סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(1,319)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

17/04/2020 13:10 נעם האם ע.מ. יכול לתבוע בתביעה קטנה חברה בע האם ע.מ. יכול לתבוע בתביעה קטנה חברה בע"מ?
שלום רב,
אשתי היא עוסק מורשה, היא מעוניינת לתבוע חברה בע"מ על אי מתן תמורה. האם היא רשאית לעשות זאת במסלול של תביעות קטנות (סכום התביעה אינו עולה על 34,000 ש"ח)?

שלום,
כן.

14/04/2020 17:15 חלי שירותי ארגון שירותי ארגון
ארגון (שאינו מלכ''ר) מסויים דיווח למחלקה המשפטית שלו (ולמערכת פייסבוק) על הטרדה שלי בקהילת הארגון.
עקב כך נאמר לי (בהודעת פייסבוק מאחת העובדות) כי אני מנועה מלקבל שירותים מאותו הארגון/קהילה וכן כי כל פנייה נוספת תחשוף אותי להליכים משפטיים.
האם במצב זה אני עדיין זכאית לקבל שירותים מאותו ארגון והאם אותו ארגון רשאי לקבוע שאיני זכאית לקבל ממנו שירותים באופן חלקי או בכלל?

שלום,
לא ברור לי האם מדובר בארגון שהוא ציבורי או פרטי ? כמו כן זה תלוי מיהו הארגון הזה.
יש הבדל ביניהם.
לדוגמא חברת פייסבוק יכולה לקבוע כי אינך לקוחה שלה באם את מפרה את כללי ההתנהגות, אך ביטוח לאומי שהינו מקום ציבורי אינו יכול להחליט שאינו נותן לך שירות.

16/04/2020 16:01 חלי שירותי ארגון

אני לא יודעת אם הארגון ציבורי, אבל הוא משתף פעולה עם קופת חולים

הקלד את תגובתך

16/04/2020 22:34 חלי תגובה

אז מה זה אומר לגבי הזכאות שלי לשירות?

שלום,
עניתי על שאלתך במסגרת המידע שמסרת לי.
אם אינך יודעת באם מדובר בשירות ציבורי או פרטי ואינך מציינת את שם המקום, כיצד אוכל לענות על שאלתך.

17/04/2020 11:00 חלי השירות

אני חושבת שזה שירות פרטי שמשתף פעולה עם קופת חולים. זה מיזם בשם "ווימן פרנדלי"

שלום,
עניתי על שאלתך בפעם הראשונה. ראי מה כתבתי.

17/04/2020 11:21 חלי תשובה

הבנתי. אבל חשבתי ששם הארגון וזה שאמרתי שהוא פרטי (אבל עובד עם הקופה), יכול להבהיר

אחזור על הדברים.
אם מדובר במוסד ציבורי אין הוא יכול שלא לספק לך שירות, אך חברה פרטית יכולה (בין היתר באם את פועלת בניגוד למדיניות החברה).

16/04/2020 14:30 מזרחי דן ביטול עיסקה ביטול עיסקה
בתאריך 22/01/2020סיכמתי עיסקה בטלפון עם חברת הדקה ה90 העיסקה כללה נופש בכרתים בחודש אוגוסט 2020 לחגוג יומולדת 70 שלי. העיסקה כוללת טיסות ובית מלון עבור כל בני משפחתי רעייתי ואני בנותי ובעליהן וילדיהן סהכ 11 נפשות .העיסקה נעשית ב10 תשלומים בכרטיס אשראי בעקבות התפרצות הקורונה ביקשתי לבטל את העיסקה על פי החוק כאזרח וותיק נאמר לי על ידי החברה שאני יכול לבטל את העסקה רק עבורי ועבור רעייתי כי רק אנחנו אזרחים וותיקים. טענתי שהחוק מדבר על מבצע העיסקה שהוא גם המשלם ואין שום קשר למקבל המתנה .עוד טענתי שאם הייתי קונה לבנותי כלי בית או רהיטים מתנה והייתי רוצה לבטל את העיסקה לאחר זמן כאזרח וותיק גם אז הייתי מקבל תשובה שלילית כי את הרהיטים קניתי מתנה לבנותי?? על זה נעניתי שהביטול יכול להעשות רק עבור רעייתי ועבורי. בהמשך כשראיתי שלא נותרה ברירנ בידי אלא להמתין עד לתאריך העיסקה ולראות אם היא יכולה להתממש .אבל באותה הזדמנות בחקשתי מהחברה לאחר שכבר הורידה 3 תשלומים כ15000 שח לערך שתפסיק את ההורדות ואני אצייד אותם במכתב שאם העיסקה תתממש אני אשלם את היתרה במזומן . גם לזה נעניתי בשלילה . אשמח לדעת את התייחסותך לגבי סוגיות אלו תודה דן מזרחי

