סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(943)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

29/05/2018 13:43 רועי רשלנות בגן ילדים רשלנות בגן ילדים
שלום רב,

אני כותב עקב רשלנות מקצועית ,רפואית בגן ילדים של הבן שלי , הילד שלי בן שנה וארבע
בתאריך 16-17.5.18 הגננת הוציאה את הילד שלי לחצר כשהיה חם מאוד , הוא עלה על מתקן מגלשה לוהט ונכווה ברגלו בלי גרביים למרות שביקשנו לא להשאיר אותו בלי גרביים,
כתוצאה מכך נוצרה לו שלפוחית ברגל .
הגננת לא הודיעה לנו על כך עד שהכנסתי אותו לאוטו , פתאום ראיתי שמשהו מפריע לו ברגל, פתאום ראיתי את השלפוחית . קראתי לסייעת שהיתה ואז פתאום היא אמרה שהוא נפצע ברגל.
כשאשתי שאלה את הגננת מה קרה, היא אמרה שהוא בכה כשעלה על המתקן ומהר הרימה אותו… ששאלנו למה לא עדכנה אותנו ,,,לא היו תשובות.
אפילו לא טיפלו לו בזה.

בתאריך 21.5.18 שוב הילד נפצע והפעם מזכוכית מכוס שנשברה על הרצפה.
זה קרה בסביבות 12-13 בצהריים… ולא הודיעו לי על כך שוב עד שבאתי לגן
הברך של הילד שלי היתה מלאה בדם ולא היתה ערכת עזרה ראשונה בגן,
המטפלת טיפלה עם מגבון …

ששאלתי שוב למה לא עדכנו אותנו . טענה המטפלת שבעלת הגן אמרה שרק היא יוצרת קשר , ושהמטפלת התקשרה אליה היתה בנהיגה.
ואמרה שתחזור אליה ולא חזרה.
כשהגעתי להוציא את הילד שלי מהגן בעלת הגן אמרה שאם אני אראה שריטה אני אדע שזה מזה… שאלתי שוב למה לא עדכנת , שוב תירוצים.

שאלתי למה יש זכוכיות על הרצפה מיום שישי (המקרה קרה ביום שני) , לא ניקו כמו שצריך.

במהלך הזמן הזה בעלת הגן מכרה את הגן שלה וכרגע היא מתנערת מאחריות, ביקשתי את הפוליסת ביטוח ששילמנו בתחילת שנה והיא מתחמקת מלתת לנו .
בנוסף היא העבירה את הצקים שלנו לבעלת הגן מבלי להגיד לנו .
לא התקשרה לעדכן אותנו בשני המקרים
לא טיפלה כראוי בילד שלי בשני המקרים
לא היתה עזרה ראשונה

היא החזירה המון צקים להורים אחרים שעזבו את הגן במהלך השבוע כשביקשתי את הצקים חזרה היא אמרה שהם כבר לא אצלה.

יש לנו ראיות מהפציעה שכולל המכנס הקרוע בברך ומלא דם בברך.
בערב אותו יום ניגשנו למרפאה בביקור רופא והרופאה אמרה שלא טיפלו כראוי וזה חתך ולא שריטה.

* הגן הוא גן פרטי.

מה ניתן לעשות ואיך להתקדם.

שלום,
קראתי את הדברים. אני מציע שתפנו אליי לצורך המשך טיפול משפטי בעניינכם.

