייצוגית באם המקרה שלך דומה למקרה שבגינו הגישו את התביעה הייצוגית.

שומר נפשו ירחק מהם

מרמים אנשים לא להתקרב אליהם . אני משלם מחיר יקר על כך אל תעשו אותה טעות.

12/10/2017 14:30 לינוי זוועה

אני רוצה לצאת מהקורסים שני רשמתי אליהם!! לא התחלתי ללמוד אותם. ואני לא רוצה אותם אני יכולה לקבל החזר כספי??

אני הולכת להיכנס בהם בכל הכח!!

איך אפשר להצטרף לתביעה ייצוגית ??

23/07/2017 14:25 אילן תמלול  בבית משפט קטנות תמלול בבית משפט קטנות
שלום
האם תמלול שיחה בבית משפט לתביעות קטנות חייב

לעשות עם חברה חיצונית או ניתן לבצע עצמאית בגלל בית משפט זה אינו כפוף לסדרי דין

בברכה,
אילן

שלום,
אתה יכול בעצמך, אני ממליץ כן באמצעות חברה ולצרף את ההוצאות לכתב התביעה.

שלום רב,
ניתן לבצע תמלול בעצמך, אך מן הסתם שאיכות התמליל לא תשווה לחברה שמתמחה ועוסקת בתמלולים של הקלטות. כמו כן, יש משקל רב בבית המשפט לחוות דעת מומחה שתצורף לעניין התמליל.

20/11/2017 17:29 לאון גיא הטעייה,זלזול,עקוב בבבצוע הזמנת פרגולה בחברת סולריס הטעייה,זלזול,עקוב בבבצוע הזמנת פרגולה בחברת סולריס
במרץ השנה הזמנתי פרגולה בחברת סולריס על סמך הדגם שהיה באולם התצוגה.שלמתי כל הסכום.כעבור כמה ימים שלחו לי במייל את ההדמייה,בקשו לאשר,אשרתי אחרי תקון.בעת הבצוע גיליתי שקונסטרוקצית הפרגולה שונה מההדמייה ומהדגם שבאולם התצוגה (הביאו שני עמודים במקום שלושה,ניסו להתקין מוטות ההצלה מעל המסגרת למרות שבדגם היו _בתוך המסגרת וכוי)עצרתי את העבודה ודרשתי הסבר..הפועלים הודו שחלה טעות בהזמנה ,הבטיחו לתקן,השאירו ארמת אלומינים במקום ועזבו. כעבור 10ימים התקשרו מהחברה,אמרו ש''זה מה שהזמנת ואם אני לא מסכים , אני יכול ללכת לאן שאני רוצה.שלחתי כמה מיילים ומכתב מעוייד ,לא ענו במשך כשלושה חדשים.רק כשפניתי לרשות להגנת הצרכן קבלנו מכתב מהעורך דין מהמייצג את החברה שטען שההדמייה זה בעצם ייהמחשה יי בלבד, אבל הציע יילפנים לשורת הדין יי ועם אני אבקש יפה,ירקיבו לי את העמוד השלישי.שלחתי מייל עם הסכמה,אבל עד היום הם לא עשו כלום .נעלצתי להרכיב על חשבוני כסוי על הקונסטרוקציה שהם הרכיבו כי לא היה שום הצלה בקיץ הלוהט.
האים יש לי סכוי טוב בפניה לבית משפט לתביעות קטנות? האם ההדמייה עם שרטוט ופרוט מילולי נחשב המחשה הלא מחייבת? האים לדגם שבאולם התצוגה אין שום משמעות?

שלום,
אמרת שפנית לחברה באמצעות עו"ד. מדוע אינך מתייעץ עמו ?
בוודאי שיש פה הטעיית הצרכן ואתה רשאי להגיש תביעה בעניין זה.

14/11/2017 11:03 לימור תביעה קטנה- רכישת רכב עם ליקוי- סדק לאורך הגג הפנורמי תביעה קטנה- רכישת רכב עם ליקוי- סדק לאורך הגג הפנורמי
שלום רב,
אני צריכה ייעוץ משפטי בעניין של רכישת רכב עם ליקוי.