שלום,
תחילה אציין כי חבל שאתה פונה אליי רק עכשיו כבר התחלת לפעול מול החברה בניגוד לחוק (ואתה נופל למלכודת שהחברה טומנת לך).
בכל מקרה ובהתאם למתואר - הצדק הוא איתך. אתה הוא הצרכן וכל ההזמנה היא על שמך, כך שאתה רשאי וזכאי על פי חוק לבטל את כל העסקה לכולם (בדיוק כפי שתה מציין בדוגמא שנתת).
אני מציע לך להיזהר בעו"ד על מנת לבטל את העסקה כולה ולקבל את כל כספך.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי ואשמח לעזור.

13/04/2020 16:14 אנה ביטול עסקה והחזר כספי ביטול עסקה והחזר כספי
שלום,

בתאריך ב-7.4 רכשתי קורס אינטרנטי ובסופו של דבר התחרטתי אחרי יום שלחתי להם מייל לביטול עסקה, הם שלחו לי מייל של סירטון שאומר שאם אני מאשרת את התקנון השני אי אפשר לבטל, אז מיד יצאתי מהקישור ולא אישרתי כלום.
ניסיתי ליצור איתם קשר טלפוני ואחרי כמה זמן של ניסיונות בטלפון ובמייל הם חזרו אליי והנציגה שדיברה איתי רמזה לי שאני משקרת ושאני לחצתי על אישור של התקנון השני ושבמפורש לא לחצתי עליו , ובעקבות זאת שאלתי אותה "מה התפקיד שלה?" היא ענתה ואמרה שהיא המנהלת ואין עוד מנהלים ובהמשך השיחה היא אמרה שהיא בדקה עם מישהו אחר והיא טענה שהוא אמר שכן לחצתי על אישור התקנון השני והיא טענה שהוא המנהל (אחרי שהיא טענה שהיא המנהלת).
בעקבות זה השארתי להם ביקורת בפייסבוק (בעמוד של הביקורות) דירוג של כוכב אחד ורשמתי "לא ממליצה!! שירות מבייש ומשפיל" (זאת החווית שירות שאני הרגשתי שקיבלתי).
לא נכנסתי לשום תוכן שנשלח אלי , חוץ מהסרטון של התקנון השני .
יש לי הקלטות של שיחות והודעות שקיבלתי במייל.
בנוסף הם לא מוכנים למסור לי פרטים על העסק (ח.פ שמצאתי בסוף באינטרנט, הם לא שלחו לי תקנון ביטול עסקה) עד שאני לא שולחת להם צילום של ת.ז.
בעקבות זה הם אמרו שאי אפשר להחזיר את הכסף ואיימו עליי שיגישו נגדי תביעה על הוצאת דיבה.
מה אני אמורה לעשות במצב הזה? אני יכולה לתבוע אותם? ומה אני יכולה לעשות שלא אישרתי את התקנון השני והם טוענים שכן?
יש הצדקה לתביעה?

שלום,
קראתי את הדברים.
בהתאם לחוק את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה והחברה אינה יכולה להתנות על החוק ולפעול כרצונה - בטח כאשר לא נכנסת לסרטונים (ולא קיבלת את השירות).
כמו כן, בהתאם לחוק את רשאית להשאיר ביקורת באתר שלהם ואין בכך מעשה של לשון הרע.
לאור האמור - את רשאית להגיש תביעה לבית המשפט לצורך ביטול העסקה, השבה כספית ותשלום פיצויים.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי נוסף בעניינך, את רשאית לפנות למשרדי.