22/05/2018 22:00 אולג בביץ ייועץ בנושא ביטול הזמנת מטבח ייועץ בנושא ביטול הזמנת מטבח
שלום, ב22 חודש מרץ בסיום פגישה ראשונית בבית עסק עם מעצבת/יועצת של בית העסק ובנוכחות המעצבת פנים שלי, הזמנתי מטבח בשווי 55.א.ש"ח. שלמתי מקדמה על סך 16,5 א.ש"ח. יש לציין שבשלב זה נסגרה תכנית עקרונית בלבד של המטבח, ונקבעה פגישה נוספת לסגירת הפרטים הסופיים. לפי כך תהליך יצור המטבח לא החל עדיין, כמו כן הוסבר לי במהלך הפגישה הראשונה שיצור המטבח יחל, רק אחרי שבניית הבית תגיע לשלב הטיח ולקיחת מידות מדויקות לאחר מיכן. בנוסף, לשאלתי לגבי תנאי ביטול ההזמנה, תשובתה של המעצבת, שגובה דמי ביטול היא 5% בהתאם לחוק. כעבור חודשיים, כאשר הפגישה השניה לא התקיימה, הודעתי בכתב לחברת המטבחים על ביטול ההזמנה, ודרשתי להחזר של מקדמה ששולמה בניקוי 100 ש"ח(בהתאם לחוק להגנת הצרכן 5% או 100 ש"ח הנמוך מי ביניהם). התקבלה תשובה מבית העסק, בא הוסבר לי כי ההזמנה שחתמתי עליה, היא באצם לא הזמנה אחת, והיא מפוצלת לשני תתי הזמנות , האחד היא עבודת המעצבת והשנייה היא רכישת המטבח, ובגין העבודה של המעצבת עלי לשלם דמי ביטול בגובה 10%. לאחר סירובי לחתום על מכתב שמכיל הפתחת החזר המקדמה בניקוי דמי ביטול בגובה 10%, אין התקדמות בינינו. קיימת פסקה של ביהמ"ש לתביעות קטנות פסק הדין תק 14138-08-13 מיכלסון -שלום נ' י.ד. תעשיות עץ בע"מ לחצו כאן : פירוק העסקה לשתי תתי עסקאות (רכישת המטבח ועסקת עיצוב) מנוגדת לתקנות ביטול עסקה. בכוונתי להגיש תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות. שאלתי היא, האם עלי קודם לחתום על ניקוי דמי ביטול בגובה 10%(אולי בחתימתי אני מקבע את ה10% ו"מוותר" על זכותי לדמי ביטול נמוכים יותר על פי החוק?), לקבל אחזר של 16500-5500=11000 ש"ח ולאחר מיכן להגיש תביע על סכום של 5500-100 =5400 ש"ח , או להגיש תביעה על החזר מקדמה בניקוי 100 ש"ח סה"כ 16400 ש"ח.

שלום,
באם אתה מגיש תביעה בעניין זה לבית המשפט, אל תחתום על דבר ואפשר לבית המשפט לבחון את הדברים ולקבוע.

17/05/2018 23:10 דליה בוחבוט ביטול חופשה על ידי בית המלון ביטול חופשה על ידי בית המלון
הזמנתי חופשה דרך אתר טריוגו לאחר שקיבלתי מספר הזמנה ואישור התקשרתי למלון לוודא שאכן ההזמנה קיימת ואישרו לי
למחרת בערב התקשרו מהמלון והודיעו לי ש ההזמנה מבוטלת האם בלי לפרט מה הסיבה האם מותר להם לבטל? יש לציין ההזמנה לא על בסיס מקום פנוי

שלום,
לא. האתר אינו רשאי לבטל עיסקה, אלא בהסכמתך ואישורך בלבד.

16/05/2018 08:34 אנה רוזנברג אי קבלת מוצר אי קבלת מוצר
הזצנתי משקפי ראייה בקרולינה למקה ונתחייבו לספק אותן תוך 14 ימי עסקים. עברו 14 ימי עסקים והמוצר לא סופק. אני מעוניינת לתבוע אותם.

