סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(976)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

08/02/2019 22:46 אלה עילה לתביעה עילה לתביעה
בן זוגי לשעבר (נשוי) הגיע לבייתי ושפך צבע על הדלת ונהרסו נעלים והושחט הקיר של הבניין הייתי צריכה לצבוע הכל ולנקות הכל נתנו לי הצעות מחיר לניקיון אך אין לי כסף להוצאות כאלה וברצוני לתבוע את הבחור על עוגמת נפש השחטת רכוש והרס
הוגשה תלונה על המעשה ישב במעצר ושוחרר הביתה למעצר בית עקב שהיו גם איומים על ילדים
ברצוני לברר האם כדאי להגיש תביעות קטנות או תביעה אזרחית והאם יש על מה להגיש?

שלום,
חסר מידע כדי שאוכל לענות על שאלתך.
בכל מקרה תחילה יש לבחון האם מדובר על סכסוך בני זוג לשעבר שאז יש לפנות לבית המשפט לענייני משפחה.
בגדול אומר כי באם נגרם נזק ויש לך ראיות להוכחת טענותיך את רשאית להגיש תביעה.

עילה לתביעה

שלום,
אני ממליץ על הגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, אך שוב כפי שרמזתי, יתכן ויהיה צורך להגיש את התביעה בבית משפט לענייני משפחה.

בבית המשפט לענייני משפחה לפיצוי כספי?

10/02/2019 12:48 מורן האם אני יכולה לתבוע בתביעות קטנות? האם אני יכולה לתבוע בתביעות קטנות?
היי, בחודש יוני קניתי מזרון זוגי. בחודש יולי קבעו איתי יום ושעה. כשהייתי אמורה לקבלו לא יכלו המובילים להגיע בשעה שנקבעה ומתי שרצו להגיע כבר לא הייתי בבית. על כן השאירו לי אותו מחוץ לדלת הבית. את המזרון אני סחבתי לבד לחדר אע״פ שהיה כבד מאוד וזאת היתה העבודה של המובילים ולא שלי. בעקבות כך שהשאירו לי את המזרון מחוץ לדלת, אף אחד לא נתן לי הסבר שאסור לי לפתוח את הניילון על מנת שאם ארצה להחזיר אותו אוכל. אחרי לילה של שינה עם כאבי גב יצרתי קשר עם העובד שמכר לי את המזרון ולמרות שבתחילה סירב להחליף לי, אחרי כמה שיחות הסכים( אציין שכל ההתנהלות הזאת לקחה בערך חודש). כשכבר הגעתי לחנות כדי לבחור מזרן חדש אותו עובד לא היה שם ככה שלא יכולתי לסגור את העניין. הוא חזר אליי טלפונית וביקש שאחתום לו בהודעה שאני מאשרת הצהרה שאני לא יכולה להחליף שוב מזרן. ( אציין שההצהרה שנכתבה ע״י העובד היתה בתאריך ה 6.11 - מה שאומר שנמסרו היה אצלי כבר 4 חודשים והיה ידוע להם שאני ישנה עליו כי אין לי מזרן אחר). אמרתי לו אני רוצה לבוא לחנות אני לא חותמת דרך הנייד. שוב הלכתי לחנות והוא לא היה. וכל פעם שיכולתי ללכת לשם אותו עובד לא היה והייתי יכולה להתנהל רק מולו. מפה לשם כל העניין נמשך עד היום היות והבן שלי בחודש ינואר היה מאושפז תקופה בבית החולים. היום הלכתי שוב לחנות והוא שוב לא היה אבל דאגתי כבר לחתום על אותה הצהרה בחנות ולא ללכת בידיים ריקות. הוא חזר אלי היום ואמר שהוא יבדוק את העניין ויש מצב שבגלל שעבר כל כך הרבה זמן הוא לא יוכל להחליף לי את המזרן. האם אני אוכל לתבוע אותם במקרה שלא ירצו להחליף לי את המזרן? הרי כבר היו כל האישורים להחליף לי אותו... מה זה משנה אם ישנתי עליו 4 חודשים או חצי שנה... כבר לא יתנו את המזרון למשהו אחר...
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה מורן.

שלום,
בהתאם למתואר אין לך עילה לתביעה.