09/04/2020 23:29 סיגלית בר ביטול עיסקה ביטול עיסקה
יש לי מנוי לקאנטרי עד סוף חודש מאי. הקאנטרי יצא במבצע של חידושים לפני הזמן תמורת הטבה שתינתן במהלך המנוי.
בתחילת מרץ החלטתי לנצל את המבצע וחידשתי את המנוי, שכאמור אמור להיכנס לתוקף רק בסוף חודש מאי. לאחר ביצוע העסקה נזכרה המזכירה שלא הציעה לי מנוי לשנתיים בהנחה משמעותית. אמרתי לה לבטל את העיסקה ולעשות עיסקה חדשה. היא ניסתה לבטל ולא הצליחה ולכן אמרה לי שתעשה זאת למחרת היום. למחרת התקשרתי לקאנטרי, היתה שם מישהי אחרת שידעה מהעניין והבטיחה לטפל בכך. חיכיתי עוד יום ואז ניתנה ההוראה לסגור את כל מכוני הכושר ולא יכולתי ליצור איתם קשר וגם ראיתי שלא נעשה דבר בנדון.
התקשרתי לחברת האשראי והסברתי את העניין, הם גם ניסו ליצור קשר עם המכון ולא הצליחו ואז הסכימו להקפיא את העיסקה על מנת שלא ירד לי חיוב החודש (שכאמור הוא שגוי), אבל לא הסכימו לבטל את העיסקה והיא מופיעה לי כעיסקה בבירור.
בינתיים החלטתי שאני לא רוצה כלל לחדש את המנוי. אין לי איך להודיע להם, האם הם יכולים לחייב אותי לעשות את העיסקה למרות שמנוי הוא עתידי?

שלום,
לא ובכל מקרה, בלי קשר לקורונה, לא ניתן לחייב לבצע עסקה עתידית שאינך רוצה בה.

11/04/2020 11:51 דנה אסולין העלבת לקוח העלבת לקוח
היתי בפלאפון לאחר שקצת התלבטתי איזה מכשיר לקנות האחרית אמרה לי את תסתבכי עם אייפון שבעצם לא מכירה אותי ואיך קבעה עובדה ולאחר שהתלבטי אמרה לי את מתישה אותי וזאת ליד הנציגה וליד המשפחה שלי,יש לציין שאף אחד לא חיכה בתור .מאוד נפגעתי ולבסוף ויתרתי על הקניה.האם יזש עילה לתביעה? תודה

שלום,
בהתאם למתואר אין באירוע עילה לתביעה.

12/04/2020 11:35 מיכל דקל צרכנות תעופה צרכנות תעופה
שלום, סגרנו טיסה משפחתית להולנד דרך חב נסיעות מפורסמת. חברת התעופה ביטלה את הטיסה והחליטה לתת ואוצ'רים למימוש עתידי בתוך שנה. כעבור שנה מאפשרים לקבל החזר כספי מלא. מכיוון שהעסקה בוצעה בתשלומים, ביטלתי דרך חב האשראי את התשלומים הנותרים. כעת, חברת הנסיעות מבקשת ממני להחזיר את תשלומים אלו בכדי לקבל את הואוצר מחב' התעופה. לטענתם לא ינתן ואוצר חלקי עבור הסכום שכבר שולם. מפצירים בי כי השארתי אותם עם חוב לחב' התעופה ושאסיר את ההכחשה בחב' האשראי. האם חב הנסיעות לא מחוייבת להחזיר את ארבעת התשלומים שנגבו? מה ניתן לעשות? חוששת להחזיר את המשך התשלומים בחב האשראי כי יכול שחב התעופה תפשוט רגל. אשמח לעצתך.

שלום,
לפי המתואר יש 2 אפשרויות : (1) רכישת זכות עתידית כאשר את משלמת עליה כעת (בדומה לכל רכישה באשראי ; (2) ביטול העסקה והשבה כספית מלאה.
עליך לבחור את האפשרות שאת מעוניינת בה ולפעול בהתאם.
בכל מקרה לשני הצדדים (לחברת הנסיעות ולך) אין אפשרות לאחוז את המקל מ 2 קצותיו. או זה או זה.

