סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

29/10/2020 15:05 הדר תרגום קלוקל וקנייה באתר תרגום קלוקל וקנייה באתר
עו"ד איציקובסקי שלום רב,

באתר אינטרנט לנעליים קניתי זוג נעליים. את האתר תרגמתי דרך התרגום המוצע בדפדפן כרום של האינטרנט כמו שאני תמיד עושה עם שלל אתרים מהם אני קונה מוצרים באינטרנט. מעולם לא הייתה שם בעיה בתרגום, אך באתר הספציפי הזה, התרגום המוצע היה כזה, שלא היה ברור שכאשר אני משנה את ההגדרות של המועדפים שלי ,אני אמורה ללחוץ על כפתור מסוים שבאנגלית הוא "APPLY" כאופציית לשמירת הנתונים. כך יצא שבלא ידעתי קניתי פעמיים זוג נעליים שונות במידה השגויה לי בגלל התרגום השגוי. דיברתי עם האתר מספר רב מאוד של פעמים והם מתנערים מאחריות בטענה כי הם לא אחראיים על התרגום של הדפדפן, למרות שהסברתי להם שאם הדף שלהם מאפשר תרגום, זו כן אחריותם. פניתי אף לפורום בגוגל ,שם כתבו לי באופן כללי שהם אינם עורכי דין ולא יכולים לתת לי עצה ,אך בכללי ,כן התרגום יכול להיות משובש כי לכל מילה באנגלית יש מספר אופציות כתרגום ואם יודעים דבר שכזה עדיף לא לעשות תרגום (חכמה בדיעבד).

רציתי לשאול-מי באמת אחראיים על התרגום הקלוקל? גוגל או האתר שממנו קניתי את הנעליים?

תודה!!!

הדר

שלום,
אף אחד אינו אחראי על התרגום (אינך יכולה לתבוע את גוגל על תרגום לא תקין).
תארי לך שאת הולכת ברחוב ומבקשת להגיע למקום מסוים. כיוון שאינך מכירה את עוצרת ושואלת מישהו איך מגיעים לרחוב הזה והזה. המישהו אומר לך שאת צריכה ללכת שמאלה בעוד שאת בכלל צריכה ימינה. האם האדם אותו עצרת לשאול אחראי על תשובתו ? האם את יכולה לתבוע אותו על כך שלא אמר לך את המקום הנכון ? כנ"ל גם כאן.

02/11/2020 12:10 הדר ממשיכה

תודה על תשובתך.
מתשובתך אני מסיקה אז שאם רכשתי מוצר לא מתאים לי בגלל תרגום קלוקל ,אין לי ממי לקבל החזר כספי או פיצוי כלשהוא? אין אף אחד שאחראי על כך שקניתי מוצר יקר שגוי למידותיי ולא בגלל חוסר תשומת לב שלי,אלא בגלל גורם חיצוני? אדם ברחוב יכול להטעות אבל לא גרם לי לנזק כספי גדול,האתר שהתרגום בו היה קלוקל,כן. זה לא אחריות האתר לבדוק שהתירגום של הדף שלהם נכון? מדוע אז זה לא קרה לי מעולם בשום אתר קניות אחר ורק באתר הספיציפי הזה,זה לא אומר שהאתר אחראי? תודה

שלום,
אינך מבינה מבחינה מקצועית איך גוגל טרנסלייט עובד. את מוזמנת להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום המחשבים כדי להבין.
בכל מקרה אם את מרגישה שאת רוצה לתבוע את גוגל בבית משפט, את בהחלט רשאית לעשות כן.

02/11/2020 11:03 שיר חזון למי שייך מוצר למשלם או לזה שביקשו שיאסוף אותו למי שייך מוצר למשלם או לזה שביקשו שיאסוף אותו
שלום רב ,

רכשתי בחנות גדולה אוזניות , שילמתי מראש בכרטיס האשראי שלי , למרות שלא היו במלאי .
ורשמתי את שם חברי על ההזמנה כדי שיאסוף אותם .
לבסוף הגענו יחד לחנות לאסוף אותם , ושם התגלה לטענת החנות שיש חוב של 125 שח מחצי שנה אחרונה (שנת כספים דצמבר עברה)
ולכן אם הוא לא ישלם אני לא אוכל לקבל את המוצר .
תמוה בעניינו חוב של חצי שנה לרשת ענקית שאינ נותנת בהקפה .
השאלה העיקרית שלי , למי שייך המוצר למשלם או לזה שעליו נכתבה ההזמנה .

בברכה שיר

שלום,
המוצר "שייך" לך.