בסוף חודש ספטמבר רכשתי במגרש מכוניות כחלק מעסקת טרייד אין ניסאן קשקאי שנת 2016 דגם אסנטה.
בתום הרכישה יצאנו מהמגרש וראינו כי קיים סדק בגג הפנורמי של הרכב.
זאת לאחר שביקשתי מספר פעמים בנסיעת מבחן שיפתח לי את הגג, הוא פתח לי את מחצית הגג וסגר אותו במהירות.
לאחר שגילינו זאת ביציאתנו מהמגרש ניגשנו לאיש המכירות והוא התחייב להחליפו ואף ציין זאת בכתב, בדף גילוי נאות שיש ברשותנו.

עברו כחודשיים, המגרש נתן לנו אופציה לבקש הצעת מחיר ממוסך מורשה של ניסאן באיזור מגורנו (אנחנו גרים במרחק נסיעה 3 שעות מהמגרש).
ההצעת מחיר עמדה על 12,000 כולל הרכבה והתקנה של גג פנורמי חדש מקורי.

מנהל התפעול של המגרש דחה את ההצעת מחיר, והציע אופציה אחת בלבד והיא הרכבת גג פנורמי מפירוק ממכונית מאותו דגם של הרכב, שעל פיו דבריו המנוע הושבת (לא ידוע ממה).
החשש שלי שהרכב עבר תאונה ולכן הגג אינו כשיר מבחינה בטיחותית.

מחברת ניסאן נאמר כי ההליך תקין אך אין לדעת את סיבת השבתת הרכב שממנו יפורק הגג ולכן הם עצמם לא מתעסקים בהתקנת גג מפירוק. זגגי רכב כן מורשים.

הרכב עדיין נמצא באחריות של החברה. האחריות עתידה לפוג בסוף ינואר 2018.

חשוב לציין כי במהלך החודשיים האלו יש תכתובת ביננו לבין המגרש כי בתחילת הבירור האיש מכירות התחייב ואף ציין (יש הקלטה) כי "מין הסתם אי אפשר להזמין דבר כזה מפירוק". הוא אף ציין מספר ימים אחרי המקרה שהוזמן גג פנורמי חדש ולאחר מכן טען כי מצא מפירוק. ברור לי כי האיש איננו ישר ושיקר במצח נחושה על מנת להרגיע אותנו.

במודעה שפורסמה בפייסבוק אודות הרכב נכתב כי הרכב שמור ללא תאונות עם ספר טיפולים מפורט ושקיפות מלאה. כאשר עשינו את הנסיעת מבחן שאלתי את האיש מכירות היכן הספר הטיפולים המפורט הוא אמר שזה נמצא במחסן הציוד של הרכבים ושנקבל אותו לאחר מילוי הטפסים.

אחרי שרכשנו את הרכב, האיש מכירות טען שאין ספר טיפולים מפורט וכי נוכל לרכוש ספר טיפולים מהמוסך המורשה בעלות של 20 ש"ח לדבריו.

השאלות שלי הן:
1. האם יש עילה לתביעה? אני מעוניינת לתבוע את הסכום של גג פנורמי חדש מחברה כולל התקנה והרכבה ע"ס 12,000 לפי ההצעת מחיר שקיבלנו מהמוסך המורשה של ניסאן
2. על מנת לתת את כל המידע והתכתובת אני מצרפת את תמונות הסדק לאורך הגג הפנורמי, מלל השיחות בוואטספ בטלפון, הקלטות של שיחות טלפוניות, ההצעת מחיר לתיקון, ההתחייבות של האיש מכירות בכתב, השיחות שלנו מול איש התפעול של המגרש.
האם אני נדרשת להוסיף חוו"ד והערכת מצב של שמאי רכב?
3. אני תובעת את סכום ה-12,000 שקל של הגג וההתקנה, עוגמת נפש, הסיכון שבנסיעה (יש לי תינוקת בת שנה) הירידת ערך של הרכב באם יש על כך= 33,000 שקל. האם הסכום מוצדק?