10/02/2019 13:59 מורן תודה רבה

הקלד את תגובתך

05/02/2019 14:37 ליזה האם ישנה עילה לתביעה? האם ישנה עילה לתביעה?
מסרתי את הטלפון הנייד שלי להחלפת סוללה (התיקון בוצע על ידי החברה הרשמית שממנה האחריות על המכשיר).
הטלפון חזר מפורמט, בעקבות עדכון תכנה, וכל מידע עליו אבד.
יש לציין כי אני חיילת וסטודנטית ואיבדתי מידע חשוב ומקצועי ועוד תמונות וקבצים בעלי ערך סנטימנטלי.
מיותר לציין שלא ביקשו את אישורי לבצע פרמוט או יידעו אותי עליו. בתהליך של החלפת סוללה אין שום צורך לגעת בתכנה. גיליתי על אובדן כל מידע במכשיר רק אחרי שהוא חזר מהתיקון.
פניתי לחברה ומהם נמסר שבגלל שלא ביקשתי שלא יגעו במידע זכותם לפרמט את הטלפון ולהתקין עדכון גרסה.
לא נשאלתי אם אני מאשרת או לא לגעת במידע במעמד מסירת המכשיר.
התיקון שביקשתי נגע אך ורק לסוללה חדשה!
מהחברה נמסר גם שהם לא אחראיים על המידע, אבל במקרה זה הם ביצעו צעד אקטיבי ללא אישורי שגרם לאובדנו.
אני מיואשת והחברה מסרבת לקחת אחריות או לסייע לי.
אשמח לדעת אם יש עילה לתביעה בגין עוגמת נפש או עילה רלוונטית אחרת ואיזה סכום רצוי לתבוע.

שלום,
בהתאם למתואר בהחלט יש לך עילה לתביעה בעניינך, לרבות פיצוי בגין עוגמת נפש.
הסכום הרצוי לפיצוי הינו הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
בתביעות קטנות ניתן לתבוע עד לסכום של 33,900 ש"ח.

04/02/2019 15:01 מרגריטה גבית כסף נוסף גבית כסף נוסף
שלום, טופלתי אצל רופא שיניים בסיום הטיפול נאמר לי סכום של 900 שח שאכן שילמתי . לאחר יומיים מתקשר הרופא ומודיע לי שעלי לשלם לו עוד 1200 שח על טיפול נוסף שנעשה לי ללא בקשתי או ידיעתי כלל ומחיב אותי לשלם . לאחר שיחה עם הרופא נאמר לי שלא הבנתי אותו נכון .
חייבת לציין כי לא קיבלתי הצעת מחיר או ראיתי מחירון לפני התשלום הראשוני, האם ההליך הזה חוקי בכלל? ועלי לשלם לו את הסכום?

שלום,
לא.

04/02/2019 11:38 תודה מראש כיצד להילחם בחברת פלאפון? כיצד להילחם בחברת פלאפון?
שלום רב,
בתאריך 11/12/18 התחברתי לחברת פלאפון בתאריך 14/12/18 התנתקתי מכיוון שהייתה בפלאפון בעיית תקשורת בגלישה ושיחות דבר שבחברת פלאפון ניסו להכחיש ורק בסניף גיליתי כי היו עוד לקוחות עם אותה בעיה . להפתעתי בינואר קיבלתי חשבון מפלאפון על 45₪ כשבאתי לסניף חברת פלאפון כדי שיתנו לי זיכוי על חוב שהמציאו הנציגים התחילו לספר שזה על הוראת קבע ועל שימוש וניסו להתנער מזה שהייתה להם תקלה. מה עלי לעשות? האם יש עילה לתבוע את חברת פלאפון על ניצול ציני של לקוחות וניסיון לקחת תשלום בשיטת מצליח ? בפועל הייתי פחות מ3 ימים מלאים ולא הצלחתי להשתמש לא באינטרנט ולא בקו בגלל תקלה אני זאת שנגרם לה נזק

שלום,
באם נגרמו לך נזקים ועוגמת נפש בשל רשלנות חברה סלולארית ויש לך ראיות להוכחת טענותיך, את/אתה רשאים להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות כדי לקבל פיצוי בשל נזקיך.