09/04/2020 15:32 מיכל ביטול עסקת אשראי בתשלומים לחב' נסיעות ביטול עסקת אשראי בתשלומים לחב' נסיעות
שלום, שילמתי לחב' נסיעות עבור טיול לביתי, המסע לפולין, שהיה אמור להתקיים בחודש האחרון ונדחה לשנה הבאה, בשל נגיף הקורונה והסגר בארץ . האם אני זכאית לבטל את התשלומים באשראי שאני עדיין משלמת לחב' הנסיעות, או לחילופין להקפיא התשלומים.
יש לציין שכל הפרוייקט הזה הופק ע"י ביה"ס עם משרד החינוך.
לא רוצה לשלם על טיול שלא יצא לפועל במועד שנקבע ואולי לא יצא גם בשנה הבאה.
מה הזכויות שלי במקרה כזה?
תודה

שלום,
כן את זכאית לבטל את תשלמי האשראי בעניין זה, שהרי אינך מקבלת את המוצר/שירות עליו את משלמת.
אני מציע לך להסדיר את ביטול העסקה וההשבה הכספית בצורה מסודרת אל מול משרד החינוך ובית הספר לפני שאת פועלת בעצמך מול חברת האשראי.

08/04/2020 11:45 מיכל מתן אפשרות לתקן האם שוללת את הביטול שנשלח מתן אפשרות לתקן האם שוללת את הביטול שנשלח
כשבוע לאחר הרכישה הודעתי לחנות בוצאפ, שאני מבטלת את רכישת מכונת הכביסה בגין פגם (היא מכבסת ללא ריח טוב וללא ריח בכלל) , החנות אומרת שתשלח אליי טכנאי שיבדוק אם המכונה בסדר או לא, שאלתי היא:
1. האם אני מחוייבת לאפשר לטכנאי לבדוק את המכונה?
2. אם חרף הודעת הביטול של הרכישה ששלחתי אתמול ולאחריה, אאפשר מרצוני לטכנאי לבדוק ולנסות לתקן, האם זה מבטל את הודעת ביטול הרכישה ששלחתי בכלל ובפרט במצב בו עד שטכנאי יגיע ויבדוק יחלפו 14 הימים הקבועים בחוק כאפשריים לביטול העסקה?
ובקיצור איך מומלץ להתנהל על מנת שהביטול ייצא לפועל ו שיכירו שיש פגם במכונה ומלוא כספי יוחזר לי?

תודה רבה

שלום,
1. בהתאם לחוק הגנת הצרכן אינך מחויבת לאפשר לטכנאי לבדוק את המכונה, אך אם תשאל דעתי אני ממליץ לפעול כך ולאפשר לטכנאי לבדוק.
2. לא. מעשה זה לא אמור לבטל את הודעת הביטול. כמובן שבפניית והסכמתך לבואו של טכנאי את תבהירי זאת בכתב לחברה על מנת שזה יהיה ברור לו (וכמובן ממוסמך).

07/04/2020 14:26 מיכל סירוב החנות לבקשת ביטול רכישת מכונת כביסה סירוב החנות לבקשת ביטול רכישת מכונת כביסה
רכשתי מכונת כביסה באינטרנט, לאחר שהפעלתי אותה נוכחתי שלכביסה אין ריח בכלל קרי אין ריח טוב של כביסה,
השירות יעצו לי להחליף אבקת כביסה ומרכך אך זה לא פתר את הבעיה.
פניתי לחנות בבקשה לבטל את העיסקה אך הם אמרו לי שלא ניתן לבטל עסקה בגלל שחיברתי את המכונה לחשמל.

מה הכללים בביטול עסקה בנסיבות שתארתי?

תודה רבה

שלום,
באם מכונת הכביסה נרכשה בעסקה מקוונת (עסקת מכר מרחוק) אזי אתה רשאי לבטל עסקה בתנאים אלו :
בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל את העסקה –מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס, או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם.
לפיכך אין רלוונטיות לעובדה שמכונת הכביסה חוברה לחשמל, אלא רק הזמנים הם אלו שקובעים.
החוק קובע לעניין החיבור לחשמל רק אם רכשת את מכונת הכביסה ברכישה רגילה (ולא מקוונת).

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

קרן הר-צבי
עו"ד קרן הר-צבי

בעלים של משרד עורכי-דין המציע שירותים בתחום צוואות, ירושות ועיזבונות, הסכמי ממון, שכירויות, סכסוכי שכנים, לשון הרע, תביעות קטנות.