אשמח לקבל את המידע הרלוונטי לתביעה זו.

תודה רבה מראש,
לימור

שלום,
להלן תשובות לשאלותיך :
1. כן. בהתאם לדברים המתוארים יש לך עילה לתביעה.
2. כן. הייתי מצרף חוות דעת.
3. אינני יודע. כדי לקבוע סכום פיצוי ראוי עליי להכיר את סיפור המקרה במלואו ולעיין בראיות שיש לך להוכחת טענותיך.

31/10/2017 22:05 יוסי מענה חברות תקשורת בדואר מענה חברות תקשורת בדואר
שלו' רב
יש לי זכות לפנות לחברת תקשורת ולבקש לקבל תגובה בדואר בהיעדר מייל ופקס?

שלום,
יש לך זכות לקבל תשובה בכתב, קרי באמצעות הדואר.

31/10/2017 18:45 שאניה דמי ביטול השכרת שמלת ערב דמי ביטול השכרת שמלת ערב
שלום וברכה,
ברצוני לברר אודות דמי ביטול שניתן לגבות ממני בשל ביטול עסקה להשכרת שמלת ערב.
ביום 22.10.17 ביצעתי העברה בסך 700 ש"ח (מקדמה) עבור השכרת שמלת ערב בסכום של 2,200 ש"ח
ביום 31.10.17 החלטתי שלא התחברתי לגמרי לעיצוב השמלה, התחרטתי והודעתי למעצבת שאני רוצה לבטל את העסקה.
המעצבת אמרה שאין בעיה ושהיא תגבה דמי ביטול בסך 20% מהעסקה.
במהלך כל הליך השכרת השמלה לא חתמתי על שום הסכם, ולא נמסרה לי מדיניות החזרת המוצר או ביטול העסקה.
מדיניות הביטול של העסק גם לא הוצגה במקום.
האם ניתן לגבות ממני את המקדמה? על סמך מה נקבע 20%? זה סכום לא מבוטל
יצוין שלא נעשתה שום עבודה על השמלה - לא תפירה, לא מדידות ולא כל דבר אחר.
המעצבת טוענת שהפסידה לקוחות שיכלו לשכור את השמלה בתקופה שבין סגירת העסקה ועד להודעתי על ביטולה.
אודה לתשובה בהקדם

שלום,
בהתאם לסיפור המקרה המתואר, החנות לא רשאית לגבות ממך דמי ביטול בסך 20% מהעסקה וזאת כיוון שלמעשה ועל פי טענתך לא הוצגו לך התנאים לביטול העסקה.

25/10/2017 21:30 אורטל טואנה שליחת חוזה שנחתם ללקוח שליחת חוזה שנחתם ללקוח
היי, חתמתי על חוזה התקשרות עם חברת משכנתאות לגבי שירותים שונים שהם אמורים לספק לי בעניין המשכנתא, ורכישת הדירה. למיטב זכרוני השירות כולל גם את כל הרישום בטאבו. איני מוצאת את החוזה. האם על החברה חלה החובה לספק לי העתק של החוזה שנחתם בינינו? אני שואלת מאחר והחברה הפסיקה לענות לי לשיחות ולהודעות, ולא נותנת לי את השירות הנ"ל בימים אלו, ואני נאלצת להתמודד עם כל תהליך הרישום בכוחות עצמי. אני מאוד לא מרוצה מהשירות בלשון המעטה ורציתי לבחון את האפשרות לתביעה נגדם.

שלום,
כן, על החברה להציג לך את ההסכם עליו חתמת.
כדי להגיש תביעה אני מציע לך תחילה להשיג את החוזה עליו חתמת. לא החוזה אין טעם להגשת תביעה.

13/10/2017 13:49 מלי טענות שקריות טענות שקריות
שלום חיים, אוטוטו יש לי דיון על חוק הספאם.
הנתבעת הגישה כתב הגנה שמלא בשקרים וגם מסמך מזויף
במסמך שלהם המזויף כתוב שהסכמתי לקבל דיוור שזה לא נכון.

