סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(1,070)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

25/08/2017 10:04 חיים רבי דואר ישראל גובים תשלום על דואר ישראל גובים תשלום על "סריקת" אישור מסירה, ואינם נותנים תמורה
שלום רב!
חברת דואר ישראל מציעה שירות במשלוח דואר רשום עם אישור מסירה, לשלם עוד 91 אגורות על הסריקה, ורואים את האישור מסירה סרוק באתר. בפועל הזמנתי שירות כזה ולא קיבלתי אותו, מה עליי לעשות? להגיש תביעה קטנה על 91 אגורות, + פיצוי שהוא גבוה בהרבה מהשירות הרשמי.
ידוע לי שבעבר היה איזה ייצוגי נגדם בעניין, אבל אני אדם עם מקרה בודד לעת עתה.
תודה רבה

שלום,
בית המשפט אינו עוסק בזוטות (סכומי פיצוי הנמוכים מ 50 ש"ח). המקרה שלך יכול להתאים לתביעה ייצוגית.

שלום רב,
לפני כשנה הכנסתי את המכשיר הסלולרי שלי לתיקון מסך לתיקון מיידי. לאחר כשעה וחצי שחזרתי נראה כי טביעת האצבע לא עבדה, אך המכשיר עצמו כן עבד לכן השארתי את הנייד לתיקון שיחליפו למסך אחר. יום למחרת נראה כי עדיין לא תוקן וכך במשחק שבועיים. לאחר שבועיים נראה היה כי המכשיר נהרס לגמרי. לקחתי אותו למעבדה אחרת ואמרו שלא רוצים לגעת במכשיר שמעבדה אחרת נגעה בכדי שלא יהרסו אותו. לכן החזרתי את המכשיר למעבדה ושוב במשמך שבועיים עם תירוצים חוזרים נאמר לי שהמכשיר עדין בתיקון וכך הגעתי למצב שלאחר חודש שהכנסתי את המכשיר סך הכל להחלפת מסך קיבלתי מכשיר שלא עובד כלל. החזירו את המסך השבור והאשימו אותי שהבאתי מכשיר שלא עובד כלל. לאחר שלקחתי את המכשיר למעבדה אחרת נאמר לי שהרסו לי את המכשיר במעבדה השנייה וגם הוציאו לי חלקים מהמכשיר כגון כבלים, ברגים וכיו"ב.
בנוסף לכך, לקחתי את המכשיר לשחזור ונאמר לי כי שחזור מידע יעלה לי 1800 ש"ח ללא מע"מ, חשוב לציין כי היו תמונות יקרות ערך בסלולרי וסיכוי לשחזורם עומד על 40% בלבד. כמו כן מכשיר הסלולרי עצמו עלה 2700 ש"ח. כמובן שבדיקת מעבדה עלתה לי 150 ש"ח. חשוב לציין כי לא גיביתי את החומר על המכשיר כי לא נאמר לי לעשות זאת כשאר הכנסתי את המכשיר לתיקון. יתרה מזאת, הפסדתי שעות עבודה יקרות בעבור הריצה המיותר הזאת לתיקון הסלולרי.


שאלתי היא האם ניתן להגיש על כך לתביעות קטנות? במידה וכן מה הסכום שאני יכול לתבוע על כך והאם עוגנת נפש וחוסר תום לב מצדם יכולה להיכלל. בנוסף לכך, כיצד להגיש תביעה זו ואילו מסמכים עליי להביא לביהמ"ש בכדי שיחזקו את טענתי.
תודה לעוזרים.