02/11/2020 10:04 חני פרטי נתבע פרטי נתבע
שלום רוצה לשאול יש מישהו שמטריד אותי בהודעות. הצלחתי לגלות היכן הוא גר אבל שם ושם משפחה ות.ז. אני לא מצליחה לגלות.
השאלה האם אפשר להגיש תביעה נגד אדם אשר הוא בעל הנכס (מרישום טאבו) ולא בהכרח המטריד?

שלום,
יש לתבוע את מי שמטריד אותך ולא את בעל הנכס.

01/11/2020 15:18 סלבה ביטול עסקה מכר מרחוק ביטול עסקה מכר מרחוק
שלום רב
רכשתי חבילת אינטרנת דרך מכר מרחוק. ברגע שהסכמתי קיבלתי הודעה סמס שעלות השרות 50 שח לחודש ולא ניתן לבטל אותם, אני לא זוכר שנאמר לי דבר דבר כזה בטלפון. לא עבר 14 יום ואני רוצה לבטל. חברה מסרבת לבטל עסקה בטענה כי רכשתי רישיון ולא ניתן לבטל רישיון.

שלום,
קראתי את הדברים. מהי שאלתך ? איך אני יכול לעזור ?
לצורך ביטול העסקה יש לפעול בהתאם לחוק הגנת הצרכן בעסקת מכר מרחוק.

שלום
תודה רבה על התייחסות.
כדי שיהיה יותר ברור אני אוסיף שבתוך חבילת אינטרנט שרכשתי היה רישיון אבטחה (אנטי וירוס) שלא ניתן לבטל את הרישיון הזה כפי שהם אומרים.
אני קראתי חוק הגנת הצרכן בעסקת מכר מרחוק, יש כמה מקרים שלא ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק, אחד מהם : נרכש מ​ידע כהגדרתו בחוק המחשבים. מה זה אומר ועם זה קשור.
כי בשאר המקרים אני יכול לבטל את העסקה.
תודה רבה.

שלום,
הגדרה של "מידע" בחוק המחשבים : "מידע" - נתונים, סימנים, מושגים או הוראות, למעט תוכנה, המובעים בשפה קריאת מחשב, והמאוחסנים במחשב או באמצעי אחסון אחר, ובלבד שהנתונים, הסימנים, המושגים או ההוראות אינם מיועדים לשימוש במחשב עזר בלבד;

01/11/2020 12:28 רן מנוי סלולר שלא נותק לאחר בקשה מפורשת לניתוק מנוי סלולר שלא נותק לאחר בקשה מפורשת לניתוק
שלום,
באוקטובר 2017 ביקשתי לנתק מנוי סלולר בחברת הוט מובייל. לפני כחודש גיליתי שניתוק המנוי לא בוצע וחייבו אותי במשך 3 שנים על מנוי סלולר שהיה אמור להיות מנותק ובפועל לא נעשה בו כל שימוש. בסה"כ חויבתי בכ-2000 ש"ח.
בשיחה עם הוט מובייל הם אישרו שאכן ביקשתי להתנתק באוקטובר 2017 ואישרו שהם לא ביצעו את הניתוק. הם הציעו לי החזר של 419 ש"ח בלבד וטענו שהם אינם מוכנים להחזיר את כל הכסף מכיוון שזה אחריות לקוח לוודא שאכן המנוי נותק.
השאלה שלי היא מה להערכך הסיכוי שלי לזכות בתביעה קטנה נגד הוט מובייל לפי תיקון מס' 21 לחוק הגנת הצרכן? הסכום שאני מתכוון לתבוע הינו 2000 ש"ח שנגבו ממני, פלוס 10,000 לפי פיצוי לדוגמא (ללא הוכחת נזק).
תודה

שלום,
בהתאם למתואר - אם יש לך את כל הראיות להוכחת הטענות, סיכוייך לזכות טובים.
כדי שאוכל לדעת בוודאות עליי לעיין בראיות שיש ברשותך להוכחת טענותיך.

תודה, הראיה היא שיחת טלפון שבו אישרה לי הנציגה את בקשת הניתוק מ-2017. האם מכיוון שלא וידאתי שאכן המנוי נותק (אלא סמכתי על הנציג שממנו ביקשתי להתנתק) יכול ביהמ"ש לקבל את טענת הוט מובייל שמדובר באחריות לקוח ולכן אינני זכאי להחזר התשלום?

שלום,
בית המשפט יכול להחליט הכל לאחר שקרא את כתבי הטענות ושמע את הצדדים.
אין זה סביר שבית המשפט יקבל טענה לפיה היה על הלקוח לוודא שהמנוי נותק.
האחריות היא על החברה ולא על הלקוח.

