הטעיית צרכן
שלום,
בהתאם לחוק הגנת הצרכן על החברה לתת לך את השירות בסכום ההזמנה (388 ש"ח) גם אם נפלה טעות.
ככל שלא יעשו זאת החוק קובע פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ש"ח.
צרכנות
שלום,
כן - את רשאית לתבוע את החברה בגין התנהלותם - הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
ביטול עסקה
שלום,
אכן בהתאם לחוק הגנת הצרכן אתה רשאי לבטל את העסקה (עסקת מכר מרחוק) בתוך 14 יום, כך שבהחלט פעלת בהתאם לחוק והיה על החברה לבטל את העסקה ולהשיב את כספך (בטח לאחר 24 שעות ועוד לפני שהמוצר יצא מהמחסן).
בכל היתר ובאם מדובר במעשה פלילי - עליך לפנות בעניין זה למשטרת ישראל. בעניין האזרחי אתה רשאי לפנות למועצה הישראלית לצרכנות ו\או לסחר הוגן.
הספקת מוצרים פגומים של חברה
שלום,
קראתי את הדברים. חסר מידע רב בעניין.
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך.
השירותים המשפטיים בתשלום.
חוק הטכנאים
שלום,
למיטב ידיעתי (ובדקתי זאת שוב), חוק הטכנאים חל רק על טכנאים (ולא שליחים).
כמו כן לא שמעתי על כך שחוק מתבטל או התבטל בעת תקופת הקורונה.
בכל מקרה ובאם נגרם לך נזק בשל אי הגעת שליח - אתה רשאי להגיש תביעה נזיקית בעניינך.
בימים כתיקונם, על משלוחים בהזמנות מקוונות וגם על משלוחים שנעשים בקנייה בסניף, שמגיעים באיחור של מהמועד הנקוב, רשאי הצרכן לתבוע פיצוי וזאת בהתאם לחוק הטכנאים שקובע כי זמן ההמתנה לא יעלה על שעתיים. הפיצוי ללא הוכחת נזק עומד על 300 שקל במקרים שבהם נותן השירות לא הגיע בחלוף שעתים ואחרי ארבע שעות - הפיצוי עולה ל600 שקל. משלוחי האונליין הוכנסו לחוק לפני כשנה.
רשתות המזון יוחרגו מהזכות לתביעת פיצוי על איחור בהגעת משלוח
הרשות להגנת הצרכן לקחה את מגפת הקורונה כבסיס לחוסר וודאות באשר לסיבת האיחור (והיכולת לעמוד בחוק הטכנאים), היקפה ומשכה, המאפשר לקמעונאים המשלחים מזון חריגה מהזמנים הקבועים בחוק, זאת בשל העומסים הגדולים
כבר אין אומסים גדולים לכן השאלה מהי התקנה כעת נכון להיום?
shorturl.at/gkmI3
לעיל הקישור
תודה
שלום,
את הכתבה פרסמה הרשות להגנת הצרכן.
מציע לך שתפנה בעניין זה אליהם ותשאל אותם ישירות.
בתביעות שאני הגשתי לבתי המשפט בעניין זה, השופטים קבעו כי חוק הטכנאים לא חל על שליחים.
בהצלחה.
-
שלום,
אתה מוזמן לנסות. אשמח לדעת שהצלחת.
מקסימום תפסיד את תשלום האגרה (1% מסכום התביעה).
מוצר שלא הגיע בהזמה
שלום,
כפי שכתבת להם - עליך לתבוע.
הקלד את תגובתך
שלום,
אתה איימת עליהם שתגיש תביעה. לא אני. אם היית שואל את דעתי לא הייתי ממליץ לפנות לבית המשפט בעניין. בכל מקרה בית המשפט אינו מקבל תביעות בסכום של 20 ש"ח. כמו כן, קבלת ייעוץ משפטי מעו"ד בעניינך עולה כמה מאות שקלים.
בכל מקרה אתה רשאי להגיש תביעה לא רק על המוצר אלא מכלול האירוע (הפרת הסכם, רשלנות, הפרת חוק הגנת הצרכן, חוסר תום לב ועוד).
בהצלחה.
נטל הוכחה
שלום,
תחילה לא ברורה הכותרת - נטל ההוכחה.
אתה טוען כי המוצר נשלח בדואר רשום עם מס' מעקב.
תעקוב אחר דבר הדואר באמצעות המספר ותגלה מה עלה בגורל המוצר.
אי פינוי מקרר
שלום,
כן את רשאית לתבוע.
היית צריכה לקבל את המקרר אותו רכשת ועל המוביל היה לקחת את המקרר הישן.
האם אני צריכה להגיש בתביעות קטנות או שעדיף לי להעזר בעורך דין?
שלום,
את רשאית לבחור להגיש תביעה זו בעצמך או באמצעות עו"ד.
שלום,
לא. אין חובה שבדין.
מה הסכום שעלי לתבוע במקרה כזה ששילמתי לעוד מוביל
במקרה הזה את מי עלי לתבוע, את החנות, את היבואן או השליח?
שלום אושרית,
צר לי - אך אין מדובר פה בייעוץ משפטי שאל כפי יכולתך.
עניתי על שאלותיך.
ככל שאתה מעוניינת בקבלת ייעוץ, סיוע או טיפול משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי ואשמח לעזור.
הייעוץ המשפטי בתשלום.
טעות בעריכת תמונה של בית דפוס
שלום,
אינני בית משפט. מי שמוסמך במדינת ישראל לקבוע / לפסוק בסוגיות משפטיות זה בית המשפט. בכל מקרה שאלתך היא שאלה עובדתית (להבדיל ממשפטית) ובכל מקרה נדמה כי מדובר על חוסר הבנה של הדברים בין הצדדים.
באם בכל זאת תרצה תשובה בעניין זה (תשובה שאינה משפטית), עליי להכיר לעומק את סיפור המקרה והראיות שיש בעניין.
אי קבלת קבלה + מכירת מוצר מזוייף
שלום,
1. התשובה היא כן.
2. עליך לברר האם מדובר במוצר מזויף. במידה וכן אני מציע לך לפנות לגורמים הרלוונטים לרבות הרשות לסחר הוגן והמועצה הישראלית לצרכנות.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.