שלום חיים,
הנזק שנגרם לי זה שחשבתי שאני משדרגת מנוי בחברה טובה יותר והתגלה שפלאפון רימו אותי וצירפו אותי כמנויה כשהייתה להם תקלה ונאלצתי ללכת לסניף פלאפון פעמיים פעם כדי להתנתק ופעם נוספת כדי לקבל ביטול חיוב כי לא קיבלתי שירות רק כאב ראש ופלאפון מסרבים לא רק להודות שהייתה להם תקלה אלא גם לבטל את החיוב של 45ש"ח . מה אני אמורה לעשות כדי שפלאפון יבטלו לי את החיוב? איזה הוכחות אני צריכה לתביעה קטנה במידה ולא מבטלים לי בפלאפון את החיוב?

23/01/2019 19:55 יהודה ביטול מנוי ללוטו ביטול מנוי ללוטו
קיבלתי שיחת טלפון עם הצעה עסקית לרכישת מנוי לוטו דרך חברה חיצונית. הבהרתי להם בצורה ברורה שאני מעוניין לחשוב ואני לא מאשר מיידית. בכל זאת הם ביקשו פרטים וסברתי לתומי שזה בשביל ייעול המערכת, או כדי שאוכל לקבל את ההטבה שהציעו לי (להיות לקוח פרסומי במחיר של כ-10% משווי העסקה המקורי - או שכן או שלא). מסרתי פרטים תוך כדי שאני מבהיר שאין בכוונתי לאשר בכך את העסקה. אחר כך הם ביקשו פרטי אשראי, ובלי מחשבה יתירה מסרתי אותם מתוך מחשבה שזה רק לצורך אימות פרטים. אחר כך הם גם אמרו לי את מס' הקבלה, וזה כנראה לא חדר לאוזניי כל כך. כעת 2 שאלות: 1) האם וכיצד אוכל להוכיח שלא התקיימה עיסקה ועל מי מוטלת חובת ההוכחה. 2) האם ניתן לעשות ביטול עיסקה. יצויין שכבר נערכה אתמול הגרלה אחת.

שלום,
1. נטל ההוכחה מוטלת עליך. הוכחה נדרשת תהיה הקלטת השיחה הטלפונית.
2. כן, בהתאם להסכם ביניכם והחוק.

23/01/2019 15:20 יובל תביעת החזר כספי על קורס לא מוצלח תביעת החזר כספי על קורס לא מוצלח
שלום רב,
אני לקראת סופו של קורס בן 6 חודשים בתחום טכנולוגי כלשהו בשלוחה של אחת האוניברסיטאות הגדולות בארץ. הקורס עלה 14 אש"ח ונרשמתי אליו כדי לקבל יתרון מקצועי מבחינת הכלים הפרקטיים שהוא התיימר להנחיל. לא נעשו מבחנים בקבלה לקורס, אלא רק שליחת קורות חיים ו"ראיון" קצרצר של 5 דק'.
אני מאוד לא מרוצה מהרמה של הקורס, הוא מתנהל בצורה מאוד לא טובה לדעתי, והבעתי זאת בעיניי הצוות האדמיניסטרטיבי כמה פעמים, כולל בקשה (שנדחתה) להפסיק את הלימודים בערך במחצית הקורס. ברשותי התכתבויות שלי בנושאים הללו עם המוסד האקדמי.
הטענה המרכזית שלי היא שלא ניתנו מספיק תרגולים מסודרים בנושאים השונים ולא נעשתה בדיקה או וידוא שאכן החומרים הובנו כהלכה, ולמעשה רוב הלימוד התבסס על צפייה במרצה עובר ומסביר באמצעות קוד שהוא כבר כתב מראש.
אין מבחנים בקורס, אלא רק פרויקט גמר שאנו אמורים לעבוד עליו עכשיו, ואני לא מרגיש שיש לי מושג כלשהו איך לעשותו בלי להשתמש בגוגל ככלי המרכזי להתקדמות.
במסמך ה"שיווקי" של הקורס (לא בטוח מה המינוח הנכון), נטען שבתום הקורס נדע להשתמש בכלים השונים - ואני לא נמצא שם; וכמו כן שבמהלך הקורס יהיה ליווי אישי - דבר שלא קרה לחלוטין.
האם יש לי טענה או בסיס כלשהו לתבוע החזר/פיצוי כספי?
תודה רבה

20/01/2019 11:56 חני תוקף לזיכוי תוקף לזיכוי
שלום. האם בעל עסק יכול לתת זיכוי שתקף ל3 חודשים או שהזיכוי חייב להיות לשנתיים לפחות ?