שלום,
במידה ואת מעוניינת להגיש תביעה בסיוע עו"ד את מוזמנת לפנות למשרדי.
ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

15/05/2013 14:49 אסיה תביעה נגד מי עדן תביעה נגד מי עדן
.
לפני שנה רכשתי אצלם בר מים.
במשך השנה קרו 4 תקלות במכשיר
עבור כל תקלה לקח להם עד שבועיים לבוא ולטפל בתקלה כאשר אנו מדברים על מי שתייה חמה/קרה

הפעם באמת הגזימו
לפני שבוע דיווחתי על תקלה שמכשיר בזמן רתיחה מרעיש
נאמר לי שתוך 3 ימי עסקים חוזרים אלי משירות טכני

עבר שבוע ואף אחד לא חזר אלי
התקשרתי אליהם שוב ואמרו שנפלה טעות ובקשה לא הועברה למקום נכון ושעוד היום חוזרים אלי בוואדות

ושוב לא חזרו
למחרת המכשיר קיצר והשבית לי חשמל בכל הבית
ב 8 בבוקר כבר דיווחתי להם על התקלה וביקשתי שיטפלו בי דחוף כי אין לי מים לא חמים ולא קרים

נאמר לי שחוזרים אלי ושהטיפול עבר למנהל בכיר

במשך היום התקשרתי עוד 3 פעמים וקיבלתי כל הזמן אותה תשובה ,מנהל בכיר חוזר אליך ומטפל בך

אף אחד לא חזר אלי ולא התקשר אלי

ועבר כבר 24 שעות

נאלצתי להתתארגן עם קומקום ובקבוקי מים

יש לציין שכבר בתקלה שלישית ביקשתי להחליף מכשיר אך נאמר לי שזה בלתי אפשרי

האם יש לי סיכוי לזכות? לקבל ההחזר של מכשיר + עוגמת נפש

כל שנדרש במקרים כאלה הוא מכתב חריף מעו"ד ובו דרישה להחזר כספי או החלפת מכשיר בחדש. מנסיון, פניה כזו מניבה תוצאות. ואם גם זה לא יעזור, תביע קטנה.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

10/05/2018 10:22 דבי מה המחיר?

כמה עולה מכתב מעורך דין?

שלום,
לא ניתן לפרסם שכ"ט עו"ד כאן. ניתן לפנות אליי טלפונית.

08/05/2018 11:08 הילה חן גל פרטנר פרטנר
שלום רב,
התעניינתי לפני כ4 חודשיים להתחבר לפרטנר TV, דיברנו עם נציגה הבאנו את הכ.אשראי שלנו וחיכינו לטכנאי, הגיע טכנאי אמר שאי אפשר לחבר אותנו לא הייתה לנו סבלנות לחכות פנינו לחברה אחרת והתחברנו אליהם.
בפועל לא קיבלתי דבר מפרטנר והודענו לנציגת שירות שאנו מעוניינים לבטל את העיסקה מאז ועד היום עברו חמישה חודשיים שבהם אני לא מפסיקה לקבל חיובים מפרטנר, שיחות חוזרות אל נציגי השירות וזמן המתנה ארוך מהרגיל, מספרי פניות שקיבלתי שכביכול קבילים בבית משפט,פנייה למועצה לצרכנות ישראלית שום דבר לא עוזר חסמתי את הכ.אשראי שלי שלא יוכלו לחייב אותו.
מעבר לזה קיבלתי במרץ מכתב מפרטנר שמודיע על "סיום התחברות", ובאפריל שוב קיבלתי מכתב התראה לפני בית משפט.
אני מעוניינת לתבוע אותם על הזמן שלי, על עוגמת הנפש שנגרמה לי, על הטרטורים של אישה בחודש התשיעי להריונה.
האם יש עילה לתביעה? ואם כן מאיפה מתחילים ומה עושים?

לעזרתכם אודה,
הילה חן גל

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה שהרי גבו ממך כספים ללא אישורך וללא הסכמתך ומבלי לתת כל שירות.
באם יש לך ראיות להוכחת טענותיך יש לך זכות להגשת תביעה.
לגבי שאלתך מהיכן מתחילים - אני הייתי ממליץ להתייעץ עם עו"ד בעניין ולהוציא מכתב התראה לפני תביעה.
באם מכתב ההתראה לא יסייע, השלב הבא יהיה הגשת תביעה.

