סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

09/06/2020 12:20 וסילי מסירה של החלטות בית משפט ופסקי דין מסירה של החלטות בית משפט ופסקי דין
שלום

1. האם שליחת צילום לנציגי הנתבעת (בדף הפייסבוק/ווטסאפ של החברה) של החלטה של בית משפט לצד הנתבע נחשבת מסירה תקינה בבית משפט לתביעות קטנות?

תודה

שלום,
לא. בכל מקרה ובתביעות קטנות בית המשפט הוא זה שמבצע את המסירות ולא המתדיינים, אלא אם בית המשפט קבע אחרת.

09/06/2020 10:33 מיה משה השכרת רכב ללא מזגן השכרת רכב ללא מזגן
עשיתי עסקה של sublease ל-30 חודשים. נמסר לי אוטו עם מזגן מקולקל. הקלקול התגלה כחודשיים אחרי העסקה (העסקה נעשתה בחורף, ולאחר מכן סגר קורונה). כעת החברה מסרבת לתקן את המזגן (כ-4000 ש"ח תיקון), בטענה כי המזגן אינו מכוסה באחריות, וכי הייתי צריכה לעלות על התקלה בעת המסירה (מהמוסך נמסר לי כי לא יכולתי לעלות על התקלה במועד המסירה כי היה חורף והתקלה היא בקירור, כלומר המזגן היה מוציא קור בבדיקה). מה אני יכולה לעשות? האם יש טעם לתבוע?
תודה מראש

שלום,
מהסיפור המתואר אין מדובר בהשכרת רכב ללא מזגן אלא בהשכרת רכב עם מזגן תקול.
כדי שאוכל לענות על שאלתך - יש לבחון את הסכם העסקה עליו חתמת ובמסגרת ההסכם לבחון על מי חלה האחריות בעניין. לדוגמא אם חתמת על עסקה ובה הצהרת כי בדקת את כל הרכב והוא תקין לגמרי, אז הצהרת וכעת האחראיות אינה של החברה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

09/06/2020 10:04 ג'ניה סיניאייב מחסני תאורה מחסני תאורה
שלום רב. בחודש מרץ 2018 רכשתי נברשת ברשת "מחסני תאורה", אחריות על המוצר שנתיים. במהלך השנתים הנברשת התקלקלה פעמיים. בפעם הראשונה תוקנה ללא בעיה (דצמבר 2019). בפעם השנייה התקלקלה בחודש מרץ אשתקד. בגלל הקורונה לא יכולנו לגשת לסניף. ב15.5 הגענו לסניף בחדרה ומסרנו לתיקון. לאחר כשבועיים התקשרו אלינו להודיע שלא ניתן לתקן בגלל שאין חלקים ומכיוון שהאחריות נגמרה שאין להם דרך לעזור לנו. שוחחתי עם שירות לקוחות, הסברתי שבשימחה הייתי מגעה במסגרת האחריות אבל הסניף, כולל המשק היה סגור. הנציגה העלתה על הקו את מנהל הסניף בו היינו והוא בתורו הבטיח "הנחה משמעותית". הגענו לסניף לקבל את ההנחה המובטחת וכל מה שהוצע לנו זה הנחה של 15%. חזרתי לשירות לקוחות בטענה ש15 % זו לא הנחה משמעותית, מבחינתי שיתקנו את הניברשת שלי. נענעתי בשלילה. אני מעוניינת שיתקנו את הנברשת שלי, או שאכן אקבל הנחה משמעותית. האם יש מקום לתביע? תודה מראש.

שלום,
יש לפעול בהתאם למסגרת האחריות (ההסכם) בינך לבין החנות.
ככל שחלף הזמן והסתיימה תקופת האחריות, לא ניתן לדרוש תיקון במסגרת האחריות.
מי שיכול כן לאשר את תוקף האחריות אל מעבר לתקופת הקורונה הינו בית המשפט.
לפיכך ובמידת הצורך ניתן לפנות לבית המשפט כדי שיקבע (או לא) שתקופת האחריות חלה גם כיום בגלל תקופת הקורונה.