שלום,
יש להעניק זיכוי לזמן סביר. 3 חודשי זיכוי אינם זמן סביר.

19/01/2019 10:21 יניב יש לי אפשרות לתבוע מישהו על משהו שהוא עשה נגדי יש לי אפשרות לתבוע מישהו על משהו שהוא עשה נגדי

יש לי אפשרות לתבוע מישהו על משהו שהוא עשה נגדי, האם אני יכול למכור את התיק לאדם אחר שיתבע במקומי וילך לדיון במקומי? כמו למכור את התיק?

שלום,
לא, לא ניתן לבצע פעולה זו. לא ניתן למכור לצד ג' זכויות משפטיות אלו.

16/01/2019 13:14 שלום פישר חיוב מופרז מחברת הוט מובייל חיוב מופרז מחברת הוט מובייל
אחד מבני משפחתי מחו"ל שבא ללמוד תקופה בארץ פתח קו סלולר בהוט מובייל התוכנית הייתה לשיחות בארץ ללא הגבלה ,ולשיחות לחו"ל 700 דקות, כנראה שהיתה חריגה רצינית לשיחות לחו"ל, בינתיים החברת סלולר לא עדכן שום דבר ורק כעבור שלשה חודשים הם חסמו את השיחות לחו"ל (וזה למרות שבינתיים החיובים עברו בלי שאשים לב בכלל).
לטענתי:
1. הכתובת של הקו היה על כתובת בירושלים, בזמן שאני בחיים לא גרתי שמה, לא יודע מאיפה הם הגרילו את הכתובת הזאת, וכנראה, אם שלחו מכתבים זה הגיע לשמה.
2. מספר הטלפון שלי גם לא היה מעודכן אצלם, ואני גם לא יודע מאיפה הוא הגריל את המספר הזה.
3. בחודש הראשון הם בכלל לא חייבו על החריגה, ורק לאחר חודש הם פתאום חייבו לחודשיים.
4. אף אחד לא הודיע שאני חורג בצורה כ"כ מוגזמת, האם הם חייבים להודיע?
5. מעניין שלשלוח לי מכתב תביעה מבית משפט פתאום היה להם את הטלפון והכתובת שלי, אז איפה הם היו בזמן שליחת חשבוניות?
6. למה הם חסמו שיחות לחו"ל לאחר 3 חודשים? התשלומים בינתיים עברו בהו"ק (אני בינתיים לא שמתי לב להחיובים), אז אם הם חסמו כי היה חריגה וזה הנוהל אז למה הם חיכו 3 חודשים? ואם זה לא הנוהל אז למה בכלל חסמו לי שיחות? אני הרי שילמתי כמו מטומטם?

עו"ד נכבד! האם יש לי טענה נגד החברת סלולר?

נא להודיע לי, אשמח לקבל את תשובתכם בהקדם

תודה
שלום

שלום,
אתה מתחיל את סיפור המקרה על מקרה של אחד מבני משפחתך מחו"ל ... ועל כן אינני מבין את הקשר בין המקרה לשאילת השאלות שלך.
אסביר : מה הקשר בין כתובתך ומס' הטלפון שלך למקרה של קרוב משפחתך ? כך גם עם יתר השאלות ששאלת.
אשמח שתסביר.

16/01/2019 17:47 שלום חיוב מופרז

נכון שלא הסברתי מספיק, אחיין שלי הגיע לכאן מחו"ל כסטודנט, מכיון שאין לו אמצעי תשלום וכו' נתתי לו פרטי אשראי לפתוח קו,הוא נכנס לחנות שנותן שירות של הוט מובייל, לא החתימו אותו על שום מסמ, מכאן ואילך הסיפור...

שלום,
שאלותיך הם עובדתיות ולא משפטיות ועל כן עליך להפנות את שאלותיך לחברה הסלולארית על מנת לקבל תשובות.
אני יכול לפנות בשמך לחברה על מנת לקבל את המידע אותו אתה שואל.