08/05/2018 09:10 נעם גולן טלקום ביטול עסקה גולן טלקום ביטול עסקה
שלום
לפני כארבעה ימים התניידתי לחברת גולן טלקום
במסגרת החבילה עלות הסים הייתה 19.90 שח דמי חיבור 30 שח ועלות התוכנית לחודש 29.90
היום עברתי לחברת פלאפון.
שאלתי היא האם אני יכול לקבל חזרה חלק מהתשלומים שילמתי בגלל ביטול עסקה?
עדיין לא עברו 14 יום.
תודה רבה!

שלום.
לא. אין רלוונטיות לכך שלא חלפו 14 יום.

29/04/2018 18:35 דניאל ביטול עיסקה ביטול עיסקה
שלום,

אמא שלי בת 76 מבלה את רוב שעות היום בקריאה בכורסא. לאמא שלי יש קשיים, בלשבת ולקום מהכסא (כולל אירוע נפילה) ולכן לכבוד יום ההולדת שלה קנינו כורסא עם מנגנון מתכוונן.

רכשנו כורסא מתכווננת ב 5500 שקל ב 02.04.2018 מאמריקן קומפורט סניף תלפיות בירושלים.
הכורסא הגיעה ב 25.04.2018 וחובר לחשמל על ידי המובילים.

ביום 26.04.2018 המנגנון המתכוונן הפסיק לעבוד - ולא ניתן להשתמש בכורסא כיוון שהיא בזווית לקראת עמידה.
בנוסף האמא שלי אומרת שהכסא לא נוח לה וחוששת מאוד שיהיו עוד תקלות בהמשך ושהיא רוצה להחזיר את הכסא.

דיברתי פעמיים היום (29.04.2018) עם חנות אמריקאן קומפורט בתלפיות ירושלים, ובקשתי לבטל העיסקה.
עובד בחנות בשם יוני אמר :
שמוצר שחובר לחשמל לא ניתן להחזיר לחנות
הצענו להחליף המוצר הקיים במוצר יקר יותר - יוני אמר שלא ניתן
יוני מאמריקן קומפורט אמר שיפתח קריאת שירות ותוך יומיים ייצרו איתנו קשר לגבי התקלה.

שאלה :
האם ניתן לדרוש ביטול העיסקה ? - לפי מה שקראתי בחוברת של המועצה הישראלית לצרכנות מותר לבטל העיסקה.

איך אתם ממליצים להתנהל ?

תודה
דניאל

שלום,
התשובה שקיבלת מהחנות טועה ומטעה. לא ניתן להחליף מוצר לאחר שחובר לחשמל ובתנאי שהמוצר תקין, אך אם נמכר מוצר שאינו תקין, החוק הרלוונטי (תקנות הגנת הצרכן (ביטול עיסקה) לא חל ולכן באם נמכר לכם מוצר תקול ניתן לבטל את העסקה בגינו.