01/11/2020 10:06 מירי קנס וגרירה לא מוצדקים קנס וגרירה לא מוצדקים
מקווה שזה הפורום המתאים לשאלה שלי, לא מצאתי אחר שיותר מתאים.
חניתי בת"א באחד הרחובות ליד יגאל אלון. רחוב שנמצאים בו בתי עסק, לא מגורים.
נראה שברחוב הזה עשו הכל כדי לבלבל נהגים כך שיחשבו שהחניה מותרת ללא תשלום -
מדרכה בצבע אפור, שילוט מבלבל, אזהרה מפני גרירה מופיעה בקטן כך שקל לפספס.
הייתי בטוחה שהחניה מותרת ולמרות זאת לא רק שקיבלתי קנס, גם גררו לי את הרכב.
אני מעוניינת לתבוע את העירייה, גם על הגרירה וגם על הקנס. זמן התשלום לקנס חלף כך שאיני יכולה להגיש בקשה להישפט.
מה עלי לעשות?

שלום,
עליך לפנות לאיש מקצוע (עורך דין) לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

01/11/2020 08:40 אלכסנדרה רכישת רכב רכישת רכב
שלום,
עשיתי טרייד אין במוסך, קיבלתי שירות גרוע, מכרו לי רכב עם מידע מוטעה בנוגע לבלוטוף וגיר. שיקרו אותי בנוגע למחיר ולא ציינו בכלל מחיר בחוזה טרייד אין.
ניסיתי להחליף את הרכב כי לא הייתי מרוצה, לא איפשרו לי והשפילו אותי.
כעת מסרבים לתת מידע האם רכב עבר החחפת רצועה והאם יש איתורן עליו. במוסך של פיאט לא מופיע האם רכב עבר טיפול אחרון אצלם. החלפה תעלי לי 5000שח.
אשמח לדעת מה הזכויות שלי כאן?

שלום,
מהם הזכויות שלך במה ?
אם כפי שאתה מתאר - עבדו עליך, שיקרו לך, מכרו לך חתול בשק וכו' ויש לך את כל הראיות להוכחת הטענות - אתה רשאי לתבוע.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

31/10/2020 13:27 בלה דואר ספאם דואר ספאם
אני מקבלת דואר זבל מכמה עסקים שלא נרשמתי לקבלת דואר מהם ואני לא יודעת איך הגיעו למייל שלי. כבר ביקשתי מאותם עסקים בעבר שיפסיקו לשלוח לי מיילים ולמרות זאת הם ממשיכים.
רק עכשיו התפניתי להתעסק בזה ואני רוצה לתבוע אותם. חלקם שולחים לי מיילים כמה שנים והכמויות עומדות על עשרות ומאות מיילים מכל שולח.
שאלתי היא האם הכמויות הגדולות מהוות בעיה מבחינתי בתביעה כנגדם. האם הם יכולים לטעון שהייתי צריכה להסיר את עצמי או שהייתי צריכה לתבוע מזמן ואז לא היו מגיעים לכאלה כמויות?
תודה

שלום,
התשובה לכל שאלותיך היא לא.

29/10/2020 18:16 אור ביטול הסכם רכישה מצד החברה  בהסכמה בע ביטול הסכם רכישה מצד החברה בהסכמה בע"פ לטענתה
1.בתאריך 8 בנובמבר2016
רכשתי מכשיר המסייע לצמיחה מחודשת של השער ולהפסקת נשירה(להלן:המכשיר).
2.השימוש במכשיר נמשך ללא צורך בהחלפתה מחסנית למשך שנה שלמה.
3בהסכם ביני לבין החברה ברכישת המכשיר ב8לנובמבר 2016 הוסכם עלמחיר של390 ₪
לרכישת המחסנית.
4.ברכישה הבאה של המחסנית אותה רכשתי ב-300ש"ח להפתעתי תוקפה פג כעבור חצי שנה.
5.לאחר מו"מ עם החברה בו דרשתי לקנות מחסנית חדשה למשך שנה במחיר
390ש"ח כאמור בהסכם החברה התנגדה לכך בתוקף ואמרה שהמחסנית מספיקה למשך חצי
שנה בלבד.
6.לאחר שחקרתי עם הנציג שמכר לי את המחסנית מה בעצם קרה שהמחסנית
הספיקה לי למשך שנה ולא חצי שנה הוא אמר לי שהנציג שנפגש איתי אחרי
חצי שנה כדי לבדוק מה היה מספר שערותי לאחר השימוש כנראה צרב את
המחסנית והתחל אותה מחדש.
7.משיחה שהייתה לי עם אותו נציגׁׁ(עליו דובר עם הנציג שהוזכר בסעיף6 לעיל)
הוא טוען שהוא לא זוכר מה היה רק הניח הנחות כאשר הנחתה עבודה שלו
כדי לתרץ את מה שקרה היא שהמחסנית הייתה תקולה ולכן הוא החליף אותה