07/06/2020 17:37 מוריס הפרת חוזה חתונה הפרת חוזה חתונה
שלום, אנחנו זוג טרי שחתם על הסכם עם אולם ארועים לפני תקופת הקורונה, המועד לחתונה היה בחודש מאי ולצערנו החתונה לא התקיימה, בעל האולם דרש שנדחה את התאריך ואיים שאם לא נדחה אז מגיע לו בהתאם לחוזה תשלום עבור ביטול . כאמור אנחנו התחתנו כדת וכדין בתאריך המקורי , והסכמנו עקב המצב לדחות את תאריך האירוע לאוגוסט למרות שהתחתנו, לפני כשבוע זומנו למשרדי בעלי האולם על מנת שנחתום על ההזמנה החדשה, בקשנו לדעת איך האירוע יתקיים מבחינת ההנחיות משרד הבריאות לאור המצב ובנוסף בקשנו לדעת מה קורה כאשר האירוע ידחה שוב עקב הקורונה, בעל האולם טען שנידרש לדחות שוב ואין ברירה אחרת או שנשלם לו 10000 שח ביטול , בעל האולם צעק וצרח ויצא מהמשרד והותיר אותנו פעורי פה ונדהמים על התנהגותו , נשארו לבד במשרד בעוד שהוא לא מוכן לדבר אתנו, יצאנו מבויישים ופגועים מהמשרד.לאחר מספר ימים הוא שלח מכתב שאומר שהוא לא מוכן לעשות לנו את הארוע רק אם נעביר לו צק ערבון על סכום 9000 ובנוסף צק לעוד יומיים מהיום על 40000שקל, כאמור גל הבקשות בתנאי התשלום נוגדים כל סכום בנינו , הסכום היחידי היה 1000 שקל מקדמה עם החתימה וכל שאר הכסף 3ימי עסקים לאחר האירוע , האם המכתב מהווה הפרת חוזה מצידו? האם אנחנו מחוייבים לו ?
לתשובתכם אודה

שלום,
בהתאם למתואר אכן בעל האולם מפר את החוזה מצידו ובהתנהגותו אף נוהג בחוסר תום לב.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרדי.

03/06/2020 16:41 מידן תביעה נגד עורך דין תביעה נגד עורך דין
אני מעוניין לתבוע עו"ד על זה שהוא לא העביר לי את כל התשלומים שהתקבלו מצד חייב בתיקי הוצל"פ שבהם הוא ייצג אותי.

כמובן ברגע שגיליתי הלכתי להוצל"פ והוצאתי אותו מייצוג בתיקים.

עכשיו הסכום שהוא לא העביר לי מסתכם ב-7 וחצי אלף שקל בערך ,(יש לי גישה למערכת כלים שלובים ואני חישבתי מתוך הדפי חשבון שם) , עכשיו אני רוצה אבל לבקש גם פיצויי עוגמת נפש חמורה מהשופטים ולכן אני מתלבט האם להגיש את זה כתביעה קטנה או בתביעה רגילה בבית משפט השלום??

בתודה,מידן.

שלום,
קראתי את הדברים. אתה שואל האם להגיש את התביעה בתביעות קטנות או בבית משפט שלום ?
מהי שאלתך ? הכיצד אני יכול לעזור ?

04/06/2020 22:47 מידן כן זאת השאלה

איפה להגיש בגלל שאני רוצה גם פיצויים,דרך אגב במדינה מתוקנת זה גם פלילי ...

שלום,
לכל הליך יש את היתרונות והחסרונות שלו.
במקרה שלך יהיה לך יתרון בהגשת תביעה קטנה.
בכל אחד מההליכים אתה רשאי לתבוע גם פיצויים.

איזה יתרונות יש בתביעה קטנה במקרה שלי?

אני מבין שיש לי חיסרון שאני חייב לפתוח את התביעה רק במקום שבו הוא יושב הנתבע וזה בעכו ואני רוצה לפתוח בחיפה אז מבחינתי זה חיסרון די משמעותי,השאלה מה היתרונות. בתודה,מידן.

שלום,
הדברים שכתבת אינם נכונים.
אני מציע שתיצור עמי קשר טלפוני בעניין זה ואגיד לך.