12/06/2019 17:41 איתן עגמת נפש עקב סחבת בעירייה עגמת נפש עקב סחבת בעירייה
שלום,
פניתי לעיריה בבקשה לאישור שאיני מקבל הנחה בארנונה, ע"מ שאוכל לקבל הנחה בעיר בה אני מתגורר.
נאמר לי שאקבל את הטופס תוך 3 ימי עבודה, אך הטופס שקבלתי היה שגוי לגמרי (מספר זהות שלי, שם וכתובת לא שלי..)
פניתי שוב והדגשתי שנעשתה טעות, ושוב נאמר לי שאקבל את הטופס תוך 3 ימי עבודה. הפעם לא הגיע דבר.
לאחר שפניתי בשלישית הגיע הטופס המיוחל.
פניתי במייל לעיריה בצירוף המקרה, כל המיילים והשיחות, ובקשתי פיצוי צנוע (800 ש"ח) בגין עגמת הנפש שנגרמה לי עקב אי עמידה שלהם בחוזה, והתחושה שאין לדעת מתי אקבל את המסמך, ואם בכלל, וההתנהלות הקבועה שלהם. (לא אפרט פה הכל). ותגובתם היתה:
"דרישתך לקבלת פיצוי בסך 800 ₪,אינה מעוגנת בהוראות החוק על כן, אין לנו סמכות כרשות ציבורית לשלם לך את הסכום שהנך מבקש/סכום אחר."
האם יש טעם לתבוע בתביעה קטנה? האם סביר שיכירו בעגמת הנפש שנגרמה לי ובבעייתיות שכך מתנהלת העיריה?
תודה רבה

שלום,
1. אינני מבין את השאלה האם יש טעם לתבוע ... ? אם אינך מצליח לקבל את הזכויות המגיעות לך על פי דין ו\או גורם כזה או אחר פעל ברשלנות ובעקבות כך נגרמו לך נזקים ועוגמת נפש, דרך המלך היא להגיש תביעה.
2. זה כבר תלוי בשופט. ישנם שופטים שלא מתייחסים לעוגמת נפש כנזק.

שלום,
אתה צודק, השאלה היתה די עמומה. הכוונה היתה האם מקובל לתבוע במקרים מהסוג הזה, והאם יש סיכוי בינוני ומעלה שהתביעה תתקבל. (אני מבין שגם זה לא מוגדר היטב, אך נראה לי הכוונה ברורה). אז לפי הסיפא של תשובתך אני מבין שזה תלוי בשופט, משמע ישנו סיכוי.
שאלות טכניות קטנות:
1. אם אני מגיש את התביעה דרך האינטרנט, אז כל העניין של 3 עותקים מתייתר, נכון?
2. האם בשם הנתבע מספיק לציין את שם העיריה, או שצריך להוסיף את כתובת העירייה והמייל? ובמידה וכן, המייל של איזה אגף בדיוק?
תודה רבה

שלום,
כדי לקבוע סיכויי הצלחה בתביעה עליי לבחון האם יש עילה לתביעה והאם יש ברשותך את הראיות להוכחת טענותיך ועילת התביעה. במילים אחרות, כדי שאוכל לענות לך עליי לבחון את הדברים.
1. נכון
2. צריך להוסיף ולצרף את כל המידע הרלוונטי שאתה נשאל לגביו לרבות מס' ח.פ..
אינני יודע באיזו כתובת העירייה משתמשת. אני אפילו לא יודע על איזו עירייה מדובר.

12/06/2019 18:26 רוני אהרונוב תביעה כנגד חנות טלפונים תביעה כנגד חנות טלפונים
היי מעוניינת לדעת מה אפשר לעשות בעניין המדובר , רכשתי אייפון חדש לגמרי מחנות פלאפונים אשר מגיעה לו אחריות של שנה , עברה חצי שנה בערך מאותו היום ואתמול הטלפון נכבה ולא נדלק . שהתקשרתי לחנות לבקש שליחת קבלה חוזרת 0בה מצוין כי האחריות לשנה) הם אמרו לי שהטלפון שלי לא נמצא תחת אחריות יותר .. התקשרתי לברר ואכן רשום שנגמר אחריותו לפני תוקפו המצויין, לכן לקחתי אותו למעבדת תיקונים ואמרו לי שאין מה לעשות , הבנתי פה שמשהו לא הגיוני לאחר בירורים הבנתי שהמכשיר היה משומש בעברו (ונמכר לי חדש חלוטין במחיר המלא ) ולכן תוקף האחריות נגמר כביכול ביררתי לעומק והבנתי שהחנות מוכרת מכשירים פגומים בכמויות להרבה מאוד אנשים ומרמה אותם שזה מכשירים חדשים . אני מתקשרת ימים רצופים לשירות הלוקחות שמבטיחים שיחזרו ומתחמקים ממענה ואחריות על המכשיר שטענו שחדש והתגלה שלא .. יש לי שיחות מוקלטות עם מוכרים והצהרה מאנשים נוספים וכן מטכנאי שראה שבוצע תיקון על הטלפון "החדש " שלי לפני שנקנה על ידי . אשמח לדעת מה אפשרי לעשות. תודה רוני.