השאלות שלי הן כאלה:
1. האם אני יכולה לכתוב בכתב תשובה שהטענות שקריות?
והאם אני יכולה לומר זאת לשופט ביום הדיון? האם זה לא לא נחשב לשון הרע או משהו דומה? למרות שאני צודקת? כי זו מילה שלי נגד מילה שלהם.
האם הם יכולים לתבוע אותי על כך?
2. האם אני יכולה לכתוב את האמת שהמסמך מזויף?

האם יש דרכים אחרות או מילים אחרות להשתמש בהן בבית משפט ?

תודה.

נ"ב: מקווה שהבנת את כוונתי.

שלום,
1. כן
2. כן
כיוון שמדובר בתביעות קטנות את יכולה להתבטא כרצונך כל עוד הדברים נאמרים בצורה רהוטה ומנומסת.

18/10/2017 12:02 משה תביעה בגין לשון הרע תביעה בגין לשון הרע
אמש היה לי תור מוזמן אצל רופא בקופת חולים, הרופא איחר בהגעתו, היו אנשים שהחליטו שכנראה הסיבה לאיחור בגלל הפגנות של קומץ חרדים.
אני חרדי וחזותי חרדית, החליטו בני זוג לעשות דין לעצמם, ולעקוף את תורי, תוך שהם מטיחים בי לעין כל זה בגללכם החרדים שאתם מפגינים נגד הגיוס לצה"ל.
מיד בהיפתח דלתו של הרופא, הם רצו פנימה ונעלו, דפקתי חזק, הרופא הורה לפתוח, בדק את הנתונים והורה לבני הזוג לתת את הקדימה לקודם בתור כדין, ואז היא החלה לצעוק שוב לעיני הרופא ופציינט נוספת [חרדית] שעקפו אותה, הכל בגללכם החרדים שאתם מפגינים נגד צה"ל, לכי תתגייסי, לך תתגייס. אמרתי לה אני יתבע אותך על לשון הרע, אז היא החלה לצעוק עליי לעיני הרופא, "לך מפה, אתה מטריד אותי מינית".
הרופא מחה בהם, הורה להם לעזוב את החדר, מחה על דבריהם, וללא הועיל. גם קצין הביטחון לא הצליח לפעול כנגדם. לאור גזל הזמן שנוצר בין כה וכה, החלטנו לוותר.
הרופא אמר לי שהוא יכול רק לומר לי את השעה שהם מוזמנים, מעבר לכך זה פגיעה בחיסיון הרפואי.
אבקש לדעת האם יש כאן עילת תביעה בגין לשון הרע?
באיזה דרך אוכל לקבל את פרטיהם? האם עבירות שמתבצעות בקופת חולים הופכים להיתר?
חשבתי על רעיון לתבוע את הקופה, בגין שהלשון הרע בא לכלל מעשה בכך שע"י זה עקפו את תורי שלא כדין, נכנסתי לרופא באיחור שעתיים. הקופה התרשלה שאין להם מזכירות בכל הקומה, וגם האירוע היה בשעה 19:00 כשהמזכירות סיימו כליל את תפקידם, ולא היה מזכירות להקדים רפואה למכה.
קופת החולים תאלץ לתבוע פציינטים אלו כצד ג'. האם רעיון זה נכון משפטית? או לחילופין יש אפשרות אחרת?
אני מרגיש שאסור לי לעבור לסדר היום שבעל חזות חרדית יותר דמו, וזכויותיו הבסיסיות כאדם.
תודה מראש

שלום,
כדי שאוכל לענות על שאלותיך (הרבות והמורכבות), עליי להכיר את סיפור המקרה על בוריו.
אציין כבר עכשיו כי תביעה בגין לשון הרע צריכה להיות מוכחת ולכן יהיה עליך להביא עדים שנכחו במקום (הרופא ופציינטים נוספים) שיעידו בבית המשפט.
במידה ואתה מעוניין בייעוץ משפטי אתה מוזמן ליצור עמי קשר.