07/06/2020 21:42 מידן תודה

תודה אני כבר הבנתי , דרך אגב איזה יתרונות אתה חושב שיש בתביעה הקטנה במקרה שלי?

04/06/2020 15:49 אילי מקרר התקלקל בעקבות הפסקות חשמל מקרר התקלקל בעקבות הפסקות חשמל
המקרר שלי התקלקל בעקבות הפסקות חשמל חוזרות ונשנות נאלצתי לזרוק אותו על כל תכלתו עלות המקרר כ6000 שח המקרר התקלקל בחגי תישרי והיה מפוצץ במוצרי חלב בשר ודגים ועלות המוצרים כ 3500 שח. לאחר בדיקה חברת החשמל העבירה לי פיצוי מזהרי של 360 שח וזאת לאחר 8 חודשים . אני מרגישה שעשו ממני בדיחה .האם הפיצוי הולם?האם אני זכאית לפיצוי עבור התכולה? ואם לא מה עליי לעשות?

שלום,
חברת חשמל מפצה לפעמים נזקים בגין הפסקות חשמל.
כל המידע הרלוונטי מצוי באתרה. יש לפעול בהתאם להנחיות באתר.

02/06/2020 19:26 ישראל תביעה כנגד בית חולים להחזר תשלום בעד MRI תביעה כנגד בית חולים להחזר תשלום בעד MRI
שלום רב.נפלתי ושברתי עצמות ועוד.הגעתי כביכול למומחה בית חזה וכשהתלונתי על שברים וקרעים הוא צחק ואמר אין לך כלום. הזמנתי תור באופן פרטי ל MRI אבל הודעתי שבשני בתי חולים אחרים אמרו שצריך גם הגדלת גדולוניום אך הם סירבו בטענה שרופא שלהם אמר שאין צורך והפענוח יצא ללא שינויים טראומטיים משמעותיים. ביצעתי שוב MRI עם הזרקת גדולוניום והפענוח יצא: זמני הרפיה מאורכים עם האטת דיפוזיה הודגמו בקשת האחורית של צלעות 8 ו- 9 מימין )שינויים חבלתיים ישנים? זו הוכחה ששברתי עצמות .ביקשתי החזר אך טענו שהפענוחים דומים וזה שקר לבן.
האם יש עילה לתביעה?

שלום,
בכללי אומר כי קיימת עילה לתביעה כאשר ניתן להוכיח רשלנות מקצועית רפואית
במילים אחרות באם רופא מסוים התרשל במקצועיותו (כאשר רופא סביר היה מגיע למסקנה אחרת) ורשלנות זו גרמה לנזקים (גם הוצאות כספיות נוספות), אזי יש עילה לתביעה ויש מקום להגיש תביעה..
במקרה הספציפי המתואר יש לבחון את מכלול הראיות כדי לברר האם ישנה עילה לתביעה.
כמו כן -מסיפור המקרה אינני מבין מדוע אתה מבקש לתבוע את בית החולים כאשר מי שהתרשל הוא הרופא אשר בדק אותך וטען שאין לך כלום ובשל כך גם לא הפנה אותך לבדיקת MRI שגילתה דברים אחרים.

שילמתי על MRI באופן פרטי והודעתי שצריך הזרקת גדולוניום כפי ש 2 בתי חולים אחרים הודיעו לי. אמרתי להם אך טענו שרופא שלהם אמר שלא צריך.הודעתי שאם לא ימצא כלום אאלץ לבצע בדיקה עם הזרקת גדולוניום בבית חולים אחר ואכן ביצעתי בדיקה במקום אחר עם הזרקה ונמצא שברים 8,9 ועל כן דרשתי מהם חזרה את התשלום עבור הבדיקה.אבל טענת בית החולים היא שהפענוח שהם רשמו הוא דומה זה שקר.לדעתי.