8.לטענתי המחסנית לא הייתה תקולה כי הנורה האדומה שדלקה להתרות מפני
סיום תוקפה דלקה ולכן למעשה סיימה את תוקפה(לאחר חצי שנה).
כמו כן לא יכול להיות שהוא החליף לי את המחסנית כי זכור לי היטב שהוא
אמר לי לנקות את המחסנית עם קיסם ומחסנית חדשה לא זקוקה לניקוי.
9.לאחר דין ו דברים שהיו לי עם נציג החברה שמכר ליאת המכשיר הוא הנפיק לי
את המחסנית בעלות 250ש"ח,אך כיום הוא כבר לא עובד בחברה.
10.חזרתי לנציג המוזכר בסעיף 7 לעיל ודרשתי ממנו את המחסנית
בעלות 250ש"ח כמו ששילמתי על האחרונה הוא אמר שלא כל פעם הוא יכול
לעשות לי הנחה.
11.הואיל ומצב שערי החמיר ותביעת החברה לא נראה לי כל כך מומלץ רכשתי את המחסנית
האחרונה בעלות המוסכמת בהסכם ביני לבין החברה ב- 390ש"ח תוך שימוש מופחת ב-50%
לעומת פעמים קודמות..
12.ב-19 באוקטובר 2020 בשיחתי עם שירות הלקוחות ביקשתי לרכוש את המחסנית באותה עלות
כמוסכם בהסכם(390ש"ח) ולהפתעתי אמרה לי נציגת השירות שבשיחה קודמת איתם נאמר לי
שזאת הפעם האחרונה שאני אקבל את המחסנית במחיר הזה ושאני הסכמתי . השיחה מוקלטת
ולכן המחיר היחידי שהם מוכנים למכור אותה הוא ב590 ₪.
13.לי לא זכורה הסכמה כזאת באיזו שיחה שהייתה לי עם החברה ולאחר דין ודברים שהיה לי עם החברה בנוגע לעלות המחסנית במחיר מופחת מהאחרון זה גם לא הגיוני שאסכים להצעה כזאת.
14.בגלל מעשה הכיעור הזה שכמובן אם נעשה אזי כנראה נעשה בדוחק כוונתי לתבוע את החברה
באכיפת החוזה במחיר הנקוב (390ש"ח)לרכישת המחסנית ולתקופה של שנה פרק זמן של
המחסנית הראשונה או לחילופין ביטול החוזה ביני לבין החברה תוך קבלת תמורת המכשיר
בחזרה.
שאלתי מה הסיכוי להצליח בתביעה הזאת שהאבן השואבת שלה תהיה חוסר תום לב של החברה
הן בתביעת אכיפת החוזה להנפיק לי מחסנית בעלות390ש"ח הן בתביעת מחסנית למשך שנה
שלמה ולא חצי שנה והן בתביעת ביטול החוזה עקב חוסר תום לב החברה?
האם טענת החברה שהסכמתי למחיר הנקוב בחוזה כתמורה אחרונה(שיחה מוקלטת לטענת)יכולה לבטל את הכתוב
בחוזה ההתקשרות עמה?
תודה מראש

שלום,
סיכויי הצלחתך גבוהים באם יש לך הסכם בכתב ובהסכם בכתב מצוין הסכום לתשלום (390 ש"ח).
אם אין ביניכם הסכם בכתב - לא הייתי ממליץ לתבוע.
התשובה לשאלתך השניה.היא לא.

30/10/2020 12:48 יעל בר כפילות תשלומים לספק אינטרנט כפילות תשלומים לספק אינטרנט
שלום רב, גיליתי השבוע בבירור חשבונית שבעלי וגם אני שילמנו על תשתית אינטרנט וטלפון כך במשך 3 שנים הוצאנו סכום עודף של 130 שח לחודש. החברה טוענת שלא יכלו לדעת כי החשבונות לפי מס' ת.ז. ובעלי שהיה בעל החשבון הראשון לא עדכן כתובת מאז שעברנו, אך השירות נמשך מהכתובת החדשה. (שם הרחוב שציינו אפילו לא תאם שם של הרחוב הקודם) לפני שנה עברתי בתחנת שירות ופתחתי חבילה טריפל חדשה (ב2017 כנראה קניתי רק שירותי טלויזיה אבל תשלום הטריפל מאז). זכור לי ששאלתי מה יש לבעלי בחשבון ואינני זוכרת מה הלאה. לדעתי איש השירות יכל לראות את הכפילות כבר אז.

השאלה אם יש לי קייס לבקש החזר על כפילות תשלומים זו בין בני זוג נשואים ועל עוגמת הנפש של אלפי שקלים שהלכו לפח?
תודה לך מראש

שלום,
כן בוודאי.

ככל שאתם מעוניינים בייעוץ סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.