18/04/2018 13:25 אבי מדיניות החזרת עודפי ריצוף מדיניות החזרת עודפי ריצוף
שלום רב.
לפני כחודשיים רכשנו ריצוף מחנות מסוימת ובמעמד הרכישה בעל החנות הבטיח לנו(בעל פה)שאם ישאר לנו עודף ריצוף,הוא יהיה מוכן לקבל אותו בחזרה בתנאי שהוא שלם ויתן לנו זיכוי כספי עבור מה שנחזיר.
קנינו כמות מסוימת ולאחר שבוע הזמנו עוד כמות כי החלטנו לרצף את כל הדירה באותו הריצוף.
בעל החנות הבטיח שכל הכמות תגיע בהובלה אחת ושוב חזר והבטיח שאם ישאר עודף ריצוף הוא יהיה מוכן לקבל אותו בחזרה ולתת לנו זיכוי כספי עבורו.
לאחר תקופת המתנה,הגיע רק 97מטר ריצוף במקום 105מטר שהזמנו.
בעל החנות טען שבגלל שהזמנו בפעמיים חסרים לו ה-8מטר הנוספים והוא אמור לקבל אותם רק בעוד שבועיים.
8 המטר הנוספים האלו בדיוק היו הרזרבה שהיינו צריכים.
הקבלן התחיל לרצף וכשהוא סיים התברר שהוא כבר לא זקוק לשמונה מטר שהיו אמורים להגיע ואפילו נשארו לי 5 מטר רזרבה בבית.
לאחר יומיים התקשר אלי בעל החנות ואמר שהריצוף הגיע והוא רוצה לספק לנו אותו ואני אמרתי לו שאנחנו כבר לא זקוקים לריצוף ואנחנו מבקשים זיכוי כספי.
הייתי בהלם כשבעל החנות התחיל להמציא כל מיני תרוצים שהוא הזמין לי את הריצוף במיוחד מחו"ל(את השמונה מטר שהוא לא סיפק בפעם הראשונה)והוא לא מוכן עכשיו לתת לנו זיכוי כספי,בנוסף לכך הוא מאיים שאם לא נבוא לקחת את הריצוף תוך שבוע,הוא יחייב אותנו על כל יום שהסחורה תישאר אצלו ביום אחסנה.
שאלתי...מי צודק והאם אני יכול לתבוע אותו על כך ואיך כדאי לתבוע?הרי שמדובר בסכום קטן יחסית(1000שח)...
במיד ה ואני יכול לתבוע והצדק עימי,האם כדאי בינתיים למשוך ממנו את הסחורה כדי שלא יחייב אותי גם על יום אחסנה?
חשוב לציין שהריצוף לא יוצר במיוחד בשבילי אלא הוזמן במיוחד בשבילי מחו"ל.
הריצוף מוצג בחנות לכל המעוניין.

תודה רבה מראש

שלום,
עניתי על שאלתך כבר במקום אחר.

14/04/2018 11:43 מיכל אודה לעזרה אודה לעזרה
אולי זה ישמע מגוחך, אבל זה ממש חשוב לנו.
אני ובן זוגי משחקים במשחק מובייל ברשת השייך לחברה קוריאנית בשם נקסון.
לאחרונה הם הציעו אתגר עם פרס גדול בצורה יוצאת דופן, אנו משחקים בו כמעט שנתיים והפרס הזה היה עצום ושווה את המאמץ. עבדנו קשה ובזבזנו המון זמן להצליח בזמן והצלחנו, אפילו בזבזתי כסף כדי להצליח.
לאחר חלוקת הפרסים הם טוענים כי לא הגענו לשם בזמן, ואומרים שרק מספר שעות אחרי שבפועל יש לי צילום מסך עם חותמת זמן של האייפון שהגעתי בזמן.

זה אומנם נשמע מגוחך אבל בזבזנו ימים ושעות, המון אנרגיה כדי לה להצליח, בזבזנו כסף ותיעדנו את ההצלחה. בשרת האירופאי יש עוד המון שחקנים כמונו שמתלוננים על אותו הדבר, בגלל שיש רק מעט שחקנים מישראל אני אבודה ולא יודעת איך בכלל להתחיל להתמודד חולם. אבל לא רוצה לוותר כי עשיתי הכל בשביל זה כל מה שיכולתי אפילו לבזבז כסף!
איזה מן עורך דין עוסק בזה? עם מי לדבר? יש מה לעשות?

שלום,
אינך יכולה לתבוע חברה הרשומה בחו"ל בבתי משפט בארץ (החוק בארץ לא חל על חברות בחו"ל) ולכן יהיה עליך לפנות לעו"ד במדינה בה רשומה החברה ולתובע אותה שם בהתאם למערכת החוקים המקומית.