שלום,
באם יש לך את כל הראיות להוכחת הטענות, אני מציע להגיש תביעה כנגד החנות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, אנא פני למשרדי.

13/06/2019 12:12 אברהם הגעת טכנאי רק בשעות הבוקר הגעת טכנאי רק בשעות הבוקר
קניתי מכונת כביסה קבעתי עם השירות על הגעת טכנאי להתקנה בין 2-4 אחה"צ בדווקא בגלל עבודה. למעשה יום יום [בהודעה יום מראש] הם מזיזים אותי רק לשעות הבוקר והם לא מוכנים לתת התחייבות על שעת אחה"צ

שלום,
קראתי. איך אני יכול לעזור ?

10/06/2019 21:36 אורית לב תגובה לכתב הגנה תגובה לכתב הגנה
שלום . שאלתי-
הגשתי תביעה בבת דין לתביעות קטנות . הנתבע לא הגיע לדיון ונקבע פסק דין בהעדרו . לימים משאותר הנתבע ע״י הוצלפ הוא טען שלא בוצע מסירה כדין. למרות שכן בוצעה מסירה ( והרשמת מאשרת זאת) הרשמת החליטה לבטל את פסק הדין ולפתוח את הדיון. האם זה הגיוני/ מקובל?
2. בעקבות הנ״ל הנתבע שלח כתב הגנה ( מופרך) האם יש לי אפשרות להגיב לכתב ההגנה שלו ע״י שליחת תגובתי בפקס לבית המשפט?
בתודה

שלום,
1. כן, כך זה נהוג.
2. אפשר להגיב על ידי כתב תשובה (משהו שבדר"כ לא נהוג) ןלא בפקס או להציג את הדברים בדיון בבית המשפט.

11/06/2019 18:22 אורית הבהרה

ראשית- תודה רבה על תשובתך.
רק לחדד:
מה הכוונה ״לא נהוג״? האם זה יהיה ״לרעתי״ להגיב?( בדיון לא אצליח להשיב במסודר)
מה הכוונה ״לא בפקס״? הכוונה להגיע לבית המשפט ולמסור למזכירות?
תודה שוב

שלום,
יש חוק שקובע מהם כתבי הטענות שיש להגיש בתביעה קטנה. כתב תשובה אינו כלול.
לא בפקס - כתבי בית דין לא מגישים בפקס.
כן לבצע מסירה בבית המשפט או להגיש דרך אתר נט המשפט.

10/06/2019 21:33 עדן זיכוי בשווי הקנינ זיכוי בשווי הקנינ
ב5/3 קניתי נעליים ואחרי שהגעתי הביתה התחרטתי על הקנייה מכיוון שהנעליים לא היו לי נוחות.הנחתי את הנעליים בקופסא וב14/3 חזרתי לחנות בבקשה לקבל זיכוי. המוכר הסכים לזכות אותי בסכום שהנעל עולה ב14/3 כמעט בהנחה של 50 אחוז ולא במחיר ששילמתי תחילה. רוצה לדעת האם בעל החנות צודק או שאני זכאית לקבל זיכוי במחיר ששילמתי בעת הקנייה?

שלום,
בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) ניתן לבטל רכישת נעלים בתוך 2 ימים.
באם חלפו מעל יומיים. המוכר פועל כדין.

10/06/2019 11:35 סיל בר מוצר חדש שלא עובד מוצר חדש שלא עובד
שלום,
נרכשו אוזניות אלחוטיות של סמסונג בחנות לפני מעל שבועיים. מהיום הראשונות, היתה תקלה באזניות, והתקשרתי לחנות על מנת לקבל תמיכה. הופנתי לשירות הלקוחות של סאני תקשורת (יבואן סמסונג), בטענה כי יש אחריות יצרן לשנה ושלחו אותי לסניף הקרוב להפקיד את האוזניות. בסניף נאמר לי, שעל פי המספר הסיריאלי שמוטבע במוצר, אין אחריות, ומוצר זה לא קיים במערכת. אחרי טרטורים הלוך חזור מהחנות בחזרה סמסונג, גילינו שעל הקופסא של המוצר, המספר הסיריאלי אכן קיים במערכת של סמסונג ועל מספר זה ישנה אחריות. כעת, העניין חסר לטיפול החנות, שמנסים להבין מדוע המספרים אינם תואמים.
לי בינתיים, יצא ששילמנו 497 ש"ח על אוזניות שלא פועלות ועדיין לא קיבלתי מענה שירותי לגבי המוצר, מלבד שטרטרואותי בשבועיים וחצי האחרונים בהליכות ל3 סניפים שונים, שעות של התעסקות בשיחות טלפון וכתיבת מיילים ליצרן ולחנות.
האם יש כאן עילה לתביעה ברשלנות?