04/06/2020 10:53 יאיר דורון הטעייה צרכנית הטעייה צרכנית
שריינתי לחנות מסך טלוויזיה נסעתי במיוחד להביא המוצר . הגעתי לחנות לקחתי המוצר הראו לי שהוא תקין והכל בסדר. התקנתי המוצר לאחר כמה ימים ונאמר לי שהמוצר טוב יותר ממה שהזמנתי בכמה אלפי שקלים כנראה שנתנו לי בחנות דגם טוב יותר ללא ידיעתי. יומיים אחרי ההתקנה וכשבוע לאחר הקנייה התקשרו אלי מהחנות להגיד שקיבלתי מוצר משופר ואם לא אחזיר להם או אשלם הפרש על המוצר הם יצבעו אותי. האם הגיוני שיתבעו אותי ? לא עשיתי כלום לא בסדר ועד שהתקינו לי המוצר בבית לא ידעתי בכלל שהמוצר טוב יותר.תודה

שלום,
קראתי את הדברים. מוזר ביותר.
בהתאם למתואר אני לא בטוח שיש לחנות עילה לתביעה כנגדך.

03/06/2020 08:11 לימור לוי תביעה תביעה
עברתי מחברת גז מסויימת לחברה אחרת הגיע טכנאי וביצע בדיקת תקינות יום לאחר בדיקת הטכנאי היינו אמורים לקבל את הגז לא קיבלנו התקשרו לחברת הגז שם נאמר כי הגז אמור להגיע עד 7 ימי עסקים לאחר בירור מול הפקידה שסגרה לנו את ההזמנה התברר כי הגז אכן היה אמור להגיע יום אחרי הביקור טכנאי (היות ואנחנו לקוחות חדשים) אבל הקריאה שלנו לא נסגרה והיתה טעות בהספקה הבטיחו שיגיע ביום חמישי ערב חג שבועות בשעה 9 בבוקר וזה לא קרה אחרי שיחות טלפון וויכוחים מיותרים הגיע הספק ב10.40 מיותר לציין שהיינו 3 ימים בלי גז בגלל טעות שלהם וערב חג בלחץ הכל נעשה השאלה היא האם יש מקום לתביעה ??

שלום,

שוחחנו על כך טלפונית ועניתי על שאלותיך.
בהתאם לחוק הגנת הצרכן - על כל יום שלא הגיע טכנאי על החברה לפצות אתכם בפיצוי (אוטומטי) של 600 ש"ח ובגין כל איחור 300 ש"ח. בנוסף ניתן לתבוע על כל הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לכם בשל כך.

02/06/2020 14:28 אדי משאלי ביטול עיסקת תיירות על ידי הספק ביטול עיסקת תיירות על ידי הספק
לכל העורכי דינים ואנשי האגודה למען הצרכן שמסתובבים פה, שאלה:
היינו אמורים לצאת לשיט עם חברת מנו ספנות ב 12.7 , לפני כשבועיים התקשרו ממנו והודיעו לנו שהשיט מבוטל, אמרנו אם ככה תחזירו את הכסף , אמרו אם אתם רוצים את הכסף בחזרה תצטרכו לשלם 69 אירו לראש דמי ביטול, שאלתי למה אם אתם מבטלים אני צריך לשלם?
ענו כי זאת מדיניות החברה.
פחדתי שעקב פשיטת רגל או סיבות נוספות של התחמקות מתשלום כדאי לקחת את ההצעה ולקבל את התשלום פחות הקיזוז של 69 אירו בידיעה שאתווכח איתם לאחר שההחזר יהיה אצלי בחשבון.
אז השאלה היא: האם זה חוקי?
האם יש דרך לקבל את ההחזר בכל זאת או שלא שווה להתאמץ כי ההתעסקות עם זה תעלה יותר? אחרי הכל מדובר על קיזוז 900 שח בערך.

שלום,
באם החברה היא זו שביטלה את העסקה אזי בוודאי שאין מקום לשלם דמי ביטול.
באם הדבר היה הפוך ואתה היית מבקש לבטל את העסקה - אני מעריך שהיית משלם דמי ביטול של 100%.
במקרה המתואר באם החברה ביטלה עסקה מיוזמתה לא זו בלבד שהיא צריכה להשיב את כל הסכום אלא עליה לשלם פיצויים (בדיוק כפי שהיתה דורשת באם אתה היית מבקש לבטל עסקה) - נאה דורש נאה מקיים.
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה בעניין זה (ככל שלא חתמת על מסמכי ויתור תביעה).

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.