שלום,
בהתאם למתואר יש עילה לתביעה הן לעניין רשלנות, הן לעניין הפרת הסכם (אחריות) והן התנהגות בחוסר תום לב.

05/06/2019 17:42 אבי שטרן תביעה נגד אדם (בלתי ידוע) שהשתמש בכרטיס האשראי שלי תביעה נגד אדם (בלתי ידוע) שהשתמש בכרטיס האשראי שלי

שלום רב,
אתמול נדהמתי לגלות שהחיוב הבא בכרטיס האשראי שלי עומד על סכום אדיר, הרבה מעבר לרגיל.
בבדיקה מעמיקה יותר, גילתי שורה של עסקאות שלא ביצעתי מעולם, כולל מספר תשלומים כבדים לחברת החשמל.
מיד פניתי לחברת האשראי, שיבטלו את הכרטיס.
הנציג הבטיח לזכות אותי על העסקאות שלא ביצעתי, לאחר הליך בירור.
אולם אינני מסתפק בכך, היות וגם בעבר היו לי מקרים כאלה עם כרטיסים אחרים.
מדובר בפשע כבד של גניבה, ואותו אדם צריך לתת על כך את הדין.
במקביל אני מעוניין להגיש תביעה בבית משפט, בגין הניסיון להונות, כולל כל הטרחה ועוגמת הנפש שנגרמו לי.
פניתי לחברת חשמל בכדי לקבל פרטים על אותו אדם שהשתמש בכרטיס שלי, אך נאמר לי שהם מנועים מלעשות זאת, אלא רק תחת צו בית משפט.
לכן השאלה מה האופציות שיש בידי?
אני כמובן מתכוון לפנות למשטרה, ולהגיש תלונה.
השאלה האם במשטרה יכולים להיענות לבקשתי ולפתוח בהליך בירור לחשיפתו של הנוכל, בכדי שאוכל גם לתבוע אותו?
ניתן להניח שיש תקדימים בעבר, לכן מעניין לדעת מהי עמדת בית משפט הנהוגה במקרים כאלה?

תודה רבה

שלום,
יש להפריד בין ההליך הפלילי להליך האזרחי.
תחילה עליך לפנות למשטרת ישראל והם אלו שצריכים בחקירתם לאתר את האדם שהשתמש בפרטי כרטיס האשראי שלך ללא הסכמתך.
אפשרות נוספת לפנות לבית המשפט ולבקש צו בית משפט לבירור פרטי האדם מחברת החשמל.

05/06/2019 16:29 דוד כהן תביעות קטנות על שירות לקוחות לקוי תביעות קטנות על שירות לקוחות לקוי
אני ואשתי תבענו את החברה על שירות לקוח לקוי ומזלזל בתוך האחריות .. הדיון נקבע ל1/5 ואנחנו לא באנו עקב סיבה רפואית עם אישורים .אבל היינו טרודים מאד ולא הספקנו לבקש ביטול פסק דין וקיום דיון מחדש .. בתוך השלושים יום .השאלה אם אני עדיין יכול לבקש ביטול פסק דין והאם נכנס לסיכון תשלום הוצאות ... תודה על התשובה ...

שלום,
כן, ניתן לבטל את פסק הדין ולהשיב את הדיון על כנו.
לצורך סיוע וייעוץ משפטי לעניין ביטול פסק הדין, אתם רשאים לפנות למשרדי.

05/06/2019 11:59 אסתר חברת גבייה חברת גבייה
שלום הייתי מנויה לחברת פרטנר TV ובשלושת החודשים הראשונים הוראת הקבע לא אושרה ויצא שבסופו של דבר הצטבר לי חוב של 600 שקלים אכן שילמתי אותו והם הגיעו לקחת את הציוד לקחו הכול חוץ מהראוטר פניתי אליהם ושאלתי למה הם הסבירו שהראוטר היה ברכישה אז ביקשתי שיבטלו את הרכישה כי אין לי כול שימוש בו אחרי זמן רב של
טלפונים ודיבורים אכן ביטלו את הרכישה אבל כמה ימים לאחר מכן הגיע אליי שליח לקחת עוד שתי מכשירים שהוא שכח בלי דף מפורט של מה הוא הגיע עם אותו דף שביום הראשון שלקחו ציוד עם אותם מכשירים ולא היה רשום את המכשירים הספציפיים שהם צריכחם לקחת לכן שיערתי שהם שלחו אותו לקחת גם את הראוטר לכן הכנתי הכול בשקית ומסרתי לו את המכשירים בינתיים פתחו לי תיק במשרד עורכי הדין שלהם על אי החזרת ציוד ללא ידיעתי לאחר כמה ימים שליח שהם שלחו מטעמם הגיע אליי להחזיר לי את הראוטר ואמרתי לו שאין לו למה להחזיר את זה אליי כי העסקה בוטלה וישלח אליהם . היה יום שהיתקשרתי לחברה לשאול אם הכול בסדר ושולם ואין חוב וכלום אמרו שיש לי תיק אצל העורך דין יצרתי קשר איתם ואמרו לי שאני צריכה להחזיר את הראוטר ולא היה לי מושג איפה הוא כי הייתי בטוחה שזה אצלם אף אחד לא טרח לשלוח מכתב או להיתקשר . אחרי בירורים עם השליח והחברה היתברר שהראוטר אכן שוכב בדואר כבר כמה זמן התקשרתי לעורך דין ואמרתי לו שאני הולכת להחזיר את הראוטר ואכן נסעתי לאשדוד מקרית גת להחזיר באופן עצמאי את הראוטר ולקבל קבלה ולשלוח למשרד עורכי הדין שאכן החזרתי את הציוד מכיוון שזה היה חול המועד פסח המזכירה אמרה לי שהיא תחזור אליי לאחר חול המועד וניתקנו את הטלפון .
ובכן לא הייתה לי שיחת טלפון מהם לא הודיעו לי כלום לא עידכנו אותי המתנתי ולא התקשרו אז הרמתי את הטלפון וחייגתי אליהם ואמרו לי שהחוב שלי עומד על 480 שקלים ולא הבנתי למה הרי החזרתי את הראוטר והיא הסבירה שזה שכר הטרחה שלהם וכול זמן שהתיק פתוח הכסף עולה עכשיו אין בעיה אבל אף אחד לא טיפל לי בתיק אף לא התקשרו או מכתבים כלום לא קיבלתי מהם אז אני שואל על מה הם מבקשים כול כך הרבה כסף ואף אחד לא מדבר או מסביר על מה היום התקשרתי והופתעתי לדעת שזה 560 עכשיו שאלתי יפה כדי לדעת על מה הסכום הזה והיא השיבה שהיא לא חייבת להגיד לי על מה שזה הסכום וזהו צריך לשלם אותו והיא לא מדברת יפה עכשיו אני שואלת אם אני יכולה לפתוח נגדם תביעה האם זה שווה לי או שעדיף להרים ידיים לשיטת מצליח הזו

שלום,
1. אני ממליץ להגיש תביעה כאשר יש לך עילה לתביעה וראיות מתאימות להוכחת הטענות. ללא עילה לתביעה וראיות את תפסידי בבית המשפט (גם אם את צודקת).
2. לגבי שאלת השווה - זו שאלה סוביקטיבית. כל אחד מגדיר שווה בצורה אחרת. אדם שמרוויח 1,000,000 ש"ח לשעה יחשוב בצורה אחרת מה זה שווה ממישהו שמרוויח 10 ש"ח לשעה. שווה זה עניין סוביקטיבי שאינני יכול להתערב בו.
3. אני מניח שמה שהתכוונת לשאול הוא האם הגשת כתב תביעה תעלה לך יותר מאשר סכום הפיצוי. אם תעשי זאת בעצמך אז לא ואם תעשי זאת באמצעות עו"ד אז אני מניח שכן.